Clona: | f/10 |
---|---|
ISO: | 100 |
Fotoaparát: | Canon EOS 50D |
Objektív: | Tokina 12-24mm f/4 AT-X AF Pro DX |
Pridané: | 2010-04-29 00:08:41 | Na kritiku: | 2010-04-29 00:08:41 | Miesto: | Piešťany | Témy: | architektúra, mesto |
---|---|
Námestie SNP v Piešťanoch. Pohľad z budovy elektrotechnickej priemyslovky, druhé poschodie.
Fotka je zložená z 12 záberov. Panorámu tvoria 4 zábery na výšku na najširšom ohnisku 12mm po 3 záberoch s rôznou expozíciou (-2, 0 +2 EV) kvôli dynamickému rozsahu. Najprv vo Photoshope vytvorené 3 panorámy s rôznymi spomínanými expozíciami, potom v Dynamic HDR Pro tieto panorámy spojené do výslednej HDR snímky. Ešte jemne upravené krivky v PS a mierny orez. Zabralo cca 2 hodiny práce...
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstarších:)
BTW moj brat tam teraz chodi tiez...
Je to zo statívu, ale neposúval som o konkrétne uhly, naozaj len odoka rozdelené na 4 bloky:) Zábery boli robené na výšku a ani na najširšom ohnisku by som to jedným záberom nezabral. Čo sa výšky týka. Šírka tam tuším vychádzala.
K farbám len toľko, že sa nejedná o náhodné ´vyčačkanie´, bolo to už mojim prvotným zámerom. Viac-menej som celú fotku mal presne naplánovanú a vedel som čo chcem, odkiaľ a pod. Výraznými farbami som chcel vystihnúť nádhernú farebnosť tohto miesta, ktoré mam skutočne veľmi rád.
Panorámu som spájal v móde cylindrical a perspektívu som predtým nevyrovnával. Vlastne som panorámu s týmto širokáčom robil úplne po prvý raz, tak som to nechal na náhodu:) ale s výsledkom som bol spokojný.
P.S.: Raz mi bolo vyčítané, že farbami a presaturovanými HDR snímkami len chcem prilákať pozornosť, ktorá je viac-menej zaručená a tým pádom aj akýsi ´úspech´. Hold, je mi naozaj jedno, či sa niekomu farby páčia alebo nie, keby som z toho nemal potešenie ja, tak to nerobím. Určite pri skladaní fotky nemyslím na fotoportál a user behavior na ňom, ale preferujem svoje vlastné pocity. Takže žiadne cielené lákanie pozornosti...
Ale najskôr z toho pozitívneho konca. Je vtom dosť veľa práce, ktorá bola technicky dobre zvládnutá. Klobúk dole.
To, čo sa mne ale až tak nepáči je fakt, že tie farby sú už až príliš živé, ako keby to boli kulisy k ´poloanimovanému´ filmu. Je to otázka individuálneho vkusu a vidím, že sa to mnohým páči, ale pre mňa je to už príliš ´cukríkové´. Akoby na polceste. Ja mám radšej buď prirodzené farby, alebo keď zásah postprocesom, tak poriadna štylizácia (s nejakým konkrétnym zámerom, nie samoúčelne).
Druhá vec je už iba taká pocitová - mám dojem, že je to kvôli širokáču; tie autá vpravo dole majú v tomto formáte takú neprirodzenú perspektívu. Ak sa fotí ultraširokáčom, tak roztiahnutie línií k okrajom je akési prirodzené, ale pri štvorcovom formáte je to akési čudné.
to si asi cez stativ robil, vsak?
posuval si to o nejake konkretne uhly? alebo len priblizne od oka? :) dakujem
UZ len maly dotaz s ohladom na tak nizke/siroke ohnikso a spájanie architektúry, co je veľmi problematická záležitosť.... že v ktorom móde spájania panorám si to vo PS dal spájať a pred psájaním si osobitne vyrovnával vopred padajúce perspektívy budov a línií či nie?
.
super to je...
Ta TOKINA to na 12tke nevedela zobrat cele? Musel si to skladat zo 4x snimkov na vysku? Mam tu TOKINU na Nikone a mam pocit ze by sa to do nej vmestilo na 1x zaber. Ci ... ?