Lány nekonečné

Body: 665.00    Videnia: 5178    Páči sa: 95

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
SteveS
ocenenie redakciou 2014-05-05 09:45:54
príspevok od: LuMaX
prijemna, skusal som si zakryt vrch a posobi to na mna kompozicne cistejsie, a to aj napriek tomu, ze traktor by bol natesno
Vdaka za nazor, aj to je mozna varianta. Škoda že som nemohol získať vyšší nadhľad a poňať aj nad posloednou vlnou ešte vyšší odstup pre celkom očistenú verziu.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-05-05 08:49:25
príspevok od: Frola
s tím vypnutím bodování, to se mi moc líbí, ale jsi asi jediný, který by o tuto funkci v novém systému stál...pokud vložíš snímek ,,jen " do fotogalerie, málokdo se pod ním zastaví, až dáš snímek na kritiku, podívají se všichni, to je také funkce co se zase nelíbí mě...
Ivkja vdaka za zastavenie, nepochopil som aka funkcia sa nepaci tebe? A pohladne tej mojej pozaidavky, je to jednoduche a cudujem sa ze o to nie je zaujem. predsa aj u inych mnohych foto nie kazdu liknem (ak niektore liknem) preto, ze si myslim ze su uzasne ci dokonale, nie je tu hodnotenie a liknem co sa mi paci aj s vyhradami ... ale ako foito dna by som si vztdy vedel vybrat take dva trei, dakedy len jednu fotku z viacerych co loiknem ... a taky nazor a pristup mam ja ku svojim foto ... foto dna je neraz o nahode kolko ludi tu kedy je, dakedy rano vela ludi nalika fotky v praci a poobede ci vecer tu moze byt malo ludi a skvela najlôepsia fotka pridana poobede uz nema sancu ... ja by som necchel aby moja ak si myslim ze je horsia bola vyssie a na lepsom poste ako ta lepsia, zmysle pre seakritiku by sme si mali zachovat, aky vyznam ma klamat sam seba? A tak k tomu pristupujem. Pocest lajkov neznamena vzdyani zdaleka hodnotu fotky. Mnoho fotiek ktore maju vysoku umelecku hodnotu a vyzretu kompoziciu a nesu v sebe myslienku tu zapadnu neraz prachom ci dostanu menej lajkov ako ostro nafotena vevericka ci macicka ci listicky bez svetla. A tak by som prijal nastroj na realizaciu primeranej sebareflexie
 
LuMaX
2014-04-25 13:34:06
prijemna, skusal som si zakryt vrch a posobi to na mna kompozicne cistejsie, a to aj napriek tomu, ze traktor by bol natesno
 
Daniel Řeřicha
 
Krtko fotografom
 
Frola
2014-04-25 08:51:38
s tím vypnutím bodování, to se mi moc líbí, ale jsi asi jediný, který by o tuto funkci v novém systému stál...pokud vložíš snímek ,,jen " do fotogalerie, málokdo se pod ním zastaví, až dáš snímek na kritiku, podívají se všichni, to je také funkce co se zase nelíbí mě...
 
walde
ocenenie redakciou 2014-04-24 23:25:23
príspevok od: SteveS
Všetkým čo sa zastavili sa chcem veľmi pekne poďakovať, som prekvapený toľkou priazńou a trošku aj vystrašený. Musím sa už vypnúť lebo cestujem a neviem sledovať ďalší priebeh ale fotka sa moc doťahuje na popredné fotky v tope, len s malým odstupom a toto sebakriticky nie je fotka, ktorá by si zaslúžila až tak veľkú pozornosť. Nebol by som spokojny keby nedopatrením predbehla fotky v popredi ktore si to viac zasluzia.

Kedysi tu bola funkcia na možnosť prechodného vypnutia bodovania a rád by som ju teraz použil ale neviem v novom systeme o takej možnosti, tak prosím radšej o komentár a budem vďačný dnes večer už za prerušenie dávania like. Veľmi pekne ďakujem za pochopenie aj za ďalšie návšetvy a zastavenia.
...Števo, prepáč... najskôr som lajkol až potom čitol
 
gastiv
2014-04-24 22:18:11
Ak sa mi foto, páči tak automaticky kliknem na PÁČI SA,je jedno či to ferko abo maťko.A keď si rád že má úspech tak buc rad že ši rad.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-04-24 21:30:47
Všetkým čo sa zastavili sa chcem veľmi pekne poďakovať, som prekvapený toľkou priazńou a trošku aj vystrašený. Musím sa už vypnúť lebo cestujem a neviem sledovať ďalší priebeh ale fotka sa moc doťahuje na popredné fotky v tope, len s malým odstupom a toto sebakriticky nie je fotka, ktorá by si zaslúžila až tak veľkú pozornosť. Nebol by som spokojny keby nedopatrením predbehla fotky v popredi ktore si to viac zasluzia.

Kedysi tu bola funkcia na možnosť prechodného vypnutia bodovania a rád by som ju teraz použil ale neviem v novom systeme o takej možnosti, tak prosím radšej o komentár a budem vďačný dnes večer už za prerušenie dávania like. Veľmi pekne ďakujem za pochopenie aj za ďalšie návšetvy a zastavenia.
 
rbr69
2014-04-24 21:25:54
príspevok od: SteveS
Najprv som preskočil a nezbadal tvoj komentár alebo súčasne písal a až teraz ho vidím, No vdaka velka ze venujes tomu tolko casu. Ano, myslím že tu je velmi vela mozností na rôzne pod-orezy a na minimalizovanie sceny. Na výšku aj na širku a aj do štvorca. V podstate rozlišenie celej plochy je veľké a aj na tlač orezu to vydá. Tá prvá aj s nebom sa mi viac páči ale len kvôli polohe traktora, lebo v druhej je už natlačený na môj vkus moc v rohu. Síce je mal´ý ale aj tak. Akýkoľvek orez by sa mohol robiť a traktor by dal aj premiestniť, akurát tie koľaje už nebudú viac vpredu harmonizovať, lebo znamenajú rozchod kolies. Ale zas to nie je dogma a zámer svätí prostriedky
nemyslel som orez tohto, ale ci si nahodou nepreklopil na dalsiu snimku fotak a nezazoomoval este trochu ... ked si tam mal 100-400, takze z tych 170 by si este kus dovidel aj do blizsieho detailu ...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-04-24 21:20:09
príspevok od: juve16
pekné, ale viem si to predstaviť orezané tesne nad strechou traktora, ten vrch proste preč
Vďaka za názor, to sa cení. Motív celkom na okraji ja nemám rad, ale určite aj tak by to šlo. Okrem toho dalo by sa to pozadie okolo traktora aj navýšiť a zvýšiť trošku aby malý odstup zostal ale bola plocha len ako je pri traktore.
 
juve16
2014-04-24 21:16:14
pekné, ale viem si to predstaviť orezané tesne nad strechou traktora, ten vrch proste preč
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-04-24 21:15:41
príspevok od: rbr69
pekne, a napadli mi hned taketo dve kompozicie ...
Najprv som preskočil a nezbadal tvoj komentár alebo súčasne písal a až teraz ho vidím, No vdaka velka ze venujes tomu tolko casu. Ano, myslím že tu je velmi vela mozností na rôzne pod-orezy a na minimalizovanie sceny. Na výšku aj na širku a aj do štvorca. V podstate rozlišenie celej plochy je veľké a aj na tlač orezu to vydá. Tá prvá aj s nebom sa mi viac páči ale len kvôli polohe traktora, lebo v druhej je už natlačený na môj vkus moc v rohu. Síce je mal´ý ale aj tak. Akýkoľvek orez by sa mohol robiť a traktor by dal aj premiestniť, akurát tie koľaje už nebudú viac vpredu harmonizovať, lebo znamenajú rozchod kolies. Ale zas to nie je dogma a zámer svätí prostriedky
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-04-24 20:36:10
príspevok od: millana
výborné, aj kompom, aj farebne
Milan ahoj, dávno som ťa nevidel, zdravím a vďaka za zastavenie.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-04-24 20:35:25
príspevok od: Peter Svoboda
Príjemná kompozícia Števo
Vďaka Peťo že si sa zastavil aj v tom zhone.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-04-24 20:34:33
príspevok od: Martin Školiak
Keď idem prvý krát na nejakú lokalitu tak pri dobrom svetle pobehujem ako splašený zajac a neviem čo mám skôr cvaknúť. Preto som to začal praktizovať tak že na dané miesto prídem dopredu a najprv si cez deň lokalitu pozriem a pohľadám kompozície. Na tie miesta sa potom vràtim večer a prípadne aj ďalšie ràno.
No ja to robím rovnako ale tu som som nemusel pobehovať ani ráno. Sem som odbočil lne cestou do CH a bol ráno zameraný len čiste na stromoradie, ktoré som pridal ako prvé. No a žiadne ranné slnko sa nekonalo tak som si kludne prechádzal okolie aj dalej cestu a vyberal lokality a kompozície a využíval miestami roztrhanú oblohu s slnečmné lúče. A kompozície práve testujem a nabudúce môžem ísť na isto.
 
rbr69
2014-04-24 20:33:58
pekne, a napadli mi hned taketo dve kompozicie ...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-04-24 20:31:11
príspevok od: Šály Ivan
Presne ako hovoríš......
Ivan, vdaka za zastavenie, toto je môj kardinálny problem, akonálhle človek už pozná viac pekných miest. Čudujem sa, že ešte máte so Stanom stále vlasy, ja som si už kvôli tomu vytrhal
 
millana
2014-04-24 20:14:42
výborné, aj kompom, aj farebne
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2014-04-24 19:55:09
Príjemná kompozícia Števo
 
Martin Školiak
2014-04-24 19:36:28
príspevok od: SteveS
Myslíš, že to je tam až tak husté ráno ? Wau, po fotení mrtvola na mrtvole! No až také strašné to tam iste nebude

Ja som to myslel celkom inak a verím že si ma pochopil, len si robíš srandu? Ale zažil som už aj také dačo o čom hovoríš. Bol som hodinu pred východom slnka na kraji jazera pod Matterhornom. Reku odrazovka. Boli na brehu blato a na jednom malom mieste pekné kvítky. Aby som ho nakomponoval a mal dole aj kvítky v dobrej polohe v zábere, s ohľadom na ich malú plochu, tak bolo jedine dobré miesto kde som sa mohol postaviť. Už obsadené .... Statív, foťak, bodyguard pri ńom Veľa meter od neho tiež obsadené. Tak som si statív znížil, sa zhrbil a vtlačil sa medzi nich kus dopredu, reku či môžem? Súhlasili. Boli sme bez medzery medzi sebou. A pomyslel som si, že veď ja som ku.va, ja ti tie tvoje kvietky zprava čo mi kusok vôjdu do záberu odfotím a si naklonujem A naklonoval som.
Keď idem prvý krát na nejakú lokalitu tak pri dobrom svetle pobehujem ako splašený zajac a neviem čo mám skôr cvaknúť. Preto som to začal praktizovať tak že na dané miesto prídem dopredu a najprv si cez deň lokalitu pozriem a pohľadám kompozície. Na tie miesta sa potom vràtim večer a prípadne aj ďalšie ràno.
 
daniela-4
2014-04-24 19:35:52
krasne vlnenie.
 
Šály Ivan
ocenenie redakciou 2014-04-24 19:33:43
príspevok od: SteveS
Martin vdaka ze si sa zamyslel. A máš pravdu, to nesporne. Len by som mal asi jeden veľký problém, že práve KDE a KAM sa postavím na južnej Morave počas tých raných prvých 15 min ??? Nemyslené na tomto mieste, ale celkove na ktoré miesto? Lebo každého ďalšieho by mi bolo ľúto
Presne ako hovoríš......
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-04-24 19:07:52
príspevok od: jiristancak
Krásné kopečky horizont už netřeba ruší mě,tolik můj názor.
Jirí vdaka za zamyslenie a komentar.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-04-24 19:07:07
príspevok od: Martin Školiak
Fotograf musí mať ostré lakťe.
Myslíš, že to je tam až tak husté ráno ? Wau, po fotení mrtvola na mrtvole! No až také strašné to tam iste nebude

Ja som to myslel celkom inak a verím že si ma pochopil, len si robíš srandu? Ale zažil som už aj také dačo o čom hovoríš. Bol som hodinu pred východom slnka na kraji jazera pod Matterhornom. Reku odrazovka. Boli na brehu blato a na jednom malom mieste pekné kvítky. Aby som ho nakomponoval a mal dole aj kvítky v dobrej polohe v zábere, s ohľadom na ich malú plochu, tak bolo jedine dobré miesto kde som sa mohol postaviť. Už obsadené .... Statív, foťak, bodyguard pri ńom Veľa meter od neho tiež obsadené. Tak som si statív znížil, sa zhrbil a vtlačil sa medzi nich kus dopredu, reku či môžem? Súhlasili. Boli sme bez medzery medzi sebou. A pomyslel som si, že veď ja som ku.va, ja ti tie tvoje kvietky zprava čo mi kusok vôjdu do záberu odfotím a si naklonujem A naklonoval som.
 
jiristancak
2014-04-24 18:37:40
Krásné kopečky horizont už netřeba ruší mě,tolik můj názor.
 
Marián Kuric
2014-04-24 18:23:49
príspevok od: SteveS
Nezahováraj, narcista si
no vies co, kukam na okno a narcisu sa nie velmi vodi, mozem byt radsej orchidea? ta vyzera tak zivsie
 
Martin Školiak
2014-04-24 18:22:43
príspevok od: SteveS
Martin vdaka ze si sa zamyslel. A máš pravdu, to nesporne. Len by som mal asi jeden veľký problém, že práve KDE a KAM sa postavím na južnej Morave počas tých raných prvých 15 min ??? Nemyslené na tomto mieste, ale celkove na ktoré miesto? Lebo každého ďalšieho by mi bolo ľúto
Fotograf musí mať ostré lakťe.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-04-24 18:20:45
príspevok od: Marián Kuric
nechtiac som si dal paci sa na svoj koment pri browsovani mobilom
Nezahováraj, narcista si
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-04-24 18:20:21
príspevok od: Martin Školiak
Kompozícia dobrá, páči sa mi ten rozostrený prvý plán. Pekné ranné bočné svetlo by fotografiu posunulo ešte o level vyššie.
Martin vdaka ze si sa zamyslel. A máš pravdu, to nesporne. Len by som mal asi jeden veľký problém, že práve KDE a KAM sa postavím na južnej Morave počas tých raných prvých 15 min ??? Nemyslené na tomto mieste, ale celkove na ktoré miesto? Lebo každého ďalšieho by mi bolo ľúto
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-04-24 18:18:01
príspevok od: Koma
prosím Vás pekne, a to keď dojde na konec lánu tak sa ten pajo čo sa tamek vezie... naobeduje a natankuje?.....potom zrobí otočku a taho spiátky?......a na začiatku lánu asik tak tak ledva stíha fajront a nádržová kontrolka už mu svííci..čoo?......
No veru asi tak to bude A to ešte ako dobre, že nie volkama sa orie, to by potrebovali tyzden kym by dsli chudata na koniec. A este keby sa tolko obzerali za krawkama ako vy za volama, ani by nedošli...
 
Marián Kuric
2014-04-24 17:21:28
príspevok od: Marián Kuric
ake bolo svetlo? lebo mi to pride take zamracene poobedie, a PPckom vytiahnute farby viacej do farebna
nechtiac som si dal paci sa na svoj koment pri browsovani mobilom
 
Martin Školiak
2014-04-24 16:57:55
Kompozícia dobrá, páči sa mi ten rozostrený prvý plán. Pekné ranné bočné svetlo by fotografiu posunulo ešte o level vyššie.
 
Koma
ocenenie redakciou 2014-04-24 16:44:23
prosím Vás pekne, a to keď dojde na konec lánu tak sa ten pajo čo sa tamek vezie... naobeduje a natankuje?.....potom zrobí otočku a taho spiátky?......a na začiatku lánu asik tak tak ledva stíha fajront a nádržová kontrolka už mu svííci..čoo?......
 
milanF
2014-04-24 16:04:04
príspevok od: SteveS
No podľa počasia a nálady Na jar celkom hej kým je svieži vzduch, slniečko svieti, zem vlhká a svieža, vtáčiky spievaju, v čižme slivovička a v brašni chlebík so slaninkou a teplý čajík. Prečo nie? Ale v auguste pri 45°C v tieni, to iste nie
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-04-24 15:59:33
príspevok od: milanF
tak že pochopil
skús sa v tom traktore predstaviť...
No podľa počasia a nálady Na jar celkom hej kým je svieži vzduch, slniečko svieti, zem vlhká a svieža, vtáčiky spievaju, v čižme slivovička a v brašni chlebík so slaninkou a teplý čajík. Prečo nie? Ale v auguste pri 45°C v tieni, to iste nie
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-04-24 15:56:29
príspevok od: Stratený Stano
O svetle sa už písalo, naozaj chýba...
Osobne mám rád jednoduchšie motívy a preto uvažujem nad obetovaním hornej časti foto výmenou za niečo iné...
Ujo, šak vy neznace focic, čo vy temu rozumece a kibicujece? Šak vy tam od Popradu kde ani volny žadne nesú, iba hen, tote, skalové či horske či jaká to mária še nazýva

No a aj vážne, vďaka Stanko za zastavenie a keď ešte aj názor napíšeš, tak to trikrat duplom Dumem ako to myslíš, asi že by si obetoval pozadie za traktorom pre predlženie poľnej plochy napríkald priečne ustupujúcej a podobne? Alebo myslíš obetovať aj zadnú vlnu s traktorom? To asi nie. Alebo domontovať Vysoké Tatry z Brdárky? Myslíš asi len na tie drobčeky v pozadí kde už je opar a bez svetla.

Dačo by sa iste dalo, variant je veľa, či scéna krajiny s infraštruktúrou alebo len čistý až umelecko vytvarný obraz. Ak sa uskromním tak mi to ladí ako postupné utlmenie scény za nie výrazne kontrastnou plochou v popredí. Ešte raz vďaka za zamyslenie.
 
milanF
2014-04-24 15:45:23
príspevok od: SteveS
Milan tak toto som nepochopil ... ahaaaa, asi v suvislosti s názvom, že nadáva??? Tebe to myslí
tak že pochopil
skús sa v tom traktore predstaviť...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-04-24 15:41:01
príspevok od: Matúš Koprda
Pekná krajinka, pekný pohľad, ale tiež vnímam svetlo ako nie úplne skvelé pre toto prostredie. Chýba mi v tom to JozefoMicičovské svetlo, ktoré zvýrazňuje hĺbku fotografie a necháva vyniknúť farby
Maťo ahoj, vďaka za zastavenie vyčerpávajúco som sa vyjadril už nižšie a nechcem to duplovať. Pridal som tam dokonca aj fotku do komentára. Ale ak chceš, urobím bártrový obchod. V súkromnej pošte si rád s tebou vymením webové zmenšeniny originalov Ty mne tú tvoju BW osvietenú vežu a ja tebe tento alebo ktorýkoľvek aký iný z Moravy chceš To je všetko rovnake svetlo, rozdiel bol lne vo veľkosti osvietenej plochy a tomu som prispôsoboval ohnisko na zoome a tým padom celkovy orez krajiny do výsledku.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-04-24 15:36:28
príspevok od: milanF
to si počul toho traktoristu?
Milan tak toto som nepochopil ... ahaaaa, asi v suvislosti s názvom, že nadáva??? Tebe to myslí
 
SteveS
ocenenie redakciou 2014-04-24 15:34:55
príspevok od: Marián Kuric
ake bolo svetlo? lebo mi to pride take zamracene poobedie, a PPckom vytiahnute farby viacej do farebna
..........Minule som tu uz pri prvej fotke opisoval svetlo Jurajovi (jerzimu) a aj postol fotku, postnem ju este raz ... ano bolo celkom zamracene a velmi rýchle sa mraky hýbali a trhali diery. A cez diery vzdy velmi rychle slnecný luc osvetloval krajinu a oziaroval na nej plasticky male ci velke plochy, co davalo krajine velmi pekne mramorovite rembrandtovske osvetlenie a tienovanie. Raz boli tie osvetlene plochy vatsie a raz uplne male ale stale sa velmi rychle pohybovali. Ja som s fotakom na stative tocil dookola a tie svetle miesta sledoval a cvakal minimaly, neraz vôbec ani nestihol, za pár sekund svetlo zmizlo.
...........To by teda vyzeralo aj na fajn podmienky, lenže ... problem bol v tom, že bol aj dole silny teplý opar a zla viditelnost. A tak som sice mal plasticky nasvietene miesto, ale opar plus dlhé ohnisko zapríčinili tlmene výsledky s malým kontrastom. Treba ten opar v PP odfiltrovat a fotku ozivovat cez jas, kontrast a urovne. Ale z monotónneho svetla ake myslíš asi ty, teda mraky bez slnka, to by som takyto plastický vysledok nedostal ziadnym posprocesom. Keby som mal taketo lokalne svetlo cez dieru v mraku v chladnom a čistom povetrí, fotky by fotky boli úplne ti top aj bez ohladu na dennú dobu.
.........Malo to aj velku vyhodu, ze som mohol takto pri tych podmienkach pokračovať celý deń a fotiť nielen skoro rano par minut. Tak som sa presuval a skusal aj dalsie miesta a kompozicie, ktore uz budem mat vychytane pre lepsie podmienky. A dovtedy mozem testovat impact a kompoziciiu jednotlivých miest. Fotky sem nedávam preto aby som sa pochválil ale hlavne aby som zistil reakcie a vychytal nedostatky
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2014-04-24 15:15:57
O svetle sa už písalo, naozaj chýba...
Osobne mám rád jednoduchšie motívy a preto uvažujem nad obetovaním hornej časti foto výmenou za niečo iné...
 
mrkva
2014-04-24 15:15:54
krásne..
 
Matúš Koprda
2014-04-24 14:39:09
Pekná krajinka, pekný pohľad, ale tiež vnímam svetlo ako nie úplne skvelé pre toto prostredie. Chýba mi v tom to JozefoMicičovské svetlo, ktoré zvýrazňuje hĺbku fotografie a necháva vyniknúť farby
 
milanF
2014-04-24 14:37:09
to si počul toho traktoristu?
 
Marián Kuric
2014-04-24 14:21:13
ake bolo svetlo? lebo mi to pride take zamracene poobedie, a PPckom vytiahnute farby viacej do farebna
 
stephan27
2014-04-24 14:02:55
pekné zelené vlny
 
 


Technika: Canon EOS 40D, Sony Cyber-shot DSC-F828, Canon EOS 5D Mark II,

Objektívy: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM,

Clona: 8
Expozícia: 1/2,500.00 sec
ISO: 1250
Fotoaparát: Canon EOS 5D Mark II
Ohnisko: 170 mm
Pridané: 2014-04-24 13:55:28
Na kritiku: 2014-04-24 13:55:57
Miesto:CZ - Južná Morava
Témy: krajina, ľudia a ich práca, montáž / koláž