Tak podobne cisty potok na Slovensku asi neexistuje. Musel som mu trosku pomoct, hanba mi, ze nie na mieste, ale doma v PC. Fotka bola mierne podexponovana a upravy celkove, nie lokalne sa prejavili na vode. Bol to kompromis prave medzi prepalmi na vode a celkovym zosvetlenim (trafil si dobre :-).
Obdivujem, do akého širokého a obsiahleho pohľadu si sa odvážil. Ale zároveň pekne dokumentuješ, ako je krásne potok vyčistený a fotenie v takomto prostredí musí byť fajnové. U nás hádžu po kalamitách drevorubači konáre do potokov (nechápem ich počínanie) a nájsť peknú scénu je takmer nemožné.
Neviem, prečo je pri dĺžke expozície 6s scéna taká tmavá a voda už na hranici prepalu. Zosvetľovanie si nemal robiť celkovo, ale len lokálne, alebo si vytiahnuť jednotlivé farby okrem bielej a tým pridať jas.
Kompozične by som bol za orez zhora i zľava, od špice toho lopúcha nad vodopádom...
si jediny, co mi tu dal konstruktivny prispevok, takze si to najviac cenim. tvoje vytky mi prakticky boli zname uz pred pridanim. Na fotke bol este vecsi neporiadok a burina, nieco som sa snazil odstranit klonovanim. Fotka je dost tmava, nemam tolko skusenosti s PP, takze ked som zacal zosvetlovat, objavovali sa prepaly na vode.. musim sa zlepsit v PP.
1) To ze budu vodopady pekne rozmazane povazujem za zakladnu zdatnost autora, teda myslene TECHNICKU zdatnost. Za hranicu, kde este len zacina kreativita autora.
2) Krásu vodopádov ci farebnost vychodu a zapadu slnka povazujem za dielo prirody.
3) Samotný výber daného miesta, t.j. to, ze si vyberie autor ako namet pekne miesto a nie nejaku stoku povazujem rovnako za zaklad estetického cítenia.
4) Vyznam svojho komentu vidim v pochvale toho, co navyse autor nad toto vsetko vlozil do obrazu. Alebo kririku, ze co este mohol vlozit... Aby z daneho miesta naozaj vycaroval co najviac, vyzmykal co sa da.. kúsok bez rusivých vnemov a miest, očaril nás poéziou svetla a svojej kompozície...
V závere konkretizujem, ze hned na prvý pohlad a dojem táto foto na rozdiel od vatsiny tvojich ostatnych fotografii evokuje vo mne pocit svetelnej disharmónie. Vsimni si, ze tu je jasná a svetlom obdarená najviac práve najhoršia a najrušivejšia časť foto. LHR (lavý horný roh /pre laika divaka), kde je cast technicky regulovaneho brehu a burina na svahu... naopak, to celé poetično, čo má byť motívom a vyžarovať sviežu zeleň jemných, nežných machov, je ponorené do ponurej, pre mňa mŕtvej svetelnej atmosféry.
Teda vidíš, že kritika ma cosi do seba. Ze tu je cosi naozaj na kritiku viditelne. A snad sa neuspokojis s tlieskanim. Naviac, kritika nehodnotí autora ale fotografiu. Sám som urobil tisíce horších cvakov ako je táto nie vyslovene zlá fotografia. Kritika neznamena ze ide hned o zlu ci otrasnu fotografiu... howg :-)
tvoj predosly koment ma potesil. kedze si hovoril o podlezeni nejakej latky, tak ma napadlo, ze to moze mat aku taku uroven. len ta zmienka o mnohych fotkach mi nejak nesedela, tak som sa pytal, aby som nechodil ako horenos omylom :))). vdaka za zastavenie..
No dostal si ma do rozpakov, tak som sa vratil ale nie som ste celkom opity. Staci ked vidim profil a miniatury prdoslych troch, mam pocit ze som ich vsetky do jednej komentoval a vsade pozitivne. Mozno ak nie vsetyk, tak videl a nestohol sa vratit. Na nich vsetkych je skor podexpozicia a to je ale celkom iny charakter foto. Sneh a hrdzavy clne, tomu sa to vyborne hodi.
A ked rozkliknem celu, mas dost, ale ano, nie strasne vela. Nemam casu ist teraz hlbsie ale uz vidno hned ze kazda miniatura je pekne svetlene vyvazena, komponovana, farebna, ba mraky ako v rozpravke na mnohych ta co si taky skromny. Nebud, ale na tuto bud kriticky :-) Naech ti to frci aj nadalej :-)
z tvojej prvej vety, som si neni celkom isty, ci si to adresoval skutocne mojej galerii, kedze v nej mam iba zopar fotografii :). pokial ano, to, ze som podliezol latku ma aj tak velmo tesi :).
co sa tyka tej expozicie, original je dost tmavsi a pokus o zachranu sa prejavil tak ako si napisal...
U tejto fotografie mám pocit že si príliš podleizol latku danú svojimi mnohými inými fotografiami.
Hned na prvý pocit príliš tmava expozícia, s viacerými pre mna kompozicne rucivými miestami (spomeniem len tesnu medzeru vlavo pri kameni).
A na záver po rozkliku sa vsetko este viac umocnuje aj celkove menšou zreteľnosťou a kresbou.
Ešte aj z tohto stavu co je tu sa myslim dalo v PP vyťažiť oveľa lepšia expozícia, čitateľnosť aj kompozícia. Moje hodnotenie ber iba ako ešte stále nadsadenú stimulaciu :-)
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchNeviem, prečo je pri dĺžke expozície 6s scéna taká tmavá a voda už na hranici prepalu. Zosvetľovanie si nemal robiť celkovo, ale len lokálne, alebo si vytiahnuť jednotlivé farby okrem bielej a tým pridať jas.
Kompozične by som bol za orez zhora i zľava, od špice toho lopúcha nad vodopádom...
1) To ze budu vodopady pekne rozmazane povazujem za zakladnu zdatnost autora, teda myslene TECHNICKU zdatnost. Za hranicu, kde este len zacina kreativita autora.
2) Krásu vodopádov ci farebnost vychodu a zapadu slnka povazujem za dielo prirody.
3) Samotný výber daného miesta, t.j. to, ze si vyberie autor ako namet pekne miesto a nie nejaku stoku povazujem rovnako za zaklad estetického cítenia.
4) Vyznam svojho komentu vidim v pochvale toho, co navyse autor nad toto vsetko vlozil do obrazu. Alebo kririku, ze co este mohol vlozit... Aby z daneho miesta naozaj vycaroval co najviac, vyzmykal co sa da.. kúsok bez rusivých vnemov a miest, očaril nás poéziou svetla a svojej kompozície...
V závere konkretizujem, ze hned na prvý pohlad a dojem táto foto na rozdiel od vatsiny tvojich ostatnych fotografii evokuje vo mne pocit svetelnej disharmónie. Vsimni si, ze tu je jasná a svetlom obdarená najviac práve najhoršia a najrušivejšia časť foto. LHR (lavý horný roh /pre laika divaka), kde je cast technicky regulovaneho brehu a burina na svahu... naopak, to celé poetično, čo má byť motívom a vyžarovať sviežu zeleň jemných, nežných machov, je ponorené do ponurej, pre mňa mŕtvej svetelnej atmosféry.
Teda vidíš, že kritika ma cosi do seba. Ze tu je cosi naozaj na kritiku viditelne. A snad sa neuspokojis s tlieskanim. Naviac, kritika nehodnotí autora ale fotografiu. Sám som urobil tisíce horších cvakov ako je táto nie vyslovene zlá fotografia. Kritika neznamena ze ide hned o zlu ci otrasnu fotografiu... howg :-)
No co uz, za uprimnost budem na ciernej listine dalsieho autora :-))))
No dostal si ma do rozpakov, tak som sa vratil ale nie som ste celkom opity. Staci ked vidim profil a miniatury prdoslych troch, mam pocit ze som ich vsetky do jednej komentoval a vsade pozitivne. Mozno ak nie vsetyk, tak videl a nestohol sa vratit. Na nich vsetkych je skor podexpozicia a to je ale celkom iny charakter foto. Sneh a hrdzavy clne, tomu sa to vyborne hodi.
A ked rozkliknem celu, mas dost, ale ano, nie strasne vela. Nemam casu ist teraz hlbsie ale uz vidno hned ze kazda miniatura je pekne svetlene vyvazena, komponovana, farebna, ba mraky ako v rozpravke na mnohych ta co si taky skromny. Nebud, ale na tuto bud kriticky :-) Naech ti to frci aj nadalej :-)
co sa tyka tej expozicie, original je dost tmavsi a pokus o zachranu sa prejavil tak ako si napisal...
Hned na prvý pocit príliš tmava expozícia, s viacerými pre mna kompozicne rucivými miestami (spomeniem len tesnu medzeru vlavo pri kameni).
A na záver po rozkliku sa vsetko este viac umocnuje aj celkove menšou zreteľnosťou a kresbou.
Ešte aj z tohto stavu co je tu sa myslim dalo v PP vyťažiť oveľa lepšia expozícia, čitateľnosť aj kompozícia. Moje hodnotenie ber iba ako ešte stále nadsadenú stimulaciu :-)