pes a dúha

Body: 45.00    Videnia: 1825    Páči sa: 1

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Helen1
2011-01-23 21:23:46
príspevok od: falatka
mne sa to vyslovene páči, hlavne kompo. ak by tam neboli tie odpadky, mohla by to byť ilustrácia v detskej knižke. ale keďže sú tam, tak je to pre mňa poeticky podaná próza-má zvláštne čaro. hádam si rozumieme :D
myslím že veľmi dobre...ďakujem
 
falatka
2011-01-23 21:16:56
mne sa to vyslovene páči, hlavne kompo. ak by tam neboli tie odpadky, mohla by to byť ilustrácia v detskej knižke. ale keďže sú tam, tak je to pre mňa poeticky podaná próza-má zvláštne čaro. hádam si rozumieme :D
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
Helen1
2011-01-17 18:09:40
príspevok od: Marcel Rebro
Pes - v takejto kompozicii - mi tam pride trochu nasilu. Mozno by som skusil pohlad na psa uplne od podlahy ... vtedy by sa dal chapat vo vztahu k duhe ... takto mi to pride kompozicne aj myslienkovo trosku rozlietane
ďakujem za zastavenie ...máš pravdu...už mi to tu bolo vyčítané
 
Marcel Rebro
2011-01-17 17:30:03
Pes - v takejto kompozicii - mi tam pride trochu nasilu. Mozno by som skusil pohlad na psa uplne od podlahy ... vtedy by sa dal chapat vo vztahu k duhe ... takto mi to pride kompozicne aj myslienkovo trosku rozlietane
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 5 | Impakt: 5 | Priemer: 5.00
 
Helen1
2011-01-16 22:51:39
príspevok od: Matúš Koprda
ty vole... Ty ale máš kritikov... (: A poradcov... Normálne závidím ((:
...nie všetko mi vychádza, ale na dobrých ľudí mám v živote šťastie...to je pravda
 
Matúš Koprda
2011-01-16 22:44:58
ty vole... Ty ale máš kritikov... (: A poradcov... Normálne závidím ((:
 
Helen1
2011-01-16 21:18:02
príspevok od: Artpraktik
Nerád hodnotím známkami. Po pravde trúfol som si síce, ale radšej to ešte odložím, veď som ešte začiatočník a prekvapujú ma pomerne vysoké hodnoty na tomto fóre vo všeobecnosti (aj u seba si viem predstaviť oveľa nižšie známkovanie), takže najprv to musím pochopiť...
K tej dúhe - ono sa to niekedy nedá rýchlo pripraviť (zmokol mi pri obdobnej situácii objektív a než som si to pripravil všetko k spokojnosti, bolo to v háji)... Buď sa to v momente podarí, alebo nie.
Zaujímalo by ma ale, ako by to vyšlo ak by tam nebol ani ten pes, ani ten chodník, ale tí ľudia v konci tej dúhy (to vlastne spomenuli viacerí), tak s tým len súhlasím... Možno by to nešlo, ale kto vie...
tak pozri zajtra...ešte som pár stihla, kým mi zmokol objektív...tá moja dúha vyzerala tak isto ako tá Tvoja...
 
Helen1
2011-01-16 21:14:14
príspevok od: Cerberus
Som rád Helen, že to takto berieš. Ono ak sa vcítiš do tej situácie tam, keď bola dúha a to svetlo, aj ostatné veci, verím Ti že to bolo úžasné. Len podať to takto ako celok nezaujatému divákovi ktorý tam v tej chvíli nebol mu nemusí priniesť taký zážitok ako by mohlo, keby bol záber orientovaný viac emotívne napr. na dúhu s ľuďmi, počkať si na vhodný okamih a ostatné veci by boli potlačené. To, čo bude divák vidieť, o tom rozhoduješ Ty, a Ty si zvolenými prostriedkami určíš, ako bude výsledná fotografia vyzerať a ako by ju mal divák vnímať. Dobrou metódou býva nechať záber odležať na pár dní a neskôr sa k nemu vrátiť a skúsiť sa naň pozrieť viac nezaujatým okom, keď už tie silné emócie zo zážitku opadnú.
ja to vidím skôr tak, ako včera pod svojou fotkou napísal SteveS...až o pár rokov uvidím, čo dnes nie...ale budem rada, keď sa pozrieš aj na moje ďalšie fotky dúhové...kompozične jednoduchšie
 
Artpraktik
2011-01-16 21:01:41
Nerád hodnotím známkami. Po pravde trúfol som si síce, ale radšej to ešte odložím, veď som ešte začiatočník a prekvapujú ma pomerne vysoké hodnoty na tomto fóre vo všeobecnosti (aj u seba si viem predstaviť oveľa nižšie známkovanie), takže najprv to musím pochopiť...
K tej dúhe - ono sa to niekedy nedá rýchlo pripraviť (zmokol mi pri obdobnej situácii objektív a než som si to pripravil všetko k spokojnosti, bolo to v háji)... Buď sa to v momente podarí, alebo nie.
Zaujímalo by ma ale, ako by to vyšlo ak by tam nebol ani ten pes, ani ten chodník, ale tí ľudia v konci tej dúhy (to vlastne spomenuli viacerí), tak s tým len súhlasím... Možno by to nešlo, ale kto vie...
 
Cerberus
2011-01-16 20:58:55
príspevok od: Helen1
Tibor, som veľmi vďačná za Tvoj pohľad a názor...veľmi pekne si to vystihol, naozaj mám problémy s kompozíciou (už niekoľko krát ma na to upozornil mrco) aj napriek tomu, že som čítala, že pokiaľ maliar má za úlohu pomaľovať papier, fotograf má z celého sveta zachytiť len jeho kúsok a to jednoducho, aby mu každý porozumel...stále mám veľmi subjektívne videnie a doteraz som mala pred sebou len ceruzky a ten prázdny papier...zvláštne je, že som si vybrala práve tento snímok...mám ich viac...dúha bola úžasná, fascinujúca....všetci sme sa cítili ako v inom svete...trvalo to len pár minút...
Som rád Helen, že to takto berieš. Ono ak sa vcítiš do tej situácie tam, keď bola dúha a to svetlo, aj ostatné veci, verím Ti že to bolo úžasné. Len podať to takto ako celok nezaujatému divákovi ktorý tam v tej chvíli nebol mu nemusí priniesť taký zážitok ako by mohlo, keby bol záber orientovaný viac emotívne napr. na dúhu s ľuďmi, počkať si na vhodný okamih a ostatné veci by boli potlačené. To, čo bude divák vidieť, o tom rozhoduješ Ty, a Ty si zvolenými prostriedkami určíš, ako bude výsledná fotografia vyzerať a ako by ju mal divák vnímať. Dobrou metódou býva nechať záber odležať na pár dní a neskôr sa k nemu vrátiť a skúsiť sa naň pozrieť viac nezaujatým okom, keď už tie silné emócie zo zážitku opadnú.
 
Helen1
2011-01-16 20:22:31
príspevok od: brki
učíme sa tu navzájom od seba ...aj ja sa poteším každej rade, ako spraviť lepšiu fotku ...jasné, radi zopakujeme...aj keď zo včerajšieho fotenia nič použiteľné som na svojej karte nenašiel ...dnes sme si dali jarnú túru Malými Karpatami, fotiť nebolo čo
 
Helen1
2011-01-16 20:17:01
príspevok od: Peter Svoboda
z tohto by som bol dal určite na dlhé sklo rodinku s dúhou, , fotil by som čím viac sprava a cvakal a cvakal, zároveň sa modlil, aby všetci zastali a obdivovali dúhu s hlavami hore..., aby veľmi nerušil ten lom,bolo by to síce naivnejšie, ale čisté kompo,alebo potom rýchlo dolu kopcom a viac ďalej ,psíka dostať do snímku viac a nevzhľadnú riečku preč
Sa mi ináč páči, čo rada, to iná...
...to áno, každý radí trochu inak, no len preto, že sa mi nepodarilo povedať, že nás všetkých fascinovala nádherná dúha, len tomu psíkovi to bolo jedno....hádam sa to naučím...ďakujem Ti veľmi pekne za zastavenie...potešilo
 
brki
2011-01-16 20:15:56
príspevok od: Helen1
ďakujem Boris....všetky komentáre pod touto fotkou sú napísané veľmi vľúdne...myslené v dobrom...neodraďujú, práve naopak...pokračovať budem...teda dúfam, že občas aj spolu, tak ako včera
učíme sa tu navzájom od seba ...aj ja sa poteším každej rade, ako spraviť lepšiu fotku ...jasné, radi zopakujeme...aj keď zo včerajšieho fotenia nič použiteľné som na svojej karte nenašiel ...dnes sme si dali jarnú túru Malými Karpatami, fotiť nebolo čo
 
Helen1
2011-01-16 20:08:29
príspevok od: brki
prvé čo oceňujem, je Tvoja snaha po tvorivosti...škoda, že nenastal očný kontakt psa s Tebou, sú to akoby nezávislé deje, na fotke je toho priveľa....zľava rameno Moravy by som možno oželel aj s tým bordelom, čo v nej pláva a za ktorý Ty samozrejme nemôžeš :)...tu by bolo zaujímavé použitie širokého ohniska...až ultraširokého a brať to z nižšia. pes je príliš natesno, ale naskytla sa Ti zaujímavá scéna. Vždy je čo zlepšovať, ale celkom si to zvládla...pokračuj vo fotení :)
ďakujem Boris....všetky komentáre pod touto fotkou sú napísané veľmi vľúdne...myslené v dobrom...neodraďujú, práve naopak...pokračovať budem...teda dúfam, že občas aj spolu, tak ako včera
 
Helen1
2011-01-16 20:02:35
príspevok od: Cerberus
Formátovanie sa celé zdrclo do jedného odstavca, tak odkaz skúsim ešte raz takto:

https://www.ulozisko.sk/obrazky/364137/Helen1_vyrez.jpg
súhlasím...už sa na to pozerám trošku inak...hádam si dám väčší pozor a naučím sa, že v jednoduchosti je krása...ďakujem veľmi pekne
 
Helen1
2011-01-16 20:00:06
príspevok od: Cerberus
Helen, ak sa budem orientovať v snímku podľa názvu "pes a dúha", tak mi dá dosť zabrať nájsť tu nejakú súvislosť. Jediná súvislosť ktorú vidím, je cyklistický chodník na ktorom stojí pes zadnými labami a ten chodník vedie dozadu za ľudí, kde začína dúha. Navyše toho psa evidentne dúha nezaujíma. Ak "pes a dúha" a prvý je pes, dobre by bolo znížiť fotoaparát na úroveň očí psa, počkať si kým zdvihne hlavu a možno nejaká súvislosť medzi psom a dúhou by vzišla. Takto ju tu nevidím. Ak si odmyslím názov a budem fotku brať bez neho, tak je to jednoznačne dokumentačná fotka bez nejakej myšlienky. Vidím tu po celej ploche skupinu prvkov, ktoré navzájom veľmi nekomunikujú. Teda okrem chodníka, ktorý vedie pekne dozadu ku koreňu dúhy. Obyčajne to tak dopadne, keď sa nám zdá, že aj to je zaujímavé, aj to, a ešte aj to a keď to budem mať všetko v jednom zábere, bude to super. Ver, že nebude. Presne toto som vo svojich začiatkoch robil. Určite že pes je pekný, aj dúha, aj svetlo bolo zboku, aj chodník vedie pekne dozadu. Len je toho veľa. Navyše sú v zábere ľudia, zdvihnutá Morava čo na breh vyplavila odpadky, domy, lampa, lom. Z celého záberu je pre mňa najzaujímavejšia táto časť: https://www.ulozisko.sk/obrazky/364137/Helen1_vyrez.jpg Je tu niekoľko ďalších motívov, s ktorými by sa dalo pracovať samostatne. Pes; rieka a stromy; rieka, stromy a odpadky; ľudia a dúha; ľudia, dúha, chodník (voľba cesty), ... Neber to prosím ako nejaké poučovanie z mojej strany. Sám som amatér a ponúkol som môj pohľad.
Tibor, som veľmi vďačná za Tvoj pohľad a názor...veľmi pekne si to vystihol, naozaj mám problémy s kompozíciou (už niekoľko krát ma na to upozornil mrco) aj napriek tomu, že som čítala, že pokiaľ maliar má za úlohu pomaľovať papier, fotograf má z celého sveta zachytiť len jeho kúsok a to jednoducho, aby mu každý porozumel...stále mám veľmi subjektívne videnie a doteraz som mala pred sebou len ceruzky a ten prázdny papier...zvláštne je, že som si vybrala práve tento snímok...mám ich viac...dúha bola úžasná, fascinujúca....všetci sme sa cítili ako v inom svete...trvalo to len pár minút...
 
Helen1
2011-01-16 19:45:53
príspevok od: walde
určite veľmi zaujímavé foto...o kompo sa tu už písalo, zaujímavejšie je to celé posolstvo, od znečisteného vodného toku, cez modré pruhy na ceste až po nové hrdé sídla našich občanov... Kedysi (za totáča) bola v telke taká vedomostná súťaž (zabudol som ako sa volala) ale boli tam rôzne kategórie otázok...túto foto by som zaradil do skupiny "Naše současnost za 500".
tiež si neviem na ten názov spomenúť ...ale ak sa dedovi a teapackovi vybavil pri pohľade na fotku Absurdistan, tak by sa mohla zaradiť do skupiny \"Naša ľahostajnosť za 500\" ...ďakujem za zastavenie a Tvoj komentár
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2011-01-16 17:54:47
z tohto by som bol dal určite na dlhé sklo rodinku s dúhou, , fotil by som čím viac sprava a cvakal a cvakal, zároveň sa modlil, aby všetci zastali a obdivovali dúhu s hlavami hore..., aby veľmi nerušil ten lom,bolo by to síce naivnejšie, ale čisté kompo,alebo potom rýchlo dolu kopcom a viac ďalej ,psíka dostať do snímku viac a nevzhľadnú riečku preč
Sa mi ináč páči, čo rada, to iná...
 
brki
2011-01-16 17:36:53
prvé čo oceňujem, je Tvoja snaha po tvorivosti...škoda, že nenastal očný kontakt psa s Tebou, sú to akoby nezávislé deje, na fotke je toho priveľa....zľava rameno Moravy by som možno oželel aj s tým bordelom, čo v nej pláva a za ktorý Ty samozrejme nemôžeš :)...tu by bolo zaujímavé použitie širokého ohniska...až ultraširokého a brať to z nižšia. pes je príliš natesno, ale naskytla sa Ti zaujímavá scéna. Vždy je čo zlepšovať, ale celkom si to zvládla...pokračuj vo fotení :)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 5 | Impakt: 6 | Priemer: 5.67
 
Cerberus
2011-01-16 14:07:03
Formátovanie sa celé zdrclo do jedného odstavca, tak odkaz skúsim ešte raz takto:

https://www.ulozisko.sk/obrazky/364137/Helen1_vyrez.jpg
 
Cerberus
2011-01-16 14:04:50
Helen, ak sa budem orientovať v snímku podľa názvu "pes a dúha", tak mi dá dosť zabrať nájsť tu nejakú súvislosť. Jediná súvislosť ktorú vidím, je cyklistický chodník na ktorom stojí pes zadnými labami a ten chodník vedie dozadu za ľudí, kde začína dúha. Navyše toho psa evidentne dúha nezaujíma. Ak "pes a dúha" a prvý je pes, dobre by bolo znížiť fotoaparát na úroveň očí psa, počkať si kým zdvihne hlavu a možno nejaká súvislosť medzi psom a dúhou by vzišla. Takto ju tu nevidím. Ak si odmyslím názov a budem fotku brať bez neho, tak je to jednoznačne dokumentačná fotka bez nejakej myšlienky. Vidím tu po celej ploche skupinu prvkov, ktoré navzájom veľmi nekomunikujú. Teda okrem chodníka, ktorý vedie pekne dozadu ku koreňu dúhy. Obyčajne to tak dopadne, keď sa nám zdá, že aj to je zaujímavé, aj to, a ešte aj to a keď to budem mať všetko v jednom zábere, bude to super. Ver, že nebude. Presne toto som vo svojich začiatkoch robil. Určite že pes je pekný, aj dúha, aj svetlo bolo zboku, aj chodník vedie pekne dozadu. Len je toho veľa. Navyše sú v zábere ľudia, zdvihnutá Morava čo na breh vyplavila odpadky, domy, lampa, lom. Z celého záberu je pre mňa najzaujímavejšia táto časť: https://www.ulozisko.sk/obrazky/364137/Helen1_vyrez.jpg Je tu niekoľko ďalších motívov, s ktorými by sa dalo pracovať samostatne. Pes; rieka a stromy; rieka, stromy a odpadky; ľudia a dúha; ľudia, dúha, chodník (voľba cesty), ... Neber to prosím ako nejaké poučovanie z mojej strany. Sám som amatér a ponúkol som môj pohľad.
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 4 | Impakt: 4 | Priemer: 4.33
 
walde
ocenenie redakciou 2011-01-16 13:11:29
určite veľmi zaujímavé foto...o kompo sa tu už písalo, zaujímavejšie je to celé posolstvo, od znečisteného vodného toku, cez modré pruhy na ceste až po nové hrdé sídla našich občanov... Kedysi (za totáča) bola v telke taká vedomostná súťaž (zabudol som ako sa volala) ale boli tam rôzne kategórie otázok...túto foto by som zaradil do skupiny "Naše současnost za 500".
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
Matúš Koprda
2011-01-16 13:03:08
príspevok od: Helen1
som rada, že Ťa zaujala
súhlasím s dedovým pohľadom, myšlienkou o Absurdistane....
 
Helen1
2011-01-16 12:32:22
príspevok od: Dedo
Toto je "asi" naše krásne Slovensko. Ak je to myslené ako dokument - ja to dosť takto cítim a veľmi ma to zaujalo, tak by mi až tak nevadila tá nesúrodosť(antikompozicia) tohto záberu. Ale práve v tomto prípade sa žiada vyhrať sa s tým záberom a dostať ho snáď až do naivistického pohľadu na našu súčasnosť a to vo všetkých sférach. Myslím si, že občas treba niečím pripomenúť, že "Absurdistan" môže existovať kdekoľvek.
som rada, že Ťa zaujala
 
Dedo
2011-01-16 12:19:28
Toto je "asi" naše krásne Slovensko. Ak je to myslené ako dokument - ja to dosť takto cítim a veľmi ma to zaujalo, tak by mi až tak nevadila tá nesúrodosť(antikompozicia) tohto záberu. Ale práve v tomto prípade sa žiada vyhrať sa s tým záberom a dostať ho snáď až do naivistického pohľadu na našu súčasnosť a to vo všetkých sférach. Myslím si, že občas treba niečím pripomenúť, že "Absurdistan" môže existovať kdekoľvek.
Tech. kvalita: 5 | Kompozícia: 5 | Impakt: 6 | Priemer: 5.33
 
Helen1
2011-01-16 10:13:31
príspevok od: Matúš Koprda
tá kompozícia je zaujímavá... neviem sa rozhodnúť či je dobre alebo nie,,, každopádne zaujala... rezal by som fotku na výšku, zľava až po vodu.
som rada, že Ťa zaujala...vieš, že si to veľmi vážim...ďakujem
 
Helen1
2011-01-16 10:10:10
príspevok od: Anena
Duha je pekna aj pes, asi trosku inu kompoziciu by som zvolila, pes Ti vychadza z obrazu a kedze podla nazvu je jeden z dominantnych objektov, tak by si zasluzil viac priestoru.
ďakujem za komentík...možno to vidím príliš subjektívne
 
Matúš Koprda
2011-01-16 10:01:07
tá kompozícia je zaujímavá... neviem sa rozhodnúť či je dobre alebo nie,,, každopádne zaujala... rezal by som fotku na výšku, zľava až po vodu.
Tech. kvalita: 4 | Kompozícia: 5 | Impakt: 5 | Priemer: 4.67
 
Anena
2011-01-16 09:39:54
Duha je pekna aj pes, asi trosku inu kompoziciu by som zvolila, pes Ti vychadza z obrazu a kedze podla nazvu je jeden z dominantnych objektov, tak by si zasluzil viac priestoru.
 
 


Technika: Nikon D40, Nikon D90,

Objektívy: Nikkor 50mm f/1.8 AF, Nikkor 16-85mm f/3.5-5.6 G ED AF-S DX VR , Nikkor 35mm f/1.8 G AF-S DX,

Clona: 6.3
Expozícia: 1/800.00 sec
ISO: 200
Fotoaparát: Nikon D90
Objektív: Nikkor 18-55mm f/3.5-5.6G ED AF-S DX
Ohnisko: 32 mm
Pridané: 2011-01-16 09:05:36
Na kritiku: 2011-01-16 09:06:04
Miesto:Devín
Témy: príroda, zvieratá / wildlife