Ano - doba pokročila a obrazovky s větším barevným rozssahem a dalšími parametry - viz. výše zmiňovaný monitor Acer - budou pro běžné uživatele čím dál tím menším překvapením. Obrazové parametry tak budou čím dál tím více ustupovat do pozadí a zákaznící se tak budou moci tím více soustředit spíše na otázku vhodného nasazení takových zařízení pro jejich vlastní potřeby.
Model ACER je toho "učebnicovým" příkladem: Paramtery vypadají "papírově" super, ale pro koho je ten monitor vlastně určen? 1) Je snad pro zpracovatele videa pro digitální kina, protože pokrývá z 90% barevný prostor DCI-P3? TO JISTĚ NE, protože takové pokrytí znamená např. nedostačnou sytost základní červené složky. Zpracovatelé dat pro digitální kina by také marně hledali možnost zpracovávat data pro digitální kina přímo ve formátu XZY (monitor podporuje jen formát RGB), takže také nastavení bílého bodu dle doporučení DCI (x= 314, y= 351) by způsobilo reprodukci bílé (R=G=B=255) na takto nastaveném monitoru "do zelena". A co podpora 12-bitových dat pro digitální kina? Ta také chybí (je nabízena jen podpora 10-bitových dat). Určitým nedostatkem také bude fakt, že rozlišení monitoru je TV-4K (3840x2160) a nikoliv DCI-4K (4096x2160) - jak vyžadují videodata pro digitální kina.
2) Je tedy tento monitor určen pro fotografy? MOŽNÁ - DO URČITÉ MÍRY. Sám výrobce to totiž výslovně nikde neuvádí a navíc k monitoru ani nedodává ani nedoporučuje žádný kalibrační software pro jeho kalibraci . Přitom podpora kalibrace je jedním ze základních a charakteristických rysů fotografickýžch monitorů. Výrobce ani neuvádí, zda umožnuje např. rychle navolit již "přednastavené foto-standardy sRGB nebo AdobeRGB. O homogenitě něco napovídá dE
Ano - doba pokročila a obrazovky s větším barevným rozssahem a dalšími parametry - viz. výše zmiňovaný monitor Acer - budou pro běžné uživatele čím dál tím menším překvapením. Obrazové parametry tak budou čím dál tím více ustupovat do pozadí a zákaznící se tak budou moci tím více soustředit spíše na otázku vhodného nasazení takových zařízení pro jejich vlastní potřeby.
Model ACER je toho "učebnicovým" příkladem: Paramtery vypadají "papírově" super, ale pro koho je ten monitor vlastně určen? 1) Je snad pro zpracovatele videa pro digitální kina, protože pokrývá z 90% barevný prostor DCI-P3? TO JISTĚ NE, protože takové pokrytí znamená např. nedostačnou sytost základní červené složky. Zpracovatelé dat pro digitální kina by také marně hledali možnost zpracovávat data pro digitální kina přímo ve formátu XZY (monitor podporuje jen formát RGB), takže také nastavení bílého bodu dle doporučení DCI (x= 314, y= 351) by způsobilo reprodukci bílé (R=G=B=255) na takto nastaveném monitoru "do zelena". A co podpora 12-bitových dat pro digitální kina? Ta také chybí (je nabízena jen podpora 10-bitových dat). Určitým nedostatkem také bude fakt, že rozlišení monitoru je TV-4K (3840x2160) a nikoliv DCI-4K (4096x2160) - jak vyžadují videodata pro digitální kina.
2) Je tedy tento monitor určen pro fotografy? MOŽNÁ - DO URČITÉ MÍRY. Sám výrobce to totiž výslovně nikde neuvádí a navíc k monitoru ani nedodává ani nedoporučuje žádný kalibrační software pro jeho kalibraci . Přitom podpora kalibrace je jedním ze základních a charakteristických rysů fotografickýžch monitorů. Výrobce ani neuvádí, zda umožnuje např. rychle navolit již "přednastavené foto-standardy sRGB nebo AdobeRGB. O homogenitě něco napovídá dE
podle nazvu bych rek,ze bude urceny Pro Dizajnery..☺..
Acer ProDesigner BM320 4k 100% AdobeRGB
100 % Rec 709 a 90 % DCI-P3,
z výroby kalibrovaný na ΔE < 1
- ceny uz cca 1000 €
pomer cena/výkon celkom výzva..
http://clanky.katalogmonitoru.cz/1811-acer-predstavil-novy-profesionalni-monitor-prodesigner-bm320/
poznáte niečo v súčasnosti konkurenčne lepšie (pri limitovane cene cca 1000€) ?
Obrazové parametry tak budou čím dál tím více ustupovat do pozadí a zákaznící se tak budou moci tím více soustředit spíše na otázku vhodného nasazení takových zařízení pro jejich vlastní potřeby.
Model ACER je toho "učebnicovým" příkladem:
Paramtery vypadají "papírově" super, ale pro koho je ten monitor vlastně určen?
1) Je snad pro zpracovatele videa pro digitální kina, protože pokrývá z 90% barevný prostor DCI-P3?
TO JISTĚ NE, protože takové pokrytí znamená např. nedostačnou sytost základní červené složky.
Zpracovatelé dat pro digitální kina by také marně hledali možnost zpracovávat data pro digitální kina přímo ve formátu XZY (monitor podporuje jen formát RGB), takže také nastavení bílého bodu dle doporučení DCI (x= 314, y= 351) by způsobilo reprodukci bílé (R=G=B=255) na takto nastaveném monitoru "do zelena".
A co podpora 12-bitových dat pro digitální kina? Ta také chybí (je nabízena jen podpora 10-bitových dat). Určitým nedostatkem také bude fakt, že rozlišení monitoru je TV-4K (3840x2160) a nikoliv DCI-4K (4096x2160) - jak vyžadují videodata pro digitální kina.
2) Je tedy tento monitor určen pro fotografy?
MOŽNÁ - DO URČITÉ MÍRY. Sám výrobce to totiž výslovně nikde neuvádí a navíc k monitoru ani nedodává ani nedoporučuje žádný kalibrační software pro jeho kalibraci . Přitom podpora kalibrace je jedním ze základních a charakteristických rysů fotografickýžch monitorů. Výrobce ani neuvádí, zda umožnuje např. rychle navolit již "přednastavené foto-standardy sRGB nebo AdobeRGB. O homogenitě něco napovídá dE
Obrazové parametry tak budou čím dál tím více ustupovat do pozadí a zákaznící se tak budou moci tím více soustředit spíše na otázku vhodného nasazení takových zařízení pro jejich vlastní potřeby.
Model ACER je toho "učebnicovým" příkladem:
Paramtery vypadají "papírově" super, ale pro koho je ten monitor vlastně určen?
1) Je snad pro zpracovatele videa pro digitální kina, protože pokrývá z 90% barevný prostor DCI-P3?
TO JISTĚ NE, protože takové pokrytí znamená např. nedostačnou sytost základní červené složky.
Zpracovatelé dat pro digitální kina by také marně hledali možnost zpracovávat data pro digitální kina přímo ve formátu XZY (monitor podporuje jen formát RGB), takže také nastavení bílého bodu dle doporučení DCI (x= 314, y= 351) by způsobilo reprodukci bílé (R=G=B=255) na takto nastaveném monitoru "do zelena".
A co podpora 12-bitových dat pro digitální kina? Ta také chybí (je nabízena jen podpora 10-bitových dat). Určitým nedostatkem také bude fakt, že rozlišení monitoru je TV-4K (3840x2160) a nikoliv DCI-4K (4096x2160) - jak vyžadují videodata pro digitální kina.
2) Je tedy tento monitor určen pro fotografy?
MOŽNÁ - DO URČITÉ MÍRY. Sám výrobce to totiž výslovně nikde neuvádí a navíc k monitoru ani nedodává ani nedoporučuje žádný kalibrační software pro jeho kalibraci . Přitom podpora kalibrace je jedním ze základních a charakteristických rysů fotografickýžch monitorů. Výrobce ani neuvádí, zda umožnuje např. rychle navolit již "přednastavené foto-standardy sRGB nebo AdobeRGB. O homogenitě něco napovídá dE
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom