Hore

Přepracovaní objektivů řady SP - navrženo pro novou éru fotografovaní

Tamron Co., Ltd. (Prezident & Výkonný ředitel: Morio Ono), přední výrobce prvotřídní optiky oznámil vývoj nové řady SP objektivů s vynikajícím obrazovým výkonem založeným na nejnovějším pokroku v digitální fotografii . Nové objektivy poskytují to nejlepší v oblasti funkčnosti a provozu, navíc jejich vnější design prošel výraznou proměnou. První dva objektivy v této sérii jsou kompatibilní s digitálními zrcadlovkami s full frame snímačem, nabízí vysokou světelnost a disponují univerzální pevnou ohniskovou vzdáleností. Dvojice se skládá z objektivů SP 35mm F/1.8 Di VC USD (model F012) a SP 45mm F/1.8 Di VC USD (model F013), a oba mohou být použity také s fotoaparáty s APS-C snímačem.

   
Model F012                                                               Model F013

Pozadí inovace řady SP objektivů

V roce 1979 Tamron představil první objektiv řady SP, 90mm F/2.5 Macro, legendární produkt, který byl navržen tak, aby bylo dosaženo nejvyššího možného výkonu. Od té doby byl představen značný počet SP objektivů. Během uplynulých 35 let fotoaparáty a zobrazovací zařízení učinily dramatické pokroky, zejména v oblasti obrazových snímačů a signálových procesorů.

Tamron neustále inovuje, a tak vyvinul nové objektivy k udržení kroku s technologickým vývojem. Objektivy, které byly uvedeny po roce 2012 (SP 24-70mm F/2.8 VC USD, SP 70-200mm F/2.8 VC USD, SP 90mm F/2.8 MACRO 1:1 VC USD, SP 15-30mm F/2.8 VC USD a SP 150-600mm f/5-6.3 VC USD), se dočkaly velmi pozitivní kritiky pro jejich vysoký výkon a funkčnost k udržení požadavků nejnovějších digitálních zrcadlovek s vysokým počtem pixelů.

Vlastnosti objektivů s pevnou ohniskovou vzdáleností a vysokou světelností: 35mm a 45mm, první objektivy řady SP

K vytvoření těchto dvou standardních objektivů s pevnou ohniskovou vzdáleností byly stanoveny cíle poskytnout vynikající vlastnosti, které budou výrazně lepší než u běžných modelů. To si vyžádalo nový přístup.

Všechna klíčová výkonostní kritéria byla znovu přepracována tak, aby se dosáhlo maximálního optického výkonu. Stabilizace obrazu VC (Vibration Compensation) je nedílnou součástí konstrukce tohoto objektivu pro rozšíření volnosti ve fotografování. I přes veškerou inovaci, celková mechanická konstrukce musela být uchována v kompaktních rozměrech s elegantním designem.

Oba tyto objektivy jsou všestranné, mohou se pochlubit úžasným výkonem za světelnosti F/1.8 a dají se použít nejen s full frame zrcadlovkami, ale také s fotoaparáty s APS-C snímačem.

1.  Vysoká světelnost F/1.8, objektivy s pevnou ohniskovou vzdáleností, zaměřené na maximální výkon

Optimální využití nejnovějších skleněných materiálů spolu s technologií optické konstrukce renomované firmy Tamron důkladně kompenzuje všechny aberace k dosažení vyššího rozlišení. Světelnost F/1.8 přináší více světla do hledáčku pro snažší zaostřování a více světla do snímače, což umožňuje použití i ve velmi špatných světelných podmínkách. Nastavením světelnosti F/1.8 získáte efekt rozostření pozadí (bokeh), který dodává snímku působivě hladký přechod z hlavního objektu k pozadí.

2.  Dynamické detailní zaostřovací schopnosti, nebývalé mezi běžnými objektivy

Oba modely poskytují neuvěřitelně krátkou minimální zaostřovací vzdálenost, která u jiných běžných 35mm a 45mm objektivů není dostupná. Fotografové se mohou s lehkostí dostat blíže k objektu, což zajišťuje nové fotografické možnosti. Vynikající zachycení snímku je zajištěno v celém rozsahu, od nejbližších až do normálních vzdáleností, a to především díky konstrukci plovoucích optických členů, vestavěné u obou objektivů.

3.  Systém stabilizace obrazu VC (Vibration Compensation)

Prospěšný za všech světelných podmínek, zvlášť užitečný při nízkém úrovni osvětlení, systém stabilizace obrazu VC poskytuje znatelné výhody pro fotografování z ruky tím, že minimalizuje nepříznivé účinky chvění fotoaparátu. Zvláště fotoaparáty s vysokým rozlišením jsou citlivé na otřesy, které způsobují neostrost a špatnou kvalitu obrazu. Stabilizace obrazu VC se snaží zajistit maximální zobrazovací výkon i při slabém osvětlení, což umožňuje fotografům užít si světelnost F/1.8 v co největší míře.

4.  Uživatelsky příjemný design s velkou pozorností na všechny detaily

Design, opto-mechanická konstrukce a inženýrské procesy jsou zahrnuty k otevření nové kapitoly mezi SP objektivy. Každý detail a provozní funkce byly důkladně přezkoumány, posouzeny a zrají do formy, která má přátelský, lidský dotek.

Vnější konstrukce

(1)  Design s maximálním důrazem na lidské rozhraní za účelem dosažení maximální funkčnosti

Zatímco je vnitřní konstrukce objektivu zhotovena z absolutně nejmodernějších technologií, vnější design nabízí nejlepší možný komfort a jistotu v rámci filozofie „lidského doteku“. Ekologicky složené linky a vzory na tubusu vytvářejí jemné změny v jeho vzhledu tím, že odráží okolní světlo na povrchu. Materiály tubusu na kovové bázi poskytují příjemný pocit pohodlí, vysokou kvalitu a trvanlivost, a perfektně sedí v rukou fotografa.

(2)  Značkový prstenec Tamron a symbol SP

Značkový prstenec Tamron, který je zbarvený do „svítivé zlaté“, zdobí objektiv těsně nad bajonetem. Na jedné straně tubusu se nachází symbol SP ve stejné luxusní barvě.

(3)  Nákres vzdálenosti a měřítek clony

Okénko nad stupnicí vzdálenosti bylo rozšířeno o 20% s cílem maximalizovat viditelnost a čitelnost. Styl písma znaků a čísel byl nově vyvinut ke zlepšení čitelnosti.

(4)  Přepínače s optimalizovanými geometrickými tvary a hmatovou zpětnou vazbou

Geometrický tvar a točivý moment přepínání AF/MF a VC přepínačů „vypnout/zapnout“ byly nakonfigurovány a zkonstruovány tak, aby dodávaly maximální komfort a zajišťovaly provozní zpětnou vazbu.

(5)  Sluneční clona a krytky objektivu

Na základě nového designu objektivů Tamron 35mm a 45mm bylo přepracováno i jejich příslušenství (sluneční clona, přední a zadní krytka). Nasazení a sejmutí sluneční clony bylo vyladěno optimalizací rozhraní připojení k zajištění bezpečného usazení a trvanlivosti clony.

SP 35mm F/1.8 Di VC USD (Model F012)

35mm standardní širokoúhlý objektiv se stabilizací obrazu VC a minimální zaostřovací vzdáleností 0.2m (7.9”) pro full frame digitální zrcadlovky.

Přehled

- Přirozená perspektiva a zorné pole pro instinktivní zachycení obrazu.

- Poskytuje ideální rovnováhu mezi výkonem a funkčností k zajištění neočekávaných příležitostí pro kreativní fotografování.

- Rychlý standardní objektiv pro ty, kteří preferují širokoúhlé fotografování.

- Poskytuje ekvivalentní ohniskovou vzdálenost 54mm pro fotoaparáty s APS-C snímačem.

        

Klíčové vlastnosti

1.  Díky využití sofistikovaných skleněných materiálů a vysoce moderní optické konstrukce, i při použití široce otevřené clony F/1.8, poskytuje vynikající obrazovou kvalitu s maximální korekcí barevné vady.

Konstrukce objektivu SP 35mm F/1.8 Di VC USD (Model F012) se skládá z 10 členů v 9 skupinách zahrnující 2 lisované skleněné asférické členy, 1 LD sklo (Low Dispersion) a 1 XLD sklo (eXtra Low Dispersion).

Asférické členy účinně napravují zakřivení pole, aby zajistily rovinnost obrazové roviny, zatímco efektivně kompenzují sférické a komatické aberace k dosažení vynikající rovnoměrnosti v celém rozsahu.

LD a XLD skla kompenzují chromatické aberace, které mají tendenci vznikat u objektivů s vysokou světelností, a tím zajišťují křišťálově čistý obraz. 

2.  Tamron 35mm s maximální světelností F/1.8 a systémem stabilizace VC (Vibration Compensation) pro full frame digitální zrcadlovky

Vysoká světelnost F/1.8 byla vybarána jako součást velmi náročných cílů návrhu, který zahrnoval dosažení vynikajícího optického výkonu, snížení nejbližší vzdálenosti k fotografování a integraci systému stabilizace VC. Konstrukce objektivu, vyladěná do těch nejmenších detailů, si zachovává kompaktní rozměry pro lepší a pohodlnější manipulaci.

Systém stabilizace obrazu se mezi fotoaparáty s vysokým rozlišením stal prakticky nepostradatelným. Svoboda ve fotografování z ruky za šera nebo ve slabě osvětlené místnosti je výrazně rozšířena o redukci otřesů fotoaparátu, ke kterým často dochází za takových špatných světelných podmínek v důsledku delších časů závěrky.

3.  Minimální zaostřovací vzdálenost 0.2m, nejlepší ve své třídě*

Minimální zaostřovací vzdálenost pouhých 0.2m, čímž se získá poměr zvětšení 1:2.5, to je nejlepší možnost zaostření velmi z blízka mezi pevnými objektivy s vysokou světelností ve formátu full frame ve své třídě*. Konstrukce plovoucích optických členů (s posunem optických členů) zajišťuje nejlepší zobrazovací výkon. Kvalita obrazu je výborná v celém rozsahu vzdáleností, od nejbližších až po normální.

* Hodnocený jako TOP produkt mezi současnými výměnnými AF 35mm objektivy s pevnou ohniskovou vzdáleností pro full frame digitální zrcadlovky s výjimkou makro objektivů (Platné od července 2015. Zdroj: Tamron).

4.  Optimální relativní osvětlení = žádné temné kouty

Z důvodu nerovnoměrného rozložení světla se na snímcích pořízených některými objektivy s vysokou světelností mohou objevit tmavé rohy nebo vinětace. Nicméně i při plně otevřené cloně je celková úroveň osvětlení dobře vyvážená a optimalizovaná. Vzhledem k tomu, že i v rozích vzniká dostatečné množství osvětlení, si mohou fotografové vychutnat užití plně otevřené clony.

5.  Povrchová úprava eBAND byla použita k důkladnému potlačení nežádoucích záblesků a stínů

Obě použité povrchové úpravy, eBAND (Extended Bandwidth & Angular-Dependency) a BBAR (Broad-Band Anti-Reflection) poskytují vynikající antireflekní efekt a jsou aplikovány na povrch primárních členů pro zajištění maximální propustnosti světla. Vnitřní odlesky z povrchu členů, které způsobují nežádoucí záblesky a stíny, jsou redukovány na absolutní minimum. Povrchová úprava eBAND, hybridní nano-strukturovaná vrstva s extrémně nízkým indexem lomu, v kombinaci s vícevrstvou antireflexní technologií povrchové úpravy účinně snižuje odlesky dopadajícího světla –něco, čeho nelze dosáhnout použitím běžných antireflexních povrchových úprav.

6.  Vysokorychlostní AF s ultrazvukovým ostřícím motorem USD (Ultrasonic Silent Drive)

Rychlého a tichého AF bylo dosaženo integrací USD motoru, který umožňuje mimořádně přesný pohon zaostření s vysokým točivým momentem a zpětnou reakcí. Vzhledem k tomu, že točivý moment USD motoru je generován vlnami ultrazvukových vibrací, je provozní hluk samotného motoru extrémné nízký a prakticky nepostřehnutelný.

7.  Fluorová povrchová úprava na předním členu odpuzuje vodu a nezanechává otisky prstů

Technologie fluorové povrchové úpravy, vyvinuté pro použití v průmyslové optice, byla přizpůsobena fotografickým objektivům. Povrchová úprava, odpouzující vodu a olej, byla nanesena na povrch předního členu, což umožňuje okamžité odstranění nečistot a skrvn. Povrchová úprava poskytuje vysokou úroveň odolnosti, která bude po celá léta udržovat její účinnost.

8.  Konstrukce odolná proti vlhkosti pro venkovní fotografování i za nepříznivého počasí

Těsnění jsou umístěna v oblasti bajonetu a na dalších důležitých místech objektivu, aby se zabránilo pronikání vlhkosti a/nebo dešťových kapek. Tato vlastnost poskytuje další vrstvu ochrany při venkovním fotografování za nepříznivého počasí.

9.  Kruhová clona pro lepší bokeh

9ti lamelová kruhová clona si udržuje téměř kruhový tvar i při zaclonění o dva expoziční stupně z plně otevřené clony. Úžasně vyladěného rozostření v pozadí předmětu lze získat bez tvorby nežádoucích obrysů tvaru clony.

10.  Kompatibilní s Adobe a Silkypix softwarem

Dodávaný s pokročilým editačním softwarem SILKYPIX Developer Studio 4.0, který nabízí možnost korekce různých aberací (příčná barva, zkreslení, relativní osvětlení) na základě optických konstrukčních dat tohoto specifického objektivu.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Model: F012
Ohnisková vzdálenost: 35mm
Maximální světelnost: F/1.8
Zorný úhel (diagonální): 63°26' (pro formát full frame)
43°29' (pro formát APS-C)
Optická konstrukce: 10 členů v 9 skupinách
Minimální zaostřovací vzdálenost:   0.2m
Maximální poměr zvětšení: 1:2.5
Průměr filtru: φ67mm
Maximální průměr: φ80.4mm
Délka*
: 80.8mm pro Canon
78.3mm pro Nikon
Hmotnost: 480g pro Canon
450g pro Nikon
Lamely clony: 9 (kruhová clona**)
Minimální světelnost: F/16 
Standardní příslušenství: Sluneční clona ve tvaru květiny, krytky 
Kompatibilita: Canon, Nikon, Sony A*** 

Specifikace, vzhled, funkčnost atd. se mohou změnit bez předchozího upozornění.

* Délka je vzdálenost mezi plochou bajonetu a vrcholem objektivu.
** Kruhová clona si udržuje téměř kruhový tvar i při zaclonění o dva expoziční stupně z plně otevřené clony.
*** Verze s bajonetem pro fotoaparáty Sony neobsahuje systém stabilizace obrazu VC, protože touto funkcí disponují těla zrcadlovek Sony. Proto název objektivu pro bajonet Sony SP 35mm F/1.8 USD neobsahuje označení VC.

45mm F/1.8 Di VC USD (Model F013)

První standardní vysokorychlostní 45mm objektiv s pevnou ohniskovou vzdáleností a stabilizací obrazu VC ve formátu full frame nabízí jedinečný pohled s podstatně kratší minimální zaostřovací vzdáleností.

Přehled

- Nový standard mezi všemi standardními objektivy.

- Jako mírně širokoúhlý přináší novou fotografickou perspektivu.

- Reaguje na Vaše intuitivní a inspirativní motivy.

- Poskytuje ekvivalentní ohniskovou vzdálenost 70mm pro fotoaparáty s APS-C snímačem.

     

Klíčové vlastnosti

1.  I při plně otevřené cloně F/1.8 poskytuje vynikající kvalitu obrazu s maximální korekcí barevné vady, a to díky využití sofistikovaných skleněných materiálů a vysoce moderní optické konstrukce

Konstrukce objektivu Tamron SP 45mm F/1.8 Di VC USD (Model F013) se skládá z 10 členů v 8 skupinách zahrnující 2 lisované skleněné asférické členy a 1 LD člen (Low Dispersion).

Asférické členy účinně napravují zakřivení pole, aby zajistily rovinnost obrazové roviny, zatímco efektivně kompenzují sférické a komatické aberace k dosažení vynikající rovnoměrnosti v celém rozsahu.

LD a XLD skla kompenzují chromatické aberace, které mají tendenci vznikat u objektivů s vysokou světelností, a tím zajišťují křišťálově čistý obraz.

2.  Fullframový 45mm objektiv s pevnou ohniskovou vzdáleností, vysokou světelností F/1.8 a stabilizací obrazu VC (Vibration Compensation)

Tento praktický objektiv s vysokou světelností F/1.8 nabízí vynikající zobrazovací výkon, kratší minimální zaostřovací vzdálenost a mechanismus stabilizace obrazu VC.

Je to vůbec první standardní objektiv s pevnou ohniskovou vzdáleností pro full frame zrcadlovky, který je vybaven stabilizací obrazu VC. Svoboda ve fotografování z ruky za šera nebo ve slabě osvětlené místnosti je výrazně rozšířena o redukci otřesů fotoaparátu, ke kterým často dochází za takových špatných světelných podmínek v důsledku delších časů závěrky.

* Platné od července 2015. Zdroj: Tamron.

3.  Minimální zaostřovací vzdálenost 0.29m (11.4”), nejlepší ve své třídě**

Minimální zaostřovací vzdálenost pouhých 0.29m, čímž se získá poměr zvětšení 1:3.4, to je nejlepší možnost zaostření velmi z blízka mezi pevnými objektivy s vysokou světelností ve formátu full frame ve své třídě*. Konstrukce plovoucích optických členů (s posunem optických členů) zajišťuje nejlepší zobrazovací výkon. Kvalita obrazu je výborná v celém rozsahu vzdáleností, od nejbližších až po normální.

** Hodnocený jako TOP produkt mezi současnými výměnnými 45mm a 50mm objektivy s pevnou ohniskovou vzdáleností pro full frame digitální zrcadlovky s výjimkou makro objektivů (Platné od července 2015. Zdroj: Tamron).

4.  Optimální relativní osvětlení = žádné temné kouty

Z důvodu nerovnoměrného rozložení světla se na snímcích pořízených některými objektivy s vysokou světelností mohou objevit tmavé rohy nebo vinětace. Nicméně i při plně otevřené cloně je celková úroveň osvětlení dobře vyvážená a optimalizovaná. Vzhledem k tomu, že i v rozích vzniká dostatečné množství osvětlení, si mohou fotografové vychutnat užití plně otevřené clony.

5.  Povrchová úprava eBAND byla použita k důkladnému potlačení nežádoucích záblesků a stínů

Obě použité povrchové úpravy, eBAND (Extended Bandwidth & Angular-Dependency) a BBAR (Broad-Band Anti-Reflection) poskytují vynikající antireflekní efekt a jsou aplikovány na povrch primárních členů pro zajištění maximální propustnosti světla. Vnitřní odlesky z povrchu členů, které způsobují nežádoucí záblesky a stíny, jsou redukovány na absolutní minimum. Povrchová úprava eBAND, hybridní nano-strukturovaná vrstva s extrémně nízkým indexem lomu, v kombinaci s vícevrstvou antireflexní technologií povrchové úpravy účinně snižuje odlesky dopadajícího světla –něco, čeho nelze dosáhnout použitím běžných antireflexních povrchových úprav.

6.  Vysokorychlostní AF s ultrazvukovým ostřícím motorem USD (Ultrasonic Silent Drive)

Rychlého a tichého AF bylo dosaženo integrací USD motoru, který umožňuje mimořádně přesný pohon zaostření s vysokým točivým momentem a zpětnou reakcí. Vzhledem k tomu, že točivý moment USD motoru je generován vlnami ultrazvukových vibrací, je provozní hluk samotného motoru extrémné nízký a prakticky nepostřehnutelný.

7.  Fluorová povrchová úprava na předním členu odpuzuje vodu a nezanechává otisky prstů

Technologie fluorové povrchové úpravy, vyvinuté pro použití v průmyslové optice, byla přizpůsobena fotografickým objektivům. Povrchová úprava, odpouzující vodu a olej, byla nanesena na povrch předního členu, což umožňuje okamžité odstranění nečistot a skrvn. Povrchová úprava poskytuje vysokou úroveň odolnosti, která bude po celá léta udržovat její účinnost.

8.  Konstrukce odolná proti vlhkosti pro venkovní fotografování i za nepříznivého počasí

Těsnění jsou umístěna v oblasti bajonetu a na dalších důležitých místech objektivu, aby se zabránilo pronikání vlhkosti a/nebo dešťových kapek. Tato vlastnost poskytuje další vrstvu ochrany při venkovním fotografování za nepříznivého počasí.

9.  Kruhová clona pro lepší bokeh

9ti lamelová kruhová clona si udržuje téměř kruhový tvar i při zaclonění o dva expoziční stupně z plně otevřené clony. Úžasně vyladěného rozostření v pozadí předmětu lze získat bez tvorby nežádoucích obrysů tvaru clony.

10.  Kompatibilní s Adobe a Silkypix softwarem

Dodávaný s pokročilým editačním softwarem SILKYPIX Developer Studio 4.0, který nabízí možnost korekce různých aberací (příčná barva, zkreslení, relativní osvětlení) na základě optických konstrukčních dat tohoto specifického objektivu.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Model: F013
Ohnisková vzdálenost: 45mm
Maximální světelnost: F/1.8
Zorný úhel (diagonální): 51°21' (pro formát full frame)
34°28' (pro formát APS-C)
Optická konstrukce: 10 členů v 8 skupinách
Minimální zaostřovací vzdálenost:  0.29m
Maximální poměr zvětšení: 1:3.4
Průměr filtru: φ67mm
Maximální průměr: φ80.4mm
Délka*
: 91.7 pro Canon
89.2 pro Nikon
Hmotnost: 540g pro Canon
520g pro Nikon
Lamely clony: 9 (kruhová clona**)
Minimální světelnost: F/16 
Standardní příslušenství: Sluneční clona ve tvaru květiny, krytky
Kompatibilita: Canon, Nikon, Sony A***


Specifikace, vzhled, funkčnost atd. se mohou změnit bez předchozího upozornění.

* Délka je vzdálenost mezi plochou bajonetu a vrcholem objektivu.
** Kruhová clona si udržuje téměř kruhový tvar i při zaclonění o dva expoziční stupně z plně otevřené clony.
*** Verze s bajonetem pro fotoaparáty Sony neobsahuje systém stabilizace obrazu VC, protože touto funkcí disponují těla zrcadlovek Sony. Proto název objektivu pro bajonet Sony SP 35mm F/1.8 USD neobsahuje označení VC.

Komentáre

Pridaj komentár Pridaj komentár Zobraziť posledný príspevok
Wlady
2015-09-02 13:14:20
Som zvedavy na ceny a recenzie, ale TAMRON sa evidentne chysta miesat karty dalej.
 
martin182
2015-09-02 13:57:32
Odporucana cena je 599 $ pre oba objektivy... Uvidime, aka bude cena v €.
 
Martin8101
2015-09-02 14:52:53
príspevok od: Wlady
Som zvedavy na ceny a recenzie, ale TAMRON sa evidentne chysta miesat karty dalej.
Veru tak. Co sa recenzii tyka, predpokladame ze to bude celkom slusne. Len sa musia zmestit do ceny, lebo ako vieme, napr. Nikon ma tieto objektivy (35 a 50) za 170€. Sice plastaky, ale cena je naozaj bezkonkurencna...sak nechajme sa prekvapit.
 
seifi
2015-09-02 15:10:07
príspevok od: Martin8101
Veru tak. Co sa recenzii tyka, predpokladame ze to bude celkom slusne. Len sa musia zmestit do ceny, lebo ako vieme, napr. Nikon ma tieto objektivy (35 a 50) za 170€. Sice plastaky, ale cena je naozaj bezkonkurencna...sak nechajme sa prekvapit.
musia sa zmestiť do ceny ... ty budeš asi nákupca na Váhostave, nie ?
 
Wlady
2015-09-02 15:16:29
príspevok od: Martin8101
Veru tak. Co sa recenzii tyka, predpokladame ze to bude celkom slusne. Len sa musia zmestit do ceny, lebo ako vieme, napr. Nikon ma tieto objektivy (35 a 50) za 170€. Sice plastaky, ale cena je naozaj bezkonkurencna...sak nechajme sa prekvapit.
50mm ano, ale nikkor 35tka na FF stoji cez 500Eur
 
Martin8101
2015-09-02 15:18:47
príspevok od: seifi
musia sa zmestiť do ceny ... ty budeš asi nákupca na Váhostave, nie ?
Vtipne... Bol to len slovny zvrat. Nemusia sa zmestit. Ale ked to bude drahe tak sa to nebude predavat - to je vsetko. V poslednej dobe treti vyrobcovia zvysili kvalitu, ale aj ceny. Recenzie super...Ale ked pride co k comu, aj tak si 2/3 ludi povie ze original mu je lepsi. Profesional si kupi objektiv este svetelnejsi a amater sa vykasle na kovovy bajonet alebo ine prvky prevedenia, ked za ne ma zaplatit dvojnasobnu cenu... ale to su len take dristy. Sak jasne ze uvidime az ked to pride...
 
Martin8101
2015-09-02 15:35:17
príspevok od: Wlady
50mm ano, ale nikkor 35tka na FF stoji cez 500Eur
Ale to budu asi aj tieto
 
HomerSimpson
2015-09-02 17:17:35
príspevok od: Martin8101
Veru tak. Co sa recenzii tyka, predpokladame ze to bude celkom slusne. Len sa musia zmestit do ceny, lebo ako vieme, napr. Nikon ma tieto objektivy (35 a 50) za 170€. Sice plastaky, ale cena je naozaj bezkonkurencna...sak nechajme sa prekvapit.
Cena sice je bezkonkurenčná, ale kvalita nie je konkurencieschopná...
 
acton
2015-09-02 18:24:27
príspevok od: Martin8101
Veru tak. Co sa recenzii tyka, predpokladame ze to bude celkom slusne. Len sa musia zmestit do ceny, lebo ako vieme, napr. Nikon ma tieto objektivy (35 a 50) za 170€. Sice plastaky, ale cena je naozaj bezkonkurencna...sak nechajme sa prekvapit.
Nikon objektivy su asi najhorsie objektivy... aj tych 170 je vela.
 
Jozef Macák
2015-09-02 18:40:24
príspevok od: Martin8101
Vtipne... Bol to len slovny zvrat. Nemusia sa zmestit. Ale ked to bude drahe tak sa to nebude predavat - to je vsetko. V poslednej dobe treti vyrobcovia zvysili kvalitu, ale aj ceny. Recenzie super...Ale ked pride co k comu, aj tak si 2/3 ludi povie ze original mu je lepsi. Profesional si kupi objektiv este svetelnejsi a amater sa vykasle na kovovy bajonet alebo ine prvky prevedenia, ked za ne ma zaplatit dvojnasobnu cenu... ale to su len take dristy. Sak jasne ze uvidime az ked to pride...
zislo by sa trosku aj precitat a porovnat specifikacie pred tym nez vynasas sudy, rozdielov je teda sakra viac nez len kvalita spracovania:
nikkor 50/1.8 tamron 45/1.8
opticke elementy: 7/6 vs 10/8
stabilizacia: nie vs ano
specialne elem. 1 asfericky vs 2 asfericke+ 1 LD
min. zaostr. vzdial. 45cm vs 29cm
pocet lamiel clony 7 vs 9
+ spomenuty scecialny coating a dalsie moderne serepeticky na strane tamronu

na papieri tento tamron doslova masakruje ten stary 20 rocny design nikkoru. Uvidime aky bude v praxi. Doba ked si ludia hovorili ze "original" je lepsi nedavno definitivne zborila sigma a tamron jej v tom veselo sekunduje...
 
kuchar
2015-09-02 19:38:47
Je sympaticke vidiet ako Tamron aj Sigma napreduju.Za podstatne nizsie ceny Canikonu dokazu vyprodukovat lepsie objektivy.Sigma Art seria je neskutocna podobne ako novy Tamron 15-30, ktory je vraj este o maly kusok lepsi ako slavny Nikkor 14-24 a o 700 dollarov lacnejsi.
 
acton
2015-09-02 20:04:17
príspevok od: kuchar
Je sympaticke vidiet ako Tamron aj Sigma napreduju.Za podstatne nizsie ceny Canikonu dokazu vyprodukovat lepsie objektivy.Sigma Art seria je neskutocna podobne ako novy Tamron 15-30, ktory je vraj este o maly kusok lepsi ako slavny Nikkor 14-24 a o 700 dollarov lacnejsi.
mal si na mysli aj canikonu ako aj canonu?
 
kuchar
2015-09-02 20:12:54
príspevok od: acton
mal si na mysli aj canikonu ako aj canonu?
canoikon-canon plus nikon...
 
acton
2015-09-02 20:34:05
príspevok od: kuchar
canoikon-canon plus nikon...
ani tamron ani sigma zatial na canon nemaju, vela ludi tu zabuda, ze canon dava do vyskumu najviac penazi zo vsetkych a tomu odpoveda aj kvalita tej znacky, vela neznalcov sa tu odbavuje na tom ako je canon drahy ale im je jedno, ze sigma aj s tamronom sa iba vezu v zavese za canonom, sigma s tamronom nieco okopcia potom to za polovicu vyrobia a mate sa o koho obtierat, nemam nic proti tamronu alebo sigme, mam ich objektivy a som s nimi naozaj spokojny ale na canon nemaju, ocakaval by som aspom trocha respektu pred tou znackou...
 
kuchar
2015-09-02 20:50:08
príspevok od: acton
ani tamron ani sigma zatial na canon nemaju, vela ludi tu zabuda, ze canon dava do vyskumu najviac penazi zo vsetkych a tomu odpoveda aj kvalita tej znacky, vela neznalcov sa tu odbavuje na tom ako je canon drahy ale im je jedno, ze sigma aj s tamronom sa iba vezu v zavese za canonom, sigma s tamronom nieco okopcia potom to za polovicu vyrobia a mate sa o koho obtierat, nemam nic proti tamronu alebo sigme, mam ich objektivy a som s nimi naozaj spokojny ale na canon nemaju, ocakaval by som aspom trocha respektu pred tou znackou...
Lol..to neni o "nerespekte" ku Canonu.Sam fotim Canonom a mam iba Canon L objektivy, ale to nemeni nic na nazore, ze Sigma aj Tamron dokazu spravit lacnejsi objektiv s lepsou kvalitou obrazu.
Ak porovnam 16-35 2.8 vs Tamron 15-30 2.8.Sigma art 35 1.4 patri medzi najlepsie objektivy ,ktore sa daju kupit vobec za cenu cca 700 euro, co je pri priemernych cenach objektivov nic.Canon by si za take sklo uctoval 2000 euro s tym,ze by bolo "utesnene,Canon robi top skla rovnako ako aj prepadaky.Ale,ked spravy top sklo,tak ta cena je mega top.Samozrejme kvalitativne respektive konstrukcne na tom bude lepsie, co sa tyka napr. utesnenia a podobne.Tamron a ani Sigma nikoho nekopiruju.To nie su lacne cinske kopie.Maju svojich vlastnych inzinierov a vyvojarov, ktori ako sa ukazuje robia dobre svoju pracu.Tamron aj Sigma su o moc mensie spolocnosti ako taky Canon, takze sa musia o hodne viac snazit aby sa predali.Podobne je to aj u fotakov, kde firmy ako Fuji,Olympus,Sony napreduju neustale s niecim novym a zaujimavym.
 
acton
2015-09-02 21:13:13
napriklad neokopirovali ani 70-200 f2,8? a kopec dalsich... alebo to canon kopiruje od nich?
a kvalita canonackej optiky? pohyboval som sa v londyne asi 3 roky medzi paparazzmi a nevidel som u nikoho nijaky tamron nijaku sigmu, asi tak 10% z nich malo nikon ostatne bolo vsetko canon.
 
Iygor
2015-09-02 21:45:14
príspevok od: acton
napriklad neokopirovali ani 70-200 f2,8? a kopec dalsich... alebo to canon kopiruje od nich?
a kvalita canonackej optiky? pohyboval som sa v londyne asi 3 roky medzi paparazzmi a nevidel som u nikoho nijaky tamron nijaku sigmu, asi tak 10% z nich malo nikon ostatne bolo vsetko canon.
z akých zdrojov čerpáš, ak tvrdíš že canon dáva do výskumu najviac penazí?
aké argumenty ťa presvedčili o tom, že sigma okopírovala od canonu 70-200/2,8? prípadne kopec ďalších objektívov?



 
acton
2015-09-02 22:05:37
lebo som cital o tom cele state ked ma to este bavilo, mal by som vediet kde boli tie clanky uverejnene?
 
meetU
2015-09-03 00:49:30
príspevok od: acton
ani tamron ani sigma zatial na canon nemaju, vela ludi tu zabuda, ze canon dava do vyskumu najviac penazi zo vsetkych a tomu odpoveda aj kvalita tej znacky, vela neznalcov sa tu odbavuje na tom ako je canon drahy ale im je jedno, ze sigma aj s tamronom sa iba vezu v zavese za canonom, sigma s tamronom nieco okopcia potom to za polovicu vyrobia a mate sa o koho obtierat, nemam nic proti tamronu alebo sigme, mam ich objektivy a som s nimi naozaj spokojny ale na canon nemaju, ocakaval by som aspom trocha respektu pred tou znackou...
mal som nikkor 14-24 a smelo prehlasujem ze tamron 15-30 je na D800 lepsi sigma 35 art 1,4 nema obdobu ani u jednej zo znaciek...
 
meetU
2015-09-03 00:53:05
cas nadvlady Nikonu a Canonu su davno prec a to je len a len dobre pre nas tak sa tesme
 
Roman Point
2015-09-03 06:57:06
príspevok od: kuchar
Lol..to neni o "nerespekte" ku Canonu.Sam fotim Canonom a mam iba Canon L objektivy, ale to nemeni nic na nazore, ze Sigma aj Tamron dokazu spravit lacnejsi objektiv s lepsou kvalitou obrazu.
Ak porovnam 16-35 2.8 vs Tamron 15-30 2.8.Sigma art 35 1.4 patri medzi najlepsie objektivy ,ktore sa daju kupit vobec za cenu cca 700 euro, co je pri priemernych cenach objektivov nic.Canon by si za take sklo uctoval 2000 euro s tym,ze by bolo "utesnene,Canon robi top skla rovnako ako aj prepadaky.Ale,ked spravy top sklo,tak ta cena je mega top.Samozrejme kvalitativne respektive konstrukcne na tom bude lepsie, co sa tyka napr. utesnenia a podobne.Tamron a ani Sigma nikoho nekopiruju.To nie su lacne cinske kopie.Maju svojich vlastnych inzinierov a vyvojarov, ktori ako sa ukazuje robia dobre svoju pracu.Tamron aj Sigma su o moc mensie spolocnosti ako taky Canon, takze sa musia o hodne viac snazit aby sa predali.Podobne je to aj u fotakov, kde firmy ako Fuji,Olympus,Sony napreduju neustale s niecim novym a zaujimavym.
Druhý odsek prvá veta. Moja reakcia: Nemôžeš ani zo srandy porovnávať starú 16-35f28 vs. nový Tamron 15-30 f2.8.
Ak si teda nemal namysli novšiu 16-35 f2.8ii. Ale aj tak by si mal s týmto porovnaním počkať pretože do mesiaca-dvoch výjde nová 16-35 f2.8. Potom môžeš porovnať najnovšiu technológiu Tamron vs. najnovšiu Canon.
 
acton
2015-09-03 07:42:54
príspevok od: meetU
mal som nikkor 14-24 a smelo prehlasujem ze tamron 15-30 je na D800 lepsi sigma 35 art 1,4 nema obdobu ani u jednej zo znaciek...
pisal som o canone nie nikone
 
Orisis
2015-09-03 08:47:37
príspevok od: acton
napriklad neokopirovali ani 70-200 f2,8? a kopec dalsich... alebo to canon kopiruje od nich?
a kvalita canonackej optiky? pohyboval som sa v londyne asi 3 roky medzi paparazzmi a nevidel som u nikoho nijaky tamron nijaku sigmu, asi tak 10% z nich malo nikon ostatne bolo vsetko canon.
lol argument ze vsetci paparazzi maju canon je smiesny. Je rozdiel ci profesional ma vlastnu technikua alebo ci ma firemne, redakcne skla, kde kupia vsetko od jednej znacky ides do skladu techniky zeberes si 300vecku a plno inej techniky a ides na lov. Fotograf ktory ide po kvalite tomu je jedno kto to vyraba ale dolezite je co to robi, ked sigma art je lepsia ako nikon alebo canon preco ju nemat ? Tamron ma 24-70 stabilizovanu a nikon sa zobudili az teraz. Preco platit viac penazi za nieco co ma rovnake logo ako moj fotak ? Zijeme na slovensku tu sa neplatia kralovske sumy za fotky ze by si kazdy mohol dovolit vsetky drahe hracky co canon alebo nikon vidaju.
 
kuchar
2015-09-03 09:23:42
príspevok od: Roman Point
Druhý odsek prvá veta. Moja reakcia: Nemôžeš ani zo srandy porovnávať starú 16-35f28 vs. nový Tamron 15-30 f2.8.
Ak si teda nemal namysli novšiu 16-35 f2.8ii. Ale aj tak by si mal s týmto porovnaním počkať pretože do mesiaca-dvoch výjde nová 16-35 f2.8. Potom môžeš porovnať najnovšiu technológiu Tamron vs. najnovšiu Canon.
Myslel som najnovsiu ii.. v objektivoch to neni o novych technologiach.Su vyborne 30 rocne objektivy vela krat lepsie ako nove.Canon ma dlhodobo problemy spravit svetelny sirokac ,ktory zvlada coma aberaciu to jest vhodny na astro napriklad.
 
Martin8101
2015-09-03 10:41:58
príspevok od: Jozef Macák
zislo by sa trosku aj precitat a porovnat specifikacie pred tym nez vynasas sudy, rozdielov je teda sakra viac nez len kvalita spracovania:
nikkor 50/1.8 tamron 45/1.8
opticke elementy: 7/6 vs 10/8
stabilizacia: nie vs ano
specialne elem. 1 asfericky vs 2 asfericke+ 1 LD
min. zaostr. vzdial. 45cm vs 29cm
pocet lamiel clony 7 vs 9
+ spomenuty scecialny coating a dalsie moderne serepeticky na strane tamronu

na papieri tento tamron doslova masakruje ten stary 20 rocny design nikkoru. Uvidime aky bude v praxi. Doba ked si ludia hovorili ze "original" je lepsi nedavno definitivne zborila sigma a tamron jej v tom veselo sekunduje...
Nevynasam sudy... ved pisem ze to su len take dristy, dokial ten objektiv nie je v praxi. A myslim si ze fotografa by mal zaujimat vysledok, nie papierove predpoklady. Dokial to neprinesie super vysledky, tak mi je pocet lamiel a optickych elementov uplne ale uplne ukradnuty. To je len cesta, ako sa k vysledku dopracovat, nie zaruka dobreho vysledku.
Len som podotkol, ze Nikon ma velmi slusnu radu 1.8 objektivov a ceny tiez... Prepacte ak som niekoho urazil.
 
acton
2015-09-03 13:23:58
príspevok od: Orisis
lol argument ze vsetci paparazzi maju canon je smiesny. Je rozdiel ci profesional ma vlastnu technikua alebo ci ma firemne, redakcne skla, kde kupia vsetko od jednej znacky ides do skladu techniky zeberes si 300vecku a plno inej techniky a ides na lov. Fotograf ktory ide po kvalite tomu je jedno kto to vyraba ale dolezite je co to robi, ked sigma art je lepsia ako nikon alebo canon preco ju nemat ? Tamron ma 24-70 stabilizovanu a nikon sa zobudili az teraz. Preco platit viac penazi za nieco co ma rovnake logo ako moj fotak ? Zijeme na slovensku tu sa neplatia kralovske sumy za fotky ze by si kazdy mohol dovolit vsetky drahe hracky co canon alebo nikon vidaju.
asi tu niektory necitali co som pisal, spominal som iba canon, nikonacke objektivy ma vobec nezaujimaju a nepisal som, ze tamron alebo sigma je o nicom, mam objektiv tamron 24-70 a som s nim naozaj spokojny za tu cenu,
mne to tu pripada ako ked cina okopiruje znackove auto, nasledne ho bude predavat za polovicnu cenu a ludia tu niektorym podobny zacnu pisat ako dostava na frak ta znacka ktora dala obrovske prachy do vyvoja toho auta...
vacsina paparazzov pracuje na vlastnu past, maju vlastnu techniku a aby zachytili to co potrebuju musia mat kvalitu,
asi 30% z nich pracuje na druheho paparazza ktory ich plati a da im aj techniku, redakcie kupuju fotografie od paparazzov ktory su ovela flexibilnejsi ako nejaky redakcny fotografi.
 
landov
2015-09-03 15:57:57
Ano, Tamron a Sigma slapu...opticky vydarene skla poslednu dobu (vynimka je Sigma 17-70/2,8-4 Contemporary), ALE: Aj ked je ostrostou a cenou nad napr.Nikonom, tak nemenej dolezity faktor je konzistencia AF - a to je ten najvacsi problem. Aj ked, aktualne mam Sigmu 50-150/2,8 OS HSM, ktora mi na D7200 ostri spolahlivo, Sigma 18-35/1,8 uz niekedy ulietava, Tamron 60/2,0 a 17-50/2,8 som musel predat - na D7200 nepouzitelne. Naproti tomu novy N 16-80/2,8-4 mi ostri famozne aj skoro v tme.
 
Jozef Macák
2015-09-03 17:15:16
príspevok od: Martin8101
Nevynasam sudy... ved pisem ze to su len take dristy, dokial ten objektiv nie je v praxi. A myslim si ze fotografa by mal zaujimat vysledok, nie papierove predpoklady. Dokial to neprinesie super vysledky, tak mi je pocet lamiel a optickych elementov uplne ale uplne ukradnuty. To je len cesta, ako sa k vysledku dopracovat, nie zaruka dobreho vysledku.
Len som podotkol, ze Nikon ma velmi slusnu radu 1.8 objektivov a ceny tiez... Prepacte ak som niekoho urazil.
papierove predpoklady ale mozu vela povedat aj bez finalnej verzii.
Ved si zober napriklad minimalnu zaostrovaciu vzdialenost...45cm vs 29cm. Netreba predsa cakat na finalny objektiv aby ti bolo jasne ze s blizsou zaostrovacou vzdialenostou rastu kreativne moznosti.
Pocet lamiel clony...7 vs 9...kruhova clona...kludne sa s hocikym stavim ze bokeh bude jemnejsi, fyziku neoprples.
Co takto stabilizacia: nikkor ju nema, tamron ano...znova nemusim cakat na finalnu verziu aby mi bolo jasne ze tamron mi da minimalne 2 EV vyhodu.
Nikoho si neurazil len ma zarazilo take to povrchne "amater sa vykasle na kovovy bajonet alebo ine prvky prevedenia, ked za ne ma zaplatit dvojnasobnu cenu"... toz som ti vymenoval aj ine vyhody tychto noviniek okrem "prvkov prevedenia"
 
Roman Point
2015-09-04 06:37:00
príspevok od: kuchar
Myslel som najnovsiu ii.. v objektivoch to neni o novych technologiach.Su vyborne 30 rocne objektivy vela krat lepsie ako nove.Canon ma dlhodobo problemy spravit svetelny sirokac ,ktory zvlada coma aberaciu to jest vhodny na astro napriklad.
11-24ka nová je pre FF dosť svetelná myslím si, každopádne do pár týždňov výjde 16-35 f2.8iii a tá bude zo zarukou super ostrá. Rovnako ako nová 35mm f1.4
 
Martin8101
2015-09-04 07:40:14
príspevok od: Jozef Macák
papierove predpoklady ale mozu vela povedat aj bez finalnej verzii.
Ved si zober napriklad minimalnu zaostrovaciu vzdialenost...45cm vs 29cm. Netreba predsa cakat na finalny objektiv aby ti bolo jasne ze s blizsou zaostrovacou vzdialenostou rastu kreativne moznosti.
Pocet lamiel clony...7 vs 9...kruhova clona...kludne sa s hocikym stavim ze bokeh bude jemnejsi, fyziku neoprples.
Co takto stabilizacia: nikkor ju nema, tamron ano...znova nemusim cakat na finalnu verziu aby mi bolo jasne ze tamron mi da minimalne 2 EV vyhodu.
Nikoho si neurazil len ma zarazilo take to povrchne "amater sa vykasle na kovovy bajonet alebo ine prvky prevedenia, ked za ne ma zaplatit dvojnasobnu cenu"... toz som ti vymenoval aj ine vyhody tychto noviniek okrem "prvkov prevedenia"
OK, mas pravdu... niekedy clovek nesedi hodinu aby rozmyslal co napise, proste to bol moj prvy pocit, ked viem, ze cena bude cca 500-600 €... V tejto cenovej relacii (no dobre, o 100-200€ viac) su tam tam uz tvrdi bojovnici s lepsou svetelnostou (Sigma Art).
 
kuchar
2015-09-04 13:31:20
príspevok od: Roman Point
11-24ka nová je pre FF dosť svetelná myslím si, každopádne do pár týždňov výjde 16-35 f2.8iii a tá bude zo zarukou super ostrá. Rovnako ako nová 35mm f1.4
Z kade mas,ze vide do par tyzdnov..?Bude super ostra to nepochybujem, ale aj super draha.Otazne je ako bude zvladat aj ostatne veci ako aberaciu,skreslenie,ostrost v rohoch.11-24 neni svetelny objektiv pri F4 navyse stoji 3000 euro...
 
Roman Point
2015-09-04 17:56:31
príspevok od: kuchar
Z kade mas,ze vide do par tyzdnov..?Bude super ostra to nepochybujem, ale aj super draha.Otazne je ako bude zvladat aj ostatne veci ako aberaciu,skreslenie,ostrost v rohoch.11-24 neni svetelny objektiv pri F4 navyse stoji 3000 euro...
http://www.canonrumors.com/the-next-l-lens-from-canon-to-be-a-fast-zoom-cr2/

35ka im "vyšla" rovnako na základe zverejnených patentov ktoré canon podal. Myslím si že do decembra príde. Canon potrebuje zaplniť dieru k 5Ds/r potrebuje vypustiť super ostré sklá. Bez objektivov nebude ani predaj fotoaparátov taký ako si predstavujú.. A s tými cenami. No máš pravdu veru, ale kto by pozeral na slovenský a podobný trh keď má odberateľov niekde inde. Pre ostatných čo si len tak cvakaju má canon predsa staré sklá a to stačí. Hej viem divna "politika"..
 
Neschopko
2015-09-05 13:12:10
príspevok od: acton
Nikon objektivy su asi najhorsie objektivy... aj tych 170 je vela.
Tvoje komenty vo mne evokujú dojem, že máš na chrbáte vytetované "Milujem Canon". No iste, ako znalcovi ti rukami prešlo množstvo objektívov od Nikonu, keď ich takto súdiš. Ja odborník nie som, no 50ka 1,8 od Nikonu sa mi zdá solídnejšie sklo, ako verzia od Canonu.
 
acton
2015-09-05 14:39:13
snimaj cim chces je to tvoja vec, ked som si kupil v 2010 roku 5D markII kupil som si aj 50mm 1,4 od canonu, asi by som bol riadny pripad keby som si kupil 1,8..., par mesiacov dozadu som si dokupil aj 1,8 ale fotim s nim iba bokeh, pises tu o smiesnych objektivoch...
nemam proti nikonackym fotakom nic, vlastim jeden ale je na nom objektiv tamron a ked respektujem canon este nemusim mat vytetovane niekde, ze ho milujem.
 
pufko
2015-09-08 15:53:04
príspevok od: acton
napriklad neokopirovali ani 70-200 f2,8? a kopec dalsich... alebo to canon kopiruje od nich?
a kvalita canonackej optiky? pohyboval som sa v londyne asi 3 roky medzi paparazzmi a nevidel som u nikoho nijaky tamron nijaku sigmu, asi tak 10% z nich malo nikon ostatne bolo vsetko canon.
Tak trebárs kamoš má "L-kový" non IS 70-200/2,8 (kúpil ho kedysi dávno ako fungláč) a ked sme ho porovnávali s Tamronom 70-200/2.8, tak "L" ostrilo presnejšie a rýchlejšie to sa musí nechať, ale v protisvetle je non IS tak biedny že fotky sú použitelné s obmedzením.
Nemal som možnosť následne spracovať RAW čo sa z toho dá vydoovať, ale už z display-u foťáku to vyzeralo tak tragicky že by som na to ani nemal chuť. Ak sa nefotí protisvetlo tak nie je v podstate problém... A kolko si Canon pýtal za také sklo...

Ludia môžu by radi že Tamron niečo robí, lebo bez konkurenčného boja by bol monopol a potom by nikto netlačil až taký dôraz na kvalitu a cena by bola taká ako by sa im zachcelo = aj za hnoj by sa muselo vela platiť. Takto musí zapracovať na kvalite aj taký svetový výrobca ako Canon
 
acton
2015-09-08 16:54:17
príspevok od: pufko
Tak trebárs kamoš má "L-kový" non IS 70-200/2,8 (kúpil ho kedysi dávno ako fungláč) a ked sme ho porovnávali s Tamronom 70-200/2.8, tak "L" ostrilo presnejšie a rýchlejšie to sa musí nechať, ale v protisvetle je non IS tak biedny že fotky sú použitelné s obmedzením.
Nemal som možnosť následne spracovať RAW čo sa z toho dá vydoovať, ale už z display-u foťáku to vyzeralo tak tragicky že by som na to ani nemal chuť. Ak sa nefotí protisvetlo tak nie je v podstate problém... A kolko si Canon pýtal za také sklo...

Ludia môžu by radi že Tamron niečo robí, lebo bez konkurenčného boja by bol monopol a potom by nikto netlačil až taký dôraz na kvalitu a cena by bola taká ako by sa im zachcelo = aj za hnoj by sa muselo vela platiť. Takto musí zapracovať na kvalite aj taký svetový výrobca ako Canon
Nesuhlasil by som s tym, ze bez konkurencie by canon robil hnoj, canon vysiel ako prvy s 70-200 f2,8 a bolo to 13 rokov pred tamronom a myslim, ze nikto nepochybuje o jeho kvalite,
mal som 6 rokov este prvy model Canon EF 70-200mm f / 2.8L USM, naozaj sa nepamatam, ze by som mal v protisvetle nejake problemy a to je moja oblubena disciplina, fotografovat v proti slnku,
podla mna si canon moze pytat za ten objektiv tolko co si pyta, cital som niektore recenzie z ameriky na ten objektiv a boli aj taky ktory ho povazuju za najlepsi objektiv vobec,
mnohym to tu nevonia, ale ten objektiv je taky dobry, ze ho okopirovali uplne vsetci ktory taky objektiv vyrabaju.

Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS II USM Lens 52.6 oz (1490g) 3.5 x 7.8" (88.8 x 199mm) 77mm 2010
Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG OS HSM Lens 50.5 oz (1430g) 3.4 x 7.8" (86.4 x 197.6mm) 77mm 2011
Tamron 70-200mm f/2.8 Di VC USD Lens 51.9 oz (1470g) 3.4 x 7.4" (85.8 x 188.3mm) 77mm 2012
Tamron 70-200mm f/2.8 Di Macro Lens 46.6 oz (1320g) 3.5 x 7.6" (90 x 194mm) 77mm 2008
Canon EF 70-200mm f/2.8 L USM Lens 46.2 oz (1310g) 3.3 x 7.6" (85 x 194mm) 77mm 1995
Canon EF 70-200mm f/4 L IS USM Lens 26.8 oz (760g) 3 x 6.8" (76 x 172mm) 67mm 2006
Canon EF 70-200mm f/4 L USM Lens 24.9 oz (705g) 3 x 6.8" (76 x 172mm) 67mm 1999

nikon zacal s predajom v roku 2003...

 
pufko
2015-09-08 19:15:11
Ved ja nehovorím že to bol hnoj, ale iba to že tá prvá verzia bez IS mala problém v protisvetle - je to všeobecne známe.
A keby nebolo konkurencie, tak ich to nebude tolko tlačiť zdokonaliť optickú kvalitu.

Sigma + Tamron to začali riešiť nie cenou, ale hlavne optickou kvalitou za povedzme rozumný peniaz, lebo Sigma 35/1.4 ART nie je zrovna lacné sklo. Sú aj lacnejšie systémové 35mm

Teraz je otázka či by Canon vyrobil novú 35mm keby nebolo Sigmy 35mm, ja myslím že Sigma ho k tomu čiastočne prinútila, to si treba otvorene priznať
 
acton
2015-09-08 19:32:43
príspevok od: pufko
Ved ja nehovorím že to bol hnoj, ale iba to že tá prvá verzia bez IS mala problém v protisvetle - je to všeobecne známe.
A keby nebolo konkurencie, tak ich to nebude tolko tlačiť zdokonaliť optickú kvalitu.

Sigma + Tamron to začali riešiť nie cenou, ale hlavne optickou kvalitou za povedzme rozumný peniaz, lebo Sigma 35/1.4 ART nie je zrovna lacné sklo. Sú aj lacnejšie systémové 35mm

Teraz je otázka či by Canon vyrobil novú 35mm keby nebolo Sigmy 35mm, ja myslím že Sigma ho k tomu čiastočne prinútila, to si treba otvorene priznať
to su take rozhovory keby nebolo keby...
ved aj ta 35 od sigmy prisla davno po 35 od canonu a canon vzdy zdokonaloval svoje vec, takze nemam najmensie obavy co by bolo keby nebolo...

 
pufko
2015-09-08 20:24:32
Pozri sa na to inak, Canon mal doteraz 35/2.0 pre toho kto chcel niečo svetelnejšie velmi nemal čo ponúknuť, preto aj mnoho majitelov Canonu má Sigmu 35/1.4 a čo má z toho Canon ? Nič...

Takže sám Canon musel pritlačiť na pilu a ponúknúť systémové sklo adekvátnej kvality.
Hovor si čo chceš, ale tak to je...
Ono to vôbec nevyzerá dobre ked sa urobí nejaký porovnávací test skiel, kde drahšie systémové sklo dopadne horšie ako lacnejšie alternatívne.
Konkurencia musí byť, vždy z toho bude ťažiť aj spotrebitel, teraz ked začal aj Tamron vyrábať opticky kvalitné monofokály, tak to napríklad ešte viec zníži cenu, lebo už bude konkurenčný boj Sigma vs Tamron vs "systémové sklo"

Úprimne, bol by si ochotný si priplatiť 500€ za sklo ked konkurencia by ti vedela ponúknuť opticky dokonalejší produkt ? Ty možno áno, ale dalších 50 ludí možno nie a to je trnom v oku pre Canon, lebo Canon by radšej bol ten kto predá 50 skiel a nie jedno

Tu nejde o žiadne kopírovanie, je to len bežný konkurenčný boj. Si zober akú povesť mala donedávna Sigma, každý si radšej priplatil za originál, teraz to také jednoznačné nie je, práve vela ludí uprednostnilo alternatívu
 
acton
2015-09-08 20:59:54
nemal nahodou canon 35mm f1.4 L od roku 1998?

http://kenrockwell.com/canon/lenses/35mm-f14.htm
 
pufko
2015-09-08 21:45:21
Pardon nie som Canonák, myslel som si že majú len túto novú + tú f/2.0, nič to nemení ale na tom že ked je konkurencia zvyšuje sa tlak na optickú kvalitu a aj sa tlačí na cenu
 
acton
2015-09-08 22:10:14
vsetci canonaci ktory mali staru 35mm si kupili aj novu od canonu, sigma alebo tamron iba dozenie stary model od canonu ale od noveho maju daleko, preto canon nebere sigmu alebo tamron ako konkurenciu svojej armade profi optiky.
 
pufko
2015-09-09 00:14:08
By si sa čudoval kolko ludí má Sigmácku 35mm, možno nie je úplne TOP dokonalá, ale za tú cenu je pre mnohých bezkonkurenčná a trebárs si za nu priplatia miesto plasťáku, teraz nemám na mysli len Canon
 
acton
2015-09-09 07:11:01
no ale ja tu po cely cas pisem, ze canon je prave v tej TOPKE kde sigma s tamronom a nikonom nie je, preto si pyta take peniaze, keby naozaj tamron aj jeho kamosi boli v topke urcite by vela fotografov vo svete ktory sa zivia fotografiou pouzivali tamron alebo sigmu, nie canon,
ty sam vies, ze tu sigmacku 35mm maju z financnych dovodov a nie pretoze by bola lepsia ako canonacka 35mm, slovac je uz taka, na prvom mieste je cena, potom zase cena a zase cena, niektorym slovo kvalita vobec nic nehovori.
 
pufko
2015-09-09 22:10:45
Tak vieš komu to zarába si kludne kúpi systémové sklo za velký peniaz, ale slovák čo popri fotení musí chodiť aj do roboty, lebo fotenie by ho celoročne neuživilo ani omylom, tomu je Sigma viac ako dobrá.

Ked tu na SK budeme zarábať v priemere tolko ako nemci tak nebude nikto riešiť či si priplatí za systémové sklo 400€ anemusí ho to zrovna ani živiť, kúpi si ho len tak na domáce cvakanie
 
acton
2015-09-10 07:28:58
príspevok od: pufko
Tak vieš komu to zarába si kludne kúpi systémové sklo za velký peniaz, ale slovák čo popri fotení musí chodiť aj do roboty, lebo fotenie by ho celoročne neuživilo ani omylom, tomu je Sigma viac ako dobrá.

Ked tu na SK budeme zarábať v priemere tolko ako nemci tak nebude nikto riešiť či si priplatí za systémové sklo 400€ anemusí ho to zrovna ani živiť, kúpi si ho len tak na domáce cvakanie
ano ked som bol na tom dobre kupil som si canon 70-200mm 2.8, canon 24mm 1.4, speedlite 600ex-rt, 2 krat Canon Speedlite 430EX II, sigmu 300mm 2.8, sigmu 24-70 2.8, tokinu fish eye, canon 50mm 1.4... mimochodom sigma 300 bola pokazena od zaciatku ani jeden normalny zaber nespravila, vratili mi peniaze, sigma 24-70mm to musim povedat naozaj dobry objektiv ale po troch rokoch uplne odisla mechanika, pokial si dobre pamatam dal som zanho okolo 600 libier a pracoval 3 roky, ale klobuk dole pred tokinou - co zaber to potesenie...
ale nedavno som si kupil tamron 24-70mm 2.8 tiez z financnych dovodov, aby si dobre pochopil co som po cely cas pisal, nepisal som, ze slovac si kupuje iba lacne veci, pisal som o tych sa navazaju do canonu pretoze je drahy, pritom sa tomu vobec nerozumeju a nevidia rozdie medzi nim a ostatnymi, oni ani nevedia, ze kanon vysiel ako prvy s 70-200, dlhe roky pred nikonom a nikon prisiel s tym objektivom davno pred tamronom alebo sigmou...
keby zajtra zacali eskimaci vyrabat 70-200mm 2.8 a predavat za 150 eur, najde sa tu dost exotov ktory by pisali, ze to moze canon zabalit, o tomto som cely cas pisal...
 
Jozef Macák
2015-09-10 15:24:11
príspevok od: acton
ano ked som bol na tom dobre kupil som si canon 70-200mm 2.8, canon 24mm 1.4, speedlite 600ex-rt, 2 krat Canon Speedlite 430EX II, sigmu 300mm 2.8, sigmu 24-70 2.8, tokinu fish eye, canon 50mm 1.4... mimochodom sigma 300 bola pokazena od zaciatku ani jeden normalny zaber nespravila, vratili mi peniaze, sigma 24-70mm to musim povedat naozaj dobry objektiv ale po troch rokoch uplne odisla mechanika, pokial si dobre pamatam dal som zanho okolo 600 libier a pracoval 3 roky, ale klobuk dole pred tokinou - co zaber to potesenie...
ale nedavno som si kupil tamron 24-70mm 2.8 tiez z financnych dovodov, aby si dobre pochopil co som po cely cas pisal, nepisal som, ze slovac si kupuje iba lacne veci, pisal som o tych sa navazaju do canonu pretoze je drahy, pritom sa tomu vobec nerozumeju a nevidia rozdie medzi nim a ostatnymi, oni ani nevedia, ze kanon vysiel ako prvy s 70-200, dlhe roky pred nikonom a nikon prisiel s tym objektivom davno pred tamronom alebo sigmou...
keby zajtra zacali eskimaci vyrabat 70-200mm 2.8 a predavat za 150 eur, najde sa tu dost exotov ktory by pisali, ze to moze canon zabalit, o tomto som cely cas pisal...
ale zas tak neoslavuj tolko to "vizonarstvo" canonu
ano, 70-200/2.8 mali ako prvi. LENZE to bola len drobna uprava dovtedy pouzivaneho standardu 80-200/2.8 S tou prisiel prvy NIKON (1982) lenze to bala taka ta push-pull verzia. Minolta bola ten naozajstny inovator vo svete fotoaparatov, ta prisla v 1987 s autofokusovou ring verziou 80-200/2.8 (v podstate prisla prva s autofokusom ako takym). Canon prestavil 80-200/2.8 v roku 1989 ako posledny...
 
acton
2015-09-10 15:34:03
príspevok od: Jozef Macák
ale zas tak neoslavuj tolko to "vizonarstvo" canonu
ano, 70-200/2.8 mali ako prvi. LENZE to bola len drobna uprava dovtedy pouzivaneho standardu 80-200/2.8 S tou prisiel prvy NIKON (1982) lenze to bala taka ta push-pull verzia. Minolta bola ten naozajstny inovator vo svete fotoaparatov, ta prisla v 1987 s autofokusovou ring verziou 80-200/2.8 (v podstate prisla prva s autofokusom ako takym). Canon prestavil 80-200/2.8 v roku 1989 ako posledny...
ale ved v poriadku ja vobec nic nemam proti tomu co bolo pred a vsetka cest vsetkym priekopnikom ktory s niecim prisli, ale canon to dotiahol dokonca, spravil asi najpouzivanejsi a najkvalitnejsi objektiv, vzor pre vsetkych.
 
Jozef Macák
2015-09-10 15:51:55
príspevok od: acton
ale ved v poriadku ja vobec nic nemam proti tomu co bolo pred a vsetka cest vsetkym priekopnikom ktory s niecim prisli, ale canon to dotiahol dokonca, spravil asi najpouzivanejsi a najkvalitnejsi objektiv, vzor pre vsetkych.
japonsky optik, nas vzor
vec priorit...moja 70-200 funguje ako drahy lapac prachu. Vela ludi by mohla s tvojim tvrdenim nesuhlasit...
 
acton
2015-09-10 16:07:38
nemam vzor a je mi jedno odkial je,
no rozhodne u mna sa nenudil lebo to bol moj najoblubenejsi objektiv popri 24mm 1.4 a tokine fish eye.
 

Ďalší článok z kategórie

Inzercia

ČLÁNKY - aktuálne diskutované