Hore

Hasselblad a Sony

Firmy Sony a Hasselblad krátko pred Photokinou ohlásili spoluprácu, ktorej plodmi by mali byť zatiaľ tri fotoaparáty pre segment kompaktných a D-SLR fotoaparátov.

Hasselblad tým sleduje rozšírenie svojej pôsobnosti na nové trhy, nie iba stredoformáty pre profesionálov a zameranie sa aj na ostatných fotografov a fotonadšencov. Sony a Hasselblad sa dohodli na spolupráci a chcú spoločne zapracovať na rôznych technických novinkách.

Prvým fotoaparátom by mal byť Hasselblad Lunar – CSC fotoaparát založený na Sony NEX-7 s 24.3 megapixelovým APS-C snímačom, BIONZ procesorom, 25 bodovým autofokusom a rozsahom ISO 100-cca 16000.

Hlavnými poznávacími znameniami by mal byť prepracovaný dizajn, použitie drahých materiálov ako sú drevo, koža, karbónové vlákna, či rôzne iné drahé materiály na objednávku.

Peknou vychytávkou je použitie ako objektívov pre E-bajonet, tak aj A-bajonet.

Cena by sa mala pohybovať okolo 5000€ a Hasselblad Lunar by mal byť dostupný počas roka 2013. Pre viac informácií - http://www.hasselblad-lunar.com/index.php/home/

Po oznámení modelu Lunar musela firma Hasselblad čeliť veľkej kritike, že ide iba o tzv. „rebrand“ modelu NEX-7 od Sony. Firma Hasselblad sa ohradila, že o rebrand nejde podobne ako v prípade Leicy a Panasonicu. Argumentovala tým, že síce nakupujú komponenty od Sony, ale fotoaparáty vyrábajú sami a na otázku prečo by sa cena Lunaru mala pohybovať v okolí cenovky 5000€ bolo odpovedané, že sa Hasselblad nesnaží svojich zákazníkov okrádať, ale proste použitie drahých a exkluzívnych materiálov niečo stojí a Hasselblad má marže rovnaké ako všetci ostatní.

Tým ale plánovaná spolupráca nekončí.  Ďalším produktom by mala byť D-SLR zrkadlovka, ktorej nákresy sa rovnako ako nákresy kompaktného fotoaparátu nie nepodobného Sony RX100 už objavili na internete.

 


Zdroje: http://www.hasselblad-lunar.com/ , photorumors.com, dpreview.com

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
BlackWolf
2012-09-25 12:56:39
akoze ked budem mat fotak zabaleny v koší a inych "drahych materialoch" budem vediet lepsie fotit? jedine co ovplyvnuje kvalitu a komfort fotenia je ergonomia tela ktoru maju fotaky ako D800 D3 D4 zvladnute perfektne a tak isto aj konkurencny Canon ... Ked to drzim poriadne nemusím myslieť na to či mi fotak nevypadne pripadne po dlhom foteni riesit bolest ruky ale zeby som potreboval aby moj fotak bol zabaleny v kozi .. pre boha uplna chujovina vacsiu kravinu nez toto som teda este nevidel...
 
slinti
2012-09-25 13:04:52
K tomuto tu bola siahodlhá neúspešná diskusia...
Ale vyzerá to, že zoSONYnieva sa už aj v Olympuse...
http://ekonomika.sme.sk/c/6544929/byvali-sefovia-olympusu-sa-priznali-k-miliardovemu-podvodu.html
 
wlad
2012-09-25 14:29:26
...spravme anketu:

Ktory fotoaparat je SKAREDSI :
1. Pentax K-01
2. Hasselblad Lunar

zatial sa priklanam skor k 1), ale hasselblad sa s tym oranzovo-zltym prevedenim nebezpecne dotahuje...
 
lu_boss
2012-09-25 14:41:01
...na photokine mal hasselblad funkcnu maketu. Osobne sa mi to vobec nepacilo. Podla toho, komu je to urcene, asi ani tak o fotenie nejde.
Inak, nie je mi celkom jasne, co ma hasselblad na mysli pod tym, ze sice nakupuje od sony, ale vyraba sam. Asi tak, ze kupi NEX, oblepi to kozou, prida ebenove drzatko, zospodu drbne postriebreny zavit na stativ a slavnostne to obranduje pozlatenym napisaom Hasselblad.
Nech mi nikto netvrdi, ze z toho polezu lepsie fotky nez priamo z NEX-u.
 
haplo602
2012-09-25 14:52:54
príspevok od: lu_boss
...na photokine mal hasselblad funkcnu maketu. Osobne sa mi to vobec nepacilo. Podla toho, komu je to urcene, asi ani tak o fotenie nejde.
Inak, nie je mi celkom jasne, co ma hasselblad na mysli pod tym, ze sice nakupuje od sony, ale vyraba sam. Asi tak, ze kupi NEX, oblepi to kozou, prida ebenove drzatko, zospodu drbne postriebreny zavit na stativ a slavnostne to obranduje pozlatenym napisaom Hasselblad.
Nech mi nikto netvrdi, ze z toho polezu lepsie fotky nez priamo z NEX-u.
podla reportov to malo firmware hasselbladu ... neviem sice ci len kozmeticky alebo aj funkcne zmeneny oproti origo Sony.
 
FOSGATE
2012-09-25 15:04:21
darmo sa pohoršujete.... to je tak ako VAG koncern..... vyrabaju Saet/Skoda/VW/Audi/Porsche...

mozes si kupiť passata za 3/5 ceny takej istej A6-ky... motor ten isty (loga VW su komplet všade, dokonca aj na bloku motora), napravy tie iste, elektrika ta ista, ale predsalen ked sediš v tej audine, citiš lepšie materialy, lepsie spracovanie, vacsi luxus, a proste niekto to chce, priplati si a ma z toho lepši pocit. toto je to iste. maju komponenty, troška ich vyšperkuju prepracuju, daju do kože/karbonu a predavaju drahšie... tak to proste je. Vobec sa nadtym nepohoršujem. ked niekoho stretneš a budeto maš v ruke, tak určite sa nato pozreš budeš zvedavy popripade chytiš do ruky vyskušaš a povieš si ženo do riti mam v ruke to iste čo ja len v pozlatenom obale...
 
wlad
2012-09-25 15:29:50
príspevok od: FOSGATE
darmo sa pohoršujete.... to je tak ako VAG koncern..... vyrabaju Saet/Skoda/VW/Audi/Porsche...

mozes si kupiť passata za 3/5 ceny takej istej A6-ky... motor ten isty (loga VW su komplet všade, dokonca aj na bloku motora), napravy tie iste, elektrika ta ista, ale predsalen ked sediš v tej audine, citiš lepšie materialy, lepsie spracovanie, vacsi luxus, a proste niekto to chce, priplati si a ma z toho lepši pocit. toto je to iste. maju komponenty, troška ich vyšperkuju prepracuju, daju do kože/karbonu a predavaju drahšie... tak to proste je. Vobec sa nadtym nepohoršujem. ked niekoho stretneš a budeto maš v ruke, tak určite sa nato pozreš budeš zvedavy popripade chytiš do ruky vyskušaš a povieš si ženo do riti mam v ruke to iste čo ja len v pozlatenom obale...
Len v tomto pripade zobrali fabiu, dali do nej luxusny interier, a z kazdej strany pridali pol metra hruby plech. To ze ma udajne vynimocny airbrush vykladany zafirmi nie je podstatne.
Pretoze auto vazi 2,5 tony a zostal v nom 1.4 FSI motor.

 
Erick
2012-09-25 15:36:14
príspevok od: wlad
...spravme anketu:

Ktory fotoaparat je SKAREDSI :
1. Pentax K-01
2. Hasselblad Lunar

zatial sa priklanam skor k 1), ale hasselblad sa s tym oranzovo-zltym prevedenim nebezpecne dotahuje...
Hlasujem za Pentax. K-01 asi nič neprekoná.
 
IceDive1
2012-09-25 16:22:35
príspevok od: FOSGATE
darmo sa pohoršujete.... to je tak ako VAG koncern..... vyrabaju Saet/Skoda/VW/Audi/Porsche...

mozes si kupiť passata za 3/5 ceny takej istej A6-ky... motor ten isty (loga VW su komplet všade, dokonca aj na bloku motora), napravy tie iste, elektrika ta ista, ale predsalen ked sediš v tej audine, citiš lepšie materialy, lepsie spracovanie, vacsi luxus, a proste niekto to chce, priplati si a ma z toho lepši pocit. toto je to iste. maju komponenty, troška ich vyšperkuju prepracuju, daju do kože/karbonu a predavaju drahšie... tak to proste je. Vobec sa nadtym nepohoršujem. ked niekoho stretneš a budeto maš v ruke, tak určite sa nato pozreš budeš zvedavy popripade chytiš do ruky vyskušaš a povieš si ženo do riti mam v ruke to iste čo ja len v pozlatenom obale...
S tymi autami si sa sice netrafil ale tiez nechapem co sa kazdy nad tym cuduje. Pre niekoho je dolezity image, pre niekoho funkcnost, pre dalsieho zase cena. Leica tiez nie je technicky zazrak a kolko peniazkov za nu pytaju.
 
marcelfilo
2012-09-25 16:30:34
APS-C kompakt za 5000€? Hahahahhaahahhahahahah, muhehehheeheheeee
 
Martin Školiak
2012-09-25 17:21:52
Rebríčky predaja to asi trhať nebude aj keď sa určite nájde pár ľudí čo si ho kúpia. A keďže je ten foťák len prezlečený Nex-7 tak ani jeho vývoj nebol strašne drahý. Trošku to vytúningovali a je. Moc sa toho nepredá ale zviditeľní to aj firmu Hasselblad aj Sony.
 
BlackWolf
2012-09-25 18:34:06
príspevok od: wlad
Len v tomto pripade zobrali fabiu, dali do nej luxusny interier, a z kazdej strany pridali pol metra hruby plech. To ze ma udajne vynimocny airbrush vykladany zafirmi nie je podstatne.
Pretoze auto vazi 2,5 tony a zostal v nom 1.4 FSI motor.

obycajne s tebou nesuhlasim teda tak pol na pol ale toto si vystihol presne. Cakal by som takyto luxury upgrade napriklad pri nikon D4 alebo podobne zlate knofliky, kozeny obal a ine somarinky ale nie do frasa ani nie u full frame zrkadlovky ach nechapem obcas tento svet nevadi
 
Paulie
2012-09-25 18:54:20
príspevok od: slinti
K tomuto tu bola siahodlhá neúspešná diskusia...
Ale vyzerá to, že zoSONYnieva sa už aj v Olympuse...
http://ekonomika.sme.sk/c/6544929/byvali-sefovia-olympusu-sa-priznali-k-miliardovemu-podvodu.html
Len tak pre info, zoSONYené je už aj OM-Dčko.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-09-25 18:55:44
Typicky tupá slovenská zloba...
Nemám na to - tak neriešim. Nikto ma nenúti kupovať to.
Želám firme Hasselblad, aby mal foťák parádny výstup a nech prekročí plán predaja o 10%...
 
wlad
2012-09-25 19:10:11
príspevok od: Stratený Stano
Typicky tupá slovenská zloba...
Nemám na to - tak neriešim. Nikto ma nenúti kupovať to.
Želám firme Hasselblad, aby mal foťák parádny výstup a nech prekročí plán predaja o 10%...
...a typicky tupy slovensky snobizmus
Kritizujes to, lebo si to nemozes dovolit.

Omyl. Kritizujeme to preto, lebo to je ch*jovina.

 
dalay-lamma
2012-09-25 19:53:41
príspevok od: BlackWolf
akoze ked budem mat fotak zabaleny v koší a inych "drahych materialoch" budem vediet lepsie fotit? jedine co ovplyvnuje kvalitu a komfort fotenia je ergonomia tela ktoru maju fotaky ako D800 D3 D4 zvladnute perfektne a tak isto aj konkurencny Canon ... Ked to drzim poriadne nemusím myslieť na to či mi fotak nevypadne pripadne po dlhom foteni riesit bolest ruky ale zeby som potreboval aby moj fotak bol zabaleny v kozi .. pre boha uplna chujovina vacsiu kravinu nez toto som teda este nevidel...
Ono je to ai pre tych istych ludi, ako napr. telefony Vertu (http://www.vertu.com/). To su v podstate tiez obycajne Nokie s drahym obalom...
 
Iygor
2012-09-25 20:21:37
Sú ľudia čo si kúpia topánky za 5000€, nevidím dôvod prečo by nemohol stáť toľko luxusný kompakt. Prieniková množina cieľovej skupiny a slovenských fotografov ale bude asi nulová.
 
wlad
2012-09-25 20:31:29
príspevok od: Iygor
Sú ľudia čo si kúpia topánky za 5000€, nevidím dôvod prečo by nemohol stáť toľko luxusný kompakt. Prieniková množina cieľovej skupiny a slovenských fotografov ale bude asi nulová.
Pretoze to nie je luxusny kompakt.
Luxusny kompakt je Leica.
 
Marcel Rebro
2012-09-25 20:38:01
príspevok od: FOSGATE
darmo sa pohoršujete.... to je tak ako VAG koncern..... vyrabaju Saet/Skoda/VW/Audi/Porsche...

mozes si kupiť passata za 3/5 ceny takej istej A6-ky... motor ten isty (loga VW su komplet všade, dokonca aj na bloku motora), napravy tie iste, elektrika ta ista, ale predsalen ked sediš v tej audine, citiš lepšie materialy, lepsie spracovanie, vacsi luxus, a proste niekto to chce, priplati si a ma z toho lepši pocit. toto je to iste. maju komponenty, troška ich vyšperkuju prepracuju, daju do kože/karbonu a predavaju drahšie... tak to proste je. Vobec sa nadtym nepohoršujem. ked niekoho stretneš a budeto maš v ruke, tak určite sa nato pozreš budeš zvedavy popripade chytiš do ruky vyskušaš a povieš si ženo do riti mam v ruke to iste čo ja len v pozlatenom obale...
Neusivisi to uplne s temou, ale (napriek tomu ze som autoantifan) dovolim si polemizovat. Preco myslis ze sa nerpbi Passat Variant 3.0 V6, TDI, automat s tempomatom? Lebo by sa asi nepredaval Audi Allroad.

Aj ked tato situacia sa skor hodi k teme Nikon D600 (a napr 1/4000s) vs. D800 ...
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-09-25 20:52:53
príspevok od: wlad
...a typicky tupy slovensky snobizmus
Kritizujes to, lebo si to nemozes dovolit.

Omyl. Kritizujeme to preto, lebo to je ch*jovina.

V tom Hasselblade bude zrejme sedieť banda tupcov, ktorí v živote nevideli poriadny foťák... Mali by to tam rozpustiť a nech sa radšej venujú chovu oviec...
 
fotografik
2012-09-25 21:03:30
príspevok od: Stratený Stano
Typicky tupá slovenská zloba...
Nemám na to - tak neriešim. Nikto ma nenúti kupovať to.
Želám firme Hasselblad, aby mal foťák parádny výstup a nech prekročí plán predaja o 10%...
Súhlasím,Stano. Nepoznáme výstupy z fotoaparátu, ale zosmiešňujeme. TO mám skutočne ide bravúrne. Nepáči sa mi to. Či je foťák strakatý,biely, ružový ma nezajíma. Nech sa s ním dobre fotí a nech robí kvalitné fotky.
 
wlad
2012-09-25 21:05:39
príspevok od: Stratený Stano
V tom Hasselblade bude zrejme sedieť banda tupcov, ktorí v živote nevideli poriadny foťák... Mali by to tam rozpustiť a nech sa radšej venujú chovu oviec...
..ako keby firmy s historiou a schopnymi ludmi nedokazali vytvorit produkt ktory na trhu totalne prepadne

http://en.wikipedia.org/wiki/Kodak_DCS_Pro_SLR/c

 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-09-25 21:08:50
príspevok od: wlad
..ako keby firmy s historiou a schopnymi ludmi nedokazali vytvorit produkt ktory na trhu totalne prepadne

http://en.wikipedia.org/wiki/Kodak_DCS_Pro_SLR/c

Stáva sa... Napriek tomu im držím palec, nech sa im darí... To je moje krédo - Keď sa bude dariť tebe, bude sa aj mne...
 
wlad
2012-09-25 21:12:05
príspevok od: Stratený Stano
Stáva sa... Napriek tomu im držím palec, nech sa im darí... To je moje krédo - Keď sa bude dariť tebe, bude sa aj mne...
ale ked sa bude darit vsetkym, pride inflacia
 
Marcel Rebro
2012-09-25 21:18:31
príspevok od: wlad
ale ked sa bude darit vsetkym, pride inflacia
nemoze sa darit vsetkym. zakon zachovania energie plati aj v ekonomike ... ale mas pravu - inflacia je teho dokazom
 
Iygor
2012-09-25 21:35:55
príspevok od: wlad
Pretoze to nie je luxusny kompakt.
Luxusny kompakt je Leica.
Použitím luxusných materiálov sa akýkoľvek tovar stáva luxusným, luxus je prepych, niečo čo je nad rámec možností bežného spotrebiteľa, a v niektorých prípadoch aj chápania. Vôbec to nesúvisí s technickými parametrami. Ale ak chceš tak luxusný nie je, to si ho potom ale nekúpim
 
Emilio
2012-09-25 21:53:11
Chlapi tak sa opýtam: a čím majú fotiť tie ako ja vravím celevriti, veď to je úplne iný level! Taký Karl Lagerfeld, jeden z najznámejších módnych návrhárov cvaká Hasselom z limitovanej edície Ferari. Určite sa veľa naučil od profi fotografov čo cvakali jeho modelky a viem si predstaviť, že vie veľmi dobre vytriediť, čo je odpad a čo na zverejnenie z tých profesionálnych. Ale je veľa Celebrít, ktoré sa mu chcú vyrovnať aspon sumou zaplatenou za foťák.
 
wlad
2012-09-25 21:55:06
príspevok od: Iygor
Použitím luxusných materiálov sa akýkoľvek tovar stáva luxusným, luxus je prepych, niečo čo je nad rámec možností bežného spotrebiteľa, a v niektorých prípadoch aj chápania. Vôbec to nesúvisí s technickými parametrami. Ale ak chceš tak luxusný nie je, to si ho potom ale nekúpim
netvrdim ze to nie je luxusne, ale ze to nie je kompakt.
Lebo "kompaktne" to teda nie je.
 
lu_boss
2012-09-25 22:05:53
príspevok od: Stratený Stano
Typicky tupá slovenská zloba...
Nemám na to - tak neriešim. Nikto ma nenúti kupovať to.
Želám firme Hasselblad, aby mal foťák parádny výstup a nech prekročí plán predaja o 10%...
...prepac, ale si prvy, kto do toho zatiahol udajnu slovensku zlobu a tak tema nazoaj neznie...
Je mi sumafuk ci si to niekto kupi, povedal som svoj nazor na pristroj. Na zaklade usudku, ktory som si urobil, ked som ho videl a chvilu drzal v ruke.
Paci sa mi Nissan Juke, v urcitej motorizacii by som si ho aj kupil, mnoho ludi si mysli, ze je male, skarede, drahe a je v nom malo miesta. Respektujem ten nazor a nehovorim, ze su zlostna slovac, ktora ked na to nema, nech neriesi...

 
wlad
2012-09-25 22:07:35
príspevok od: Emilio
Chlapi tak sa opýtam: a čím majú fotiť tie ako ja vravím celevriti, veď to je úplne iný level! Taký Karl Lagerfeld, jeden z najznámejších módnych návrhárov cvaká Hasselom z limitovanej edície Ferari. Určite sa veľa naučil od profi fotografov čo cvakali jeho modelky a viem si predstaviť, že vie veľmi dobre vytriediť, čo je odpad a čo na zverejnenie z tých profesionálnych. Ale je veľa Celebrít, ktoré sa mu chcú vyrovnať aspon sumou zaplatenou za foťák.
Leicou.
Laregfeld je fashion exot, to je ina liga, ten urcite vie co od toho Hasselbladu chce a vie to aj dosiahnut. Ale pouziva "original" - nie rebrandovane Sony.

...ale ako tak pozeram na tieto fotky:
http://asia.cnet.com/hasselblads-lunar-ilc-is-an-nex-7-in-luxury-trappings-62218767.htm

hned ma napadlo kto by si takuto opachu asi kupil ---- Mojsejovci.
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-09-25 22:25:23
príspevok od: lu_boss
...prepac, ale si prvy, kto do toho zatiahol udajnu slovensku zlobu a tak tema nazoaj neznie...
Je mi sumafuk ci si to niekto kupi, povedal som svoj nazor na pristroj. Na zaklade usudku, ktory som si urobil, ked som ho videl a chvilu drzal v ruke.
Paci sa mi Nissan Juke, v urcitej motorizacii by som si ho aj kupil, mnoho ludi si mysli, ze je male, skarede, drahe a je v nom malo miesta. Respektujem ten nazor a nehovorim, ze su zlostna slovac, ktora ked na to nema, nech neriesi...

Pokiaľ si prístroj držal v ruke a mal si ho možnosť vyskúšať, tak je to o niečom inom, ako keď ho niekto zfleku pošle do hája a len čosi o ňom čítal... To je u mňa rozdiel...
Máš pravdu, téma je o niečom inom, ale ja som o chu*ovinách rozprávať nezačal...
 
Emilio
2012-09-25 22:29:43
Veď pre to som sa pýtal, že čím majú fotiť tie CELEVRITI - to nebol preklep.
 
wlad
2012-09-25 23:02:29
príspevok od: Stratený Stano
Pokiaľ si prístroj držal v ruke a mal si ho možnosť vyskúšať, tak je to o niečom inom, ako keď ho niekto zfleku pošle do hája a len čosi o ňom čítal... To je u mňa rozdiel...
Máš pravdu, téma je o niečom inom, ale ja som o chu*ovinách rozprávať nezačal...
ja som zacal.
Pretoze ked niekto zoberie komponenty v hodnote 500 eur, oblepi ich vzacnym drevom a nejakymi pseudo dizajnerskymi prvkami aby si za finalny produkt vypytal 6 tisic eur, tak tento vysledny produkt sa da zhodnotit jedine slovckom ch*jovina ...pripadne este expresivnejsie....

Skutocne to nepotrebujem ani vidiet, ani drzat. Logika nepusti.


 
wlad
2012-09-25 23:23:21
...este aj samotny fotak o sebe tvrdi ze je Sony NEX-7.... epic fail....

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=W5O6fYcQipw#t=17s
 
izzino
2012-09-25 23:41:02
príspevok od: Emilio
Chlapi tak sa opýtam: a čím majú fotiť tie ako ja vravím celevriti, veď to je úplne iný level! Taký Karl Lagerfeld, jeden z najznámejších módnych návrhárov cvaká Hasselom z limitovanej edície Ferari. Určite sa veľa naučil od profi fotografov čo cvakali jeho modelky a viem si predstaviť, že vie veľmi dobre vytriediť, čo je odpad a čo na zverejnenie z tých profesionálnych. Ale je veľa Celebrít, ktoré sa mu chcú vyrovnať aspon sumou zaplatenou za foťák.
presne tak, ale keby chodil na ePhoto tak by vedel hned co si ma kupit a co je najlepsie.
 
bersekr
2012-09-25 23:44:42
príspevok od: wlad
ja som zacal.
Pretoze ked niekto zoberie komponenty v hodnote 500 eur, oblepi ich vzacnym drevom a nejakymi pseudo dizajnerskymi prvkami aby si za finalny produkt vypytal 6 tisic eur, tak tento vysledny produkt sa da zhodnotit jedine slovckom ch*jovina ...pripadne este expresivnejsie....

Skutocne to nepotrebujem ani vidiet, ani drzat. Logika nepusti.


ved takto prerabaju rozne firmy aj ine veci, telefony, tevizory a podobe, zoberu original, potiahnu zlatom, pridaju drahokami, a zarobia na tom majland. Myslim,ze v tychto pripadoch nejde vobec a to, aby boli technicky najlepsie.
 
wlad
2012-09-26 08:47:22
príspevok od: bersekr
ved takto prerabaju rozne firmy aj ine veci, telefony, tevizory a podobe, zoberu original, potiahnu zlatom, pridaju drahokami, a zarobia na tom majland. Myslim,ze v tychto pripadoch nejde vobec a to, aby boli technicky najlepsie.
ale robia to nejaki akoze dizajneri/tuneri, nie vyrobcovia.
Alebo si vies predstavit ze by Apple prebalil nejaky 20 eurovy Sagem a predaval to pod vlastnou znackou ?

Ale ak sa Hasselblad chce vyprofilovat ako tuner Sony fotakov, je to ich vec. Imidz znacky tym jednoznacne utrpi.
 
Michal Bumbera
2012-09-26 09:56:26
príspevok od: wlad
ale robia to nejaki akoze dizajneri/tuneri, nie vyrobcovia.
Alebo si vies predstavit ze by Apple prebalil nejaky 20 eurovy Sagem a predaval to pod vlastnou znackou ?

Ale ak sa Hasselblad chce vyprofilovat ako tuner Sony fotakov, je to ich vec. Imidz znacky tym jednoznacne utrpi.
nex7 je podla mnohych recenzii najlepsi mirrorless na trhu... tak tu netrepkaj o fabiach a 20 eurovych sagemoch...
 
Atok
2012-09-26 10:11:07
Mali by to davat drahsie, predalo by sa viac kusov. Takto je to relativne dostupne aj pre normalnych ludi..
Ak by to bolo za 10k+, predalo by sa este viac, mozno pride aj nejaka limited edition verzia s brutalnou cenou a ten sa bude predavat najlepsie.

Atok
 
wlad
2012-09-26 10:51:19
príspevok od: Michal Bumbera
nex7 je podla mnohych recenzii najlepsi mirrorless na trhu... tak tu netrepkaj o fabiach a 20 eurovych sagemoch...
Nex stoji tisicku. Hasselblad udajne 5.
Fabia stoji 12 tisic. Za 5 nasobok ceny - tj 60 tisic eur - kupis Eckovy mercedes.

To porovnanie je uplne vporiadku.

Nex7 moze byt najlepsi mirrorless na trhu. Ale ked sa pozries na fotaky ktore sa predavaju za 5 tisic eur, tak v porovnani s nimi je to uplna sracka.
 
Iygor
2012-09-26 11:23:54
príspevok od: wlad
Nex stoji tisicku. Hasselblad udajne 5.
Fabia stoji 12 tisic. Za 5 nasobok ceny - tj 60 tisic eur - kupis Eckovy mercedes.

To porovnanie je uplne vporiadku.

Nex7 moze byt najlepsi mirrorless na trhu. Ale ked sa pozries na fotaky ktore sa predavaju za 5 tisic eur, tak v porovnani s nimi je to uplna sracka.
Daj príklad nejakého 5-tisícového foťáku v porovnaní s ktorým je to sračka. Ale luxusného. Pretože ak to porovnávaš s vlajkovými fullframe fotákmi C a N tak to je presne to v čom robíš chybu. Stále si zle vykladáš pojem luxusný. Ak by fabia mala v limitovanej edícii drevenú palubovku, kožené sedačky a pozlátenú karosériu tak by razom bola luxusným vozidlom, nie pre technické parametre, ale preto že by si ju mohli dovoliť iba vyvolený, a oni to radi na verejnosti prezentujú. Pozlátený hybrid Hasselblad-Nex je presne do rúk Mojseja a podobných zákazníkov.

Neviem prečo ťa irituje že ľudia míňajú peniaze na ch.joviny, ak na to majú.

Okrem toho je tu iný uhol pohladu: ak k takému kroku firma pristúpila asi to nebolo rozhodnutie po prepitej noci, tento krok museli zvažovať dlho a určite si nevybrali nex-7 náhodou. Možno to pomôže firme pri finančných problémoch, možno očakávajú zviditelnenie svojho mena, možno.... (dosaď si čo sa ťi hodí, kľudne aj že sa rozhodli týmto krokom potopiť firmu)
 
FOSGATE
2012-09-26 12:15:46
príspevok od: Iygor
Daj príklad nejakého 5-tisícového foťáku v porovnaní s ktorým je to sračka. Ale luxusného. Pretože ak to porovnávaš s vlajkovými fullframe fotákmi C a N tak to je presne to v čom robíš chybu. Stále si zle vykladáš pojem luxusný. Ak by fabia mala v limitovanej edícii drevenú palubovku, kožené sedačky a pozlátenú karosériu tak by razom bola luxusným vozidlom, nie pre technické parametre, ale preto že by si ju mohli dovoliť iba vyvolený, a oni to radi na verejnosti prezentujú. Pozlátený hybrid Hasselblad-Nex je presne do rúk Mojseja a podobných zákazníkov.

Neviem prečo ťa irituje že ľudia míňajú peniaze na ch.joviny, ak na to majú.

Okrem toho je tu iný uhol pohladu: ak k takému kroku firma pristúpila asi to nebolo rozhodnutie po prepitej noci, tento krok museli zvažovať dlho a určite si nevybrali nex-7 náhodou. Možno to pomôže firme pri finančných problémoch, možno očakávajú zviditelnenie svojho mena, možno.... (dosaď si čo sa ťi hodí, kľudne aj že sa rozhodli týmto krokom potopiť firmu)
suhlasim, presne !!
tak či onak, verím že sa toho predá celkom dosť (vo svetovom merítku) - predstav si Madonnu/Timberlakea/Rihannu, ako by išli na výlet z "bežným foťákom za 800 - 1000 dolárov.... nepôjdu, lebo si môžu kúpiť toto čudo za 5000 doláčov, paparazzovia ich pocvakajú, á hneď je o čom hovoriť.
Tak isto hasselblad určite vedel čo robí. A všetko je to o marketingu - spojenie zo sony.
 
Michal Bumbera
2012-09-26 12:55:02
príspevok od: wlad
Nex stoji tisicku. Hasselblad udajne 5.
Fabia stoji 12 tisic. Za 5 nasobok ceny - tj 60 tisic eur - kupis Eckovy mercedes.

To porovnanie je uplne vporiadku.

Nex7 moze byt najlepsi mirrorless na trhu. Ale ked sa pozries na fotaky ktore sa predavaju za 5 tisic eur, tak v porovnani s nimi je to uplna sracka.
pozri si radsej nejake porovnania... ten hasellblad bude lepsi ako leica m9, usporia strasne prachy na vyvoji a splnia poziadavku ludi co sa chcu ukazovat...co ti na tom nieje jasne? http://snapsort.com/compare/Leica_M9-vs-Sony-NEX-7
 
wlad
2012-09-26 14:18:22
príspevok od: Iygor
Daj príklad nejakého 5-tisícového foťáku v porovnaní s ktorým je to sračka. Ale luxusného. Pretože ak to porovnávaš s vlajkovými fullframe fotákmi C a N tak to je presne to v čom robíš chybu. Stále si zle vykladáš pojem luxusný. Ak by fabia mala v limitovanej edícii drevenú palubovku, kožené sedačky a pozlátenú karosériu tak by razom bola luxusným vozidlom, nie pre technické parametre, ale preto že by si ju mohli dovoliť iba vyvolený, a oni to radi na verejnosti prezentujú. Pozlátený hybrid Hasselblad-Nex je presne do rúk Mojseja a podobných zákazníkov.

Neviem prečo ťa irituje že ľudia míňajú peniaze na ch.joviny, ak na to majú.

Okrem toho je tu iný uhol pohladu: ak k takému kroku firma pristúpila asi to nebolo rozhodnutie po prepitej noci, tento krok museli zvažovať dlho a určite si nevybrali nex-7 náhodou. Možno to pomôže firme pri finančných problémoch, možno očakávajú zviditelnenie svojho mena, možno.... (dosaď si čo sa ťi hodí, kľudne aj že sa rozhodli týmto krokom potopiť firmu)
Napr. nejaka Leica M9.
V porovnani s nou ten Hasselblad nemusi byt nutne sracka z hladiska kvality zaznamu. Ale z hladiska imidzu urcite.

Hasselblad je gycovy.
Je objektivne skaredy (podla ohlasov vacsiny ludi).
Je zbytocne velky.
A narozdiel od Leici, nepredstavuje status symbol. Lebo na to nema. Nie so sucasnym dizajnom.

Mna nic neirituje. Neviem preco teba irituje ze nazyvam nejaky produkt ch*jovinou.

 
Iygor
2012-09-26 14:23:31
Podľa reakcií som usúdil že ťa ten Hasselblad nejako rozdráždil, ale ak nie tak som sa mýlil. Mňa vôbec neirituje že si nazval nejaký produkt ch.jovinou, len som ťi odpovedal. Reagoval si totiž na môj prvý príspevok a tak slušnosť káže odpísať.
 
Iygor
2012-09-26 14:23:42
príspevok od: wlad
Napr. nejaka Leica M9.
V porovnani s nou ten Hasselblad nemusi byt nutne sracka z hladiska kvality zaznamu. Ale z hladiska imidzu urcite.

Hasselblad je gycovy.
Je objektivne skaredy (podla ohlasov vacsiny ludi).
Je zbytocne velky.
A narozdiel od Leici, nepredstavuje status symbol. Lebo na to nema. Nie so sucasnym dizajnom.

Mna nic neirituje. Neviem preco teba irituje ze nazyvam nejaky produkt ch*jovinou.

Podľa reakcií som usúdil že ťa ten Hasselblad nejako rozdráždil, ale ak nie tak som sa mýlil. Mňa vôbec neirituje že si nazval nejaký produkt ch.jovinou, len som ťi odpovedal. Reagoval si totiž na môj prvý príspevok a tak slušnosť káže odpísať.
 
wlad
2012-09-26 14:28:48
príspevok od: FOSGATE
suhlasim, presne !!
tak či onak, verím že sa toho predá celkom dosť (vo svetovom merítku) - predstav si Madonnu/Timberlakea/Rihannu, ako by išli na výlet z "bežným foťákom za 800 - 1000 dolárov.... nepôjdu, lebo si môžu kúpiť toto čudo za 5000 doláčov, paparazzovia ich pocvakajú, á hneď je o čom hovoriť.
Tak isto hasselblad určite vedel čo robí. A všetko je to o marketingu - spojenie zo sony.
ach tie stereotypy... nedavno som zhliadol fotku Sarah Michelle Gellar s nejakou beznou zrkadlovkou (ani to neviem identifikovat)... ...ci to neni dostatocne celebritna celebrita ?




 
netmouse
2012-09-26 14:39:45
príspevok od: FOSGATE
suhlasim, presne !!
tak či onak, verím že sa toho predá celkom dosť (vo svetovom merítku) - predstav si Madonnu/Timberlakea/Rihannu, ako by išli na výlet z "bežným foťákom za 800 - 1000 dolárov.... nepôjdu, lebo si môžu kúpiť toto čudo za 5000 doláčov, paparazzovia ich pocvakajú, á hneď je o čom hovoriť.
Tak isto hasselblad určite vedel čo robí. A všetko je to o marketingu - spojenie zo sony.
uz vidim ze Madonna si bude kupovat fotoaparat ... hocijaky ... tudne / nudle ... marketing funguje uplne inak, firmy jej za to budu platit aby ich modely nosila na verejnosti.
 
netmouse
2012-09-26 14:44:46
príspevok od: wlad
Napr. nejaka Leica M9.
V porovnani s nou ten Hasselblad nemusi byt nutne sracka z hladiska kvality zaznamu. Ale z hladiska imidzu urcite.

Hasselblad je gycovy.
Je objektivne skaredy (podla ohlasov vacsiny ludi).
Je zbytocne velky.
A narozdiel od Leici, nepredstavuje status symbol. Lebo na to nema. Nie so sucasnym dizajnom.

Mna nic neirituje. Neviem preco teba irituje ze nazyvam nejaky produkt ch*jovinou.

wlad ... asi som divny ale ma nieco do seba ... aj ten cukrikovy ... urcite by som nepodcenovat pokial by som ho nemal v ruke ... a to Sony z duse nenavidim

konecne nieco ine ako design klasicke zrkadlo / ultrazoom / retro.
vid minolta ... kozmicke lode

tym nehovorim ze to bude najpredavanejsi / najuspesnejsi CSC system
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2012-09-26 16:04:56
Čím častejšie sem kvôli debate chodím, tým viac sa mi ten foťák páči...
 
FOSGATE
2012-09-27 16:14:57
príspevok od: Stratený Stano
Čím častejšie sem kvôli debate chodím, tým viac sa mi ten foťák páči...
 
mero42
2012-09-29 22:00:01
To je zase hračka pre bohatých ale keby tak radšej Leica to je pan.
 
tomis.ales
2012-09-30 09:04:06
príspevok od: FOSGATE
darmo sa pohoršujete.... to je tak ako VAG koncern..... vyrabaju Saet/Skoda/VW/Audi/Porsche...

mozes si kupiť passata za 3/5 ceny takej istej A6-ky... motor ten isty (loga VW su komplet všade, dokonca aj na bloku motora), napravy tie iste, elektrika ta ista, ale predsalen ked sediš v tej audine, citiš lepšie materialy, lepsie spracovanie, vacsi luxus, a proste niekto to chce, priplati si a ma z toho lepši pocit. toto je to iste. maju komponenty, troška ich vyšperkuju prepracuju, daju do kože/karbonu a predavaju drahšie... tak to proste je. Vobec sa nadtym nepohoršujem. ked niekoho stretneš a budeto maš v ruke, tak určite sa nato pozreš budeš zvedavy popripade chytiš do ruky vyskušaš a povieš si ženo do riti mam v ruke to iste čo ja len v pozlatenom obale...
Lenze nex7 nestoji 3000 eur.
 
tomis.ales
2012-09-30 09:19:35
Priklanam sa k wladovi. Je to totalna chujovina. Skaredy, doslova hnusny fotak s parametrami obycajnej zrkadlovky. Za tie prachy radsej leicu m8 alebo m9. Je mi jedno ze je to "luxus" a ako to berete vy. Ten zlto cerveno zlty blud je ozaj na grc, ani to len nejde k objetivom. To je luxus, ked nemaju ani vlastne objektivy...
Ich tredormaty su profi nastroje, aspon tak si to donedavna vsetci mysleli. Tymto hovnom ale vyslali signal verejnosti: NASE FOTAKY SU PREDRAZENE A SNOBSKE.
 
pampúch
2012-10-01 01:56:29
ide to dole vodou
 

Ďalší článok z kategórie

Z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované