Pantheon

Body: 99.33    Videnia: 4130    Páči sa: 0

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
slavmiro
2010-08-09 11:17:40
som rad ze prijimas nazory tak ako su, su veci co som Ti pochvalil a su veci ktore nie. Co sa tyka urazky ostatnych, co je na tom urazlive ked napisem ze niekto chrochta blahom? Bez zaujatosti konstatujem ze uroven hodnoteni je ephoto je mozno nizsia ako fotky? Napisal som to aj ku komentu sefredaktora a za tym si stojim a Julo to prijal. Takze wo co go? :)
 
kapurka
2010-08-08 23:01:32
dobrá fotka je to!
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
walde
ocenenie redakciou 2010-08-08 10:25:22
Ahoj Steves, vďaka za zastavenie a tvoj názor. Pristavím sa aj ja pri vašich hodnoteniach. Sám som túto foto nepokladal za na ideálnu. Mal som ju urobená aj v B&W, ale neoslovilo ma to. Napriek tomu, skreslená perspektíva a prepísknutá saturácia ju posunula síce mimo pôvodnú realitu, ale pre mňa s istou atmosférou ktorú som sprostredkoval.

Slavmirove kritické slová (pokiaľ sa týkali fotky a mňa) som zobral ako vecnú kritiku s ktorou nemám problém, skôr by som nesúhlasil s dehonestáciou ostatných užívateľov a portálu.

Ďakujem Ti za pristavenie a Tvoj názor k foto - teraz vidím že ten orez sprava by bol celkom fajn.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-08-08 10:00:09
Mne sa foto páči, má čosi do seba a skreslenie ľudí širokým ohniskom podľa mńa pristane a ladí so skreslením chrámu (jeho hornej polovice). WB mi osobne úplne sedí, príjemné teplé tóny podporujú zvýšenie emocionálnosti fotografie.

Nesedí mi len kompozícia otvoru, osobne by som zprava rezal presne tak, aby ´odišla´ preč postavička v čiernom s rukami za chrbtom. Tým pádom by stĺpy rovnako a symetricky vchádzali do pravého okraja (ako je tomu na ľavom okraji) a naviac kompozícia otvoru by pre sa pre mńa zmenila k lepšiemu. Ešte viac by som ju pritiahol ku kraju (rovnako ako zhora) funkciou perspektíva a to by mi sadlo už celkom. Dodávam že to je detail, impactovo to vnímam skoro rovnako aj takto. Tu zas vidím výhodu v ponechaní celého polkruhu okolo otvoru. Ide čisto len o vec názoru
.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-08-08 09:47:41
príspevok od: slavmiro
pardon, ale toto je dost slabe, kopozicne aj TK. Preexponovane, hore kosnky prepal, vo vnutri je pritom jemne sero, wb a saturacia je podivne - ludia su ruzovofialovy?!
Budem tu uprimny, je to karikatura. Pritom skoro vsetci ostatni v komentoch chrochtaju blahom, zda sa ze latka ephoto-a rozhodne nie je vysoka. Zla vizitka autora, pouzitej techniky a predovsetkym daneho miesta. Mas tu ovela lepsie veci, sorry.
Čau Slavo, pridám čosi na vyváženie spektra :-) Že ty zas krochtáš blahom pri komentoch tohto typu ako si tu napísal...

Čo tak tolerancia pochopiť že niekomu sa NAOZAJ môže páčiť nielen technická presnosť a ostrosť a vystredenosť ale aj čosi ako atmosféra, krivosť, nepravidelnosť, tajuplnosť či posun farieb smerom k lepšiemu vyjadrovaniu emócií? Ale možno si slovíčka ´tolerancia a emócie´ budeš musieť pozrieť v slovníku cudzích slov? Tebe sú známe viac ´intolerancia a sarkazmus´, ktoré potom zaodeješ v sebaľútostivých vetách, že ako si chúďa bitý za svoju úprimnú a jedine správnu kritiku a jedine správny uhol pohľadu... Veď fotografia je o matematike a presnosti a jednoznačnosti, však? ;-)

A propo, ako vždy, zas nemám nič proti tebe ani tvojmu názoru na fotografiu. Mám problém jedine s tvojim názorom na iných čo krochtajú blahom nad niečím, čo sa tebe nepáči... tak ti prezradím, sú všetci (aj ja) nenormálni, prípadne úplatní ;-) Dobré svetlo prajem a v komentároch aj viac tej formy, nielen obsahu... lebo ináč to bude zas len zlá vizitka... ale TEBA, nie autora!
.
 
soms
2010-08-07 20:17:00
príspevok od: walde
Presne si to pamätáš: kopula je vytvorená zo zmesi betónu, premiešaného so sopečným tufom a pemzou, táto hmota sa liala do dreveného šalovania. Zapustené kazety mali aj praktický význam - značne znížili hmotnosť, keďže celková hrúbka stien na ktorých spočíva kopula je 6 metrov! Len pre dokreslenie: výška a priemer rotundy majú rovnaké rozmery - 43,3 m. A drží to už takmer 2000 rokov.
Ak by sa im to zdalo pridlho(2000 rokov) tak nech sa opýtajú v Holíči ako na zrýchlenie práce zuba(u?) času.
 
slavmiro
2010-08-07 20:15:44
pardon, ale toto je dost slabe, kopozicne aj TK. Preexponovane, hore kosnky prepal, vo vnutri je pritom jemne sero, wb a saturacia je podivne - ludia su ruzovofialovy?!
Budem tu uprimny, je to karikatura. Pritom skoro vsetci ostatni v komentoch chrochtaju blahom, zda sa ze latka ephoto-a rozhodne nie je vysoka. Zla vizitka autora, pouzitej techniky a predovsetkym daneho miesta. Mas tu ovela lepsie veci, sorry.
 
Jozef Krajčo
externý redaktor 2010-08-07 20:14:01
Tak uz som bol aj v pantheone.. vdaka :)
 
jurajkol
2010-08-07 19:55:07
Dycha to atmosferou.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Soňa
2010-08-07 18:58:19
veľmi pekná
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
walde
ocenenie redakciou 2010-08-07 15:09:51
príspevok od: Koma
Hej, hej ...už len kvaple zo stropu...tie ale nevedeli Rimania vytvoriť ;) ..bol som tam cca. pred 10 rokmi cestou dole na juh na Sicíliu..tak okolo obeda, ten lúč bolo perfektne vidno, presne ako v tej Tvojej včerajšej..úplne presne..aj tak robil ten kruh na zemi ako na hladine, kopec ľudí a všetci sa somozrejme chceli fotiť v ňom...normálne si ma navnadil aby som popozeral tie dovolenkové foto+ filmy a pozrel nejakú lepšiu dovolenkovú lúčovú..že reku skúsim zoskenovať a pridať si do Rodinného albumu čo tu mám ...len tak na porovnanie , priblíženie...dokumentačne :) Ale verím, že je tu veľa užívateľov čo tam boli a majú to pekne odfotené aj s lúčom na nejakú lepšiu techniku a si ich inšpiroval k pridaniu. Ozaj ten strop – tuším sa mi marí, že to bolo odlievané...vlastne to bol akože betón...a použili namiesto cementu - sopečný prach...najbližšie je tuším Vezuv – tak asi z neho ;)
Presne si to pamätáš: kopula je vytvorená zo zmesi betónu, premiešaného so sopečným tufom a pemzou, táto hmota sa liala do dreveného šalovania. Zapustené kazety mali aj praktický význam - značne znížili hmotnosť, keďže celková hrúbka stien na ktorých spočíva kopula je 6 metrov! Len pre dokreslenie: výška a priemer rotundy majú rovnaké rozmery - 43,3 m. A drží to už takmer 2000 rokov.
 
Anena
2010-08-07 14:43:31
Vyborneee
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-08-07 14:30:25
Hej, hej ...už len kvaple zo stropu...tie ale nevedeli Rimania vytvoriť ;) ..bol som tam cca. pred 10 rokmi cestou dole na juh na Sicíliu..tak okolo obeda, ten lúč bolo perfektne vidno, presne ako v tej Tvojej včerajšej..úplne presne..aj tak robil ten kruh na zemi ako na hladine, kopec ľudí a všetci sa somozrejme chceli fotiť v ňom...normálne si ma navnadil aby som popozeral tie dovolenkové foto+ filmy a pozrel nejakú lepšiu dovolenkovú lúčovú..že reku skúsim zoskenovať a pridať si do Rodinného albumu čo tu mám ...len tak na porovnanie , priblíženie...dokumentačne :) Ale verím, že je tu veľa užívateľov čo tam boli a majú to pekne odfotené aj s lúčom na nejakú lepšiu techniku a si ich inšpiroval k pridaniu. Ozaj ten strop – tuším sa mi marí, že to bolo odlievané...vlastne to bol akože betón...a použili namiesto cementu - sopečný prach...najbližšie je tuším Vezuv – tak asi z neho ;)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
JaroD.
2010-08-07 14:10:40
Škodá lúča, ale čo už, aj tak je to pekné
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
Marcel Rebro
2010-08-07 14:06:57
pekna dokumentacna rybacina ;-)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
walde
ocenenie redakciou 2010-08-07 13:29:06
príspevok od: sankiakis
super siroke, to je na 16mm?
ano, 1 foto na 16 mm + full frame
 
sankiakis
ocenenie redakciou 2010-08-07 13:25:49
super siroke, to je na 16mm?
 
2010-08-07 12:56:01
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
Anastasia
2010-08-07 12:27:51
pekná hra svetla v chráme aj v jaskyni
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
soms
2010-08-07 12:20:10
Páčia sa mi tvoje in-teriér-ovky.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
cyklons
2010-08-07 12:02:07
veľmi pekné :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
ričárd
2010-08-07 09:13:17
pekná chromatická aberácia :D ale nie. fajné, mne by to viac seklo ešte v ČB s vyšším kontrastom. :) pjekný.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
Cerberus
2010-08-07 08:58:17
Evidentne tu tá podobnosť so včerajšou fotkou je. Ľudí od nepamäti fascinovala hra svetla.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Špagetka
2010-08-07 08:56:08
...krasne miesto, s tym lucom by to vyzeralo priam magicky...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
 


Technika: Canon EOS 5D MkIII, Canon PowerShot G16,

Objektívy: , Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM,

Fotoaparát: Canon EOS 5D Mark II
Objektív: Canon EF 16-35mm f/2.8L II USM
Pridané: 2010-08-07 08:31:41
Na kritiku: 2010-08-07 08:31:41
Miesto:Rím, Taliansko
Témy: architektúra, cestovanie, história
Albumy: Taliansko
...symbol Ríma, antický chrám postavený cisárom Hadriánom v 2. storočí n.l. Dodnes zachovaný vďaka tomu, že v stredoveku bol prebudovaný na kresťanský kostol. Dominantou chrámu je obrovská kopula s otvorom v strede, ktorou preniká do chrámu svetlo. 


Koma včera upozornil na to, že tu existuje istá spojitosť medzi prírodnou cenotou v Mexiku (ktorú som pridal včera) a týmto chrámom. Otvor, ktorým preniká svetlo do útrob...

Táto foto bola robená neskoro popoludní, slnko už bolo nízko, a tak svetelný lúč už nedopadal do vnútra chrámu, ale vytvoril odlesk tesne vedľa otvoru. Táto svetelná stopa v priebehu dňa mení svoju polohu a osvetľuje vnútorné priestory.