Prosim o radu. Mam Nikon D5100 a setovy objektiv 18-105mm. Rada by som urobila pekne a ostre fotky z tanecnych vystupeni z interieru, pri pouziti farebneho nasvietenia tanecnikov, ale aj z tanca pod podiom (mensia vzdialenost od fotaku) a z exterierovych vystupeni. Nefotim profesionalne. Z toho, co som zistila, tak by mi pomohlo dokupit objektiv s clonou f2,8 a menej. Co mi odporucite - dokupit objektiv (aky?). Rozmyslam aj nad vymenou fotaku mozno za nejaku bezzrkadlovku. Dakujem za rady.
ja tuto featuru moc nepouzivam, ale davnejsie som skusal DxO Pure Raw a Topaz DeNoise.. obidve su aj ako free trial.. + aj Adobe AI Denoise v Lightroome je dobre..ak si teda platis Adobe balik ..
pre vsetkych ktori si myslia, ze odsumovanie vyriesi nekvalitne fotografie.. je to poriadny omyl. ja som za posledne roky neodsumoval asi ani raz. odsumovanie rovnako ako zvysovanie ISO zabija atmosferu vo fotografii, robi ju plochou. kvalitne odfotena fotografia ma v sebe to fluidum v ovzdusi, ciastocky prachu atmosferu priestor medzi popredim a pozadim.. kazde odsumenie to fluidum vymaze a obraz straca plasticitu, znehodnocuje sa. najdolezitejsie je dobry fotoaparat, skutocne kvalitny objektiv a znalosti, potom nebude treba odsumovat a tym padom vase fotografie budu ovela cennejsie. ked sa niekto spolieha na stabilizaciu ISO odsumovanie svetelnost objektivu... Nech radsej nefoti.
ja tuto featuru moc nepouzivam, ale davnejsie som skusal DxO Pure Raw a Topaz DeNoise.. obidve su aj ako free trial.. + aj Adobe AI Denoise v Lightroome je dobre..ak si teda platis Adobe balik ..
Ja DXO photo Lab Elite, deep prime deep algoritmus je vymakaný
pre vsetkych ktori si myslia, ze odsumovanie vyriesi nekvalitne fotografie.. je to poriadny omyl. ja som za posledne roky neodsumoval asi ani raz. odsumovanie rovnako ako zvysovanie ISO zabija atmosferu vo fotografii, robi ju plochou. kvalitne odfotena fotografia ma v sebe to fluidum v ovzdusi, ciastocky prachu atmosferu priestor medzi popredim a pozadim.. kazde odsumenie to fluidum vymaze a obraz straca plasticitu, znehodnocuje sa. najdolezitejsie je dobry fotoaparat, skutocne kvalitny objektiv a znalosti, potom nebude treba odsumovat a tym padom vase fotografie budu ovela cennejsie. ked sa niekto spolieha na stabilizaciu ISO odsumovanie svetelnost objektivu... Nech radsej nefoti.
Ty ani netušíš čo ten šum vlastne je a ako vzniká, či Ty máš šum aj v oku ?
Skúšal som všetky 3. DXO, LR aj TOPAZ a v priebehu času sa to mení. Kedže sa tie programy neustále vyvýjajú tak chvíľu vedie jeden pred druhým. Rozdiely však nie sú zásadné.
DXO sa mi asi páči najviac, ale používam LR AI, kvôli tomu že pracujem v LR tak je to o trošku prívetivejšie. Topaz má výhodu že to vie aplikovať aj na JPG. Niekedy sa to hodí.
Neviem, či je aj na SONY, ale Sigma má objektív 18-35/1,8 pre APS-C. Možno toto by bola dobrá voľba. - ten som videl, len ja mám 30mm a potrebujem zazoomovať bližšie, problém býva s tým, že sa nedá ísť bližšie k vystupujúcim, lebo tam sedí porota, takže musím byť za nimi/nad nimi + nezavadzať zvyšku publika
Ďaľšia možnosť by mohla byť dokúpiť ešte 1 svetelný objektív a striedať ich. Ak je možná výmena počas vystúpenia. - aj to je možnosť, ked ideme vystupovať na neznáme miesto, tak neviem dopredu kde sa dokážem vopchať, aká tam je úroveň osvetlenia a podobne. môžem doplniť tú 30mm ešte napr. 80mm v prípade, že sa nedá dostať bližšie.
[i]Akú máš štandardne expozíciu keď fotíš? Hlavne na aké ISO musíš fotiť? Fotíš do Rawu? V akom programe upravuješ fotky? Používaš AI odšum?[/i] - teraz som pozeral exif z poslednej akcie a pohybuje sa to okolo ISO 3200, 1/160, f2 ale lieta to lebo napr. séria fotiek je z pódia kde je viac svetla, niekde stoja zase skoro potme a podobne. Fotím do jpg a neupravujem fotky dalej (väčšinou).
Vďaka zatiaľ za rady.
Áno viem ako to na vystúpeniach je. Mne sa v poslednej dobe osvedčil Tamron 35-150 F2-F2,8 na FF snímači. Je to dostatočné široké aj relatívne dlhé. Nevýhoda je veľkosť a váha ale práve pri akciách tohto typu to až tak nevadí kedže väčšinou fotíš z 1 miesta.
Určite by som odporučil viac pracovať aj "po fotení" RAW + aspoň základné úpravy v nejakom editore ti často posunú fotky viac ako nový foťák či objektív.
Kedže ti ale chýba niečo dlhšie tak nový objektív, ktorý ti dá tu možnosť nie je zlá možnosť. Ak ostaneš na APSC asi by som to riešil druhým dlhšim pevným sklom (85,135 F1,8) ak pôjdeš do FF tak pokojne F2,8 zoom ak aj tak cloniš tú 30tku na F2 veľa tam nestratíš a dá ti to potrebnú flexibilitu.
pre vsetkych ktori si myslia, ze odsumovanie vyriesi nekvalitne fotografie.. je to poriadny omyl. ja som za posledne roky neodsumoval asi ani raz. odsumovanie rovnako ako zvysovanie ISO zabija atmosferu vo fotografii, robi ju plochou. kvalitne odfotena fotografia ma v sebe to fluidum v ovzdusi, ciastocky prachu atmosferu priestor medzi popredim a pozadim.. kazde odsumenie to fluidum vymaze a obraz straca plasticitu, znehodnocuje sa. najdolezitejsie je dobry fotoaparat, skutocne kvalitny objektiv a znalosti, potom nebude treba odsumovat a tym padom vase fotografie budu ovela cennejsie. ked sa niekto spolieha na stabilizaciu ISO odsumovanie svetelnost objektivu... Nech radsej nefoti.
tesat do kamena slova majstra.. to neskutocne fluidum v ovzdusi, tie ciastocky prachu, ta atmosfera, ten priestor medzi popredim a pozadim, v tomto pripade medzi pozadim a pozadim 😅.. majstre, noze nas este niecim obohatte.. ..
tesat do kamena slova majstra.. to neskutocne fluidum v ovzdusi, tie ciastocky prachu, ta atmosfera, ten priestor medzi popredim a pozadim, v tomto pripade medzi pozadim a pozadim 😅.. majstre, noze nas este niecim obohatte.. ..
tesat do kamena slova majstra.. to neskutocne fluidum v ovzdusi, tie ciastocky prachu, ta atmosfera, ten priestor medzi popredim a pozadim, v tomto pripade medzi pozadim a pozadim 😅.. majstre, noze nas este niecim obohatte.. ..
Má tam ešte lepšiu s fluidom - tú poslednú čo dal. Asi to bola vazelína na prednom skle drahého , ale poriadneho objektívu, alebo sa prudko tancovalo na tureckej svadbe bez alkoholu a tie "duchy" sú len zo zvíreného prachu, alebo ešte nejaká ďalšia možnosť, čo vymyslel náš majster fotografie?
pre vsetkych ktori si myslia, ze odsumovanie vyriesi nekvalitne fotografie.. je to poriadny omyl. ja som za posledne roky neodsumoval asi ani raz. odsumovanie rovnako ako zvysovanie ISO zabija atmosferu vo fotografii, robi ju plochou. kvalitne odfotena fotografia ma v sebe to fluidum v ovzdusi, ciastocky prachu atmosferu priestor medzi popredim a pozadim.. kazde odsumenie to fluidum vymaze a obraz straca plasticitu, znehodnocuje sa. najdolezitejsie je dobry fotoaparat, skutocne kvalitny objektiv a znalosti, potom nebude treba odsumovat a tym padom vase fotografie budu ovela cennejsie. ked sa niekto spolieha na stabilizaciu ISO odsumovanie svetelnost objektivu... Nech radsej nefoti.
Pravdu mas v tom ze nekvalitnu fotografiu to nezachrani, ale tu nezachrani ziadny postproces...to ze odsumenie nepouzivas, alebo nevies pouzivat neznamena ze to "zabija atnosferu".
Tiez by som tazajucemu odporucil fotit do RAWu a povenovat sa postprocesu s odsumenim a dosiahne viac ako s novou technikou a JPGom...
Ja by som chcel vymysliet odsumenie sumienky. Nejaky odsumovaci prostriedok, napriklad v restauracii mi prinesu zarobenu sumienku ale Ja chcem cistu vodu, tak to tam zarobim a zamiesam a napoj sa mi zmeni spat na cistu vodu! Velmi prakticke, ak by sumienka bola lacnejsia nez cista voda!
Pravdu mas v tom ze nekvalitnu fotografiu to nezachrani, ale tu nezachrani ziadny postproces...to ze odsumenie nepouzivas, alebo nevies pouzivat neznamena ze to "zabija atnosferu".
Tiez by som tazajucemu odporucil fotit do RAWu a povenovat sa postprocesu s odsumenim a dosiahne viac ako s novou technikou a JPGom...
len on ma este problem z kratkym, resp. nepremenlivym ohniskom.. tak tu riesime aj techniku.. resp. ci to zobrat z gruntu a ist do ff, alebo len doplnit a6xxx + 30/1.4 s nejakym dalsim sklom..
Ja by som chcel vymysliet odsumenie sumienky. Nejaky odsumovaci prostriedok, napriklad v restauracii mi prinesu zarobenu sumienku ale Ja chcem cistu vodu, tak to tam zarobim a zamiesam a napoj sa mi zmeni spat na cistu vodu! Velmi prakticke, ak by sumienka bola lacnejsia nez cista voda!
Šumenie šumienky je želaný efekt, u snímača neželaný🙂
Ja by som chcel vymysliet odsumenie sumienky. Nejaky odsumovaci prostriedok, napriklad v restauracii mi prinesu zarobenu sumienku ale Ja chcem cistu vodu, tak to tam zarobim a zamiesam a napoj sa mi zmeni spat na cistu vodu! Velmi prakticke, ak by sumienka bola lacnejsia nez cista voda!
Fotenie tanecnych vystupeni
obidve su aj ako free trial..
+ aj Adobe AI Denoise v Lightroome je dobre..ak si teda platis Adobe balik ..
ked sa niekto spolieha na stabilizaciu ISO odsumovanie svetelnost objektivu... Nech radsej nefoti.
obidve su aj ako free trial..
+ aj Adobe AI Denoise v Lightroome je dobre..ak si teda platis Adobe balik ..
ked sa niekto spolieha na stabilizaciu ISO odsumovanie svetelnost objektivu... Nech radsej nefoti.
DXO sa mi asi páči najviac, ale používam LR AI, kvôli tomu že pracujem v LR tak je to o trošku prívetivejšie.
Topaz má výhodu že to vie aplikovať aj na JPG. Niekedy sa to hodí.
Ďaľšia možnosť by mohla byť dokúpiť ešte 1 svetelný objektív a striedať ich. Ak je možná výmena počas vystúpenia. - aj to je možnosť, ked ideme vystupovať na neznáme miesto, tak neviem dopredu kde sa dokážem vopchať, aká tam je úroveň osvetlenia a podobne. môžem doplniť tú 30mm ešte napr. 80mm v prípade, že sa nedá dostať bližšie.
[i]Akú máš štandardne expozíciu keď fotíš? Hlavne na aké ISO musíš fotiť?
Fotíš do Rawu? V akom programe upravuješ fotky? Používaš AI odšum?[/i] - teraz som pozeral exif z poslednej akcie a pohybuje sa to okolo ISO 3200, 1/160, f2 ale lieta to lebo napr. séria fotiek je z pódia kde je viac svetla, niekde stoja zase skoro potme a podobne. Fotím do jpg a neupravujem fotky dalej (väčšinou).
Vďaka zatiaľ za rady.
Určite by som odporučil viac pracovať aj "po fotení" RAW + aspoň základné úpravy v nejakom editore ti často posunú fotky viac ako nový foťák či objektív.
Kedže ti ale chýba niečo dlhšie tak nový objektív, ktorý ti dá tu možnosť nie je zlá možnosť. Ak ostaneš na APSC asi by som to riešil druhým dlhšim pevným sklom (85,135 F1,8) ak pôjdeš do FF tak pokojne F2,8 zoom ak aj tak cloniš tú 30tku na F2 veľa tam nestratíš a dá ti to potrebnú flexibilitu.
ked sa niekto spolieha na stabilizaciu ISO odsumovanie svetelnost objektivu... Nech radsej nefoti.
to neskutocne fluidum v ovzdusi, tie ciastocky prachu, ta atmosfera, ten priestor medzi popredim a pozadim, v tomto pripade medzi pozadim a pozadim 😅..
majstre, noze nas este niecim obohatte.. ..
to neskutocne fluidum v ovzdusi, tie ciastocky prachu, ta atmosfera, ten priestor medzi popredim a pozadim, v tomto pripade medzi pozadim a pozadim 😅..
majstre, noze nas este niecim obohatte.. ..
to neskutocne fluidum v ovzdusi, tie ciastocky prachu, ta atmosfera, ten priestor medzi popredim a pozadim, v tomto pripade medzi pozadim a pozadim 😅..
majstre, noze nas este niecim obohatte.. ..
ked sa niekto spolieha na stabilizaciu ISO odsumovanie svetelnost objektivu... Nech radsej nefoti.
Tiez by som tazajucemu odporucil fotit do RAWu a povenovat sa postprocesu s odsumenim a dosiahne viac ako s novou technikou a JPGom...
Tiez by som tazajucemu odporucil fotit do RAWu a povenovat sa postprocesu s odsumenim a dosiahne viac ako s novou technikou a JPGom...
resp. ci to zobrat z gruntu a ist do ff, alebo len doplnit a6xxx + 30/1.4 s nejakym dalsim sklom..
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom