Jozef, oceňujem nielen vhodnú úpravu, ktorá mi "reže" , ale aj to že ideš von s takýmito vecami a ukazuješ pôvodné obrázky. To som vždy oceňoval, veľa sa človek z toho vie naučiť. Vďaka, a gratulujem k foto dňa (:
Ďakujem za slová a nemáš za čo K tým pôvodným obrázkom - viem ako som sa cítil na začiatku, keď som spravil 600+ fotiek na mojej prvej poobedňajšej prechádzke s foťákom a potom som si ich otvoril doma v počítači Takže aby podobne nezúfali ostatní, ktorí zúfajú, dávam sem pre inšpiráciu aj tie pôvodné.
Jozef, oceňujem nielen vhodnú úpravu, ktorá mi "reže" , ale aj to že ideš von s takýmito vecami a ukazuješ pôvodné obrázky. To som vždy oceňoval, veľa sa človek z toho vie naučiť. Vďaka, a gratulujem k foto dňa (:
Na môj vkus klasicky prehnané, avšak k tvojej tvorbe príznačné. Osobne to však už považujem za gýčové. Do fotky si pridal obrazové informácie, ktoré sa tam takmer vôbec nenachádzajú (veľa žltej, hnedej..). Dovolil som si upraviť tvoj originál len v krivkách, nastavenie farieb a levels - teda základné úpravy, len ako ilustráciu, ako sa dá upraviť RAW a urobiť fotku zaujímavejšou, bez použitia filtrov a rôznych techník a možno určiť istú proporcionalitu medzi surovým RAW-om a týmto uploadnutým excesom. Fotka to nie je zlá, záber to nie je zlý, ale rozhodne absentuje trochu zaujímavejšieho svetla, čo uberá impakt. Avšak "3 rady" línií sú ozaj dobré - kompozične pekne ladia vrátanie traktora (bez neho by to bolo taktiež fajn). Nebál by som sa túto scénu nafotiť opätovne a vyčkať na to správne svetlo. Možno to nebude tento mesiac, ani tento rok...ale umelo pridávať efekty - neviem, nie je to ono, nešmakuje mi to.
ano toto je realny dokumentarno-krajinkarsky zaber, autor vsak posuva hranice cez pp inde, je to jeho zamer mne sa pači a verim ze takato vyprofilovana scena po jozefovom pp sa da aj realne cvaknut, no to už bude musiet pockat na lepsie podmienky.. tak mu drzim palce
Na môj vkus klasicky prehnané, avšak k tvojej tvorbe príznačné. Osobne to však už považujem za gýčové. Do fotky si pridal obrazové informácie, ktoré sa tam takmer vôbec nenachádzajú (veľa žltej, hnedej..). Dovolil som si upraviť tvoj originál len v krivkách, nastavenie farieb a levels - teda základné úpravy, len ako ilustráciu, ako sa dá upraviť RAW a urobiť fotku zaujímavejšou, bez použitia filtrov a rôznych techník a možno určiť istú proporcionalitu medzi surovým RAW-om a týmto uploadnutým excesom. Fotka to nie je zlá, záber to nie je zlý, ale rozhodne absentuje trochu zaujímavejšieho svetla, čo uberá impakt. Avšak "3 rady" línií sú ozaj dobré - kompozične pekne ladia vrátanie traktora (bez neho by to bolo taktiež fajn). Nebál by som sa túto scénu nafotiť opätovne a vyčkať na to správne svetlo. Možno to nebude tento mesiac, ani tento rok...ale umelo pridávať efekty - neviem, nie je to ono, nešmakuje mi to.
Ďakujem za názor, som rád, že si sa tak presne vyjadril. K Tvojej úprave - je to fajn, ale pre mňa je to málo Tá členitosť celého záberu - tmavé vs. svetlé plochy si priam pýtajú výraznejšiu úpravu. Netvrdím, že práve tá moja je ideálna pre všetkých, keďže každý máme rôzny vkus, ale mne osobne sa zdá najvhodnejšia, aby vyniklo to, čo je podkladom tejto fotky - striedanie tmavého a svetlého. Na kompozícii si dávam záležať, tá je základ.
Na môj vkus klasicky prehnané, avšak k tvojej tvorbe príznačné. Osobne to však už považujem za gýčové. Do fotky si pridal obrazové informácie, ktoré sa tam takmer vôbec nenachádzajú (veľa žltej, hnedej..). Dovolil som si upraviť tvoj originál len v krivkách, nastavenie farieb a levels - teda základné úpravy, len ako ilustráciu, ako sa dá upraviť RAW a urobiť fotku zaujímavejšou, bez použitia filtrov a rôznych techník a možno určiť istú proporcionalitu medzi surovým RAW-om a týmto uploadnutým excesom. Fotka to nie je zlá, záber to nie je zlý, ale rozhodne absentuje trochu zaujímavejšieho svetla, čo uberá impakt. Avšak "3 rady" línií sú ozaj dobré - kompozične pekne ladia vrátanie traktora (bez neho by to bolo taktiež fajn). Nebál by som sa túto scénu nafotiť opätovne a vyčkať na to správne svetlo. Možno to nebude tento mesiac, ani tento rok...ale umelo pridávať efekty - neviem, nie je to ono, nešmakuje mi to.
Kompozične je to dokonalé, ale fotečka sa mi páčila iba dovtedy, dokiaľ som neuvidel RAW
Proti úprave fotiek nie som, pretože je to nevyhnutná súčasť digitálnej fotografie, lebo žiaden senzor neni dokonalý. Svetlo na tomto RAW-e však neni prakticky žiadne, no takto "pozlátená" fotka je okamžite foto dňa. Veľa fotografov čaká na ten správny moment často veľa mesiacov, dokiaľ sa im to podarí.
A komu sa dostane väčšej pochvaly - "poctivým" fotografom, alebo takýmto extrémne upraveným fotkám?
Ako si písal, každá fotografia potrebuje prejsť postprocesom a práve týmto postprocesom sa dá dotiahnuť k dokonalosti. Je tu vidieť kus práce a myslím si že táto fotografia si zaslúži byť ohodnotená ako foto dňa. Z môjho pohľadu je dôležitý výsledok.
páči sa mi len to že z nejakej úplne trapnej fotky si urobil niečo vynikajúce! v dnešnej dobe vyhrávajú tí, čo to vedia s úpravou.
Ďakujem. To je aj tak trochu odkazom pre tých, ktorí začínajú fotiť a nedarí sa im zo začiatku. Ak je dobrá kompozícia, aspoň trochu svetla, dá sa dosiahnuť výsledok, s ktorým bude každý spokojný (sám pre seba ale aj pre iných)
Kompozične je to dokonalé, ale fotečka sa mi páčila iba dovtedy, dokiaľ som neuvidel RAW
Proti úprave fotiek nie som, pretože je to nevyhnutná súčasť digitálnej fotografie, lebo žiaden senzor neni dokonalý. Svetlo na tomto RAW-e však neni prakticky žiadne, no takto "pozlátená" fotka je okamžite foto dňa. Veľa fotografov čaká na ten správny moment často veľa mesiacov, dokiaľ sa im to podarí.
A komu sa dostane väčšej pochvaly - "poctivým" fotografom, alebo takýmto extrémne upraveným fotkám?
Nikto nič neuberá, podľa teba, "poctivým" fotografom. Ako som napísal predtým, tiež som rád, keď sa mi podarí zachytiť takúto scénu v reáli.
Ale mám kvôli tomu fotiť, resp. prezentovať sa fotkami len raz za veľa mesiacov? Keby som to nechal tak, čoskoro ma to prestane baviť a zabalím fotenie úplne.
Radšej sa miesto toho naučím niečo nové a možno tým trochu naruším stereotypné predstavy o fotografovaní - ísť niekam za ideálnych podmienok, všetko dokonale nastaviť, cvak a je parádna fotka. Netvrdím, že to nie je spôsob, ale nie je to jediný spôsob, a už vôbec nevidím dôvod to nazývať "poctivá" fotografia.
Extrémne úpravy sú jedným zo spôsobov ako dokončiť celý tvorivý proces fotografie a ja sa tomuto spôsobu momentálne venujem, lebo ma baví, o nič viac nejde. Nijako neodsudzujem iné spôsoby a nemám kapacitu (ak ju vôbec niekto má) rozdeľovať fotografov na poctivých a nepoctivých, len preto, že používajú iné spôsoby.
Dosť filozofovania, teraz k fotke: Svetla je na fotke dosť, ale je to tak ako píšeš, RAW zdaľeka nie je zachycovaním reality, na ľudské oko skrátka nemá. Realita v prípade tohto snímku je niekde na polceste medzi RAW snímkom a výslednou upravenou podobou, ja sem dávam tie originály len pre ilustráciu a tak trochu aj ako inšpiráciu pre tých, ktorý sú sklamaní zo svojich prvých fotení s "lepšími" foťákmi.
Kompozične je to dokonalé, ale fotečka sa mi páčila iba dovtedy, dokiaľ som neuvidel RAW
Proti úprave fotiek nie som, pretože je to nevyhnutná súčasť digitálnej fotografie, lebo žiaden senzor neni dokonalý. Svetlo na tomto RAW-e však neni prakticky žiadne, no takto "pozlátená" fotka je okamžite foto dňa. Veľa fotografov čaká na ten správny moment často veľa mesiacov, dokiaľ sa im to podarí.
A komu sa dostane väčšej pochvaly - "poctivým" fotografom, alebo takýmto extrémne upraveným fotkám?
Tak ako píšem, nedá sa očakávať, že každý deň, keď idem fotiť, budú ideálne svetelné podmienky. Máme tak v podstate dve možnosti - nefotiť a čakať raz za dlhý čas na ideálne svetelné podmienky alebo chodiť fotiť často a kým nie je ideálne svetlo, zdokonaľovať postproces, trénovať oko na kompozíciu a iné zručnosti. Výsledok potom môžem dať posúdiť tu na fotoportáli a podľa toho viem, či sa zlepšujem alebo nie (v zručnostiach, samozrejme). Ver mi, že keby boli dobré svetelné podmienky, určite by som sa toľko v tých programoch s fotkami nebavil, nebolo by to skrátka potrebné.
jasne v poho. ja zas radsej cakam aj na to fajn svetlo a potom praaaask, bachenm to na diak a som hotovy ale suhlasim ze sa da potrenovat kompozicia a "ine zrucnosti" .
ťahá ma skúsiť ...ubrať z farbičiék....alebo pri úprave pôvodnej skúsiť variantu..... zastať s nimi niekde tesne za.. medzi 3/4 a celou..... Zelenkavá kambínka Ti tam fajn farebne zapasovala
tvoje foto sa mi pacili, hlavne to "svetlo" ale teraz ked vidim z coho si to vyfarbil tak som sklamany.
Tak ako píšem, nedá sa očakávať, že každý deň, keď idem fotiť, budú ideálne svetelné podmienky. Máme tak v podstate dve možnosti - nefotiť a čakať raz za dlhý čas na ideálne svetelné podmienky alebo chodiť fotiť často a kým nie je ideálne svetlo, zdokonaľovať postproces, trénovať oko na kompozíciu a iné zručnosti. Výsledok potom môžem dať posúdiť tu na fotoportáli a podľa toho viem, či sa zlepšujem alebo nie (v zručnostiach, samozrejme). Ver mi, že keby boli dobré svetelné podmienky, určite by som sa toľko v tých programoch s fotkami nebavil, nebolo by to skrátka potrebné.
Tak ten rozdiel oproti originalu je riadne velky, super praca.
Ďakujem. Išlo o to, že svetelné podmienky neboli zrovna ideálne, ale v túto jeseň asi zatiaľ najlepšie. To, čo je upravené vo finále sa dá vidieť naživo možno raz za rok, vlastne ja som to tam stihol vidieť zatiaľ len raz za tie dva roky, čo som tam začal chodiť Našťastie mám ten deň uložený živo v pamäti a tak si tie ostatné fotky môžem k tomuto "ideálnemu" dňu aspoň týmto spôsobom priblížiť.
Ďakujem všetkým za hodnotenia a komentáre, som rád, že sa fotka páči. Pre porovnanie dávam fotky - prvá pri exporte z Lightroomu, druhá originál RAW z foťáku.
Objektívy: Sigma APO 70-200mm F2.8 II EX DG MACRO HSM,
Tamron 17-50mm F/2.8 AF SP XR Di-II LD Asp IF,
Nikkor 50mm f/1.8G AF-S,
Príslušenstvo: Statív Manfrotto 055CXPRO4
Polarizačný filter Hoya HD 67mm
Prechodové filtre Hitech 0.3, 0.6, 0.9 Hard line a Hitech 2.1
Hitech systém na výmenné filtre
Nikon Káblová spúšť MC-DC2
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchProti úprave fotiek nie som, pretože je to nevyhnutná súčasť digitálnej fotografie, lebo žiaden senzor neni dokonalý.
Svetlo na tomto RAW-e však neni prakticky žiadne, no takto "pozlátená" fotka je okamžite foto dňa.
Veľa fotografov čaká na ten správny moment často veľa mesiacov, dokiaľ sa im to podarí.
A komu sa dostane väčšej pochvaly - "poctivým" fotografom, alebo takýmto extrémne upraveným fotkám?
Je tu vidieť kus práce a myslím si že táto fotografia si zaslúži byť ohodnotená ako foto dňa.
Z môjho pohľadu je dôležitý výsledok.
v dnešnej dobe vyhrávajú tí, čo to vedia s úpravou.
v dnešnej dobe vyhrávajú tí, čo to vedia s úpravou.
Proti úprave fotiek nie som, pretože je to nevyhnutná súčasť digitálnej fotografie, lebo žiaden senzor neni dokonalý.
Svetlo na tomto RAW-e však neni prakticky žiadne, no takto "pozlátená" fotka je okamžite foto dňa.
Veľa fotografov čaká na ten správny moment často veľa mesiacov, dokiaľ sa im to podarí.
A komu sa dostane väčšej pochvaly - "poctivým" fotografom, alebo takýmto extrémne upraveným fotkám?
Ale mám kvôli tomu fotiť, resp. prezentovať sa fotkami len raz za veľa mesiacov? Keby som to nechal tak, čoskoro ma to prestane baviť a zabalím fotenie úplne.
Radšej sa miesto toho naučím niečo nové a možno tým trochu naruším stereotypné predstavy o fotografovaní - ísť niekam za ideálnych podmienok, všetko dokonale nastaviť, cvak a je parádna fotka. Netvrdím, že to nie je spôsob, ale nie je to jediný spôsob, a už vôbec nevidím dôvod to nazývať "poctivá" fotografia.
Extrémne úpravy sú jedným zo spôsobov ako dokončiť celý tvorivý proces fotografie a ja sa tomuto spôsobu momentálne venujem, lebo ma baví, o nič viac nejde. Nijako neodsudzujem iné spôsoby a nemám kapacitu (ak ju vôbec niekto má) rozdeľovať fotografov na poctivých a nepoctivých, len preto, že používajú iné spôsoby.
Dosť filozofovania, teraz k fotke: Svetla je na fotke dosť, ale je to tak ako píšeš, RAW zdaľeka nie je zachycovaním reality, na ľudské oko skrátka nemá. Realita v prípade tohto snímku je niekde na polceste medzi RAW snímkom a výslednou upravenou podobou, ja sem dávam tie originály len pre ilustráciu a tak trochu aj ako inšpiráciu pre tých, ktorý sú sklamaní zo svojich prvých fotení s "lepšími" foťákmi.
Proti úprave fotiek nie som, pretože je to nevyhnutná súčasť digitálnej fotografie, lebo žiaden senzor neni dokonalý.
Svetlo na tomto RAW-e však neni prakticky žiadne, no takto "pozlátená" fotka je okamžite foto dňa.
Veľa fotografov čaká na ten správny moment často veľa mesiacov, dokiaľ sa im to podarí.
A komu sa dostane väčšej pochvaly - "poctivým" fotografom, alebo takýmto extrémne upraveným fotkám?
Zelenkavá kambínka Ti tam fajn farebne zapasovala