Poliach

Body: 6.67    Videnia: 2114    Páči sa: 0

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
pierre94
2011-04-01 14:17:12
like
Tech. kvalita: 4 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 5.67
 
zlate.slnko
2011-03-24 15:05:34
Ano, vacsinou pouzivam fujichrome .... Neutocim na nikoho a neosobujem si ziadne autorske prava na zobrazovaci proces .... jedine, co je na mojich fotkach originalne, su tie osoby, ktore fotim ... nic ine.
 
panpriatel
2011-03-24 14:53:04
príspevok od: zlate.slnko
Neobvinujem nikoho. Som zvyknuta na serioznost a vzdelanie. Ak sa niekto rozhodne tvrdit, ze je v niecom objavny, mal by si najprv overit, ci nahodou nebol niekto s podobnym objavom uz skor.
Ked vedec publikuje svoju pracu, je od neho uplne normalne, ze vo svojej praci sa odvolava na poznatky ziskane svojimi predchodcami - a prave to dodava jeho praci vaznost.
Ak sa niekto spolieha len na nevedomost publika, je to ubohe, je to podcenovanie publika, alebo priznanie k vlastnej nevedomosti.

Ja sama za seba poviem, ze mi je blizky styl napr. Brassaia, Mappelthorpa a inych autorov a nebudem sa tvarit, aka som originalna .... Len tym, ze dam farbu a vymenim postavy?
Vecinu som napisal do posty ale aby diskusia nestala tak napisem aj sem.
Farby na mojej fotografii si zapricinene tym ze bolo fotene na diapozitiv a potom vyvolane ako negativ. Doslo k farbenemu posunu, saturacii, kontrast... zrno... atd. Tato technika je na svete uz viac ako 70 rokov a priblizne od 70 rokov sa jej venuje siroka skala fotografov ktory bud fotia s toy cameras (holga diana) alebo si hovoria lo-fi photographers alebo lomografisti.
Do dnesnych dni je to velmi popularna technika. Ziadny s fotografov ktory ju pouziva ju neprehlasuje za jeho vynalez a ziaden sa netvari ze je to jedina vec ktora roby s jeho fotiek to cim su. Je to len formalny prostriedok. Nema to nic spolocne s obsahom fotky i ked je pravda ze na daktorych fotografiach ten obsah velmi podciarkuje. Preto tuto techniuku pouzivam aj ja. Som jeden s mnohych, netajim sa tym a ak sa vam zdalo ze som dajakym stylom daval na javo ze crossprocess je moj vymysel a ze je to daco nove nevidane tak to teraz napravujem.
Takze prosim, ked sa hodnoti originalita fotografii tak sa hodnoti obsah a nie forma.
Alebo sa milim? A vsetky fotografie na tomto serveri by sa dali tym padom oznacit za neoriginalne? Ty mas tiez vela fotografii vo svojom streame ktore su nafotene na crossnuty diak. Ide ti to do zelena takze typujem ze dajaky fuji? Dalo by sa povedat ze tieto fotografie su neoriginalne? Tiez k nim nepises ze to tu uz davno bolo a ze to neni tvoj vymysel... Spoliehas sa na hlupe publikum? toto uz zavana utocenim. Prepac mi. Nemyslel som to zle len sa snazim tvoju logiku doviest do absurdnych dosledkov.
Tvoje fotografie su velmi fajn a musel by som si bachnut po hlave aby som povedal ze su neoriginalne koli tomu ze pouzivas techniku crossprocess...
 
zlate.slnko
2011-03-24 13:55:37
Neobvinujem nikoho. Som zvyknuta na serioznost a vzdelanie. Ak sa niekto rozhodne tvrdit, ze je v niecom objavny, mal by si najprv overit, ci nahodou nebol niekto s podobnym objavom uz skor.
Ked vedec publikuje svoju pracu, je od neho uplne normalne, ze vo svojej praci sa odvolava na poznatky ziskane svojimi predchodcami - a prave to dodava jeho praci vaznost.
Ak sa niekto spolieha len na nevedomost publika, je to ubohe, je to podcenovanie publika, alebo priznanie k vlastnej nevedomosti.

Ja sama za seba poviem, ze mi je blizky styl napr. Brassaia, Mappelthorpa a inych autorov a nebudem sa tvarit, aka som originalna .... Len tym, ze dam farbu a vymenim postavy?
 
panpriatel
2011-03-24 13:36:54
príspevok od: panpriatel
Tiez by bolo celkom fajn keby si sa s nami podelila ktorej fotografie, fotografii je toto kopia.
Problem je v tom ze crossprocess nikomu nepatri a to ze tak dakto fotil este neznamena ze bol originalny. Ale mozno som mimo a posles nam link na fotku alebo aspon meno fotky ktora sa da povazovat za jedinu prvu originalnu crossnutu fotku s takouto farebnostou.
Este raz. Nerad by som vyvolal flame. Ide mi len aby sme si ujasnili pojmy. Lebo toto co pises je na hranici obvinovania s plagiatorstva... Aspon tak mi to pride.
Poplietol som to. Ak ste to mali nahodou v plane tak ma neberte vazne... :0) Som truhlik.
Ale aj tak daj dajake fotky! Velmi ma to zaujima a vobec nic neviem najst na nete. Snazil som sa najst toho M.Vlasica. A nic moc...
 
panpriatel
2011-03-24 13:12:30
príspevok od: zlate.slnko
Chlapi,
hadat sa nebudem. Mam svoj nazor zalozeny na konkretnych skutocnostiach ... Mna chronologia videneho a najma vzniknuteho nepusti ... Ak vidim jasne fotografie, ktore vznikli min. 20 rokov dozadu .... a viem, ze boli zverejnene a vystavovane, tak ma nikto nepresvedci, ze to, co vznika teraz a vyzera rovnako, je original .

BTW: je jedno, na co clovek foti a cim (digital, analog, kompakt, zrkadlovka), ale aky je vysledok.
Tiez by bolo celkom fajn keby si sa s nami podelila ktorej fotografie, fotografii je toto kopia.
Problem je v tom ze crossprocess nikomu nepatri a to ze tak dakto fotil este neznamena ze bol originalny. Ale mozno som mimo a posles nam link na fotku alebo aspon meno fotky ktora sa da povazovat za jedinu prvu originalnu crossnutu fotku s takouto farebnostou.
Este raz. Nerad by som vyvolal flame. Ide mi len aby sme si ujasnili pojmy. Lebo toto co pises je na hranici obvinovania s plagiatorstva... Aspon tak mi to pride.
 
Cyril
2011-03-24 08:40:00
príspevok od: zlate.slnko
Chlapi,
hadat sa nebudem. Mam svoj nazor zalozeny na konkretnych skutocnostiach ... Mna chronologia videneho a najma vzniknuteho nepusti ... Ak vidim jasne fotografie, ktore vznikli min. 20 rokov dozadu .... a viem, ze boli zverejnene a vystavovane, tak ma nikto nepresvedci, ze to, co vznika teraz a vyzera rovnako, je original .

BTW: je jedno, na co clovek foti a cim (digital, analog, kompakt, zrkadlovka), ale aky je vysledok.
Fu ha, toto su vazne slova. Ides Evka, vyved nas z omylu :o

S btw suhlasim, no film je film
 
zlate.slnko
2011-03-24 08:14:02
Chlapi,
hadat sa nebudem. Mam svoj nazor zalozeny na konkretnych skutocnostiach ... Mna chronologia videneho a najma vzniknuteho nepusti ... Ak vidim jasne fotografie, ktore vznikli min. 20 rokov dozadu .... a viem, ze boli zverejnene a vystavovane, tak ma nikto nepresvedci, ze to, co vznika teraz a vyzera rovnako, je original .

BTW: je jedno, na co clovek foti a cim (digital, analog, kompakt, zrkadlovka), ale aky je vysledok.
 
sunajn
2011-03-23 23:01:41
príspevok od: Cyril
Evka, tu by som s Tebou nesuhlasil. Co dobre kopiruje? Koho? To by ma celkom zaujimalo. Mozno nam hodis link ktory nas potesi.
Mne sa velmi paci Marekova tvorba. Ako chyta svetlo, ako komponuje, ako exponuje, akych modelov si vybera, v akom prostredi ich fotografuje. Foti len na film a denne svetlo. U mna nieco skvele. Chcel by som sa mu aspon v malinkej casti priblizit. Je to moj vzor
Súhlas.
 
sunajn
2011-03-23 23:01:19
príspevok od: noik
...no nezamiluj sa za tie peniaze
...v dnesnej dobe je, filmofotenie veru o inych bubacikoch
...ale, veru aj vonia to aj adrenalinom a loteriou
na druhej strane, kto to vie...tak klobuk dolu
napr:
https://www.marekucera.de/
jj, krátky čas mi bol "kolegom" tu na ephoto. Škoda, že odišiel
 
sunajn
2011-03-23 22:59:53
A bolo farebno. A šumne.
 
Cyril
2011-03-23 20:06:26
Pekne, mne sa velmi paci
 
Cyril
2011-03-23 20:05:36
príspevok od: zlate.slnko
Spominany dotycny len dobre kopiruje ... ... coz vsak ani zdaleka neznamena, ze aj dobre foti . Tot moj nazor.
Evka, tu by som s Tebou nesuhlasil. Co dobre kopiruje? Koho? To by ma celkom zaujimalo. Mozno nam hodis link ktory nas potesi.
Mne sa velmi paci Marekova tvorba. Ako chyta svetlo, ako komponuje, ako exponuje, akych modelov si vybera, v akom prostredi ich fotografuje. Foti len na film a denne svetlo. U mna nieco skvele. Chcel by som sa mu aspon v malinkej casti priblizit. Je to moj vzor
 
panpriatel
2011-03-23 15:36:00
príspevok od: 69Kat69
Nemusím byť pekár, aby som vedel posúdiť či je chlieb tvrdý alebo mäkký, či mi chutí alebo nie.
Ked uz nemas v profile vlastne fotky tak sa clovek moze riadit aspon tvojimi komentarmi k fotkam inych uzivatelov. A sme doma. Ak je nieco ostre makro hmyzu, rastlin, kvetov, plne realisticke farby tak je to "fajn". Ked je daco neostre, presaturovane, uletene farby, rozmazane tak je to "toto sa ti paci?"
Dobre tomu rozumiem?
 
69Kat69
2011-03-23 13:59:17
Nemusím byť pekár, aby som vedel posúdiť či je chlieb tvrdý alebo mäkký, či mi chutí alebo nie.
Tech. kvalita: 1 | Kompozícia: 1 | Impakt: 1 | Priemer: 1.00
 
panpriatel
2011-03-23 10:46:33
príspevok od: zlate.slnko
Spominany dotycny len dobre kopiruje ... ... coz vsak ani zdaleka neznamena, ze aj dobre foti . Tot moj nazor.
Rozved prosimta tu teoriu o kopirovani...? Koho som skopiroval tym ze som si pred dvoma rokmi zalozil stary film do stareho fotaku a v labe mi to crossli?
A ano. Elitechrome, ektachrome a dalsie diaky od kodaku su mojmu srdcu na crossovanie najblizsie.
 
panpriatel
2011-03-23 10:39:38
príspevok od: noik
...no nezamiluj sa za tie peniaze
...v dnesnej dobe je, filmofotenie veru o inych bubacikoch
...ale, veru aj vonia to aj adrenalinom a loteriou
na druhej strane, kto to vie...tak klobuk dolu
napr:
https://www.marekucera.de/
To je oblubeny predsudok ze fotenie na film je drahe. Ja som chudobny student a rozhodne si neviem predstavit ze by som mal fotit na ten drahy digital.
Neviem ci fotis na filma alebo si fotil ale v dnesnych dobach to ide aj lacno.
S digi zrkadlom mozes nafotit 10000ce zaberov ale potom ju uz tak dobre nepredas... Takze podla mna kazdy zaber daco stoji. Co sa tyka filmovej alebo digitalnej fotografie. Da sa usetrit aj pri foteni na digi aj pri foteni na film. Ja setrim pri foteni na film. A je to uzasne!
 
majster333
2011-03-23 10:36:59
hm dobréé ++
 
zlate.slnko
2011-03-23 10:27:02
Ektachrom ma naozaj krasnu farebnost - pouzivam aj ja na cross - najma strednoformat. Daj aj nejake dalsie .
 
zlate.slnko
2011-03-23 10:25:45
príspevok od: noik
...no nezamiluj sa za tie peniaze
...v dnesnej dobe je, filmofotenie veru o inych bubacikoch
...ale, veru aj vonia to aj adrenalinom a loteriou
na druhej strane, kto to vie...tak klobuk dolu
napr:
https://www.marekucera.de/
Spominany dotycny len dobre kopiruje ... ... coz vsak ani zdaleka neznamena, ze aj dobre foti . Tot moj nazor.
 
noik
ocenenie redakciou 2011-03-23 10:09:31
príspevok od: panpriatel
Toto je jedna s prvych fotiek co som nafotil na film. No nezamiloval by si sa do toho? :0)
...no nezamiluj sa za tie peniaze
...v dnesnej dobe je, filmofotenie veru o inych bubacikoch
...ale, veru aj vonia to aj adrenalinom a loteriou
na druhej strane, kto to vie...tak klobuk dolu
napr:
https://www.marekucera.de/
 
panpriatel
2011-03-23 10:01:10
príspevok od: noik
sialene posunute farby...ale (asi prave preto), zaujalo ma to
...ani s kompo neeem problemo
Toto je jedna s prvych fotiek co som nafotil na film. No nezamiloval by si sa do toho? :0)
 
noik
ocenenie redakciou 2011-03-23 09:48:22
sialene posunute farby...ale (asi prave preto), zaujalo ma to
...ani s kompo neeem problemo
 
 


Technika: Nikon FE2,

Objektívy: Nikkor 28mm f/2 AI, Nikkor 50mm f/1.4 AI-S,

Pridané: 2011-03-20 20:14:03
Na kritiku: 2011-03-23 09:38:54
Miesto:
Témy: experiment, ľudia, momentky
Ricoh R1

Kodak Elitechrome 100
cross process