Clona: | 3,2 |
---|---|
Expozícia: | 1/5000 sec |
ISO: | 100 |
Fotoaparát: | Nikon D300 |
Objektív: | Nikkor 17-55mm f/2.8G ED-IF AF-S DX |
Pridané: | 2010-02-23 00:17:10 | Na kritiku: | 2010-02-23 00:17:10 | Miesto: | Sankt Moritz | Témy: | ľudia, šport, zvieratá / wildlife |
---|---|
Albumy: | Jazdecké športy a kone |
Tradičný dostih na zamrznutom jazere v švajčiarskom Sankt Moritz túto sobotu uzatváral tohtoročnú jazdeckú sezónu. Krásne počasie, pekné kone a úžasná scenéria závodu...
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchhttps://www.whiteturf.ch/index.php/de/rennen/programm.html
V tvojom prípade je to ešte lepšie, kvôli jeho farbe no a tiež kvôli snehu a zasneženým kopcom v pozadí (také v Petržalke nie je...). Ja to tam mám kompozične čistejšie, tu zase sa mi páči línia tvorená hlavami koní v prvom rade. Otázkou vkusu je tá vločka uprostred, je dosť veľká a je to na hrane, ostatné sú dobré.
Je to ´chrumkavá´ fotka.
Fotografia od začiatku svojho vzniku hľadala miesto v hierarchii hodnôt, osobitné výrazové prostriedky i uplatnenie v spoločnosti, preto sa niet čo čudovať, že už veľmi skoro nastal boj ilúzie s realitou. Fotografi sa snažili presvedčiť, že fotka je sama schopná sa vlastnými prostriedkami umelecky vyjadrovať – preto neváhali imitovať sentimentálne obrazy, mytologické príbehy, ľudové povesti... Koncom 80. rokov 19. storočia Peter Emerson – povedala by som až – šokoval tvrdením, že fotografia vôbec nemusí napodobňovať maliarstvo a umením môže byť aj jednoduchý obraz skutočnosti.
Dvojsmernosť v prístupe k fotografii sa preniesla aj do nového storočia. Vznikol boj medzi piktorialistami, ktorí v záujme výsledného obrazu používali akékoľvek prostriedky a puristami, ktorí boli proti tvárnym technikám a vylučovali i zásahy do negatívov. To jasne hovorí, že veľké zásahy sa na jednom poli fotografie diali od jej vzniku.
Po prvej svetovej vojny si fotografia začala klásť politické ciele a bojovať za lepšie životné podmienky a reformy. Zhruba v polovici 20. rokov 20. storočia sa zrodila nová generácia fotografov, ktorá pomocou zdokonalených fotoaparátov a objektívov, otvorila cestu fotožurnalistike.
Keď sa pozrieme na Slovensko, v 30. rokoch sa u nás rozšírila fotografická avantgarda, do fotografie sa vkladali celé asociačné siete. Po druhej svetovej vojne kultúrny útlm premostil surrealizmus u nás skôr pod názvom nadrealizmus – známy voľným tokom fantazijných predstáv.
Vo svete – v období okolo druhej svetovej vojny (predtým bola i občianska vojna v Španielsku – len si spomeňme na fotografiu Roberta Capu, ktorá zachytáva posledný okamih života jedného vojaka, ktorého práve zastrelili...) vznik humanistickej fotografie. Vojnová a povojnová fotografia prinášala cykly o biede vyvolanej krízou, o krutostiach vojny, poznačil ju súcit a odpor k násiliu, utláčaniu, ponižovaniu a vojne.
V polovici 50. rokov sa začali objavovať obrazy násilia, hladu a nepokojov, ktoré však už nemali podobu povojnovej humanistickej reportáže. Fotografi chceli dosiahnuť, aby si ľudia uvedomili sami seba. Keď v polovici 60. rokov vypukla vojna vo Vietname, idealizmus humanistickej fotografie úplne vymizol. Význam funkcie fotografie sa obracal na štúdium spôsobu života ľudí, dôraz sa kládol na psychosociálny obsah snímky. To boli veľmi reálne fotografie.
To sú len príklady, ktorými chcem reagovať na tvoj argument. Samozrejme, že si uvedomujem postup fotografie, chcela by som ale, aby sa nezabudálo na funkcie fotografie v jej rôznych variáciách. Nejako si nemôžem pomôcť, ale photoshop ako samozrejmosť sa mi k reportážnej a dokumentárnej fotografii nehodí. Potom akoby sme sa snažili o dokonalosť vo forme, pričom nám obsah uniká. Takže toľko.
...samozrejme, mne sa to ´ohýbanie´ daných skutočností taktiež nevidí, pokiaľ ide o už spomenutú funkciu fotografie (napr.vojnové spravodajstvo).......tu však u tohto snímku nevidím dôvod neretušovať zmieňované zábradlie, keďže by sa oná funkcia tejto športovej fotografie myslím nijak nezmenila...otázne a najdôležitejšie je však autorove videnie......
Ako pri každej niečím výnimočnejšej foto, aj u tejto som si po ujasnení pocitov ešte pred vyjadrením sa prešiel všetky komentáre (aj sa k nim mal potrebu vyjadril). A preto prispôsobujem aj šylizáciu svojho a by mal autor širšiu spätnú väzbu...
Zábradlie osobne pocitovo nevnímam ako rušivé, ako chybu či nedostatok. Pôsobí na mňa neutrálne a preto nechcem robiť rebríček výrezov či možností photoshopovania. Každý má pre mňa osobitmnú autentickú hodnotu v rámci série a s ohladom na mne známu tvorbu autora som si bol istý že u Doada išlo o zámer a nie nedostatok či zanedbanie kompozície.
Mńa táto foto oslovuje ako jeden z viacerých fragmentov serie a som si istý že autor reportáž daného sostihu neukončil týmto jediným záberom. Naviac, táto foto má pre mňa o to vyššiu hodnotu a kvalitu, že v nej vidím viac osobitných dielčich zmysluplných kompozícií. Druhou by bol už spomínaný orez, mimoriadne dynamický, ba aj pre všetkých bez výhrady akceptovateľný štvorec z prava. Tretiu (asi ako kacír) vidím vo formáte na výšku celkom zľava, kde je skoro čisté zábradlie s jediným koňom a vrcholom v pozadí :-)) Totiž mňa by dokonca oslovila aj takáto varianta :-)
na záver len, že Dodo, prepáč že som sa tak rozpísal, keď tu vlastne nie je o čom, veď stačí jedno slovo, že SUPER :-) a naviac... že skvelá hĺbka ostrosti pri danej clone. Ja viem, že ty vieš... čo a prečo robíš... a to si na autoroch vážim najviac :-) 777
Okrem toho este ak pozornejsie precitame beholderov koment, mám pocit ze je z neho jednoznacne jasne, ze fotku berie pozitivne a chváli takú aká je (bez photoshopovania :-)))
... co len potvrdzuje, ze tvoj výrok vyznieva naozaj vseobecne. Hold, slovicka su na to aby sa pouzivali. Niekedy vynechanie jedneho sposobí nedorozumenie aj tam, kde si nevzájom dobre rozumieme :-))) vsetko ber len ako uvahu, nie vytku, dobre svetlo :-)
Ahoj, najskôr chcem pochváliť za tvoj zaujímavý a rozsiahly koment nižšie, najlepšou argumentáciou je realita, súhrn vývoja názorov na fotografiu. Pre mna bol celý ten koment príjemným rozšírením obzoru vedomostí.
Na strane druhej chcem dodať a zastať sa beholdera, že aj na mňa mal tvoj výrok dojem všeobecne odsudzujúceho stanoviska, nesústrediac sa na reportážnu (či napr. este street a dokument) kategoŕiu. Myslím, že z toho vyplývali jeho a nižšie aj moja reakcia, kde ja už presnejšie konkretizujem na čo mierim. Dávam ti to tiež do pozornosti :-)
Budme vsetci bratia a sestry a tolerujme sa takí akí sme a ako a čo tvoríme :-))) a popri tomto výroku mi ako jednej z tisíc trafených husí zostáva už len s úsmevom zagágať, že všeobecné odsúdenie PP spravidla vždy prichádza len odtiaľ, kde ešte nie je ovládané a tým pádom nemá tu svoju autentickú váhu :-)))
K tejto veci ešte ako často zvyknem dodávam to, že stále dúfam že raz príde čas, keď už nebude nikto zatracovať zvládanie akejkoľvej (tejto či inej) zručnosti tak, ako je už všeobecne pozitívne vnímané zvládanie každého cudzieho jazyka navyše :-))) lebo aj ten sa dá v teoretickej rovine aj zneužiť :-))) A ´´photoshopovanie´´ má rovnak svoje pozitívne aj negatívne stránky, ako každá iná vec na svete a je len na autorovi ako s danou získanou vedomosťou a schopnosťou naloží :-) Je mi už len ľúto, že fotky prezerám až po funuse, lebo by som chcel, aby si tento kompromisný a zmierovací pohľad na vec dvoch extrémnych krídel prečítalo čo najviac ľudí krajného spektra (celý koment nemá nič spoločné s foto, k tej sa vyjadrím osobitne).
Fotografia od začiatku svojho vzniku hľadala miesto v hierarchii hodnôt, osobitné výrazové prostriedky i uplatnenie v spoločnosti, preto sa niet čo čudovať, že už veľmi skoro nastal boj ilúzie s realitou. Fotografi sa snažili presvedčiť, že fotka je sama schopná sa vlastnými prostriedkami umelecky vyjadrovať – preto neváhali imitovať sentimentálne obrazy, mytologické príbehy, ľudové povesti... Koncom 80. rokov 19. storočia Peter Emerson – povedala by som až – šokoval tvrdením, že fotografia vôbec nemusí napodobňovať maliarstvo a umením môže byť aj jednoduchý obraz skutočnosti.
Dvojsmernosť v prístupe k fotografii sa preniesla aj do nového storočia. Vznikol boj medzi piktorialistami, ktorí v záujme výsledného obrazu používali akékoľvek prostriedky a puristami, ktorí boli proti tvárnym technikám a vylučovali i zásahy do negatívov. To jasne hovorí, že veľké zásahy sa na jednom poli fotografie diali od jej vzniku.
Po prvej svetovej vojny si fotografia začala klásť politické ciele a bojovať za lepšie životné podmienky a reformy. Zhruba v polovici 20. rokov 20. storočia sa zrodila nová generácia fotografov, ktorá pomocou zdokonalených fotoaparátov a objektívov, otvorila cestu fotožurnalistike.
Keď sa pozrieme na Slovensko, v 30. rokoch sa u nás rozšírila fotografická avantgarda, do fotografie sa vkladali celé asociačné siete. Po druhej svetovej vojne kultúrny útlm premostil surrealizmus u nás skôr pod názvom nadrealizmus – známy voľným tokom fantazijných predstáv.
Vo svete – v období okolo druhej svetovej vojny (predtým bola i občianska vojna v Španielsku – len si spomeňme na fotografiu Roberta Capu, ktorá zachytáva posledný okamih života jedného vojaka, ktorého práve zastrelili...) vznik humanistickej fotografie. Vojnová a povojnová fotografia prinášala cykly o biede vyvolanej krízou, o krutostiach vojny, poznačil ju súcit a odpor k násiliu, utláčaniu, ponižovaniu a vojne.
V polovici 50. rokov sa začali objavovať obrazy násilia, hladu a nepokojov, ktoré však už nemali podobu povojnovej humanistickej reportáže. Fotografi chceli dosiahnuť, aby si ľudia uvedomili sami seba. Keď v polovici 60. rokov vypukla vojna vo Vietname, idealizmus humanistickej fotografie úplne vymizol. Význam funkcie fotografie sa obracal na štúdium spôsobu života ľudí, dôraz sa kládol na psychosociálny obsah snímky. To boli veľmi reálne fotografie.
To sú len príklady, ktorými chcem reagovať na tvoj argument. Samozrejme, že si uvedomujem postup fotografie, chcela by som ale, aby sa nezabudálo na funkcie fotografie v jej rôznych variáciách. Nejako si nemôžem pomôcť, ale photoshop ako samozrejmosť sa mi k reportážnej a dokumentárnej fotografii nehodí. Potom akoby sme sa snažili o dokonalosť vo forme, pričom nám obsah uniká. Takže toľko.
k foto:.....priznám sa, doteraz som sa nestretol so žiadnou fotografiou z tohto panského huncútstva, ktorá by ma voľajako oslovila.......dovolím si zopakovať ´doteraz´:))...
Výborná fotka ...do prčic, tak ako je ! ;)
Pre mna to je paradny moment.
A hor sa do flammable tem vo fore typu : ´Prečo photoshop zabíja fotografiu..´ :)
asi najlepsie by bolo, keby si to zabradlie odstranil a pridal tiez ako foto (dohodni sa s dodom) a uvidime ktora fotka ziska viac bodov ...
taktiez farebne putave,zima a slnko,ako v CH byva, z toho priam lezu..
pekny moment,preto nie su rozhodujuce ine,mozno nedostatky...
uputala!
;o)
A hor sa do flammable tem vo fore typu : ´Prečo photoshop zabíja fotografiu..´ :)