Matterhorn - veľký z malého ...

Body: 592.33    Videnia: 8968    Páči sa: 4

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Cuknoris
2011-05-14 00:32:08
Paramount Pictures - https://www.youtube.com/watch?v=sXn4qEuo4cE
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-03-24 05:44:34
príspevok od: ander
už neviem čo by som napísal - MASAKER
vdaka, tu aj pod inymi foto, potesilo ze ta zaujali.
 
ander
2011-03-10 20:58:38
už neviem čo by som napísal - MASAKER
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
danoW
2011-02-10 14:19:49
príspevok od: SteveS
:- ))) vdaka za názor potešil, vhodné vyrovananie spektra.
S prvou vetou súhlasím, prečo, to sa dozvieš ak prečítaš trošku vyššie reakciu pre Soms.
S druhou už nie, veď si to tam hore pri západe vyskúšaj sám, no a ty už nie si dieťa ;- )
No a k tretej len toľko, že autor si velmi cení rovnako tak kritiku ako aj pochvalu a nedostatkov fotografie si je vedomý ... a kritikov nehryzie, preto je smutný že sa odvažuješ kritizovať iba ako anonymné nič a nikto, že to nenapíšeš pod svojim reálnym nickom pod ktorým tu vystupuješ, ale pod falošným menom :- ( Autor radšej diskutuje so známymi figúrkami ako s anonymnými zakomplexovanými osobami, ktoré si nedokážu verejne stáť za svojím názorom a ktoré teatrálne bodujú. A v prospech zlepšenia tk aj kompozície sa od teba rád priučí, aj ti zaplatí za rady a venovaný čas. Ale bez irónie a naozaj. Napr. dnes poobede sa môžeme stretnúť v KE ;- ) Potešil by som sa prebratiu nedostakov a poradeniu ako na to aby sa to zlepšilo, v situácii \" z oko do oko \" ;- ))) Tvojej sebarealizácii už nestojí nič v ceste, stačí výmena telefónych čísel a dojednanie sumy adekvátnej tvojmu času ktorý by si mi bol ochotný povenovať ;- )
Mňa nezaplatíš.
 
riyska
2011-01-30 16:15:08
... mne sa veľmi páči..
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
harom1
2011-01-22 14:30:18
Velmi nadherna fotka kompozicne nadhera a svetlo super
 
braňo.j
2011-01-17 18:47:08
túto oblasť môžem
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
braňo.j
2011-01-17 18:45:27
príspevok od: SteveS
Uf, to je intímna otázka :- ) Ale prezradím, že nebolo to až také extrémne ako som počul vtip o antarktíde či severnom póle. Že kým teplé kvapky dopadnú na zem, zmrznuté cinknú. Chcel by som tiež vedieť čo je na tom pravdy, a možno sa aj vytvorí ohnutý stojaci cencúl ;- ) A vdaka za návštevu.
ano padajú ako snehové vločky
 
paoravec
2011-01-14 20:11:27
a samotný kopec je stále pekný
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
xerion
2011-01-09 23:16:29
prekrásne po všetkých stránkach
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-01-08 00:05:25
príspevok od: Marcel Rebro
Brachovi sa raz v noci nechcelo hladat bazanta a ani ist zo stanu (v stane bolo okolo minus 10 vonku peklo). Tak sa vycural do esusu, ze rano nenepadko vyleje ... a tak rano varil caj na dva krat
tak rozmýšľam...že koľkí boli v stane a že mal Tvoj bracho možno rušnú noc v tej zime..a tak ráno trochu prispal....a že pokiaľ sa nezobudil na slová svojho kolegu: ,, Chalani – vy čuramedáni....to kerý z Vás spravil .....stane skoro ráno aby nás čajíkom zobudil, ráno privítal....a nakoniec - namiesto aby ho ocukroval tak ho posolil...ach jaj – no ale dobre dobre ...Dík ,, ...tak to varenie na dvakrát je ešte celkom normálna a pochopiteľná situácia

 
horsky vlk
2011-01-06 00:09:47
príspevok od: SteveS
Vďaka za zastavenie. Prianie na prvý pohľad nenáročné a lahko realizovateľné, alebo možno aj až príáliš náročné Všetko závisí len od toho, z akej výšky na tej opačnej strane si to predstavuješ ... z úpätia pri hrane od chaty relatívne ľahko splniteľné aj priemernému turistovi ... z vrcholu však len vyvoleným ... mnohí, aj veľmi skúsení horskí vlci už snívajú svoj večný sen, hora si ich zobrala k sebe ... pri dlhotrvajúcom skvelom počasí a horolezeckých skúsenostiach a nezanedbaní ani najmenšej maličkosti ( teda v preklade že ak boh dá ) ... uskutočniteľné prianie :- )
.
Len pre zaujímavosť, čítal som v jednej reportáži spoveď horského vodcu, slováka, ktorý v tomto regióne viac rokov profesionálne sprevádzal klientov a viackrát s nimi realizoval Matterhorn ... že nemá problém so žiadnou inou zákazkou, ale že pred touto zákazkou máva nočné mory ... je to veľmi zvetralý kopček, rozsypáva sa pod nohami ... a je to podobné akoby si sa opakovane donekonečna pokúšal vykráčať hore lavínovým svahom ...
ok.je to tá pravá výzva pre horského vlka
 
Marcel Rebro
2011-01-05 15:27:53
príspevok od: Stratený Stano
Ako zaujímam sa o to celkom vážne, lebo šak v mojom veku, čo si budeme klamať, už chodím častejšie čúrať, na túry si beriem dosť tekutín a tak mám obavu, či to tam potom vystrkovať...
Brachovi sa raz v noci nechcelo hladat bazanta a ani ist zo stanu (v stane bolo okolo minus 10 vonku peklo). Tak sa vycural do esusu, ze rano nenepadko vyleje ... a tak rano varil caj na dva krat
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-01-05 12:48:08
príspevok od: SteveS
Uf, to je intímna otázka :- ) Ale prezradím, že nebolo to až také extrémne ako som počul vtip o antarktíde či severnom póle. Že kým teplé kvapky dopadnú na zem, zmrznuté cinknú. Chcel by som tiež vedieť čo je na tom pravdy, a možno sa aj vytvorí ohnutý stojaci cencúl ;- ) A vdaka za návštevu.
Ako zaujímam sa o to celkom vážne, lebo šak v mojom veku, čo si budeme klamať, už chodím častejšie čúrať, na túry si beriem dosť tekutín a tak mám obavu, či to tam potom vystrkovať...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-05 12:21:04
príspevok od: Stratený Stano
Až dnes som sa zastavil, lebo zastaviť sa pod tvojimi foto, to chce pol dňa dovolenky... Ja sa staviam na tú stranu barikády, ktorá nesúhlasí s farebnou úpravou. Ale nie celkom hlboko do zázemia... Domnievam sa, že farebná úprava tam je vhodná, ale nie je vhodný jej odtieň. Osvetlenie kopcov by lepšie vyznelo, keby nebolo v tej istej tonalite čo obloha, keby sa líšilo. Keďže je obloha jednoliata a poznateľne posterizovaná, dal by som ju preč a nahradil kvalitnejšou s iným odtieňom. Aby to nevyzeralo, že si na celý snímok hodil jeden farebný filter, ako to zvyknú robiť neznalí v PS. Keďže záber je ladený do umelckého poňatia, nemali by tam byť stĺpy lanovky. Ináč poklona za teperenie sa do nečasu. Zaujímalo by ma ešte, ako ste čúrali... :-)
Uf, to je intímna otázka :- ) Ale prezradím, že nebolo to až také extrémne ako som počul vtip o antarktíde či severnom póle. Že kým teplé kvapky dopadnú na zem, zmrznuté cinknú. Chcel by som tiež vedieť čo je na tom pravdy, a možno sa aj vytvorí ohnutý stojaci cencúl ;- ) A vdaka za návštevu.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-01-05 11:32:29
Až dnes som sa zastavil, lebo zastaviť sa pod tvojimi foto, to chce pol dňa dovolenky... Ja sa staviam na tú stranu barikády, ktorá nesúhlasí s farebnou úpravou. Ale nie celkom hlboko do zázemia... Domnievam sa, že farebná úprava tam je vhodná, ale nie je vhodný jej odtieň. Osvetlenie kopcov by lepšie vyznelo, keby nebolo v tej istej tonalite čo obloha, keby sa líšilo. Keďže je obloha jednoliata a poznateľne posterizovaná, dal by som ju preč a nahradil kvalitnejšou s iným odtieňom. Aby to nevyzeralo, že si na celý snímok hodil jeden farebný filter, ako to zvyknú robiť neznalí v PS. Keďže záber je ladený do umelckého poňatia, nemali by tam byť stĺpy lanovky. Ináč poklona za teperenie sa do nečasu. Zaujímalo by ma ešte, ako ste čúrali... :-)
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 5 | Priemer: 5.33
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2011-01-05 08:29:18
príspevok od: SteveS
Vďaka za zastavenie, no mrzí ma veľmi že fotka sa tak mnohým páči a je foto dňa a pritom je slabej tk. V popise som spomenul že som túto úpravu ani nebral vážne a nevenoval jej vážny čas, lebo už základ bol veľmi chabý a dal som ju sem len ako test publika. Ale sám som voči iným prísny kritik a na titulke si zaslúži byť iba foto všestranne tip top a tak som teraz v rozpakoch a kus sa aj hanbím za to, že sa dostala na titulku a nemá na to...
Prečo sa hanbíš? Keď už ide o to, dostala ju tam vôľa divákov a a nie tvoje kontakty a úplatok adminovi...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-05 03:39:43
príspevok od: zuzuliena
mne paci, krasna gycovka - bez ironie, lebo kazdy zapad slnka je pre mna gycovka v pozitivnom slova zmysle. A ked kliknes na moj blog, tak zistis, ze sme sa motivom pre dnesok trafili
Vdaka za zastavenie a tesim sa ze paci, aj ked ta tk je ..., no co uz.. Blog som pozrel, fakt náhoda, no hlavne potesilo ze som si mohol 4-ku prečítat prednostne a s predstihom :- ) Zatial je jednoznacne u mna fotkami best, ale nie len atraktivitou Matterhornu, mali ste najmenší opar, najlepšie svetlo (2ka je super) a naviac ste boli vo vyške z ktorej su zabery menej všedné. Krása.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-05 03:12:29
príspevok od: andrish
Rado sa stalo , ta oranzova obloha sa mi paci, len keby bola svetlejsia jemnejsia, menej saturovana. Inspirovala som sa a pridala som fotografiu s osvetlenim dooranzova s konikom
No to som zvedavý, rád sa mrknem.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-05 03:10:54
príspevok od: Harold
Krásná fotka, pěkné zpracování... tohle fakt na sídlišti nevyfotím... :-)))
Vdaka za zastavenie. Na sídlisku nie, ale stačilo by KÚSOK poodbehnúť :- )
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-05 03:09:25
príspevok od: danoW
Zafarbená, bez nápadu, obyčajná fotka kopca. Tak by to odfotilo aj každé dieťa, ktoré by sa tam vyskytlo. Ale keďže autor je známa figúrka portálu, tak je fotka hneď TOP.
:- ))) vdaka za názor potešil, vhodné vyrovananie spektra.
S prvou vetou súhlasím, prečo, to sa dozvieš ak prečítaš trošku vyššie reakciu pre Soms.
S druhou už nie, veď si to tam hore pri západe vyskúšaj sám, no a ty už nie si dieťa ;- )
No a k tretej len toľko, že autor si velmi cení rovnako tak kritiku ako aj pochvalu a nedostatkov fotografie si je vedomý ... a kritikov nehryzie, preto je smutný že sa odvažuješ kritizovať iba ako anonymné nič a nikto, že to nenapíšeš pod svojim reálnym nickom pod ktorým tu vystupuješ, ale pod falošným menom :- ( Autor radšej diskutuje so známymi figúrkami ako s anonymnými zakomplexovanými osobami, ktoré si nedokážu verejne stáť za svojím názorom a ktoré teatrálne bodujú. A v prospech zlepšenia tk aj kompozície sa od teba rád priučí, aj ti zaplatí za rady a venovaný čas. Ale bez irónie a naozaj. Napr. dnes poobede sa môžeme stretnúť v KE ;- ) Potešil by som sa prebratiu nedostakov a poradeniu ako na to aby sa to zlepšilo, v situácii \" z oko do oko \" ;- ))) Tvojej sebarealizácii už nestojí nič v ceste, stačí výmena telefónych čísel a dojednanie sumy adekvátnej tvojmu času ktorý by si mi bol ochotný povenovať ;- )
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-05 02:53:21
príspevok od: horsky vlk
paráda..raz sa chcem dívať z opačnej strany..
Vďaka za zastavenie. Prianie na prvý pohľad nenáročné a lahko realizovateľné, alebo možno aj až príáliš náročné Všetko závisí len od toho, z akej výšky na tej opačnej strane si to predstavuješ ... z úpätia pri hrane od chaty relatívne ľahko splniteľné aj priemernému turistovi ... z vrcholu však len vyvoleným ... mnohí, aj veľmi skúsení horskí vlci už snívajú svoj večný sen, hora si ich zobrala k sebe ... pri dlhotrvajúcom skvelom počasí a horolezeckých skúsenostiach a nezanedbaní ani najmenšej maličkosti ( teda v preklade že ak boh dá ) ... uskutočniteľné prianie :- )
.
Len pre zaujímavosť, čítal som v jednej reportáži spoveď horského vodcu, slováka, ktorý v tomto regióne viac rokov profesionálne sprevádzal klientov a viackrát s nimi realizoval Matterhorn ... že nemá problém so žiadnou inou zákazkou, ale že pred touto zákazkou máva nočné mory ... je to veľmi zvetralý kopček, rozsypáva sa pod nohami ... a je to podobné akoby si sa opakovane donekonečna pokúšal vykráčať hore lavínovým svahom ...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-05 02:41:57
príspevok od: noik
Stevo...na mna su tie farbicky uz velmi \"cukrickove\".
Kopec je to ale velmi fotogenicky. Mohol si mu nechat este na vrchu trosku priestoru, nech \"dycha\".
Moj dobry kamarat urobil z tohto vyletu pekny cestopis, je tam aj jedna velmi pekna fotka:
https://www.kefoweb.sk/?q=taxonomy/term/34
Celkovo ti odporucam precitat si jeho cestopis po Maroku. Ma vycibrene pero.
(lamem ho, aby svoje poznatky, skusenosti a otografie uverejnoval aj tu, vo photopointe)
uvidime...
Vďaka Yari za zastavenie sa. No nie som s tými fotkami spokojný ale v konečnom dôsledku som rád že mám aspoń také. Podmienky boli kruté, opisoval som to vo foto podčiarknutá maličkosť a aj tu o kúsok vyššie soms-ovi. Človeku už vôbec nejde o fotky len o to aby sa dostal dole a nemá chuť ani fotiť a aby s omrzlinami ešte znovu opakovane vyťahoval foťák a sem tam cvakol, stojí to veľa sebazaprenia a entuziazmu... paradoxne foto vyzerá ako urobené počas prechádzky v ružovej záhrade ale tam mi nebolo všetko jedno :- )
.
V´daka aj za link, bol som na pomalom internete a tak som mal problem s načítavaním a kus sa tam nevedel zorientovať lebo to nešlo chytro preklikávať a spoznať že čo a ako, ale atmosfericky ma tam pár fotiek ktoré sa mihli zaraz oslovilo a jeden odstavec ktorý mi utkvel v pamäti z nejakého všeobecného príhovoru zaznel pátosom ako počas chvílky poézie ... naznačil že si tam človek môže prísť jna svoje, že chlapík ma vycibrený pisateľský štýl ... ešte sa tam vrátim
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-05 02:30:30
príspevok od: fotografik
Tá medená hora a medová obloha robí zimnú krajinu príjemne teplou. Mne sa veľmi páči:)
Vďaka Vilo, potešilo. Dávno som ťa nevidel, ani fotky nepridávaš, verím že si napriek tomu užívaš domácej pohody v zdraví a neznamená to že ťa trápi stres ... a PF 2011.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-05 02:27:47
príspevok od: Marcel Rebro
Kompaktik (a PP) sa (zjavne) podpisal pod T(ne)K. Ja taketo farebne hratky prilis nemusim, ale ako mala zmena - preco nie? Co mi ale naozaj dost vadi, je ten sedy pruh po krajoch - ak si na to uz reagoval Stevo, neunuvaj sa, najdem si ... PS : a tiez si radsej pozriem fotecku co mi viac ako polovicu televizora zaberie ... ;-)
V´daka marcel, najrv som ťa ani nepochopil ale teraz ked reagujem na komenty mi došlo že tým myslíš asi veľkosť fotografie. No ako to už býva zvykom, aj ja prispôsobujem veľkosť fotky úmerne Tk ale stákle ešte ide o nejaký ten kompromis, lebo sú tu aj veľmi dobrí autori s krásnymi fotkami a pridávajú fotky ešte o dosť menšie... je to aj vec veľkosti a nastaveného rozlíšenia monitora, poniektorí odkázaní vätšinu času na noteebook potom musíme veľké fotky rolovať na obe strany čo je nepohodôlné a ke´d chcem pozrieť kompozíciu tak sa musím u vätších foto vracať do stredného náhľadu nad komenty, všetko má svoje plusy aj mínusy. Spektrum monitorov užívateľov má obrovskú škálu. Toto teda ešte stále považujem za postačujúci kompromis, bývajú tu aj hodne menšie. A tk je žiaľ poslabšiačo ma veľmi mrzí, hlavne lebo sa to aj tak stalo foto dńa. Ale ako opisujem okolnosti somsovi, pre vlastnú potrebu som rád že mám z tých podmienok aspoň takéto.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-05 02:17:38
príspevok od: soms
"Paramount pictures" :) Obloha ako taká mi nevadí, tým myslím jej reálnosť či nereálnosť. K celkovej cielenej farebnej koncepcii a podaniu snímku sedí, dotvára ho. Viac menej súhlasím s názorom Cerbeus-a. Celkovo snímka na mňa fajn zapôsobila. PS: Mal si si hore zobrať so sebou radšej nejaký stredoformátový foťák a fajný tuhý veľký statív. Samozrejme drevený.(a šerpov ak by si sa nzaniesol poprípade na dvakrát sa zaniesť)
No veru, veru ... a potom si ešte mesiac neliečiť iba omrznuté uši ale aj prsty :- ) Presne to som povedal kolegovi, že jediným mojím šťastím bolo, že som mal foťák pokazený. Ak by som mal svoje veľké chladné hebedo, mám prsty zaručene v ťahu, veď ani som si pri tom bičovaní mrazivým vetrom nevšimol ako sa mi chrániče uší vytiahli spod goliera a ako mi cez medzeru v mihu zamrzli uši ... ak si dlhé hodiny v kuse bičovaný vetrom v mraze -25, tak si úplne otupený a znecitlivený... na líci som mal primrznutú hrču snehu a ľadu a ani o tom nevedel, a aj to miesto mi omrzlo a odišla na ňom doma preč hrubá vrstva kože. Nie je to tam hore v zime a v takom vetre sranda a hanbím sa že táto foto je pri tejto TK fotom dńa, ale keby si tam bol a videl že som ledva dokázal sem tam čosi odfotiť a fotil na manuál a na displayi ani skoro vôbec nevidel čo fotím, ako to je exponované a ako zaostrené a ani len ako komponované ... a ako som musel po každom 1 až 2 záberoch nutne 10min prsty mrviť a ohrievať pod pazuchami aby znovu precitli po stuhnutí aj za tak krátky moment... no to som ešte rád že mám aspoń takéto fotky :- ) To treba zažiť. So zrkadlovkou by som bol v prdeli aj s prstami... mám tendenciu prekonávať sa ak sú horšie podmienky a už iba doma na sk v rudohorí vo výške 1300m v zime keď bol mráz -20 a vietor a fotil som panorámu a prekonávajúc sa pozabudol, som nevedel 30min prsty dostať do kopy ... a už myslel že mám po nich :- )
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-05 01:52:45
príspevok od: DanyII
tiež sa prikláňam k prúdu modrej oblohy. V každom prípade je obdivuhopdné čo dokážeš vytiahnuť z kompaktu.
Vďaka za zastavenie, no mrzí ma veľmi že fotka sa tak mnohým páči a je foto dňa a pritom je slabej tk. V popise som spomenul že som túto úpravu ani nebral vážne a nevenoval jej vážny čas, lebo už základ bol veľmi chabý a dal som ju sem len ako test publika. Ale sám som voči iným prísny kritik a na titulke si zaslúži byť iba foto všestranne tip top a tak som teraz v rozpakoch a kus sa aj hanbím za to, že sa dostala na titulku a nemá na to...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-05 01:44:27
príspevok od: MajoC
Nechcelo sa mi čítať všetky komenty, ale postrehol som, že sa tu riešila farba oblohy a pod., rámik neriešim. Mne sa farby páčia, kro bol v takýto čas v horách vie, že tie farby nebudú až tak prehnané. Chata v LDR je fajn, umocňuje majestátnosť tejto krásnej hory. Pekný a netradičný pohľad.
Majo vdaka za zastavenie, napisal si to dobre napriek tomu že tu farby žiaľ nereálne sú, opisoval som to už pre istotu v popise. Ale ako si poznamenal, naozaj neraz priroda namieša farebné divadlo nad ktorým zostáva rozum stáť a iba ten čo je v nej často, včítane skorých rán a neskorých večerov pozná čoho je reállne schopná.
 
attila.farkas
2011-01-04 23:23:56
ty tu bojujes za moznost pridavania megapanoram a potom sem nalepis takehto mrnave cosi... :D velka fotka. vsetko lepsie do noveho oka
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
andrish
2011-01-04 20:24:19
príspevok od: SteveS
Vdaka, to bol len taky ulet a som si toho vedomy a aj casu som tomu venoval minimalne. pridal som jednu aj s modrým nebom, ale na fadnej oblohe chýbajú velmi mraky.
Rado sa stalo , ta oranzova obloha sa mi paci, len keby bola svetlejsia jemnejsia, menej saturovana. Inspirovala som sa a pridala som fotografiu s osvetlenim dooranzova s konikom
 
Michal F
2011-01-04 19:27:20
príspevok od: SteveS
No dostal si ma do pomykova, myslel som že východná ale pre istotu som pozrel do Google Earth aby som to skontroloval aj priestorovo. Tak Klein Matterhorn je od jeho veľkého brata posunutý smerom na JV a tá známa malá stena pod špicom nad ktorú na nakláńa jeho hrb a ktorá je typická šikmám náhľadom od Zermatu, tá je otočená presne smerom na východ. Tu na fotke to je tá tmavá časť pod vrcholom, odvrátená od zapadajúceho slnka. Stred hory na tejto foto smeruje presne na juh a zo západu ho zboku to ešte osvetľuje slnko. Na severnú stranu by nemalo šancu zasvietiť, tá je vätšinu dńa pri nízkom zimnom slnku v tieni. Zhrnuté, že je to teda pohľad z JV smerom na SZ , odtiaľ vidíš takúto obyčajnú pyramidálnu siluetu. Priamo zo severu som ho ešte nevidel, odtiaľ by malo byť vidieť jeho lomený hrb kolmo z profilu, bolo by treba vystúpiť vpravo hore nad Zermat. Vďaka za zastavenie, dnes som pridal celý výrez aj a ľadovcom a bočným herebeňom.
pardon ospravedlnujem sa, vdaka za vysvetlenie, zle som sa zorientoval. Chrbat hory vlavo schadza potom dole k talianskej obci Breuil-Cervina. Fakt zaujimavy pyramidovy tvar z tohto uhla a aj dost dobre vidno najznamejsiu prednu stenu.
 
Karol K
2011-01-04 18:20:18
Pekná
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
sunajn
2011-01-04 17:53:38
Mne sa to nebo vôbec nepáči, ale musím priznať, že farebne ladí so spodkom. Taký kus šutru a toľko nadšenia vyvoláva... Ani skialpinisticky sa nedá spustiť... :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
sunajn
2011-01-04 17:43:21
príspevok od: kmotrík
áno, áno, áno ,super aj svetlo - páči niekomu asi budú vadiť stĺpy, laná, čierny obdĺžnik pod chatou ... ..tak z Klein Matterhornu je takýto pohľad - aké je to ohnisko
Orientácia obrázku: 1
Vytvorené: 2011 1 3 16 0 2
Popis obrázku: OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Vstupné zariadenie: OLYMPUS IMAGING CORP.
Model vstupného zariadenia: SP320
Aplikácia: Adobe Photoshop CS3 Windows
Doba expozície: 0,0125
Číslo F: 8
Program expozície: 1
Rýchlosť ISO: 64
Odchýlka expozície: 0
Max. hodnota clony: 2,97
Režim merania: 5
Svetelný zdroj: 0
Blesk: 16
Ohnisková vzdialenosť: 24
Špeciálne spracovanie: 0
Režim expozície: 1
Vyváženie bielej: 0
Pomer digitálneho zoomu: 0
Typ scény: 0
Zosilnenie signálu: 0
Kontrast: 0
Sýtosť: 0
Ostrosť: 0
 
daniela-4
2011-01-04 17:39:12
pekny kopec.krasne svetlo.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Harold
2011-01-04 17:24:41
Krásná fotka, pěkné zpracování... tohle fakt na sídlišti nevyfotím... :-)))
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
danoW
2011-01-04 16:31:39
Zafarbená, bez nápadu, obyčajná fotka kopca. Tak by to odfotilo aj každé dieťa, ktoré by sa tam vyskytlo. Ale keďže autor je známa figúrka portálu, tak je fotka hneď TOP.
Tech. kvalita: 1 | Kompozícia: 1 | Impakt: 1 | Priemer: 1.00
 
Cerberus
2011-01-04 15:28:59
príspevok od: SteveS
V´daka za tak podrobné a perfektné rozopbranie. myslím že k tomu niet čo dodať, máš kvalitný monitor kde všetky odtiene vybehnú a o to to na teba musí pôsobiť rozporuplnejšie a také to aj je. Už som okolnosti z rôznych uhlov poopisoval, každému niečo a nechcem sa opakovať. Len v skratke že nie je to foto na ktorú by som bol pyšný či si myslel že je to kvalitnán a dobrá foto, naopka, pridal som ju len v zmysle textu v popise a plne beriem celú tvoju aj niných kritiku, ba myslím že je mierna ale teším sa že ešte aj takáto sa páči. Farebné a nevšedné veci spravidla zaujmú, o tom to je všetko.
.
A tvoj pohľad vôbec nie je amatérsky, veľmi presne ba ešte aj z pohľadu emocionálneho trefne si to rozobral, super koment. Dík...
Keď nie som si istý technickou kvalitou fotografie, tak si radšej otvorím aj notebook a porovnávam fotku pred sebou na oboch monitoroch. Ak chybu na notebooku nevidím, tak ju nezohľadňujem, aby som fotke neublížil, aj ked na ňu prípadne upozorním. Predpokladám, že autor keby ju videl, iste by ju tam nenechal. Predčasom som to tak nerobil, kým som si to neuvedomil z následných reakcií. TK nemá u mňa až takú váhu pri hodnotení ako položka 3.
Vetou \"Farebné a nevšedné veci spravidla zaujmú, o tom to je všetko.\" si trafil klinec po hlavičke. Aspoň tu to tak väčšinou je. Tento \"test\" to len potvrdil.
Ďakujem že si zobral môj príspevok tak, ako si ho zobral.
 
valec86
2011-01-04 15:24:47
Krasa. na taketo foto si treba pockat
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
zolec
ocenenie redakciou 2011-01-04 14:40:39
príspevok od: SteveS
Zoli, veľmi si vážim tvoju lojalitu, ale nie je namieste, lebo tvoje a ani mnohých iných nadsadené hodnotenie si nezaslúži :- ) mne by sa osobne viac páčila na titulke fotka čo má aj ducha a bola vyššej technickej kvality ako táto moja, bol na nej chlapec a pes čo sa spolu vyprávali ;- )
Stevo, moj koment neber vazne a osobne uz vobec nie. Bola to len mierna narazka na uzivatelske chute Fotka je dobra, zvlast, ze bola odfotena kompaktom, nebo je samozrejme na mna uz moc..
 
24Natusik24
2011-01-04 14:34:21
úúžasná fotka.. :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2011-01-04 14:21:27
príspevok od: SteveS
Ahoj, v´daka za obsiahly koment, nechápem ako si popri dovolenke a na dovolenke ešte dokážeš nájsť čas aj na komentovanie :- ) ... iba tíško závidím. A včera som videl v správach ako dochrámaná alpinistka z nemocnice v PP dávala rozhovor vo správach potom ako ju v žlabe na kriváni strhla lavína... a neuveríš ale vzápätí som pomyslel práve na teba ... tak si chlape dávaj bacha a neriskuj, chcem sa ešte dlho tešiť z tvojich atmosferických fotečiek!
Aj na dovolenke trošku pokomentujem, pokiaľ sa mi ťahajú fotky do laptopu...Ja som prechádzal pod kriváňom a s prižmúrenými očami som precedil, že už je pekne vysnežený,hlavne centrálny žľab... , posledné dni bola hore víchrica, vetrom ubitý sneh je vyformovaný do rozsiahlých kompaktných platní, čo nijako nedržia na podklade, za minimálneho zaťaženia to padá, najhoršie čo môže byť, keď nasneží v bezvetrí aj meter, tak to nie je tak nebezpečné, preto musí sadnúť...
my sme včera síce tiež \" zahájili\" sezónu...
 
horsky vlk
2011-01-04 14:12:42
paráda..raz sa chcem dívať z opačnej strany..
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-01-04 13:12:45
príspevok od: zola
v kombinacii so snehom privela teplych tonov (zaber z Marsu?). V kazdom pripade zaujala.
Som sa nevedel rozhodnúť či Mars či čo.....no nakoniec by som to skorej tipoval na atmosféru Venuše..niekde medzi 220°C – 91°C

https://planety.astro.cz/obr/planety/venuse/v_atm_column_big2.jpg
 
VIS58
2011-01-04 12:50:51
Teplo a zima spoločne...........
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
kubofoto
2011-01-04 12:44:55
pekný dôkaz že netreba mať fototechniku za milión, ak mame kvalitnú scenériu, postačí aj kompakt .. krása :)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
zola
2011-01-04 12:32:58
v kombinacii so snehom privela teplych tonov (zaber z Marsu?). V kazdom pripade zaujala.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 5 | Priemer: 6.00
 
noik
ocenenie redakciou 2011-01-04 12:14:25
Stevo...na mna su tie farbicky uz velmi \"cukrickove\".
Kopec je to ale velmi fotogenicky. Mohol si mu nechat este na vrchu trosku priestoru, nech \"dycha\".
Moj dobry kamarat urobil z tohto vyletu pekny cestopis, je tam aj jedna velmi pekna fotka:
https://www.kefoweb.sk/?q=taxonomy/term/34
Celkovo ti odporucam precitat si jeho cestopis po Maroku. Ma vycibrene pero.
(lamem ho, aby svoje poznatky, skusenosti a otografie uverejnoval aj tu, vo photopointe)
uvidime...
 
Matej Rumanský
2011-01-04 11:51:29
krásne
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Tomyno
2011-01-04 10:42:03
...Tak to uz ááááááno ;D...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
fotografik
2011-01-04 09:04:42
Tá medená hora a medová obloha robí zimnú krajinu príjemne teplou. Mne sa veľmi páči:)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Marcel Rebro
2011-01-04 09:00:30
Kompaktik (a PP) sa (zjavne) podpisal pod T(ne)K. Ja taketo farebne hratky prilis nemusim, ale ako mala zmena - preco nie? Co mi ale naozaj dost vadi, je ten sedy pruh po krajoch - ak si na to uz reagoval Stevo, neunuvaj sa, najdem si ... PS : a tiez si radsej pozriem fotecku co mi viac ako polovicu televizora zaberie ... ;-)
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
soms
2011-01-04 08:55:16
"Paramount pictures" :) Obloha ako taká mi nevadí, tým myslím jej reálnosť či nereálnosť. K celkovej cielenej farebnej koncepcii a podaniu snímku sedí, dotvára ho. Viac menej súhlasím s názorom Cerbeus-a. Celkovo snímka na mňa fajn zapôsobila. PS: Mal si si hore zobrať so sebou radšej nejaký stredoformátový foťák a fajný tuhý veľký statív. Samozrejme drevený.(a šerpov ak by si sa nzaniesol poprípade na dvakrát sa zaniesť)
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.00
 
DanyII
2011-01-04 08:42:21
tiež sa prikláňam k prúdu modrej oblohy. V každom prípade je obdivuhopdné čo dokážeš vytiahnuť z kompaktu.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Tono
2011-01-04 08:35:40
prve s cim som bojoval je ta obloha , ale v komente si to vysvetlil tak to beriem :) . vyborny kontrast chladneho popredia a "teplej" hory a jej majestatnost . Krasne miesto .
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
zuzuliena
externý redaktor 2011-01-04 08:23:20
mne paci, krasna gycovka - bez ironie, lebo kazdy zapad slnka je pre mna gycovka v pozitivnom slova zmysle. A ked kliknes na moj blog, tak zistis, ze sme sa motivom pre dnesok trafili
 
falatka
2011-01-04 08:03:53
fantázia
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
zelovoc
2011-01-04 07:54:15
buhehe, aj ja chcem mat take pekne fotky...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-04 07:47:57
Vďaka za zastavenie vám všetkým, takú pozitívnu odozvu som veru nečakal a vážim si to. V podstate sa potvrdilo, že farebné a nezvyčajné foto majú spravidla vätšiu odozvu a sú viac v obľube ako realistickejšie verzie.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-04 07:45:03
príspevok od: Michal F
wauw, menej bežný pohľad, myslím že to je severná stena ...
No dostal si ma do pomykova, myslel som že východná ale pre istotu som pozrel do Google Earth aby som to skontroloval aj priestorovo. Tak Klein Matterhorn je od jeho veľkého brata posunutý smerom na JV a tá známa malá stena pod špicom nad ktorú na nakláńa jeho hrb a ktorá je typická šikmám náhľadom od Zermatu, tá je otočená presne smerom na východ. Tu na fotke to je tá tmavá časť pod vrcholom, odvrátená od zapadajúceho slnka. Stred hory na tejto foto smeruje presne na juh a zo západu ho zboku to ešte osvetľuje slnko. Na severnú stranu by nemalo šancu zasvietiť, tá je vätšinu dńa pri nízkom zimnom slnku v tieni. Zhrnuté, že je to teda pohľad z JV smerom na SZ , odtiaľ vidíš takúto obyčajnú pyramidálnu siluetu. Priamo zo severu som ho ešte nevidel, odtiaľ by malo byť vidieť jeho lomený hrb kolmo z profilu, bolo by treba vystúpiť vpravo hore nad Zermat. Vďaka za zastavenie, dnes som pridal celý výrez aj a ľadovcom a bočným herebeňom.
 
arpi
2011-01-04 07:40:59
Pekny pohlad a zaujimave spracovanie. Ale preco len take male rozlisenie? Nove ePhoto uz zvlada podstatne viac. Ci?
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-04 06:56:28
príspevok od: Jerry C.
čo tu všetci riešia oblohu ?, veď práve tá mi prvá pritiahla zrak ten štít akoby bol celý v slnečnom ohni pre mňa super zážitok,priznám sa ,že ten spodok fotografie,s výnimkou domčeka,ktorý umocňuje majestátnosť skalného obra ,som ani nevnímal .
Vdaka myška hryzka, či Myšiak Hryziak, som rád že aj taká uletená vec našla podporu ale predsa len, trošku viac serióznosti si to zaslúži a teda nedá sa týmto veru moc chváliť.
 
MajoC
2011-01-04 06:54:34
Nechcelo sa mi čítať všetky komenty, ale postrehol som, že sa tu riešila farba oblohy a pod., rámik neriešim. Mne sa farby páčia, kro bol v takýto čas v horách vie, že tie farby nebudú až tak prehnané. Chata v LDR je fajn, umocňuje majestátnosť tejto krásnej hory. Pekný a netradičný pohľad.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-04 06:53:28
príspevok od: Iwn*
Pekne to zvládaš s kompaktom :) K farbičkám... Vieš, že ja mám také rada a tiež s nimi nešetrím, aj tolerantná k experientom som..., ale tu k prírodnému motívu sa mi viac prirodzenejšej farby žiada :) Ale pokúšaj publikum svojimi pokusmi aj naďalej...
No dnes pokúšať nebudem, pridal som kvoli záujmu aj reálnu verziu s modrým nebom. Ale bez mrakov to veru fádne je, dokumentačná hodnota :- ) A vdaka za pozastavenie.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-04 06:51:22
príspevok od: zolec
Zajtra si ephoto na titulke zasluzi presne takuto fotografiu, preto ju podporim, inak 5-6-5..
Zoli, veľmi si vážim tvoju lojalitu, ale nie je namieste, lebo tvoje a ani mnohých iných nadsadené hodnotenie si nezaslúži :- ) mne by sa osobne viac páčila na titulke fotka čo má aj ducha a bola vyššej technickej kvality ako táto moja, bol na nej chlapec a pes čo sa spolu vyprávali ;- )
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-04 06:49:13
príspevok od: walde
Števo to tak už urobil neraz ...a urobí to tak zase...On je už raz taký
...preto mám rešpekt...
Ubrať páni, ubrať z rešpektu, niet prečo :- ) ... som len obyčajný červíček na zemi, ktorý akuráť že spravidla vie čo chce a občas ani nie, ako teraz u tejto foto ;- )))
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-04 06:47:11
príspevok od: JaroD.
Radím sa medzi tých, ktorí dosť bojujú s oblohou, ono ľudia vo všeobecnosti inklinujú k takémuto farebnému podaniu a človek sa ľahko nechá uniesť, samotný kopec je perfektný záber, nádherné večerné svetlo, technický mi pripadá ako vystrihnutý a nalepený na oranžovožlté pozadie. To pozadie je dosť bez impaktu, nebaví mi so zbytkom fotky, hoci farebne ladí. Matternhorn je živel, symbol krutosti prírody, ktorú dáva pocítiť človeku ak si ho chce podmaniť, ta dramatickosť mi tam chýba.
Jaro vdaka za pozastavenie, tak s farbami ako aj pozadim si to vystihol uplne presne. Stotožńujeme sa :- )
.
Inak rozmýšľam o tom, že sme obaja veľmi zaujímavé typy, že obaja občas nešetríme farbičkami a uletíme úplne mimo realitu, napriek tomu, že sme obaja hlboko viazaní na prírodu a poznáme dobre jej mnohé, ale reálne tváre ... a že práve také reálne tváre krajiny a prírody aj najradšej vidíme na fotkách ... sám sebe sa občas čudujem čo postváram a občas si aj u teba pripadám ako u seba :- ) ... a toto som urobil len mimovoľne popri riadnej verzii ( myslím že asi kým som mal okraničené pozadie ešte kvôli vlastnej modrej farbe ) a uložil to len ako medziverziu.
 
PaPi
2011-01-04 06:46:10
Pecka ;-)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-04 06:41:10
príspevok od: Cerberus
Už som po niekoľký raz začal písať komentár, zakaždým som ho zmazal. Nie preto, že by som si za tým čo som napísal nestál, ale že snáď názor zmením. Nestalo sa, stále ma drží prvý dojem. Prvý dojem na tomto snímku u mňa robia farby. Presnejšie súbor farieb. Farebne tu dominuje žltá obloha, prechádzajúca do slabšej okrovej smerom hore a ružová v dolných partiách nasvieteného snehu. Čo sa týka ešte oblohy, je tam po okraji taký zvláštny sivý rámik, taký do stratena, ale nie po celom obvode. V menšej miere týmto farbám konkuruje ružovkastá na zasnežených partiách odvrátenej strany hlavného štítu, biela na snehu v zatienených partiách na ľavej strane a modrasto-fialová na spodnej strane na snehu v tieni v oblasti stĺpov vleku až ku chatke. Mne takáto kombinácia farieb príliš nesadla. Možno preto, že snímok beriem ako viac dokumentačný než emočný. Dokumentačný práve preto, že je tam chatka aj stĺpy vleku. Kompozične, ak snímok sám pre seba beriem ako dokumentačný, tak nemám žiadnej závažnejšej pripomienky. Možno trocha viac výhľadu vpravo by sa mi žiadalo, aby tento neštvorcový (hoci takmer štvorcový) formát bol širší. Ale keďže som na tvári miesta nebol, neviem posúdiť čo by sa s tým dalo dosiahnuť, resp. či by potom vpravo dole nechýbalo pokračovanie tej časti, ktorá vchádza do obrázku ako \"cestička\" vleku v PDR. Obšírnejšie som popis k môjmu nasledujúcemu názoru napísal preto, aby som ho mohol ľahšie vysvetliť. Podľa mňa sa tu bijú dve koncepcie snímku. Dokumentačná a emočná. Na dokumentačnej mi nepasujú farby (biele, ružové a fialové odtiene na snehu pri žltej oblohe). Na emočnej mi nesedí celkom kompozícia. Osobne by som uprednostnil dokumentačnú s inou - reálnejšou farebnou úpravou. Táto zložená fotka nie je zlá, je spracovaná precízne na to že bola fotená v mraze kompaktom a ešte je aj skladaná. Neber to Števo tak že sa mi fotka alebo záber ako taký nepáči, len s týmto farebným podaním tomu nerozumiem. Veľmi si vážim to, že si išiel \"s kožou na trh\" napriek tomu, že si pôvodne takúto úpravu neplánoval sem vložiť a nevedel si akú bude mať odozvu. Toľkoto som len chcel, je to taký môj amatérsky pohľad.
V´daka za tak podrobné a perfektné rozopbranie. myslím že k tomu niet čo dodať, máš kvalitný monitor kde všetky odtiene vybehnú a o to to na teba musí pôsobiť rozporuplnejšie a také to aj je. Už som okolnosti z rôznych uhlov poopisoval, každému niečo a nechcem sa opakovať. Len v skratke že nie je to foto na ktorú by som bol pyšný či si myslel že je to kvalitnán a dobrá foto, naopka, pridal som ju len v zmysle textu v popise a plne beriem celú tvoju aj niných kritiku, ba myslím že je mierna ale teším sa že ešte aj takáto sa páči. Farebné a nevšedné veci spravidla zaujmú, o tom to je všetko.
.
A tvoj pohľad vôbec nie je amatérsky, veľmi presne ba ešte aj z pohľadu emocionálneho trefne si to rozobral, super koment. Dík...
 
millana
2011-01-04 06:37:33
až naskočia zimomriavky.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-04 06:35:56
príspevok od: Dudu
krásny obrázok, tiež ma zaujíma, či si to cvakol do jpg alebo rawu
Písal som to pred chvíľkou, pre kralik_j
.
a díky za pozastavenie, potešilo.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-04 06:34:52
príspevok od: istvic
fantasticka..gratulujem Steve:)
Ďakujem, ale nemáš k čomu, nie je to fotka na ktorú by som bol pyšný :- )
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-04 06:34:04
príspevok od: Kvietok
no tá obloha je bohovo uletená ... chalúpka aj vlek to pekne dopĺňaju ... a to najdôležitejšie opäť na záver - páči sa mi to
To ma teší, ďakujem :- )
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-04 06:33:21
príspevok od: kralik_j
pekna atmosfera, do coho si to fotil? v kolko bitovom prevodniku?

Bud je to vysokou kompresiou, alebo prehnana uprava oblohy, vidim tam uz naznaky posterizacie..
Je to malým kolegovým kompaktom Olympus s malou kartou a tak bol už veľký úspech že som si vyprosil že ja budem fotiť na manual s nastaveným fine režimom na jpg, on fotil na automatiku v polofine . Moje fotky teda zabrali trikrat viac miesta ako jeho ale do 10foto som mal volne ruky a nechcel ten limit minut na 1-3 raw subory :- )
.
Aj s canonom fotím na jpg ale expozičnú AEB /BRK trojicu expozícií a to sa rozsahom vyrovná rawu, neviac expozície mimo môžem hneď mazať a najlepšiu expozíciu mám okamžite k dispozícii. Šporí to disk, je k dispozícii viac dobre exponovaných snímkov a zaťaží karty a disky menším objemom dát... ale viem že to je nezvyčajný názor :- )
.
Posterizácia - šlo len o medziverziu ktorá ani neveim ako vznikla popri ostatných foto, nevenoval som jej žiadnu pozornosť a nepamätám si jej úpravu, určite som ju ale tým pádom neprevádzal do tif a riešil len v nižšej bitovej hĺbke. Na jednofarebnej ploche sa farebné úpravy, prelínané stmavenie smerom hore a kompresia nakoniec vždy prejavia posterizáciou, dokonca som ju vnímal aj u foto robených z rawu a cez tif, je to dosť náročný oriešok u jednofarebnej plochy s plynulou meniacou sa škálou tej jednej farby ak na tej ploche prebehnú nejaké zmeny v PP.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-04 06:17:48
príspevok od: leto
krásne, zlaté svetlo, na úžasnej hore, ktorá sama osebe musí dostať svojou famóznoustou,,,
stĺpiky tu bude zrejme riešiť kde-kto (nemám čas čítať komenty), ale ja by som na to hodil bobek, lebo foto je fakt super, vytlač na veľký formát a urob puzzle, ako pekný darček,,,
A ani som nepodakoval za tak vela písmenok a uz odoslal, teda vdaka :- )
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-04 06:16:18
príspevok od: leto
krásne, zlaté svetlo, na úžasnej hore, ktorá sama osebe musí dostať svojou famóznoustou,,,
stĺpiky tu bude zrejme riešiť kde-kto (nemám čas čítať komenty), ale ja by som na to hodil bobek, lebo foto je fakt super, vytlač na veľký formát a urob puzzle, ako pekný darček,,,
Bobky hádzať netreba, rovnako ako mne sa vätšine stlpy na vleku zdajú prirodzené ... patrí to k lyžiarskemu terénu.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-04 06:14:03
príspevok od: Peter Svoboda
Keď som fotku zbadal, až mi srdce radosťou poskočilo...:)kvôli tomuto som sa prihlásil veru, lebo tu mi ťahá stránku cca 3 minúty a nedá sa byť na portáli...:( ale k fotke, vymrzol si si krásne svetelné podmienky, zlatisté svetlo spolu s oblohou pôsobí tak akoby tam bolo 2O st. nad nulou, ale len čo pozriem na spodnú rozfúkanú čast v tieni, tak je jasné, že bolo 20 pod.. :) s takouto verziou oblohy nie som úplne stotožnený, ale na druhej strane fotke dáva osobitú atmosféru a Tvoje jedinečné podanie, prial by som to vidieť aj s autentickou oblohou, každopádne paráda a radosť vidieť takýchto velikánov ako Matternhorn v perfektnom svetle :)
Ahoj, v´daka za obsiahly koment, nechápem ako si popri dovolenke a na dovolenke ešte dokážeš nájsť čas aj na komentovanie :- ) ... iba tíško závidím. A včera som videl v správach ako dochrámaná alpinistka z nemocnice v PP dávala rozhovor vo správach potom ako ju v žlabe na kriváni strhla lavína... a neuveríš ale vzápätí som pomyslel práve na teba ... tak si chlape dávaj bacha a neriskuj, chcem sa ešte dlho tešiť z tvojich atmosferických fotečiek!
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-04 06:10:14
príspevok od: Martin Školiak
Farby rozprávkové ale príjemné. Kompozícia na mňa až tak príjemne nepôsobí ani neviem presne definovať prečo.
Asi pre tunelovú stredovosť, aj ja stredovky vnímam rozpačito, u štvorca ich najskôr (skoro jedine) tolerujem, ale závisí hodne od žánru ... minimal či symbolický štvorec s malým motívom presne v strede pôsobí výborne ... na rozdiel od takto natesno natlačenej pyramídy :- ) Díky za pozastavenie.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-04 06:07:51
príspevok od: Anastasia
Neuveríš mi ale aj ja som tam bola, ale len po stanicu Trockener Steg. Vytiahla ma tam taká parta zúfalcov, našťastie v lete, ale aj tak mi tam zima bola. Snáď to pochopíš, veď vidíš ako sa sporo obliekam :) Pravda nie na túto túru. No...prežila som to. Našťastie som prišla do reštaurácie na Schwarzsee vo výške 2583 m čo ma zachránilo. Obdivujem... Obdivujem aj svetelné parametre fotky a Tvoju odvahu experimentovať s oblohou (okrem toho že si skoro omrzol). Páči sa mi to (foto, nie omrznutie!) a mám rešpekt.
Vdaka za pozastavenie a veselé písmenká. Vtedy práve tam, ak si názov nepamätám zle, lanovky končili a nešli vyššie. Malo by to tam mať okolo 2800m/m a ty si asi odtiaľ dalej traverzovala smerom doprava nižšie na Scwarzsee. My sme naopak pokračovali peši hore smerom na Klein matterhorn, lebo lanovky sa zdalo že ten deń vyššie kvôli vetru ani nepustia. A to som im ani neveril a myslel si že len šporia náklady, reku načo púšťať lyžiarov vyššie keď je v zime dosť snehu aj nižšie. Mýlil som sa a odskúšal ten (ne)príjemný vánok hore na vlastnej koži :- )))
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-04 06:02:06
príspevok od: Jozef Krajčo
Majstre zda sa ze poslednu dobu farbickami nesetris. Uz ti to tam hyri farbami viac ako na bolivijskom ponchu Len konstatovanie.. Vytka (resp. aj plural by som mohol pouzit este len pride..

Co si to pouzil za oramovanie(?) Nejaky sedy preliv.. povedal by som ze je to.. no, verim ze ten lacny efekt skocil na fotku po nestastnom kliku v editore..

V poslednom case som som sa naucil vyznam jednej anglickej skratky. Ked pozeram na ten NeStvorcovoNeObdlznikovy pomer stran tak sa mi ju ziada ju vytiahnut..

w t f ?

Tak tolko z mojej strany..

Ba, este zazelat vsetko dobre do noveho roku by som hadam.. nech nepisem len negativne veci..
Jožo veľmi, veľmi pekne ďakujem, že ma šetrne nešetríš. A veľmi sa tomu teším, veď je to tvoja prvá kritika mojej fotografie napriek tvojim častým návštevám u mňa. Možno si konečne získal dôveru v to, že kritikov nepohryziem :- )
.
Máš vo všetkom plnú pravdu aj to správne nazývaš ( lacný rámik ) lebo som tejto fotke naozaj venoval minimálnu pozornosť a ani neviem ako mimovoľne vznikla len ako vedľajší produkt popri práci na súbore fotografií z tejto akcie ako uložená medzi-varianta. O tejto foto ani neviem ako a čo a kedy som robil :- ) a nebyť toho záujmu o ňu, čo opisujem v popise, určite ju nikdy neuvidíš. Je to taký test publika, kde sa mi potvrdilo sa že ak na silne farebných úpravách nie sú hrubé chyby najhrubšieho zrna, že sa také fotky vdaka svojej nevšednosti spravdila páčia. Neraz som registroval obdivované fotky kde aplikované farby hrubo presahovali až do priľahlých partií. Toto by si zaslúžilo väčšiu kritiku ale na druhej strane ako autor sa samozrejme teším že je to ešte tolerovateľné a páčivé, aj keď ... som si vedomý že závery tu treba robiť veľmi opatrne ... ; - )
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-04 05:47:45
príspevok od: uncle_roxor
pekna, na kompakt fakt vynikajuca. pp je tiez fajn, no prave ze sa mi tam vyslovene pyta obloha do modra, aby stit osvetleny slnkom (spolu s tymi oblakmi) este viac vynikol. v kazdom pripade pekne zachytene!
Tak som teda jednu s modrym nebom pridal A vdaka za pozastavenie.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-04 05:46:45
príspevok od: andrish
Pekne ziarive ....krasne osvetlena skala. Kompoyicia s domcekom sa mi velmi paci....:-) obloha je trosku moc oranzova, tmavsie horne rozky a horny okraj by som ja osobne preretusovala....
Vdaka, to bol len taky ulet a som si toho vedomy a aj casu som tomu venoval minimalne. pridal som jednu aj s modrým nebom, ale na fadnej oblohe chýbajú velmi mraky.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-04 05:42:48
príspevok od: kmotrík
,ja som čítal popis až po komentovaní - čo už, takže až potom som sa dozvedel že si to fotil kompaktom ,zaujímalo ma ako je to ďaleko z malého k veľkému... ,ale toto nie je asi z vrcholu fotené ale pri zostupe zo zjazdovky ... + zoom , pozeral som to na mape a videlo sa mi - ako aj Ty píšeš že je to dosť ďaleko... dík...
Ak chces, pridal som aj klasiku s modrym nebom na ktorej je uz vidiet aj bocny hreben spajajuci maly aj velky.
.
Da sa lanovkou vyviezt na Klein Mat. a vybehnut na vedľa ľahko prístupný Breithorn a nazad (fotil som ho tiež počas návratu osvetlený zapadajúcim slnkom ale je to už veľmi zašumené) a potom už len prejst bočným traverzom na veľký.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-04 05:36:04
príspevok od: mato73
Tá obloha, no neviem :), ale to svetlo a ostatná časť fotky : paráda
Vďaka mato, aby som odčinil farebný prehrešok, pridal som aj obyčajnú s modrým nebom :- )
 
Radko.com
2011-01-03 23:48:02
Nádhera.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
i-cube
2011-01-03 23:42:27
velmi velmi super. trosku neostre u mna, ale ten pohlad je majestatny
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.00
 
Michal F
2011-01-03 23:38:23
wauw, menej bežný pohľad, myslím že to je severná stena ...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Jerry C.
2011-01-03 23:37:30
čo tu všetci riešia oblohu ?, veď práve tá mi prvá pritiahla zrak ten štít akoby bol celý v slnečnom ohni pre mňa super zážitok,priznám sa ,že ten spodok fotografie,s výnimkou domčeka,ktorý umocňuje majestátnosť skalného obra ,som ani nevnímal .
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Iwn*
ocenenie redakciou 2011-01-03 23:35:14
Pekne to zvládaš s kompaktom :) K farbičkám... Vieš, že ja mám také rada a tiež s nimi nešetrím, aj tolerantná k experientom som..., ale tu k prírodnému motívu sa mi viac prirodzenejšej farby žiada :) Ale pokúšaj publikum svojimi pokusmi aj naďalej...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
zolec
ocenenie redakciou 2011-01-03 23:25:12
Zajtra si ephoto na titulke zasluzi presne takuto fotografiu, preto ju podporim, inak 5-6-5..
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
walde
ocenenie redakciou 2011-01-03 23:22:42
príspevok od: Cerberus
Už som po niekoľký raz začal písať komentár, zakaždým som ho zmazal. Nie preto, že by som si za tým čo som napísal nestál, ale že snáď názor zmením. Nestalo sa, stále ma drží prvý dojem. Prvý dojem na tomto snímku u mňa robia farby. Presnejšie súbor farieb. Farebne tu dominuje žltá obloha, prechádzajúca do slabšej okrovej smerom hore a ružová v dolných partiách nasvieteného snehu. Čo sa týka ešte oblohy, je tam po okraji taký zvláštny sivý rámik, taký do stratena, ale nie po celom obvode. V menšej miere týmto farbám konkuruje ružovkastá na zasnežených partiách odvrátenej strany hlavného štítu, biela na snehu v zatienených partiách na ľavej strane a modrasto-fialová na spodnej strane na snehu v tieni v oblasti stĺpov vleku až ku chatke. Mne takáto kombinácia farieb príliš nesadla. Možno preto, že snímok beriem ako viac dokumentačný než emočný. Dokumentačný práve preto, že je tam chatka aj stĺpy vleku. Kompozične, ak snímok sám pre seba beriem ako dokumentačný, tak nemám žiadnej závažnejšej pripomienky. Možno trocha viac výhľadu vpravo by sa mi žiadalo, aby tento neštvorcový (hoci takmer štvorcový) formát bol širší. Ale keďže som na tvári miesta nebol, neviem posúdiť čo by sa s tým dalo dosiahnuť, resp. či by potom vpravo dole nechýbalo pokračovanie tej časti, ktorá vchádza do obrázku ako \"cestička\" vleku v PDR. Obšírnejšie som popis k môjmu nasledujúcemu názoru napísal preto, aby som ho mohol ľahšie vysvetliť. Podľa mňa sa tu bijú dve koncepcie snímku. Dokumentačná a emočná. Na dokumentačnej mi nepasujú farby (biele, ružové a fialové odtiene na snehu pri žltej oblohe). Na emočnej mi nesedí celkom kompozícia. Osobne by som uprednostnil dokumentačnú s inou - reálnejšou farebnou úpravou. Táto zložená fotka nie je zlá, je spracovaná precízne na to že bola fotená v mraze kompaktom a ešte je aj skladaná. Neber to Števo tak že sa mi fotka alebo záber ako taký nepáči, len s týmto farebným podaním tomu nerozumiem. Veľmi si vážim to, že si išiel \"s kožou na trh\" napriek tomu, že si pôvodne takúto úpravu neplánoval sem vložiť a nevedel si akú bude mať odozvu. Toľkoto som len chcel, je to taký môj amatérsky pohľad.
Števo to tak už urobil neraz ...a urobí to tak zase...On je už raz taký
...preto mám rešpekt...
 
JaroD.
2011-01-03 23:20:14
Radím sa medzi tých, ktorí dosť bojujú s oblohou, ono ľudia vo všeobecnosti inklinujú k takémuto farebnému podaniu a človek sa ľahko nechá uniesť, samotný kopec je perfektný záber, nádherné večerné svetlo, technický mi pripadá ako vystrihnutý a nalepený na oranžovožlté pozadie. To pozadie je dosť bez impaktu, nebaví mi so zbytkom fotky, hoci farebne ladí. Matternhorn je živel, symbol krutosti prírody, ktorú dáva pocítiť človeku ak si ho chce podmaniť, ta dramatickosť mi tam chýba.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
Matt83
ocenenie redakciou 2011-01-03 23:09:18
pekna upravena obloha :))
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
petrus 1
2011-01-03 23:05:56
no aj ja patrím k tej skupine,pre ktorú je matterhorn srdcovka.veľmi pekný pohľad,iný ako ten klasický od Zermattu. nemám čo dodať :-)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Chico
2011-01-03 22:57:03
príspevok od: uncle_roxor
pekna, na kompakt fakt vynikajuca. pp je tiez fajn, no prave ze sa mi tam vyslovene pyta obloha do modra, aby stit osvetleny slnkom (spolu s tymi oblakmi) este viac vynikol. v kazdom pripade pekne zachytene!
Celý večer čumím na tú oblohu....a stalo sa mi to už raz nedávno, že sa viac a viac cítim ako medveďko čo sa na medík zalizuje...ale kedže ja medveďkom nechcem byť a celú zimu chrápať, tak sa prikláňam k tvojmu názoru ohľadne farby oblohy....tak ako si napísal + možno kúúúúúlinček s úplne jemným ružovkastým nádychom...
 
Cerberus
2011-01-03 22:53:53
Už som po niekoľký raz začal písať komentár, zakaždým som ho zmazal. Nie preto, že by som si za tým čo som napísal nestál, ale že snáď názor zmením. Nestalo sa, stále ma drží prvý dojem. Prvý dojem na tomto snímku u mňa robia farby. Presnejšie súbor farieb. Farebne tu dominuje žltá obloha, prechádzajúca do slabšej okrovej smerom hore a ružová v dolných partiách nasvieteného snehu. Čo sa týka ešte oblohy, je tam po okraji taký zvláštny sivý rámik, taký do stratena, ale nie po celom obvode. V menšej miere týmto farbám konkuruje ružovkastá na zasnežených partiách odvrátenej strany hlavného štítu, biela na snehu v zatienených partiách na ľavej strane a modrasto-fialová na spodnej strane na snehu v tieni v oblasti stĺpov vleku až ku chatke. Mne takáto kombinácia farieb príliš nesadla. Možno preto, že snímok beriem ako viac dokumentačný než emočný. Dokumentačný práve preto, že je tam chatka aj stĺpy vleku. Kompozične, ak snímok sám pre seba beriem ako dokumentačný, tak nemám žiadnej závažnejšej pripomienky. Možno trocha viac výhľadu vpravo by sa mi žiadalo, aby tento neštvorcový (hoci takmer štvorcový) formát bol širší. Ale keďže som na tvári miesta nebol, neviem posúdiť čo by sa s tým dalo dosiahnuť, resp. či by potom vpravo dole nechýbalo pokračovanie tej časti, ktorá vchádza do obrázku ako \"cestička\" vleku v PDR. Obšírnejšie som popis k môjmu nasledujúcemu názoru napísal preto, aby som ho mohol ľahšie vysvetliť. Podľa mňa sa tu bijú dve koncepcie snímku. Dokumentačná a emočná. Na dokumentačnej mi nepasujú farby (biele, ružové a fialové odtiene na snehu pri žltej oblohe). Na emočnej mi nesedí celkom kompozícia. Osobne by som uprednostnil dokumentačnú s inou - reálnejšou farebnou úpravou. Táto zložená fotka nie je zlá, je spracovaná precízne na to že bola fotená v mraze kompaktom a ešte je aj skladaná. Neber to Števo tak že sa mi fotka alebo záber ako taký nepáči, len s týmto farebným podaním tomu nerozumiem. Veľmi si vážim to, že si išiel \"s kožou na trh\" napriek tomu, že si pôvodne takúto úpravu neplánoval sem vložiť a nevedel si akú bude mať odozvu. Toľkoto som len chcel, je to taký môj amatérsky pohľad.
 
Dudu
2011-01-03 22:50:53
krásny obrázok, tiež ma zaujíma, či si to cvakol do jpg alebo rawu
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Kvietok
2011-01-03 22:45:42
no tá obloha je bohovo uletená ... chalúpka aj vlek to pekne dopĺňaju ... a to najdôležitejšie opäť na záver - páči sa mi to
 
istvic
ocenenie redakciou 2011-01-03 21:58:42
fantasticka..gratulujem Steve:)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
StanleyH
2011-01-03 21:58:15
tu nie je co riesit
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
kralik_j
2011-01-03 21:49:46
pekna atmosfera, do coho si to fotil? v kolko bitovom prevodniku?

Bud je to vysokou kompresiou, alebo prehnana uprava oblohy, vidim tam uz naznaky posterizacie..
 
leto
2011-01-03 21:44:36
krásne, zlaté svetlo, na úžasnej hore, ktorá sama osebe musí dostať svojou famóznoustou,,,
stĺpiky tu bude zrejme riešiť kde-kto (nemám čas čítať komenty), ale ja by som na to hodil bobek, lebo foto je fakt super, vytlač na veľký formát a urob puzzle, ako pekný darček,,,
 
stevika
2011-01-03 21:37:21
nádherná fotka, tie teplé farby jej neuveriteľne pristanú, perfektné :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2011-01-03 21:28:16
Keď som fotku zbadal, až mi srdce radosťou poskočilo...:)kvôli tomuto som sa prihlásil veru, lebo tu mi ťahá stránku cca 3 minúty a nedá sa byť na portáli...:( ale k fotke, vymrzol si si krásne svetelné podmienky, zlatisté svetlo spolu s oblohou pôsobí tak akoby tam bolo 2O st. nad nulou, ale len čo pozriem na spodnú rozfúkanú čast v tieni, tak je jasné, že bolo 20 pod.. :) s takouto verziou oblohy nie som úplne stotožnený, ale na druhej strane fotke dáva osobitú atmosféru a Tvoje jedinečné podanie, prial by som to vidieť aj s autentickou oblohou, každopádne paráda a radosť vidieť takýchto velikánov ako Matternhorn v perfektnom svetle :)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
atiart
2011-01-03 21:19:08
príspevok od: SteveS
Éééj maestro, ďakujem za zastavenie ale nemôžem s tebou súhlasiť. Ty orezávaš modelkám popredia ??? No to by bola akááá preveliká škoda? A veru ani ja z mojej modelky nedám popredie, ani pozadie, ani poprsie ;- )
.
Podľa mojich skúseností, u krajinky je veľmi dôležitá na fotke hĺbka, priestorovosť ... a tú sprostredkujú iba voči sebe pomerovo rôzne veľké a rôzne vzdialené segmenty vo fotografii ... umožńujú vnímať pomer a vzťahy medzi nimi. Orezom spodku by sa foto zmenila na úplne plochý cvak samotnej pyramídy, som si istý maestro že by to fotku úplne odrovnalo :- ( Ale diskusia ruže prináša, napriek tomu čo píšem beriem do úvahy aj túto tvoju variantu ;- )
... u6 sa te39m pozajtra na diskősiu osobne a verím že Ťa presvedčím
 
Martin Školiak
2011-01-03 21:17:18
Farby rozprávkové ale príjemné. Kompozícia na mňa až tak príjemne nepôsobí ani neviem presne definovať prečo.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 5 | Impakt: 7 | Priemer: 6.00
 
Anastasia
2011-01-03 21:10:40
Neuveríš mi ale aj ja som tam bola, ale len po stanicu Trockener Steg. Vytiahla ma tam taká parta zúfalcov, našťastie v lete, ale aj tak mi tam zima bola. Snáď to pochopíš, veď vidíš ako sa sporo obliekam :) Pravda nie na túto túru. No...prežila som to. Našťastie som prišla do reštaurácie na Schwarzsee vo výške 2583 m čo ma zachránilo. Obdivujem... Obdivujem aj svetelné parametre fotky a Tvoju odvahu experimentovať s oblohou (okrem toho že si skoro omrzol). Páči sa mi to (foto, nie omrznutie!) a mám rešpekt.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Jozef Krajčo
externý redaktor 2011-01-03 20:56:23
Majstre zda sa ze poslednu dobu farbickami nesetris. Uz ti to tam hyri farbami viac ako na bolivijskom ponchu Len konstatovanie.. Vytka (resp. aj plural by som mohol pouzit este len pride..

Co si to pouzil za oramovanie(?) Nejaky sedy preliv.. povedal by som ze je to.. no, verim ze ten lacny efekt skocil na fotku po nestastnom kliku v editore..

V poslednom case som som sa naucil vyznam jednej anglickej skratky. Ked pozeram na ten NeStvorcovoNeObdlznikovy pomer stran tak sa mi ju ziada ju vytiahnut..

w t f ?

Tak tolko z mojej strany..

Ba, este zazelat vsetko dobre do noveho roku by som hadam.. nech nepisem len negativne veci..
 
imageilus
2011-01-03 20:56:20
prekrásné:))
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
uncle_roxor
2011-01-03 20:54:47
pekna, na kompakt fakt vynikajuca. pp je tiez fajn, no prave ze sa mi tam vyslovene pyta obloha do modra, aby stit osvetleny slnkom (spolu s tymi oblakmi) este viac vynikol. v kazdom pripade pekne zachytene!
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
snooker
2011-01-03 20:54:24
mne sa takato tonalita paci - asi som este dost mladeznik :))
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Jastojan
2011-01-03 20:31:52
to je onoo krásny pohľad
 
verika
2011-01-03 20:29:02
posobive spracovanie, ktore urcite pritiahne oko divaka svojou teplou farbou v kontraste s chladnou majestatnostou hory
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-03 20:22:26
príspevok od: cathrin
Dobre, že si nakoniec fotku pridal ...určite si to zaslúži;-)
No priznám sa že som v rozpakoch :- ) Ako píšem v popise, ani by ma to nenapadlo pridať ak nie jednohlasného úžasu mládeže ktorá pri normálnych fotkách Materhornu ani nemrkla okom a toto by vraj chceli aj ako obraz. A na počudovanie sa to páči ako vidím aj mnohým vám, to sú pre mńa také malé záhady :- )
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-03 20:18:56
príspevok od: andrish
Pekne ziarive ....krasne osvetlena skala. Kompoyicia s domcekom sa mi velmi paci....:-) obloha je trosku moc oranzova, tmavsie horne rozky a horny okraj by som ja osobne preretusovala....
Zvažoval som vinetáciu, áno alebo nie, ba dnes ju skúsil vyretušovať (lebo foto som robil už skôr) ale nejak mi to bez toho nesedelo, vrátil som to históriou radšej nazad. A díky za názor aj návštevu.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-03 20:16:23
príspevok od: margon
pekné svetlo, s oblohou bojujem...
Nečudo Marian, trošku aj ja Dospel som k nej lken mimovoľne popri finalizácii serióznejšej varianty. Ale zdá sa že sa vo všeobecnosti ľuďom viac páčia farebnejšie a nezvyklé varianty. Ale ak už, tak tento odtieň mi aspoň sedí k načervenalej farbe stien od zapadajúceho slnka.
Takéto varianty sú u mňa viac menej zriedkavé, ale výnimka potvrdzuje pravidlo..
 
Yano75
2011-01-03 20:16:19
zaujala...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
cathrin
2011-01-03 20:03:57
Dobre, že si nakoniec fotku pridal ...určite si to zaslúži;-)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
andrish
2011-01-03 20:02:14
Pekne ziarive ....krasne osvetlena skala. Kompoyicia s domcekom sa mi velmi paci....:-) obloha je trosku moc oranzova, tmavsie horne rozky a horny okraj by som ja osobne preretusovala....
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
margon
2011-01-03 19:51:17
pekné svetlo, s oblohou bojujem...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-03 19:46:40
príspevok od: walde
...najskôr som sa pozrel do mapy, že reku kade si išiel...pekná túra... ...á, už viem z akého uhla si fotil... aký premenlivý je tento velikán, podľa toho ako k nemu pristupuješ... ...kompozične mi to ladí so všetkým čo tam vidím, vrátane chaty i toho tmavého pásu v popredí, lebo ten ti pekne vedie zrak po dolnej časti fotky... ...majestátnosť samotnej hory tu už bola spomínaná, tak sa nebudem opakovať... ...a čo sa týka oblohy, nemám s tým principiálny problém, ak to dobre vyzerá, sám totiž niekedy upravujem farbu oblohy... ...ale možno ťa prekvapím: osobne by som išiel skôr do ružovo-fialového jemnejšieho odtieňa, ktorý vidieť na odvrátenej strane hory, ale to ber vyložene ako vec osobného vkusu... P.S.: a ako keby som to tušil, po návrate z práce som si dnes hodil na seba tričko s Matterhornom :))
Vlado díky, teším sa že sme sa dnes naladili na Matterhorn spoločne :- )
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-03 19:43:28
príspevok od: miro simko
...slávna žehlička v oranžovom :-) ...farebný posun oblohy sa dá stráviť, snímok ako celok dobre ladí ...dúfam, že odborné a premlsané publikum bude dostatočne tolerantné :) ...tá chatka tak trocha plní aj funkciu mierky - dáva predstavu o majestátnosti kopčeka
Díky Miro, no zdá sa mi až príliš tolerantné :- )
 
cyklons
2011-01-03 19:36:36
o.k
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
walde
ocenenie redakciou 2011-01-03 19:32:03
...najskôr som sa pozrel do mapy, že reku kade si išiel...pekná túra... ...á, už viem z akého uhla si fotil... aký premenlivý je tento velikán, podľa toho ako k nemu pristupuješ... ...kompozične mi to ladí so všetkým čo tam vidím, vrátane chaty i toho tmavého pásu v popredí, lebo ten ti pekne vedie zrak po dolnej časti fotky... ...majestátnosť samotnej hory tu už bola spomínaná, tak sa nebudem opakovať... ...a čo sa týka oblohy, nemám s tým principiálny problém, ak to dobre vyzerá, sám totiž niekedy upravujem farbu oblohy... ...ale možno ťa prekvapím: osobne by som išiel skôr do ružovo-fialového jemnejšieho odtieňa, ktorý vidieť na odvrátenej strane hory, ale to ber vyložene ako vec osobného vkusu... P.S.: a ako keby som to tušil, po návrate z práce som si dnes hodil na seba tričko s Matterhornom :))
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
tomasbencik
ocenenie redakciou 2011-01-03 19:28:08
krasna hora je to
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Zuzka Stulka
2011-01-03 19:26:41
Nádhera...
 
kmotrík
2011-01-03 19:22:11
príspevok od: SteveS
Medzi vrcholom Kl.Mat. a dole tou platňou s vlekmi nie je nejaký veľký rozdiel, až od tej platne začína výraznejšie výška klesať ... a vzdialenosť k veľkému ... no dole nižšie, myslím z medzistanice ide v lete turistický chodník k veľkému, traverzujúc to bokom až k chate na bočnej hrane veľkom Mat.. Ja som traverzom ešte nešiel ale myslím že ide pod ľadovcom, lebo priatelia ním šli v pohode a určite nemali mačky. Tipujem že ten traverz v lete za také 2-3h, ale to len z brucha. Ty ako fotograf možno aj celý deń :- ))) Aspoń ja mám s fotoaparátom také tempo presunov :- )
dúfam že sa tam tento rok prejdem...
 
miro simko
2011-01-03 19:20:23
...slávna žehlička v oranžovom :-) ...farebný posun oblohy sa dá stráviť, snímok ako celok dobre ladí ...dúfam, že odborné a premlsané publikum bude dostatočne tolerantné :) ...tá chatka tak trocha plní aj funkciu mierky - dáva predstavu o majestátnosti kopčeka
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-03 19:18:32
príspevok od: kmotrík
,ja som čítal popis až po komentovaní - čo už, takže až potom som sa dozvedel že si to fotil kompaktom ,zaujímalo ma ako je to ďaleko z malého k veľkému... ,ale toto nie je asi z vrcholu fotené ale pri zostupe zo zjazdovky ... + zoom , pozeral som to na mape a videlo sa mi - ako aj Ty píšeš že je to dosť ďaleko... dík...
Medzi vrcholom Kl.Mat. a dole tou platňou s vlekmi nie je nejaký veľký rozdiel, až od tej platne začína výraznejšie výška klesať ... a vzdialenosť k veľkému ... no dole nižšie, myslím z medzistanice ide v lete turistický chodník k veľkému, traverzujúc to bokom až k chate na bočnej hrane veľkom Mat.. Ja som traverzom ešte nešiel ale myslím že ide pod ľadovcom, lebo priatelia ním šli v pohode a určite nemali mačky. Tipujem že ten traverz v lete za také 2-3h, ale to len z brucha. Ty ako fotograf možno aj celý deń :- ))) Aspoń ja mám s fotoaparátom také tempo presunov :- )
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-03 19:07:49
príspevok od: atiart
... keď si to predstavujem, že je to peknou ženou, tak hodnotím to ako celkom dobrý akt fotografovaný v exteriéri :) trochu by som to upravil kompozične : zľava by som orezal tú chatku, kde s radosťou by som robil chatára, a zo spodku tiež by som orezal to tmavé popredie, kde človek naťahal drôty aby zarobil ,a neuvedomil si , že raz príde tam SteveS a pokazí mu fotku :)
Éééj maestro, ďakujem za zastavenie ale nemôžem s tebou súhlasiť. Ty orezávaš modelkám popredia ??? No to by bola akááá preveliká škoda? A veru ani ja z mojej modelky nedám popredie, ani pozadie, ani poprsie ;- )
.
Podľa mojich skúseností, u krajinky je veľmi dôležitá na fotke hĺbka, priestorovosť ... a tú sprostredkujú iba voči sebe pomerovo rôzne veľké a rôzne vzdialené segmenty vo fotografii ... umožńujú vnímať pomer a vzťahy medzi nimi. Orezom spodku by sa foto zmenila na úplne plochý cvak samotnej pyramídy, som si istý maestro že by to fotku úplne odrovnalo :- ( Ale diskusia ruže prináša, napriek tomu čo píšem beriem do úvahy aj túto tvoju variantu ;- )
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2011-01-03 19:05:28
príspevok od: SteveS
Díky za zastavenie. Poponáhľaj sa, cez zimu a jar som ešte tam ;- )
Diki za pozvanie =) ,ale pravdepodobne to nestihnem =(
 
kmotrík
2011-01-03 19:02:33
príspevok od: SteveS
Stlpy a kolíky zvyknem retušovať ale toto je iné kafé... ide o reálny lyžiarsky terén na európsky známom lyžiarskom teréne a to by bolo to isté ako raz niekto chcel na budove lanovky na Skalnatom plese vyretušovať laná idúce na Lomničák :- )
.
Zomm - ohnisko? No to je kompaktík, do vrecka a nie môj foťák, asi som to nazoomoval na maximum a cvakol vedľa seba na 2x, bežne to robím kvôli tomu aby sa to po spojení dala skladačka viac zvätšiť (na tlači). Myslím si to preto lebo mám z neho aj celkove jednu foto na ležato odzoomovanú, veľký je relatívne daleko, na druhej strane ľadovcovej plošiny. Ak by som ten údaj našiel v exife, aj tak neviem aký má ten kompakt maximálnu hodnotu, či to bolo full alebo nie.
.
Pôvodne sme vlastne mali namierené na Breithorn, to je asi najľahšia 4tisícovka zo všetkých, s pohodlným prístupom na vrchol, hneď vedľa malého matterhornu kam sa vyvezieš až hore lanovkou. Ale tá v ten deň nepremávala kvôli vetru a tak sme ledva došli peši hore na Kl.Mat. do zotmenia a dole do Zermatu zostupovali už potme. A díky za zastavenie.
,ja som čítal popis až po komentovaní - čo už, takže až potom som sa dozvedel že si to fotil kompaktom ,zaujímalo ma ako je to ďaleko z malého k veľkému... ,ale toto nie je asi z vrcholu fotené ale pri zostupe zo zjazdovky ... + zoom , pozeral som to na mape a videlo sa mi - ako aj Ty píšeš že je to dosť ďaleko... dík...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-03 19:00:43
príspevok od: Koma
Na fotke sa mi páči ten pohľad ....celkový....na majestátnosť hory + ako si nakomponoval do neho tú ,, chatku,, ...lyžiarsky svah v poredí a ponechal lyžiarsky vlek......dáva to dobrú rozmerovú predstavu....o priestore...veľkosti hory
Ďakujem, plne sa stotožňujeme, už som sa minule zlakol že už málokedy ;- )
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-03 18:59:26
príspevok od: Jozef Sádecký
Matterhorn je moja srdcovka chcel by som sa knemu raz aj ja dostat a pocvakt si ho v rannom a večernom svetle =) Peknu skladačku si hodil a aj to sfarbenie sa mi celkom páči + =))
Díky za zastavenie. Poponáhľaj sa, cez zimu a jar som ešte tam ;- )
 
adamk
2011-01-03 18:56:38
na kompakt super vykon
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
atiart
2011-01-03 18:55:20
... a to viete, že tá špicatá hora vznikla pred veľmi veľa rokov pri zrážke kontinentov ?
 
golden beads
2011-01-03 18:53:50
ja tu oblohu tiež nemusim, ale som ohurena majestatnosťou , ktora z fotky sála lana, vlek to ečte viac umocnuju
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
atiart
2011-01-03 18:52:57
... keď si to predstavujem, že je to peknou ženou, tak hodnotím to ako celkom dobrý akt fotografovaný v exteriéri :) trochu by som to upravil kompozične : zľava by som orezal tú chatku, kde s radosťou by som robil chatára, a zo spodku tiež by som orezal to tmavé popredie, kde človek naťahal drôty aby zarobil ,a neuvedomil si , že raz príde tam SteveS a pokazí mu fotku :)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Koma
ocenenie redakciou 2011-01-03 18:49:23
Na fotke sa mi páči ten pohľad ....celkový....na majestátnosť hory + ako si nakomponoval do neho tú ,, chatku,, ...lyžiarsky svah v poredí a ponechal lyžiarsky vlek......dáva to dobrú rozmerovú predstavu....o priestore...veľkosti hory
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2011-01-03 18:48:35
Matterhorn je moja srdcovka chcel by som sa knemu raz aj ja dostat a pocvakt si ho v rannom a večernom svetle =) Peknu skladačku si hodil a aj to sfarbenie sa mi celkom páči + =))
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
Gino
2011-01-03 18:47:57
krásne zasvietilo ...
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
sportpeter
2011-01-03 18:39:19
svetlo, atmosféra ,farby proste všetko je super
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Jehry
2011-01-03 18:39:00
fajn snímok a keďže realitu vo farebnom podaní nehľadám, môže byť i obloha taká ako je
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
XDRAHUS
2011-01-03 18:34:37
krasny kopec aj foto
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Sandal
2011-01-03 18:25:52
Pekné foto,pekná úprava ... palec hore.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Karolína
2011-01-03 18:10:28
Nádherné farby, veľmi pekné...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
mato73
2011-01-03 17:48:07
Tá obloha, no neviem :), ale to svetlo a ostatná časť fotky : paráda
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Anena
2011-01-03 17:40:54
Paci sa mi to carovne svetlo, pekne foto si spravil.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
yanco
2011-01-03 17:38:19
Veľmi pekná fotografia aj farebné prevedenie. Ďakujem aj za komentár, ktorý ju sprevádza a umocňuje celkový dojem.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
kapurka
2011-01-03 17:34:40
neskutočné, príde mi to skoro ako maketa....pekne
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Bpali
2011-01-03 17:25:09
pekne svetlo, super pohlad na majestatnost "kopceka"
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Bpali
2011-01-03 17:23:52
kvalitka..super hora
 
Frola
2011-01-03 17:23:00
já mám ráda malůvky, omalovánky a jiné, ale tady mi Steve ta obloha moc nesedí aha, že já budu zmlsaná opice......
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-03 17:17:49
príspevok od: kmotrík
áno, áno, áno ,super aj svetlo - páči niekomu asi budú vadiť stĺpy, laná, čierny obdĺžnik pod chatou ... ..tak z Klein Matterhornu je takýto pohľad - aké je to ohnisko
Stlpy a kolíky zvyknem retušovať ale toto je iné kafé... ide o reálny lyžiarsky terén na európsky známom lyžiarskom teréne a to by bolo to isté ako raz niekto chcel na budove lanovky na Skalnatom plese vyretušovať laná idúce na Lomničák :- )
.
Zomm - ohnisko? No to je kompaktík, do vrecka a nie môj foťák, asi som to nazoomoval na maximum a cvakol vedľa seba na 2x, bežne to robím kvôli tomu aby sa to po spojení dala skladačka viac zvätšiť (na tlači). Myslím si to preto lebo mám z neho aj celkove jednu foto na ležato odzoomovanú, veľký je relatívne daleko, na druhej strane ľadovcovej plošiny. Ak by som ten údaj našiel v exife, aj tak neviem aký má ten kompakt maximálnu hodnotu, či to bolo full alebo nie.
.
Pôvodne sme vlastne mali namierené na Breithorn, to je asi najľahšia 4tisícovka zo všetkých, s pohodlným prístupom na vrchol, hneď vedľa malého matterhornu kam sa vyvezieš až hore lanovkou. Ale tá v ten deň nepremávala kvôli vetru a tak sme ledva došli peši hore na Kl.Mat. do zotmenia a dole do Zermatu zostupovali už potme. A díky za zastavenie.
 
fore
2011-01-03 17:03:15
pekná ....
 
kmotrík
2011-01-03 16:56:23
áno, áno, áno ,super aj svetlo - páči niekomu asi budú vadiť stĺpy, laná, čierny obdĺžnik pod chatou ... ..tak z Klein Matterhornu je takýto pohľad - aké je to ohnisko
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
mkosztura
2011-01-03 16:55:06
nádhera
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
čvirik
2011-01-03 16:44:21
krása
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
martin333
2011-01-03 16:41:24
pekne foto
 
 


Technika: Canon EOS 40D, Sony Cyber-shot DSC-F828, Canon EOS 5D Mark II,

Objektívy: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM,

Clona: 8
Expozícia: 1/80.00 sec
ISO: 64
Fotoaparát: Olympus SP-320
Pridané: 2011-01-03 16:37:03
Na kritiku: 2011-01-03 16:37:33
Miesto:Matterhorn glacier paradise - Klein Matterhorn
Témy: cestovanie, hory, krajina
Albumy: CH - Switzerland, Švajčiarsko,
Pri zostupe z Klein Matterhornu začalo podvečer slnko teplými červenými lúčmi osvetlovať jeho veľkého brata a tak som ešte napriek nepríjemným problémom so silným mrazom a prízemným vetrom (spomínanými u predošlej foto) nacvakal počas posledného svetla pred zotmením ešte pár záberov kolegovým kompaktíkom. Dole vidno vleky na ľadovci, na ktorom sa lyžuje aj v lete.

.
Toto sú dve foto na výšku cvaknuté vedľa seba, spojené do skladačky. Túto farebnú úpravu oblohy som realizoval len tak mimochodom a neplánoval foto pridať, ale tak veľmi sa páčila mládeži čo ju uvidela, že som sa až prekvapil a rozhodol otestovať toleranciu odborného a premlsaného publika :- ) Spomínanú mládež v zastúpení 3 osôb vôbec neočarili moje serióznejšie fotky z tej akcie, ale zaujala jednohlasne práve táto farbičková náladovka :- ( No čo už, každému sa páči iné, som zvedavý čo vám :- )
.
Vopred ďakujem každému za pozastavenie.