Neje to tak jednoduche pri krajinke pekne svetlo nemaš každy deň ja teraz planujem v prirode fotiť ženu ........bude nov a jasna obloha fotiť budem Mliečnu drahu aj ženu ktora bude mať v ruke lampaš nasvietim ženu druhym lapašom ......... jedna fotka na oblohu, druha na krajinu, tretia na modelku, štvrta na lampaš, piata na plameň v lampaši ........... a čo tak fotiť portret v prirode bez blesku ? je to tiež na planovani musim si krasne naplanovať že kde bude svietiť svetlo a ktoru hodinu to bude a hlavne aku farbu bude mať a viac potom je aj o šťasti
Napriek tomu, že portréty nie sú moja šálka kávy dovoľujem si trochu polemizovať. Ak by sme to brali takto zjednodušene, môžeme povedať, že kajinkárovi stačí nájsť fotogenické miesto, počkať na dobré počasie, prísť počas zlatej hodinky, rozložiť statív, dodržať základy kompozície a je z toho pekná fotka a autor sa len trochu nachodí / alebo autom navozí ... a väčšina hodnotiacich aj tak dá bod za peknú scenériu
Myslím, že toto konkrétne nie je len o nalíčenej fešande ale aj o svetle a svietení. A to je podľa mňa rovnaký kumšt ako vymáknuť dobré miesto a počko v krajinke.
Pokúšal som sa onehdá o niečo podobné (akože portréty do katalógu) spolu s kolegami z imavision gallery (krajinkári, abstraktníci, reportážnici, šporťáci) a nemdopadlo to dobre. Ale možno bola chyba v tom líčení
ma prekvapuješ; skús zbehnúť na Hvar s Igorom A., všetko budeš mať na mieste a pozrieme sa, s čím sa po 5-tich dňoch vrátiš
sledujem tento žáner na ephote a vždy premýšľam, prečo ma tá ktorá fotka zaujala a ktorá nie. Vnímam to tak, že z modelky musí čosi sálať, musí byť cítiť, že má dušu a nie je to vosková figurína. U mňa nestačí, že modelka je dokonale nalíčená, nasvietená, bez nejakých tieňov, s dokonalým postprocesom, bez talentu modelky prejaviť v tvári nejaké emócie je to pre mňa sterilný portrét. A ten talent musí fotograf niekde objaviť a dokázať ho dať na fotku. Tak som to myslel . Konkrétne na tejto fotke podľa mňa autor tú schopnosť u modelky objavil.
Brki, tu si dovolim dost nesuhlasit. Praca s modelkou, to neni jak praca s buzolou. Ak chces od nej dostat naozaj tu emociu, ktoru chces, tak to da celkom zabrat a ver tomu, ze vznika naozaj obrovske mnozstvo odpadu. Aj take esa ako Lukas Dvorak fotia jednu foto minimalne 2 hodiny (bez pripravy svetla a makeupu, cisto iba fotenie). Kym vymakas kombinaciu poza-emocia, tak to naozaj trva. Dalsia vec je ta, ze ono nestaci aby dievca bolo pekne, ale musi byt hlavne funkcne a to je problem 99% akoze modeliek. Dalsia vec je postproces. Tam sa fotograf naozaj namaka a dost, ked chce, aby ten postproces bol dobry a hlavne zvolil ten spravny sposob postprocesu. Ako napr. pri tejto foto je ta pokozka zehlena naozaj zle a posobi dost umelo a plocho a hlavne musi mat pre to obrovsky cit, aby to nebola placanica. Dalsia vec je svietenie. Aj ked je pravda, ze tuto sa moc neprisvecovalo, tak aktualna fotografia pouziva hlavne tvrde svietenie a tam, aby si to cele upratal, tak sa niekedy aj celkom zapotis. Ja svietim vacsinou tak 3-4 svetlami a nasvecovanie mi trva tak hodinu minimalne. Takze takyto pohlad na vec je minimalne dost zarazajuci, aj ked tu na ephoto su uspesne nie najlepsie kusky toho dna….
absolútne s Tebou súhlasím...napísal som to samozrejme s dávkou nadsázky ...vo svojom druhom príspevku pod touto fotkou som sa zamýšľal práve nad tým, že pri tomto žánri "fotografovanie nie je len fotografovanie" a teda fotograf je v prvom rade osvetľovač, maskér, psychológ...to cvaknutie foťákom je už len odmena pre fotografa...samozrejme nasleduje dôležitý postproces...
hm...niečo na tom je, veľakrát som už napísal, že tu sa hodnotí skôr to, čo je na fotke, ako to, ako je to odfotené...Ja takéto portréty (i ďalšie žánre vyžadujúce si perfektné svetlo) považujem za ťažký žáner, nejaké skromné skúsenosti z ateliéru mám ale radšej sa venujem iným žánrom ... podľa mojich pozorovaní príprava modelky, príprava svetla zaberali možno tak 50 % času a úsilia, fotografovanie 10 % a postproces možno zvyšných 40 %...je to len taká úvaha, netreba to brať doslova...jednoducho fotograf tam hrá trochu inú úlohu. Ja si prácu autorov tohto žánru uverejňujúcich na ephote (Martin Brojo, aj autor tejto fotky a ďalší) vážim, ale aj tak vždy na takejto fotke hodnotím najmä impakt a to je pre mňa v prvom rade prirodzenosť vo výraze modelky...ako ju autor dosiahne je jeho výrobné tajomstvo ...k tomu porovnaniu s inými žánrami - pri iných žánroch predsa viac pracuješ s expozičným trojuholníkom, hĺbkou ostrosti, prispôsobuješ sa často ťažším svetelným podmienkam...tu je takmer psia povinnosť dosiahnuť dokonalé svetlo. Inými slovami, tvorba fotografie nie je vždy len fotografovanie..
keď je dieuka pekná, vie sa nalíčiť, alebo ju nalíči niekto iný, vie sa tváriť pred objektívom, už len zaostriť na oko, dodržať základy kompozície a je z toho pekná fotka a autor sa ani tak veľmi nenarobí . Vážne, fotka pekná, modelka sa prirodzene tvári...pri tomto žánri sa ale vždy zamýšľam nad tým, aký podiel má na fotke fotograf. Preto klobúk dole najmä pred modelkou...tým nechcem zhadzovať prácu fotografa...ale väčšina hodnotiacich aj tak dá bod za peknú modelku...
ma prekvapuješ; skús zbehnúť na Hvar s Igorom A., všetko budeš mať na mieste a pozrieme sa, s čím sa po 5-tich dňoch vrátiš
Brki, tu si dovolim dost nesuhlasit. Praca s modelkou, to neni jak praca s buzolou. Ak chces od nej dostat naozaj tu emociu, ktoru chces, tak to da celkom zabrat a ver tomu, ze vznika naozaj obrovske mnozstvo odpadu. Aj take esa ako Lukas Dvorak fotia jednu foto minimalne 2 hodiny (bez pripravy svetla a makeupu, cisto iba fotenie). Kym vymakas kombinaciu poza-emocia, tak to naozaj trva. Dalsia vec je ta, ze ono nestaci aby dievca bolo pekne, ale musi byt hlavne funkcne a to je problem 99% akoze modeliek. Dalsia vec je postproces. Tam sa fotograf naozaj namaka a dost, ked chce, aby ten postproces bol dobry a hlavne zvolil ten spravny sposob postprocesu. Ako napr. pri tejto foto je ta pokozka zehlena naozaj zle a posobi dost umelo a plocho a hlavne musi mat pre to obrovsky cit, aby to nebola placanica. Dalsia vec je svietenie. Aj ked je pravda, ze tuto sa moc neprisvecovalo, tak aktualna fotografia pouziva hlavne tvrde svietenie a tam, aby si to cele upratal, tak sa niekedy aj celkom zapotis. Ja svietim vacsinou tak 3-4 svetlami a nasvecovanie mi trva tak hodinu minimalne. Takze takyto pohlad na vec je minimalne dost zarazajuci, aj ked tu na ephoto su uspesne nie najlepsie kusky toho dna….
Júj, keby taký krajinkár mohol fotiť jednu scénu pri tom istom svetle dve hodiny... to by bola paráda... to by boli kompozície...
Dievca ma od prirody dobru plet a ani sa nemusi vela snazit o zakryvanie niecoho nedokonaleho, kedze na nej nedokonale nieje nic. Stacil puder, linka do oci a blesk do dazdnika. Foto chvalim, ale ubral by som na hladeni pokozky. Hoci na full size tam pokozku asi vidiet aj je, len tato zmensenina to schovala. thumbs up
keď je dieuka pekná, vie sa nalíčiť, alebo ju nalíči niekto iný, vie sa tváriť pred objektívom, už len zaostriť na oko, dodržať základy kompozície a je z toho pekná fotka a autor sa ani tak veľmi nenarobí . Vážne, fotka pekná, modelka sa prirodzene tvári...pri tomto žánri sa ale vždy zamýšľam nad tým, aký podiel má na fotke fotograf. Preto klobúk dole najmä pred modelkou...tým nechcem zhadzovať prácu fotografa...ale väčšina hodnotiacich aj tak dá bod za peknú modelku...
Brki, tu si dovolim dost nesuhlasit. Praca s modelkou, to neni jak praca s buzolou. Ak chces od nej dostat naozaj tu emociu, ktoru chces, tak to da celkom zabrat a ver tomu, ze vznika naozaj obrovske mnozstvo odpadu. Aj take esa ako Lukas Dvorak fotia jednu foto minimalne 2 hodiny (bez pripravy svetla a makeupu, cisto iba fotenie). Kym vymakas kombinaciu poza-emocia, tak to naozaj trva. Dalsia vec je ta, ze ono nestaci aby dievca bolo pekne, ale musi byt hlavne funkcne a to je problem 99% akoze modeliek. Dalsia vec je postproces. Tam sa fotograf naozaj namaka a dost, ked chce, aby ten postproces bol dobry a hlavne zvolil ten spravny sposob postprocesu. Ako napr. pri tejto foto je ta pokozka zehlena naozaj zle a posobi dost umelo a plocho a hlavne musi mat pre to obrovsky cit, aby to nebola placanica. Dalsia vec je svietenie. Aj ked je pravda, ze tuto sa moc neprisvecovalo, tak aktualna fotografia pouziva hlavne tvrde svietenie a tam, aby si to cele upratal, tak sa niekedy aj celkom zapotis. Ja svietim vacsinou tak 3-4 svetlami a nasvecovanie mi trva tak hodinu minimalne. Takze takyto pohlad na vec je minimalne dost zarazajuci, aj ked tu na ephoto su uspesne nie najlepsie kusky toho dna….
Napriek tomu, že portréty nie sú moja šálka kávy dovoľujem si trochu polemizovať. Ak by sme to brali takto zjednodušene, môžeme povedať, že kajinkárovi stačí nájsť fotogenické miesto, počkať na dobré počasie, prísť počas zlatej hodinky, rozložiť statív, dodržať základy kompozície a je z toho pekná fotka a autor sa len trochu nachodí / alebo autom navozí ... a väčšina hodnotiacich aj tak dá bod za peknú scenériu
Myslím, že toto konkrétne nie je len o nalíčenej fešande ale aj o svetle a svietení. A to je podľa mňa rovnaký kumšt ako vymáknuť dobré miesto a počko v krajinke.
Pokúšal som sa onehdá o niečo podobné (akože portréty do katalógu) spolu s kolegami z imavision gallery (krajinkári, abstraktníci, reportážnici, šporťáci) a nemdopadlo to dobre. Ale možno bola chyba v tom líčení
hm...niečo na tom je, veľakrát som už napísal, že tu sa hodnotí skôr to, čo je na fotke, ako to, ako je to odfotené...Ja takéto portréty (i ďalšie žánre vyžadujúce si perfektné svetlo) považujem za ťažký žáner, nejaké skromné skúsenosti z ateliéru mám ale radšej sa venujem iným žánrom ... podľa mojich pozorovaní príprava modelky, príprava svetla zaberali možno tak 50 % času a úsilia, fotografovanie 10 % a postproces možno zvyšných 40 %...je to len taká úvaha, netreba to brať doslova...jednoducho fotograf tam hrá trochu inú úlohu. Ja si prácu autorov tohto žánru uverejňujúcich na ephote (Martin Brojo, aj autor tejto fotky a ďalší) vážim, ale aj tak vždy na takejto fotke hodnotím najmä impakt a to je pre mňa v prvom rade prirodzenosť vo výraze modelky...ako ju autor dosiahne je jeho výrobné tajomstvo ...k tomu porovnaniu s inými žánrami - pri iných žánroch predsa viac pracuješ s expozičným trojuholníkom, hĺbkou ostrosti, prispôsobuješ sa často ťažším svetelným podmienkam...tu je takmer psia povinnosť dosiahnuť dokonalé svetlo. Inými slovami, tvorba fotografie nie je vždy len fotografovanie..
keď je dieuka pekná, vie sa nalíčiť, alebo ju nalíči niekto iný, vie sa tváriť pred objektívom, už len zaostriť na oko, dodržať základy kompozície a je z toho pekná fotka a autor sa ani tak veľmi nenarobí . Vážne, fotka pekná, modelka sa prirodzene tvári...pri tomto žánri sa ale vždy zamýšľam nad tým, aký podiel má na fotke fotograf. Preto klobúk dole najmä pred modelkou...tým nechcem zhadzovať prácu fotografa...ale väčšina hodnotiacich aj tak dá bod za peknú modelku...
Napriek tomu, že portréty nie sú moja šálka kávy dovoľujem si trochu polemizovať. Ak by sme to brali takto zjednodušene, môžeme povedať, že kajinkárovi stačí nájsť fotogenické miesto, počkať na dobré počasie, prísť počas zlatej hodinky, rozložiť statív, dodržať základy kompozície a je z toho pekná fotka a autor sa len trochu nachodí / alebo autom navozí ... a väčšina hodnotiacich aj tak dá bod za peknú scenériu
Myslím, že toto konkrétne nie je len o nalíčenej fešande ale aj o svetle a svietení. A to je podľa mňa rovnaký kumšt ako vymáknuť dobré miesto a počko v krajinke.
Pokúšal som sa onehdá o niečo podobné (akože portréty do katalógu) spolu s kolegami z imavision gallery (krajinkári, abstraktníci, reportážnici, šporťáci) a nemdopadlo to dobre. Ale možno bola chyba v tom líčení
keď je dieuka pekná, vie sa nalíčiť, alebo ju nalíči niekto iný, vie sa tváriť pred objektívom, už len zaostriť na oko, dodržať základy kompozície a je z toho pekná fotka a autor sa ani tak veľmi nenarobí . Vážne, fotka pekná, modelka sa prirodzene tvári...pri tomto žánri sa ale vždy zamýšľam nad tým, aký podiel má na fotke fotograf. Preto klobúk dole najmä pred modelkou...tým nechcem zhadzovať prácu fotografa...ale väčšina hodnotiacich aj tak dá bod za peknú modelku...
Práca pekná , baba pekná - vadí mi ten výraz neistoty(obavy), ktorý sa vyskytuje až príliš často u podobných modelov(aj tu na tomto serveri). Keď už "psycho" - tak zobraziť tvrdý žiaľ, alebo total odizanosť, prípadne ženskú dravosť.
Na mna moc makke svetlo a zvolil by som asi inu metodu zehlenia pokozky, toto posobi moc umelo. Aj tie ocne bielka posobia divne, ked su takto uplne bez struktury... Este by som troche doplnil jemne odlesk vo vlasoch..
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchMyslím, že toto konkrétne nie je len o nalíčenej fešande ale aj o svetle a svietení. A to je podľa mňa rovnaký kumšt ako vymáknuť dobré miesto a počko v krajinke.
Pokúšal som sa onehdá o niečo podobné (akože portréty do katalógu) spolu s kolegami z imavision gallery (krajinkári, abstraktníci, reportážnici, šporťáci) a nemdopadlo to dobre. Ale možno bola chyba v tom líčení
Myslím, že toto konkrétne nie je len o nalíčenej fešande ale aj o svetle a svietení. A to je podľa mňa rovnaký kumšt ako vymáknuť dobré miesto a počko v krajinke.
Pokúšal som sa onehdá o niečo podobné (akože portréty do katalógu) spolu s kolegami z imavision gallery (krajinkári, abstraktníci, reportážnici, šporťáci) a nemdopadlo to dobre. Ale možno bola chyba v tom líčení
Myslím, že toto konkrétne nie je len o nalíčenej fešande ale aj o svetle a svietení. A to je podľa mňa rovnaký kumšt ako vymáknuť dobré miesto a počko v krajinke.
Pokúšal som sa onehdá o niečo podobné (akože portréty do katalógu) spolu s kolegami z imavision gallery (krajinkári, abstraktníci, reportážnici, šporťáci) a nemdopadlo to dobre. Ale možno bola chyba v tom líčení
ale aj táto je fajn
ale aj táto je fajn
Este by som troche doplnil jemne odlesk vo vlasoch..