Ahojte, chcela by som si opäť kúpiť foťák. Moj úplne prvý bol ultrazoom od Sony DSC .. a druhý Nikon D7000.. S tým prvým som bola celkom spokojná, pretože mi produkoval rýchlo vpohode fotky no nie až také ostré. Ten druhý bol pre mňa oka, ale bolo tam zbytočne viac nastavovania a to ma úplne odrádzalo. Nemám záujem o pokročilé nastavovanie, chcela by som fotiť z 90% na programovej automatike. Ale je pre mňa dôležitá ostrosť a pekné živé farby a dobrý kontrast, aby bol celkovy dojem dobrý už s urobenej fotografie. S nastavovaním mi to nešlo a viem že sa tým nechcem v budúcnosti zaoberať takmer vôbec. Zaujíma ma umelecká fotografia, kompozícia a hlavne figurálna a portrétová, kde možem zachytiť postavy a emócie a krásu. Nechcem to robiť na profesionálnej úrovni, chcem mať k dispozícií foťak s ktorým môžem tvoriť a zachytávať krásu okolo mňa.
Neviem preco sa tu vnasa tema o pouziti zablesku pri 1. alebo 2. lamele uzavierky, ked to je uplne ale uplne nepodstatna vec pre zaciatocnika. Drviva vacsina fotografii s cim by mohol zacat sa ucit bude bez blesku (kvoli pochopeniu nastavenia pri jednom zdroji svetla - okolite tzv. ambietne svetlo), a o nieco neskor fotografie s bleskom budu take, ze drviva vacsina (ak nie vsetky) budu kratke expozicie kde nechcu "zachytit pohyb" ako su rozne oslavy, navstevy, spolocenske udalosti a pod.
Neviem preco sa tu vnasa tema o pouziti zablesku pri 1. alebo 2. lamele uzavierky, ked to je uplne ale uplne nepodstatna vec pre zaciatocnika. Drviva vacsina fotografii s cim by mohol zacat sa ucit bude bez blesku (kvoli pochopeniu nastavenia pri jednom zdroji svetla - okolite tzv. ambietne svetlo), a o nieco neskor fotografie s bleskom budu take, ze drviva vacsina (ak nie vsetky) budu kratke expozicie kde nechcu "zachytit pohyb" ako su rozne oslavy, navstevy, spolocenske udalosti a pod.
Tu sa gythea zastanem, zrejme to myslel ako sa tým spôsobom dá vniesť do fotografie istý umelecký dojem.
Expozicny trojuholnik je tvoje maximum. Nikdy sa uz cezen nedostanes.
mas pravdu, mam technicku skolu, nie umelecku
fotil som asi 12 rokov so zrkadlovkou/bezzrkadlovkou a drviva vacsina mojich fotiek bola vyfotena na automatiku 'P' s korekciou expozicie ... poloautomat a manual som pouzil len vtedy, ked som to potreboval
spominam si na svojho kolegu, pred rokmi dlho studoval recenzie, porovnaval, hladal najlepsi fotak v pomere cena/vykom ... aj vybral a kupil ... za dobru fotku povazoval tu, ktora bola vyfotena v manualnom rezime, s manualnym zaostrenim
fotil som asi 12 rokov so zrkadlovkou/bezzrkadlovkou a drviva vacsina mojich fotiek bola vyfotena na automatiku 'P' s korekciou expozicie ... poloautomat a manual som pouzil len vtedy, ked som to potreboval
spominam si na svojho kolegu, pred rokmi dlho studoval recenzie, porovnaval, hladal najlepsi fotak v pomere cena/vykom ... aj vybral a kupil ... za dobru fotku povazoval tu, ktora bola vyfotena v manualnom rezime, s manualnym zaostrenim
Viem si predstavit fotografovat svadbu s manualnym ostrenim, bolo by to urcite prvy aj posledny krat. Ty urcite zase zakontrujes, ze volakedy sa iba manualom fotilo a ja ti na to odpoviem je ina doba, nikto by nechcel svadobne foto ako spred 100 rokov. Pises uplne odveci, neukazujem tu moje foto ako umenie. Je tam jasne napisane, ze je to jedna z moznosti ako zachytit moment a atmosferu.
Viem si predstavit fotografovat svadbu s manualnym ostrenim, bolo by to urcite prvy aj posledny krat. Ty urcite zase zakontrujes, ze volakedy sa iba manualom fotilo a ja ti na to odpoviem je ina doba, nikto by nechcel svadobne foto ako spred 100 rokov. Pises uplne odveci, neukazujem tu moje foto ako umenie. Je tam jasne napisane, ze je to jedna z moznosti ako zachytit moment a atmosferu.
Nebudem ti kontrovať ... Ty si kontrovať vieš aj sám 😉
Myslím, že žiadneho fotografa nebaví zaoberať sa základnými nastaveniami fotoaparátu, ale pri zhotovení záberu musí premýšľať nielen nad motívom, ale aj spôsobom, ako ho čo najlepšie zaznamenať. Čas, ISO je možne nastaviť automaticky, ale pokiaľ sa chcete venovať portrétnej a figurálnej tvorbe, tak sa potrebe nastavenia clony vo fotoaparáte asi nevyhnete a budete asi musieť riešiť aj zábleskové osvetlenie. Nejaký ten externý blesk. Každý človek si zaslúži, aby ste sa pri jeho zaznamenaní na fotoaparát trošku zamysleli nad tým, ako to urobiť čo najlepšie. Trošku mi to pripadá, ako by si chcel vodič automobilu vychutnať jazdu z cesty bez toho, aby sa pozrel na to kam a ako ide. Každopádne plnú slabotu z fotografovania tak, ako to požadujete Vám asi klasická digitálna zrkadlovka neposkytne, ale budete sa musieť poobhliadnuť po mirrorless fotoaparáte. Možnosť kvalitného digitalizovaného hľadáčika je za mňa asi najlepšia vec, akou spríjemniť fotografovi prácu. Fotograf tak priamo vidí ako bude zhotovená scéna vyzerať. U klasického hranolového hľadáčika v zrkadlovke to nie je možné a človek tak musí intuitívne riešiť otázku zhotoveného záberu ešte pred jeho samotným vytvorením. Pozeranie do zadného displeja v režime živého náhľadu na klasickej digitálnej zrkadlovke od Nikonu bolo totiž niekedy dosť otravné a aj zaostrovanie bolo strašné s výnimkou Nikonu D780, ktorý predstavuje akýsi hybrid medzi klasickou zrkadlovkou a mirrorless fotoaparátom.
Myslím, že žiadneho fotografa nebaví zaoberať sa základnými nastaveniami fotoaparátu, ale pri zhotovení záberu musí premýšľať nielen nad motívom, ale aj spôsobom, ako ho čo najlepšie zaznamenať. Čas, ISO je možne nastaviť automaticky, ale pokiaľ sa chcete venovať portrétnej a figurálnej tvorbe, tak sa potrebe nastavenia clony vo fotoaparáte asi nevyhnete a budete asi musieť riešiť aj zábleskové osvetlenie. Nejaký ten externý blesk. Každý človek si zaslúži, aby ste sa pri jeho zaznamenaní na fotoaparát trošku zamysleli nad tým, ako to urobiť čo najlepšie. Trošku mi to pripadá, ako by si chcel vodič automobilu vychutnať jazdu z cesty bez toho, aby sa pozrel na to kam a ako ide. Každopádne plnú slabotu z fotografovania tak, ako to požadujete Vám asi klasická digitálna zrkadlovka neposkytne, ale budete sa musieť poobhliadnuť po mirrorless fotoaparáte. Možnosť kvalitného digitalizovaného hľadáčika je za mňa asi najlepšia vec, akou spríjemniť fotografovi prácu. Fotograf tak priamo vidí ako bude zhotovená scéna vyzerať. U klasického hranolového hľadáčika v zrkadlovke to nie je možné a človek tak musí intuitívne riešiť otázku zhotoveného záberu ešte pred jeho samotným vytvorením. Pozeranie do zadného displeja v režime živého náhľadu na klasickej digitálnej zrkadlovke od Nikonu bolo totiž niekedy dosť otravné a aj zaostrovanie bolo strašné s výnimkou Nikonu D780, ktorý predstavuje akýsi hybrid medzi klasickou zrkadlovkou a mirrorless fotoaparátom.
Ked uz napises, ze vhodnejsia je bezzrkadlovka patrilo sem aj nejake foto ktore si nou odfotil vlozit. Hladacik nie je dovod. Mam odfotene 20 rokov zrkadlovkou a rok s bezzrkadlovkou. Co sa tyka atmosfery a momentu, zrkadlovka to este stale dokaze lepsie.
Foťák pre "výtvarného" umelca
tu je stale aktualny clanok aj o ''umeleckych'' fotogragoch ... urcite sa v nom nejeden najde
www.ephoto.sk/ephoto/redakcny-blog/proc-si-temer-kazdy-fotograf-mysli-ze-je-vyjimecny/
tu je stale aktualny clanok aj o ''umeleckych'' fotogragoch ... urcite sa v nom nejeden najde
www.ephoto.sk/ephoto/redakcny-blog/proc-si-temer-kazdy-fotograf-mysli-ze-je-vyjimecny/
fotil som asi 12 rokov so zrkadlovkou/bezzrkadlovkou a drviva vacsina mojich fotiek bola vyfotena na automatiku 'P' s korekciou expozicie ... poloautomat a manual som pouzil len vtedy, ked som to potreboval
spominam si na svojho kolegu, pred rokmi dlho studoval recenzie, porovnaval, hladal najlepsi fotak v pomere cena/vykom ... aj vybral a kupil ... za dobru fotku povazoval tu, ktora bola vyfotena v manualnom rezime, s manualnym zaostrenim
fotil som asi 12 rokov so zrkadlovkou/bezzrkadlovkou a drviva vacsina mojich fotiek bola vyfotena na automatiku 'P' s korekciou expozicie ... poloautomat a manual som pouzil len vtedy, ked som to potreboval
spominam si na svojho kolegu, pred rokmi dlho studoval recenzie, porovnaval, hladal najlepsi fotak v pomere cena/vykom ... aj vybral a kupil ... za dobru fotku povazoval tu, ktora bola vyfotena v manualnom rezime, s manualnym zaostrenim
Pises uplne odveci, neukazujem tu moje foto ako umenie. Je tam jasne napisane, ze je to jedna z moznosti ako zachytit moment a atmosferu.
Pises uplne odveci, neukazujem tu moje foto ako umenie. Je tam jasne napisane, ze je to jedna z moznosti ako zachytit moment a atmosferu.
Hladacik nie je dovod. Mam odfotene 20 rokov zrkadlovkou a rok s bezzrkadlovkou. Co sa tyka atmosfery a momentu, zrkadlovka to este stale dokaze lepsie.
Bertrand Russell, matematik, nositel Nobelovy ceny
ps: Pockame ci "Trafená hus zagága."
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom