Števo, to už je vysoká škola fotografie, práve preto som použil názov fotografie ako som ho použil, lebo ten strom balansuje a každú chvíľu môže kedykoľvek spadnúť, tam by som vyrovnal max. tie stromy v pozadí, ak už.
jaro chápem ťa, ale nakoľko mne strom pripadá úplne rovnobežný s tými v pozadí, nevidím na ńom balans ale padanie perspektívy. Aôle nech ťa newrozladí že ja vidím veci ináč, ve´d to je normálne a tebe prajem aby sa ti veci aj fotky páčili podľa seba, nedaj sa nami rušiť. to len aby si mal aj spätnú väzbu
Števo, to už je vysoká škola fotografie, práve preto som použil názov fotografie ako som ho použil, lebo ten strom balansuje a každú chvíľu môže kedykoľvek spadnúť, tam by som vyrovnal max. tie stromy v pozadí, ak už.
Pekne, chápem že za zrovnanie stromu by si zaplatil dotykom koreňa s okrajom
Vlado, máš pravdu len čiastkovo, ak by si to robil zle (funkciou perspektíva a orezom.
Ja by som strom (oblast naokolo) skopíroval, hodil do vrstvy nad základné foto, celú vrstvu pootočil a položil dole, zlúčil. Samozrejme vlavo tenke stromceky mal uz predtym v osobitnej oblasti tiez skopírované a tiež pootočené a položil ich dole až na záver aby sa nimi zakryla oblast prelinania velkého stromu po narovnani a pôvodneho krivého podkladu ...
Trošku sa treba s tým pohrat a vyretušovať čo nebude dobre na okrajoch ale podla mna časovo velmi kratka a rýchla operácia pre toho kto s tým má prax.
len ten strom (stromy?), by som narovnal. Saturacia mi nevadi, priroda je kazdy den ina a ak je preziarena, x-krat to vidim v reali rovnako ako tu. Komprimáciia a doostrenie ušlo. Kompozične by som docvakol smerom doprava ešte jeden a až doma orezaval
pekná fotka,možno s postprocesom by bolo fajn sa pohrať viac-trošku desaturovať, čítal som nižšie komentáre, ale to nie je nič neriešitelné, mne tiež pri dlhých časoch dáva čip divokejšie farby...skvôr by ma zaujímalo, čo by ti to dalo na tej Tokine bez filtra pri maximálnej clone,neviem aká tam je,ale ak by bola okolo 32 pri slabom svetle,by mohla dať podobný čas alebo o trochu menší..., zaujímal by ma rozdiel vo výstupe...,kompo na tú situáciu je fajn,celkovo páči
vravel ze saturacie sa ani nedotkol... hmm.. mozno to mal tak vo fotaku nastavene
to už skôr, nastavené som mal celkom logický zamračená obloha /bolo zamračené a navyše v tieni/, avšak v spojení s dlhým časom to spravilo svoje, človek sa vždy učí.
Rado k saturácii som sa už vyjadril, s kompozíciou som bojoval aj ja dosť dlho ale na nič iné som neprišiel, skrátka nedalo sa spraviť nič, možno teraz ma napadlo, že keby som sa vyzliekol a vliezol ešte viac do vody po oné /vieš čo/ by sa to zlepšilo :-)
Možno, ale ja filter ma zaujíma ohľadne dlhého expozičného času, ktorý bol použitý, lebo mám dojem, že pri takej clone a bez filtra by to nešlo. Keďže farby dosť žiaria, asi to za súmraku nebolo fotené. Pýtam sa preto, lebo tiež sa strojím ísť v najbližšej budúcnosti fotiť vodu a mám aj nejaké ND filtre.
Miloš on reagoval na Beholdera nižšie, ale bol to klasický ND 0,9 Hitech.
vravel ze saturacie sa ani nedotkol... hmm.. mozno to mal tak vo fotaku nastavene
Možno, ale ja filter ma zaujíma ohľadne dlhého expozičného času, ktorý bol použitý, lebo mám dojem, že pri takej clone a bez filtra by to nešlo. Keďže farby dosť žiaria, asi to za súmraku nebolo fotené. Pýtam sa preto, lebo tiež sa strojím ísť v najbližšej budúcnosti fotiť vodu a mám aj nejaké ND filtre.
Strom šikmo, nešikmo. Aj tak fajn, aj tak. Zeleň presne ako hovoríš, bol som min. týždňa na Mosrskom oku a zeleň má tekéto farby. Možno by som zachoval viac tieňa, v ktorom bol strom.
nesúhlasím, PP bol minimálny, saturácie som sa nedotkol, pôsobí to ako presaturované, pretože pozadie bolo preexponované a strom bol v hlbokom tieni, navyše príroda v tomto ročnom období má presne takéto svetlozelené listy, mne sa to tiež neveľmi páči, ale jedine čo som s pozadím robil je, že som s nim nerobil nič, hoci som ju mohol ešte viac znížiť oproti tomu, čo mi poskytol foťák ... :-)
tak som potom nic nepovedal o tej saturacii :) ale aj tak sa mi to vidi prilis zelene nejako. Mozno tomu dopomohlo to preostrenie
nesúhlasím, PP bol minimálny, saturácie som sa nedotkol, pôsobí to ako presaturované, pretože pozadie bolo preexponované a strom bol v hlbokom tieni, navyše príroda v tomto ročnom období má presne takéto svetlozelené listy, mne sa to tiež neveľmi páči, ale jedine čo som s pozadím robil je, že som s nim nerobil nič, hoci som ju mohol ešte viac znížiť oproti tomu, čo mi poskytol foťák ... :-)
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchjaro chápem ťa, ale nakoľko mne strom pripadá úplne rovnobežný s tými v pozadí, nevidím na ńom balans ale padanie perspektívy. Aôle nech ťa newrozladí že ja vidím veci ináč, ve´d to je normálne a tebe prajem aby sa ti veci aj fotky páčili podľa seba, nedaj sa nami rušiť. to len aby si mal aj spätnú väzbu
.
Vlado, máš pravdu len čiastkovo, ak by si to robil zle (funkciou perspektíva a orezom.
Ja by som strom (oblast naokolo) skopíroval, hodil do vrstvy nad základné foto, celú vrstvu pootočil a položil dole, zlúčil. Samozrejme vlavo tenke stromceky mal uz predtym v osobitnej oblasti tiez skopírované a tiež pootočené a položil ich dole až na záver aby sa nimi zakryla oblast prelinania velkého stromu po narovnani a pôvodneho krivého podkladu ...
Trošku sa treba s tým pohrat a vyretušovať čo nebude dobre na okrajoch ale podla mna časovo velmi kratka a rýchla operácia pre toho kto s tým má prax.
.
len ten strom (stromy?), by som narovnal. Saturacia mi nevadi, priroda je kazdy den ina a ak je preziarena, x-krat to vidim v reali rovnako ako tu. Komprimáciia a doostrenie ušlo. Kompozične by som docvakol smerom doprava ešte jeden a až doma orezaval
.
...fajn miesto aj perspektíva......s kompozíciou bojujem....
Takyto silny postproces sa ti fakt paci? :(
Tie cierne kamene vyzeraju ako prisavnicky .