Smile Please!

Body: 336.00    Videnia: 2085    Páči sa: 48

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
matwey
2016-10-01 17:15:07
príspevok od: nehemah
tak ja rovnako, nerobim ich ĺem ofšem pískam hehe.
Obcas nieco odfotim aj s x100, ale.bud su to len take tie rodinne foto, alebo testovaci zaber pred odfotenim na film a to sa mi tiez obcas prihodi nieco "vtipne". Napriklad po pol hodinovej priprave urobis konecne cvak. Pobalis caky paky a potom zistim, ze som mal na expozimetri /x100/ otocenu korekciu expozicie na minus jeden . Mam aj jeden krasny starucky priehladovy expozimeter, ale aj pri nom je potrebne ratat s urcitou odchylkou, takze som na to prisiel par krat prilis neskoro
... tak držím palce s analógom a prajem dobré výstupy, ktoré ťa potešia /snáď aj nás /...
lebo celý ten proces je náročnejší, premyslenejší a to potešenie potom adekvátne väčšie...
maj sa a pekný víkend
 
nehemah
2016-10-01 08:06:43
príspevok od: matwey
a s X100 už nefotíš? mohol by si sa cvaknúť ako pískaš na fujarke
s fujarou mám jeden príbeh... mám dobrého priateľa, ktorý rezbárčil a mimo iné vyrábal tiež goralské husličky zlobcoky /jedny mám doma/... a strašne chcel mať aj fujaru... tak si niekde našiel kontakt na známeho výrobcu fujár na strednom Slovensku istého pána Sanitrára... tak mu napísal list a ten mu odpísal / na mastnom parieri, do ktorého evidentne balil slaninu / doslova toto:
"fujary robi brat mladši, ja ofšem ľem piskam"
tak ja rovnako, nerobim ich ĺem ofšem pískam hehe.
Obcas nieco odfotim aj s x100, ale.bud su to len take tie rodinne foto, alebo testovaci zaber pred odfotenim na film a to sa mi tiez obcas prihodi nieco "vtipne". Napriklad po pol hodinovej priprave urobis konecne cvak. Pobalis caky paky a potom zistim, ze som mal na expozimetri /x100/ otocenu korekciu expozicie na minus jeden . Mam aj jeden krasny starucky priehladovy expozimeter, ale aj pri nom je potrebne ratat s urcitou odchylkou, takze som na to prisiel par krat prilis neskoro
 
matwey
2016-09-30 22:36:01
príspevok od: nehemah
ani som tak možno nepoľavil, len musím vyvolať a dať naskenovať , už tam mám tri filmy, ale zimné večere budú dlhé, čas na pridávanie ....a ešte dosť času teraz miniem blbnutim s fujarou haha
a s X100 už nefotíš? mohol by si sa cvaknúť ako pískaš na fujarke
s fujarou mám jeden príbeh... mám dobrého priateľa, ktorý rezbárčil a mimo iné vyrábal tiež goralské husličky zlobcoky /jedny mám doma/... a strašne chcel mať aj fujaru... tak si niekde našiel kontakt na známeho výrobcu fujár na strednom Slovensku istého pána Sanitrára... tak mu napísal list a ten mu odpísal / na mastnom parieri, do ktorého evidentne balil slaninu / doslova toto:
"fujary robi brat mladši, ja ofšem ľem piskam"
 
nehemah
2016-09-30 17:53:50
príspevok od: matwey
ahoj Rasťo, napísal si tu, proste plne to podpíšem s obdivom , ako si to vystihol
u jednej veci sa zastavím, a to že netreba sa rozčuľovať... áno... aj nie... uznávam, že v prvej chvíli som vytočený, vybuchnem, a napíšem obranný komentár, ktorý pre niekoho nemusí byť príjemný... a to sa často ešte krotím ... nadhľad prichádza až potom, neskôr, ale to už je komentár napísaný a vojna začína ... na druhej strane mám zásadu, že na hrubosť hrubá záplata... to máme byť ovce a nechať na sebe štiepať drevo?... v tomto nemám v sebe to kresťanské o nastavení druhej tváre ...
som ochotný brániť aj niekoho iného, keď cítim nespravodlivosť... a v tomto zďaleka nie som sám...
mimochodom, myslím, že pri tejto fotke som dostal aj niekoľko protestných hlasov, ľudí ktorí možno nesúhlasili s takou kritikou
čo sa týka tej série, tak časom možno niečo čo navrhuješ z tej série pridám... ináč, to maskovanie, samozrejme vedel by som to presnejšie a precíznejšie, zámer som mal, aby postavy splynuli s pozadím... zjavne nevyšiel
teraz si však musím pár dní oddýchnuť, som vyčerpaný ... a potom začnem s novou sériou, možno menej kontroverznou, ale ktovie
môžem ti sľúbiť, že odtiaľto neodídem, určite nie z dôvodu kritiky...
ďakujem ti názor, vážim si ho... a mimochodom, som zvedavý na tvoje ďalšie fotky, v poslednej dobe si poľavil
ani som tak možno nepoľavil, len musím vyvolať a dať naskenovať , už tam mám tri filmy, ale zimné večere budú dlhé, čas na pridávanie ....a ešte dosť času teraz miniem blbnutim s fujarou haha
 
matwey
2016-09-30 15:51:05
príspevok od: nehemah


pozri, netreba sa hneď rozčuľovať, ja viem, že je to otrasné, aj mne sa to stalo, keď sa niekto namiesto zmysluplnej kritiky začne posmievať ... a najhoršie je, keď sa posmieva niekto, koho galéria sama vyvoláva úsmev, ale tak nevadí, ľudia sú rôzni a treba to tak brať. Je to tu akože na kritiku, tak treba počítať s tým, že si niekto uľaví ... ja som si všimol, že obzvlášť ľudí dráždi, ak fotka získa pomerne dosť lajkov a im sa nepáči, berú to ako krivdu, možno aj závisť, neviem a hlavne vtedy si majú potrebu uľaviť, myslia si že Ti všetci pochlebujú ... no ak by si bol aspoň taký Alan Hyža /nech nechodím ďaleko/, tak by som to ešte chápal túto logiku, ale uznaj sám, čo by som mal z toho, že by som sa Ti vtieral, písal Ti, že sa mi to páči, pritom by sa mi to nevidelo ? Asi mi pri takomto zmýšľaní uniká pointa. A pritom je to celé oveľa jednoduchšie ako to vidia oni. Ty si tu hodne aktívny nielen pridávaním fotiek, ale stráviš dosť času aj komentami a sám keby som si dal námahu, nájdem vo svojej galérii aj také, kde bola z Tvojej strany normálna kritika, nebolo to vždy len samé wau ... a hlavne keď je tu človek fungl nový a o jeho fotky takmer nikto nezavadí, tak mu to padne dobre, že sa niekto pristaví aj na pokec a logicky sa potom rád zastaví na pokec aj on u Teba a toto niektorí, nielenže nechápu, ale ešte ich to aj poburuje

Hold keď som raz introvert a nikomu nič nenapíšem, nemôžem sa čudovať, že tiež mi pomaly nikto nepíše, to je taká normálna sociálnospoločenská reakcia nie ?

Tak nechcem tu od Teba počuť, že už sem nepridam, alebo nejaké takéto reči ! To by si im akurát urobil radosť a to by si chcel ?

ja navrhujem do ďalšieho kola pridať túto
https://500px.com/photo/173812321/bonnie-and-clyde-by-matwey-martin?ctx_page=1&from=user&user_id=5860836



dobre, aby niekto nepovedal, áno aj ja vidím, že to nie je ideálne vymaskované, no bóože , však si predstav, že by si sa s tým servíroval nieviem koľko hodiín, aby to bolo vymaskované jag víno a potom Ti aj tak napíšu, že je to bez formy obsahu a čohoto ešte ?

podľa mňa je tam Tvoj rukopis, určite máš koláže, ktoré mne osobne véééééľmi režú, napríklad v minulosti objavitelia, alebo séria so schodmi a tragáčikom, tá je bombová

tak čaf, dlho som nepísal pod Tvoje foto, ale chodím okolo už len tak narýchlo, ale teraz mi nedalo
ahoj Rasťo, napísal si tu, proste plne to podpíšem s obdivom , ako si to vystihol
u jednej veci sa zastavím, a to že netreba sa rozčuľovať... áno... aj nie... uznávam, že v prvej chvíli som vytočený, vybuchnem, a napíšem obranný komentár, ktorý pre niekoho nemusí byť príjemný... a to sa často ešte krotím ... nadhľad prichádza až potom, neskôr, ale to už je komentár napísaný a vojna začína ... na druhej strane mám zásadu, že na hrubosť hrubá záplata... to máme byť ovce a nechať na sebe štiepať drevo?... v tomto nemám v sebe to kresťanské o nastavení druhej tváre ...
som ochotný brániť aj niekoho iného, keď cítim nespravodlivosť... a v tomto zďaleka nie som sám...
mimochodom, myslím, že pri tejto fotke som dostal aj niekoľko protestných hlasov, ľudí ktorí možno nesúhlasili s takou kritikou
čo sa týka tej série, tak časom možno niečo čo navrhuješ z tej série pridám... ináč, to maskovanie, samozrejme vedel by som to presnejšie a precíznejšie, zámer som mal, aby postavy splynuli s pozadím... zjavne nevyšiel
teraz si však musím pár dní oddýchnuť, som vyčerpaný ... a potom začnem s novou sériou, možno menej kontroverznou, ale ktovie
môžem ti sľúbiť, že odtiaľto neodídem, určite nie z dôvodu kritiky...
ďakujem ti názor, vážim si ho... a mimochodom, som zvedavý na tvoje ďalšie fotky, v poslednej dobe si poľavil
 
matwey
2016-09-30 15:25:34
príspevok od: neznama
Nie som tak umelecky zdatná a vzdelaná ako niektorí kolegovia, ale našla som toto: https://www.sedlakjozef.com/o-tvorbe_860_4.html. Iní umelci a fotografi ako sú na všetkých fotofórach vyjadrovali svoje myšlienky po svojom. Tvoje fotky mám rada, pozrela som si celú sériu na fóre, kde si ju pridal a stálo to za to. Kto má záujem nájde si to. Neprestávaj, vždy som zvedavá, čo nové pridáš.
ahoj Daniela, nečítal som to, je to na dlhšie, ale asi si chcela ukázať ako má vyzerať kritika ...
som veľmi rád, že sa ti moje veci páčia a vážim si to... určite je to pre každého autora príjemné a povzbudivé...
dole jeden kritik napísal, citujem "Autor už naznačil, pre ktoré skupiny je dielo vhodné"... k tomu môžem povedať len jedno, a to s veľkou istotou, sú to inteligentní ľudia a vlastným cítením a vnímaním, nielen estetickým, s ktorými som si veľmi blízky, aj keď sa nepoznáme... proste, podobná krvná skupina... som si istý, že keby sme sa poznali v reálnom živote, boli by sme dobrí priatelia...
ďakujem ti a prajem ti dobré svetlo
 
matwey
2016-09-30 14:56:54
príspevok od: vgliskaj
Áno plne s tebou súhlasím, mňa toto hľadanie spôsobu vyjadrenia myšlienok zaujíma, uspokojuje a napĺňa. Je zaujímavé ako niektorých kolegov dráždi naše snaženie a uchyľujú sa k arogancii. Toto je pre mňa absolútne neprijateľné, aj keď je pravda, že som sa s týmto javom stretol aj na inom, vraj veľmi odbornom portáli a bude asi bežný. Máme právo hľadať svoju cestu a nik nemá právo sa za to ku nám arogantne správať. Vydrž to, držím ti palce.
komentáre sú obrazom duševného stavu spoločnosti, kto napríklad podľahne pokušeniu navštíviť nejaké spoločenské diskusie, musí mať dosť silný žalúdok, aby sa nepozvracal... niekedy si hovorím, že je škoda, že niektorých ľudí naučili čítať a písať, a je ich skôr viac ako menej... to by bol hneď svet krajší
v tomto je však ephoto výnimka, je tu, alebo mal by byť, výkvet... ale... práve preto, že by nás tu mala spájať spoločná vášeň, tak niektoré veci nechápem... toľko neprajnosti, s tým sa na svetových fotoweboch nestretávam... a tu nehovorím o sebe a o kritike pod mojou fotkou... čítam samozrejme "kritiku" aj pod inými fotkami, a ten spôsob a tón, proste to chce hrubú hrošiu kožu to nielen písať, ale aj čítať... druh kritiky, ktorá neposúva, ale skôr odradí... je to dosť frustrujúce a demotivujúce hlavne pre začínajúcich fotografov... aj pre toto, si myslím, sa ich odtiaľto už mnoho vyparilo... asi veľmi sklamaných, ktovie či ešte fotia, neveriac vlastným schopnostiam...
ja sa samozrejme odradiť nedám, a ty určite tiež nie, ale niekedy to chce pevné nervy
maj sa, prajem ti veľa inšpirácie a ďakujem za komentár
 
matwey
2016-09-30 14:09:28
príspevok od: kulič
cérce bych nechal delší stín..teda ne delší, ale trochu místa od levého okraje.. jo.. poetiku má..pokáď ju nevidno..neznamená to, že tam néní.... jinač..jak sa čučím na sandále..to není česká turista
hehe ... máš pravdu, až teraz som si všimol, že som ten štvorec mohol nakomponovať viac zľava a nechať cérce celý tieň ... selektoval som to zo strítky a aj keď vľavo už boli ľudia, dalo sa to... prikladám zmenšený originál... díky Jirko
 
nehemah
2016-09-30 10:12:00


pozri, netreba sa hneď rozčuľovať, ja viem, že je to otrasné, aj mne sa to stalo, keď sa niekto namiesto zmysluplnej kritiky začne posmievať ... a najhoršie je, keď sa posmieva niekto, koho galéria sama vyvoláva úsmev, ale tak nevadí, ľudia sú rôzni a treba to tak brať. Je to tu akože na kritiku, tak treba počítať s tým, že si niekto uľaví ... ja som si všimol, že obzvlášť ľudí dráždi, ak fotka získa pomerne dosť lajkov a im sa nepáči, berú to ako krivdu, možno aj závisť, neviem a hlavne vtedy si majú potrebu uľaviť, myslia si že Ti všetci pochlebujú ... no ak by si bol aspoň taký Alan Hyža /nech nechodím ďaleko/, tak by som to ešte chápal túto logiku, ale uznaj sám, čo by som mal z toho, že by som sa Ti vtieral, písal Ti, že sa mi to páči, pritom by sa mi to nevidelo ? Asi mi pri takomto zmýšľaní uniká pointa. A pritom je to celé oveľa jednoduchšie ako to vidia oni. Ty si tu hodne aktívny nielen pridávaním fotiek, ale stráviš dosť času aj komentami a sám keby som si dal námahu, nájdem vo svojej galérii aj také, kde bola z Tvojej strany normálna kritika, nebolo to vždy len samé wau ... a hlavne keď je tu človek fungl nový a o jeho fotky takmer nikto nezavadí, tak mu to padne dobre, že sa niekto pristaví aj na pokec a logicky sa potom rád zastaví na pokec aj on u Teba a toto niektorí, nielenže nechápu, ale ešte ich to aj poburuje

Hold keď som raz introvert a nikomu nič nenapíšem, nemôžem sa čudovať, že tiež mi pomaly nikto nepíše, to je taká normálna sociálnospoločenská reakcia nie ?

Tak nechcem tu od Teba počuť, že už sem nepridam, alebo nejaké takéto reči ! To by si im akurát urobil radosť a to by si chcel ?

ja navrhujem do ďalšieho kola pridať túto
https://500px.com/photo/173812321/bonnie-and-clyde-by-matwey-martin?ctx_page=1&from=user&user_id=5860836



dobre, aby niekto nepovedal, áno aj ja vidím, že to nie je ideálne vymaskované, no bóože , však si predstav, že by si sa s tým servíroval nieviem koľko hodiín, aby to bolo vymaskované jag víno a potom Ti aj tak napíšu, že je to bez formy obsahu a čohoto ešte ?

podľa mňa je tam Tvoj rukopis, určite máš koláže, ktoré mne osobne véééééľmi režú, napríklad v minulosti objavitelia, alebo séria so schodmi a tragáčikom, tá je bombová

tak čaf, dlho som nepísal pod Tvoje foto, ale chodím okolo už len tak narýchlo, ale teraz mi nedalo
 
neznama
2016-09-30 08:03:08
Nie som tak umelecky zdatná a vzdelaná ako niektorí kolegovia, ale našla som toto: https://www.sedlakjozef.com/o-tvorbe_860_4.html. Iní umelci a fotografi ako sú na všetkých fotofórach vyjadrovali svoje myšlienky po svojom. Tvoje fotky mám rada, pozrela som si celú sériu na fóre, kde si ju pridal a stálo to za to. Kto má záujem nájde si to. Neprestávaj, vždy som zvedavá, čo nové pridáš.
 
vgliskaj
2016-09-30 07:15:21
príspevok od: matwey
niekedy nie je jednoduché v takejto atmosfére, ktorú celkom nechápem, napísať svoj názor... našťastie tu vanú aj iné vetry... ďakujem ti Jirko za podporu, veľmi si to vážim...
niekedy je naša cesta pri hľadaní pre niekoho kontroverzná, treba na nej však vytrvať a nedať sa odradiť, lebo už sama táto cesta je zaujímavá a stojí za to
Áno plne s tebou súhlasím, mňa toto hľadanie spôsobu vyjadrenia myšlienok zaujíma, uspokojuje a napĺňa. Je zaujímavé ako niektorých kolegov dráždi naše snaženie a uchyľujú sa k arogancii. Toto je pre mňa absolútne neprijateľné, aj keď je pravda, že som sa s týmto javom stretol aj na inom, vraj veľmi odbornom portáli a bude asi bežný. Máme právo hľadať svoju cestu a nik nemá právo sa za to ku nám arogantne správať. Vydrž to, držím ti palce.
 
kulič
2016-09-30 00:34:14
cérce bych nechal delší stín..teda ne delší, ale trochu místa od levého okraje.. jo.. poetiku má..pokáď ju nevidno..neznamená to, že tam néní.... jinač..jak sa čučím na sandále..to není česká turista
 
Nomád
2016-09-30 00:24:11
príspevok od: matwey
skvelá hudba, moja obľúbená, už som ju tu niekedy použil... je to celkom výstižné
ďakujem ti Peťo za vyjadrenie názoru...
pokračovanie bolo v pláne, ale nebude... nemám chuť tu s niekým bojovať, berie to energiu...
ak by si mal záujem pozrieť si ďalšie diely série, môžeš ich skuknúť na tomto portáli

https://500px.com/matwey13

všiml jsem si, že jsou zde docela silná nesouhlasná vyjádření ... takže Tvůj krok i chápu i když osobně bych se asi nenechal odradit od pokračování obzvlášť kdybych ho měl už hotové ... každopádně dík za odkaz podívám se tedy u "konkurence"
 
matwey
2016-09-29 23:38:54
príspevok od: Nomád
na samém kraji útesu ... https://youtu.be/51oPKLSuyQY ... u mě dobré ... docela jsem zvědav na pokračování, tedy pokud bude.
skvelá hudba, moja obľúbená, už som ju tu niekedy použil... je to celkom výstižné
ďakujem ti Peťo za vyjadrenie názoru...
pokračovanie bolo v pláne, ale nebude... nemám chuť tu s niekým bojovať, berie to energiu...
ak by si mal záujem pozrieť si ďalšie diely série, môžeš ich skuknúť na tomto portáli

https://500px.com/matwey13

 
matwey
2016-09-29 23:31:48
príspevok od: pittoo
Hehe, ale ta rozpitvali tak ci tak sa mi to paci aj ked moje hodnotenie nemá hodnotu. Na to som veľký amatér.
to hej, bola to taká divná a veľmi múdro sa tváriaca pitva ... ďakujem ti Števo za vyjadrenie názoru, cením si to...
p.s. nie si žiaden amatér, alebo len taký, ako sú všetci na tomto portáli... a to v tom dobrom zmysle slova... si človek, čo má svoj názor a svoje vnímanie a videnie... a vie to napísať, napriek tomu, že ho môže niekto obviniť z potľapkávania
 
matwey
2016-09-29 23:23:47
príspevok od: jelka113
mne sa tvoje fotky páčia, páči sa mi tá nedokonalosť, je mi hneď jasné že je to montáž, čo si myslím že bolo tvojím zámerom, pretože dnes môže byť montáž tak dokonalá že sa nedá rozoznať rozdiel medzi realitou a ilúziou..... podla tvojho štýlu , ťa ja vidím, ako ešte sa hľadajúceho budúceho impresionistického piktorialistu
ďakujem ti Jelka za vyjadrenie názoru a podporu, veľmi si to vážim... zaujali ma tiež tvoje myšlienky v druhom komentári, je to presne niečo také, čo hľadám... zatiaľ som však k tomu nenašiel kľúč, cesta bude ešte veľmi dlhá
 
matwey
2016-09-29 23:18:06
príspevok od: blahoslav J B Art
tak toto je len pre silne natury, je to technicky nedokonale s absolutnou absenciou obsahu a formy
ale je to Tvoje videnie
hehe , pobavil si ma, dík
 
matwey
2016-09-29 23:17:09
príspevok od: vgliskaj
Ej ale si pichol do hniezda. Dôležité je to, že som sa dozvedel, že takéto vyjadrovanie myšlienok a nálad je umelecký smer. Len sa mi nechce hľadať články, aby som z nich okopíroval vlastné myšlienky, takže napíšem len že sa mi táto séria páči. A isto nie som sám.
niekedy nie je jednoduché v takejto atmosfére, ktorú celkom nechápem, napísať svoj názor... našťastie tu vanú aj iné vetry... ďakujem ti Jirko za podporu, veľmi si to vážim...
niekedy je naša cesta pri hľadaní pre niekoho kontroverzná, treba na nej však vytrvať a nedať sa odradiť, lebo už sama táto cesta je zaujímavá a stojí za to
 
Nomád
2016-09-29 23:07:35
na samém kraji útesu ... https://youtu.be/51oPKLSuyQY ... u mě dobré ... docela jsem zvědav na pokračování, tedy pokud bude.
 
pittoo
2016-09-29 15:56:38
Hehe, ale ta rozpitvali tak ci tak sa mi to paci aj ked moje hodnotenie nemá hodnotu. Na to som veľký amatér.
 
matwey
2016-09-29 13:27:28
príspevok od: Marcel Rebro
Zopakujem to čo som Ti písal už k fotke zo včera :

.... hm ... počul si už o takom slovíčku že "sebareflexia"
Načo dávaš fotky na kritiku, keď ťa nezaujíma názor publika. Alebo je pre teba relevantný len názor notorických lajkovačov?
tak ešte raz, odpovedal som ti
 
Marcel Rebro
2016-09-29 13:25:40
Inak toto vzájomné si potľapkávanie si po pleciach je smutná realita (nielen) tohto fotoportálu. To nesmerujem k autorovi ale všeobecne.
 
Marcel Rebro
2016-09-29 13:18:48
príspevok od: matwey
tak to ti fakt ďakujem... ten komentár skôr vypovedá niečo a tebe...
p.s. už radšej nebudem ďalej reagovať na podobné invektívy
Zopakujem to čo som Ti písal už k fotke zo včera :

.... hm ... počul si už o takom slovíčku že "sebareflexia"
Načo dávaš fotky na kritiku, keď ťa nezaujíma názor publika. Alebo je pre teba relevantný len názor notorických lajkovačov?
 
jelka113
2016-09-29 12:11:12
príspevok od: Marcel Rebro
Impresionistického piktorialistu? Si si istá?

Impresionizmus je umelecký smer, ktorý vznikol koncom 19. storočia. Bol reakciou na ateliérovú maľbu, jeho cieľom je maľba v prírode, kde sa pokúša zachytiť okamžitú atmosféru danej chvíle. Nadväzuje na realizmus, s ktorým má mnoho spoločných prvkov. Predstavitelia tohoto smeru sa usilovali podať obraz krajiny alebo predmetu tak, ako sa javí nášmu oku v určitom okamihu. Obraz krajiny, alebo predmetu sa mení okolnosťami a v každej chvíli, takže najpravdivejší je obraz okamihu, ktorý zanecháva v nás najsilnejší dojem - impresiu (od toho je názov smeru).

Piktorializmus je fotografický smer, ktorý sa objavil okolo roku 1885 a usiloval sa o priblíženie fotografie k maľbe alebo grafike. Najväčší rozmach dosiahol na začiatku 20. storočia a začal ustupovať po roku 1914 v súvislosti s nástupom modernizmu.
Ahoj,

námetom piktorializmu boli portréty, figurálne alegórie a umelo vytvárané scény. Autori používali fotomontáže a objektívy s mäkkou kresbou, znižovali ostrosť svojich fotografií , ich cieľom bolo dosiahnuť kvality umeleckého diela, čo bolo v rozpore s dovtedajším poňatím fotografie s ostrou kresbou a prirodzenou tonalitou. Snímky pôsobili mlhavým, rozplývavým „impresionistickým“ dojmom. to posledné mu ešte chýba preto píšem že ho vidím ako hľadajúceho sa, ale keď si pozrieš jeho celú galériu, podla teba, neskončí pri tomto štýle?
 
matwey
2016-09-29 12:07:42
príspevok od: Marcel Rebro
Takto nejak vyzerali koláže čo sme na ZDŠ vystrihovali a lepili z denníkov Pravda, Smena, Šport a Práca.

PS : som dosť silná nátura
tak to ti fakt ďakujem... ten komentár skôr vypovedá niečo a tebe...
p.s. už radšej nebudem ďalej reagovať na podobné invektívy
 
Marcel Rebro
2016-09-29 11:53:00
príspevok od: jelka113
mne sa tvoje fotky páčia, páči sa mi tá nedokonalosť, je mi hneď jasné že je to montáž, čo si myslím že bolo tvojím zámerom, pretože dnes môže byť montáž tak dokonalá že sa nedá rozoznať rozdiel medzi realitou a ilúziou..... podla tvojho štýlu , ťa ja vidím, ako ešte sa hľadajúceho budúceho impresionistického piktorialistu
Impresionistického piktorialistu? Si si istá?

Impresionizmus je umelecký smer, ktorý vznikol koncom 19. storočia. Bol reakciou na ateliérovú maľbu, jeho cieľom je maľba v prírode, kde sa pokúša zachytiť okamžitú atmosféru danej chvíle. Nadväzuje na realizmus, s ktorým má mnoho spoločných prvkov. Predstavitelia tohoto smeru sa usilovali podať obraz krajiny alebo predmetu tak, ako sa javí nášmu oku v určitom okamihu. Obraz krajiny, alebo predmetu sa mení okolnosťami a v každej chvíli, takže najpravdivejší je obraz okamihu, ktorý zanecháva v nás najsilnejší dojem - impresiu (od toho je názov smeru).

Piktorializmus je fotografický smer, ktorý sa objavil okolo roku 1885 a usiloval sa o priblíženie fotografie k maľbe alebo grafike. Najväčší rozmach dosiahol na začiatku 20. storočia a začal ustupovať po roku 1914 v súvislosti s nástupom modernizmu.
 
jelka113
2016-09-29 11:38:10
mne sa tvoje fotky páčia, páči sa mi tá nedokonalosť, je mi hneď jasné že je to montáž, čo si myslím že bolo tvojím zámerom, pretože dnes môže byť montáž tak dokonalá že sa nedá rozoznať rozdiel medzi realitou a ilúziou..... podla tvojho štýlu , ťa ja vidím, ako ešte sa hľadajúceho budúceho impresionistického piktorialistu
 
blahoslav J B Art
2016-09-29 11:30:41
tak toto je len pre silne natury, je to technicky nedokonale s absolutnou absenciou obsahu a formy
ale je to Tvoje videnie
 
Michal*
2016-09-29 09:47:45
usmievam sa
 
vgliskaj
2016-09-29 09:45:52
Ej ale si pichol do hniezda. Dôležité je to, že som sa dozvedel, že takéto vyjadrovanie myšlienok a nálad je umelecký smer. Len sa mi nechce hľadať články, aby som z nich okopíroval vlastné myšlienky, takže napíšem len že sa mi táto séria páči. A isto nie som sám.
 
Marcel Rebro
2016-09-29 09:33:48
príspevok od: vd
umenie je nevyčerpateľná téma. všetko by malo mat svoje hranice, i keď umenie by malo byt si bez hraníc. o tom to je. Potom vznikajú rôzne náhľady na danú vec. https://www.obcasnecas.ukf.sk/2014/02/erika-meszaros-hovno-je-to-najestetickejsie-co-moze-clovek-vyprodukovat/
U mňa je však umenie odvodené od slova umět. Ale to som už odbočil . Zámerom môjho príspevku bolo podpichnúť autora, na základe včerajšej stručnej komunikácii. ale ego je silný filter - tejk it ízy, chlape..
Neboj, pochopil som ...
 
vd
2016-09-29 09:27:49
príspevok od: Marcel Rebro
Konceptuálne umenie je umelecký smer, ktorý vznikol v 1. polovici 60. rokov 20. storočia a ktorý v svojej najrigídnejšej polohe nevytvára hmotné umelecké diela, ale sústreďuje sa na reprezentáciu myšlienky a umelcovho myšlienkového procesu (namiesto artefaktu písaný text, štruktúra čísel, nákres, mapa). Niekedy obraz jestvuje len v mysli autora a vyžaduje zvláštny druh vnímavosti (vznik obrazu riadený telefonicky).
umenie je nevyčerpateľná téma. všetko by malo mat svoje hranice, i keď umenie by malo byt si bez hraníc. o tom to je. Potom vznikajú rôzne náhľady na danú vec. https://www.obcasnecas.ukf.sk/2014/02/erika-meszaros-hovno-je-to-najestetickejsie-co-moze-clovek-vyprodukovat/
U mňa je však umenie odvodené od slova umět. Ale to som už odbočil . Zámerom môjho príspevku bolo podpichnúť autora, na základe včerajšej stručnej komunikácii. ale ego je silný filter - tejk it ízy, chlape..
 
Marcel Rebro
2016-09-29 09:09:46
príspevok od: vd
Z kultúry:
Autor už naznačil, pre ktoré skupiny je dielo vhodné. Doposiaľ však neobjasnil svoj zámer. V istých kruhoch začali hľadať hlbšiu podstatu obsahu, no doteraz iba tápajú v mŕtvych vodách.. Fanúšikovia označili dielo za nadčasové, vecná forma ich nezaujíma, nakoľko sa jedná o vizuálne ojedinelé dielo. 80% z nich by prijalo kópiu na stene v ich príbytku...
Konceptuálne umenie je umelecký smer, ktorý vznikol v 1. polovici 60. rokov 20. storočia a ktorý v svojej najrigídnejšej polohe nevytvára hmotné umelecké diela, ale sústreďuje sa na reprezentáciu myšlienky a umelcovho myšlienkového procesu (namiesto artefaktu písaný text, štruktúra čísel, nákres, mapa). Niekedy obraz jestvuje len v mysli autora a vyžaduje zvláštny druh vnímavosti (vznik obrazu riadený telefonicky).
 
vd
2016-09-29 08:53:58
Z kultúry:
Autor už naznačil, pre ktoré skupiny je dielo vhodné. Doposiaľ však neobjasnil svoj zámer. V istých kruhoch začali hľadať hlbšiu podstatu obsahu, no doteraz iba tápajú v mŕtvych vodách.. Fanúšikovia označili dielo za nadčasové, vecná forma ich nezaujíma, nakoľko sa jedná o vizuálne ojedinelé dielo. 80% z nich by prijalo kópiu na stene v ich príbytku...
 
dalidali
2016-09-29 07:54:54
Nechápem tomu , čo je cieľom tohto projektu?
 
Marcel Rebro
2016-09-29 07:34:48
Takto nejak vyzerali koláže čo sme na ZDŠ vystrihovali a lepili z denníkov Pravda, Smena, Šport a Práca.

PS : som dosť silná nátura
 
 


Technika: Fujifilm X10, Fujifilm X70,

Príslušenstvo: - FED 5 - analog film camera - Praktica Super TL - analog film camera - Statív Velbon EX-440

Fotoaparát: Fujifilm X70
Pridané: 2016-09-29 01:41:45
Na kritiku: 2016-09-29 01:41:57
Miesto:
Témy: čierno-biela fotografia, experiment
Upozornenie: Fotka len pre silné nátury, ktoré znesú technickú nedokonalosť a absolútnu absenciu obsahu a formy!