Ak sa Milanovi podarilo zachytiť len tie veci, ktoré na fotografii sú, tak je borec a obdivujem jeho pohotovosť. Otázka teda znie, či mazal a koľko mazal iných predmetov na čipe zachytených ? Všeobecne.
seifi, Milanovi sa nič nepodarilo zachytiť. To len doma vo photoshope "vystrihol" kúsky z viacej fotografií a poskladal ich na biele pozadie. Pozorne si pozri jeho fotky z cyklu "Čierne na bielom" a hneď prídeš na jeho "modus operandi".
Cyklus „čierne na bielom“ sú fotografie na extrémne vybielenom pozadí s dôrazom na kompozíciu. Vylúčil som z nich nielen oblohu, ale aj všetky vedľajšie objekty ktoré by mohli odpútavať pozornosť od prezentovanej myšlienky, alebo námetu. Tie sú naopak bielym pozadím zvýraznené pre optimálny očný vnem.
Vďaka za info. Z uvedených fotografii sa mi v hlave skladá, a či správne ? že to bol projekt, ktorý si ťahal nie krátku dobu, či fotil či hľadal v archíve, čo by do cyklu zapadlo. Je to zaujímavé. Môže to pomôcť začínajúcim alebo fotografom, ktorí potrebujú potlačiť a divákov zaujať myšlienkami ako aj návodom, čo sa dá pri pozornom vnímaní vidieť, čo im uniká. Proste ako z obrazu pred sebou vytiahnuť tie prvky, ktoré sa dajú dať do súvisu, ako dobrou kompozíciou súvis umocniť. Otázka je, čo s s prítomným pozadím / aj popredím niekedy tu im zostáva porozmýšľať ako sa zbaviť balastu či zmenou stanoviska, DOF a momentom stlačenia spúšte. Osobne mám rád obrazy, ktoré pozostávajú z čo najmenšieho počtu objektov, taký minimalizmus - príklad dole . Hodne úspechov prajem.
Ak sa Milanovi podarilo zachytiť len tie veci, ktoré na fotografii sú, tak je borec a obdivujem jeho pohotovosť. Otázka teda znie, či mazal a koľko mazal iných predmetov na čipe zachytených ? Všeobecne.
Cyklus „čierne na bielom“ sú fotografie na extrémne vybielenom pozadí s dôrazom na kompozíciu. Vylúčil som z nich nielen oblohu, ale aj všetky vedľajšie objekty ktoré by mohli odpútavať pozornosť od prezentovanej myšlienky, alebo námetu. Tie sú naopak bielym pozadím zvýraznené pre optimálny očný vnem.
Po zhliadnutí viacerých fotografií zo série "Čierne na bielom" o tom dosť pochybujem. Myslím, že by bolo poctivejšie rovno ich zaradiť do kategórie "Experiment", pretože ide evidentne o koláže.
Ak sa Milanovi podarilo zachytiť len tie veci, ktoré na fotografii sú, tak je borec a obdivujem jeho pohotovosť. Otázka teda znie, či mazal a koľko mazal iných predmetov na čipe zachytených ? Všeobecne.
Nejde mi o nič, iba som sa spýtal, pretože mi tam niečo nesedí. Slnko nemôže svietiť naraz zhora aj zdola. Myslím, že ten skokan je z inej fotky a je otočený dolu hlavou. Netvrdím, že všetky fotky z tvojho albumu "Čierne na bielom" sú koláže. Niektoré nie sú.
...alebo je z tej istej fotky a otočený hlavou dolu...
Neviem presne o čo ti ide, každý robí nejaké úpravy, prečo chceš aby som si pamätal na foto spred 10 rokov. Na fotosúťažiach sa porota nepýta ako si dosiahol danú fotografiu, ale musíš ju presvedčiť, že je dobrá. Všetky moje foto sú už len vzhľadom na ich spracovanie experimentom, napriek tomu som s nimi povyhrával niekoľko súťaží, aj v zahraničí. Nehovorím, že výnimočne neurobím nejakú kompozičnú úpravu posunutím nejakého objektu, ale tvrdiť, že sú to všetko koláže je len tvoj názor, tak ho neprezentuj ako hotovú vec...
Nejde mi o nič, iba som sa spýtal, pretože mi tam niečo nesedí. Slnko nemôže svietiť naraz zhora aj zdola. Myslím, že ten skokan je z inej fotky a je otočený dolu hlavou. Netvrdím, že všetky fotky z tvojho albumu "Čierne na bielom" sú koláže. Niektoré nie sú.
Po zhliadnutí viacerých fotografií zo série "Čierne na bielom" o tom dosť pochybujem. Myslím, že by bolo poctivejšie rovno ich zaradiť do kategórie "Experiment", pretože ide evidentne o koláže.
Neviem presne o čo ti ide, každý robí nejaké úpravy, prečo chceš aby som si pamätal na foto spred 10 rokov. Na fotosúťažiach sa porota nepýta ako si dosiahol danú fotografiu, ale musíš ju presvedčiť, že je dobrá. Všetky moje foto sú už len vzhľadom na ich spracovanie experimentom, napriek tomu som s nimi povyhrával niekoľko súťaží, aj v zahraničí. Nehovorím, že výnimočne neurobím nejakú kompozičnú úpravu posunutím nejakého objektu, ale tvrdiť, že sú to všetko koláže je len tvoj názor, tak ho neprezentuj ako hotovú vec...
Je to foto ešte z r. 2014, viem, že bol podvečer, takže svetlo išlo určite z boku a zdá sa mi, že skokan bol rozmazaný, takže som ho musel trochu upravovať...
Po zhliadnutí viacerých fotografií zo série "Čierne na bielom" o tom dosť pochybujem. Myslím, že by bolo poctivejšie rovno ich zaradiť do kategórie "Experiment", pretože ide evidentne o koláže.
To je fotomontáž? Na most svieti svetlo zhora, na skokana zdola.
Je to foto ešte z r. 2014, viem, že bol podvečer, takže svetlo išlo určite z boku a zdá sa mi, že skokan bol rozmazaný, takže som ho musel trochu upravovať...
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchMilanovi sa nič nepodarilo zachytiť. To len doma vo photoshope "vystrihol" kúsky z viacej fotografií a poskladal ich na biele pozadie. Pozorne si pozri jeho fotky z cyklu "Čierne na bielom" a hneď prídeš na jeho "modus operandi".
Z uvedených fotografii sa mi v hlave skladá, a či správne ? že to bol projekt, ktorý si ťahal nie krátku dobu, či fotil či hľadal v archíve, čo by do cyklu zapadlo. Je to zaujímavé.
Môže to pomôcť začínajúcim alebo fotografom, ktorí potrebujú potlačiť a divákov zaujať myšlienkami ako aj návodom, čo sa dá pri pozornom vnímaní vidieť, čo im uniká. Proste ako z obrazu pred sebou vytiahnuť tie prvky, ktoré sa dajú dať do súvisu, ako dobrou kompozíciou súvis umocniť.
Otázka je, čo s s prítomným pozadím / aj popredím niekedy tu im zostáva porozmýšľať ako sa zbaviť balastu či zmenou stanoviska, DOF a momentom stlačenia spúšte.
Osobne mám rád obrazy, ktoré pozostávajú z čo najmenšieho počtu objektov, taký minimalizmus - príklad dole . Hodne úspechov prajem.