chcel by som vas poprosit o pomoc pri pochopeni ostrosti objektivu (objektivov). Ide mi o udaj zo stranky Dxomark. Prikladam aj link https://www.dxomark.com/Lenses/Tamron/Tamron-SP-90mm-F28-Di-MACRO-11-VC-USD-Nikon-mounted-on-Nikon-D500__1061 Napr. Nikon D500 ma 20.9Mpx snimac ale udaj Sharpness je pri objektive Tamron SP 90mm F/2.8 Di MACRO 1:1 VC USD Nikon a D500 len 12 P-Mpx. Je to vlastne percento px ktore dokaze dany objektiv na snimac preniest? Cize vysledna fotka bude mat kvalitu len 12 Mpx? Alebo ako to vlastne je? Dakujem vopred za rady.
Druhá vec čo je dobré spomenúť je že objektívy bývajú často odladene pre za zaner na ktorý sa budú používať. Portrétne objektívy mávajú niekedy na krajine horšiu kresbu keďže sa neoptimalizuju na nekonečno.
Tak sa ta opytam inac, ked uz nevies ako foti Gopro a ako vyzera kracajuci pony.. pochopil si tu fotografiu?
A čo je tam na chápanie? Gopro má objektív ako rybie oko a digitálnu stabilizáciu. Deformuje a je to ploché. Ale netreba aspoň nič nastavovať. Akurát pre teba. Ostré od nosa po nekonečno. Ani blesk netreba.
A čo je tam na chápanie? Gopro má objektív ako rybie oko a digitálnu stabilizáciu. Deformuje a je to ploché. Ale netreba aspoň nič nastavovať. Akurát pre teba. Ostré od nosa po nekonečno. Ani blesk netreba.
Tak sa ta opytam inac, ked uz nevies ako foti Gopro a ako vyzera kracajuci pony.. pochopil si tu fotografiu?
ja nepozerám , čím je fotené a ako sa správa fotený objekt, ale pozerám na výsledok a ten som Ti zhodnotil v prvom komente.. Keď sa taký odborník na fotoaparáty, objektívy ,tak prečo si zobral na takéto fotenie Gopro.. To si naschvál chcel zdeformovať tohto krásneho koňa ?? A všimol som si , že Ty tu rád iným vyčítaš zdeformované fotky ,ale tento Tvoj zdeformovaný výsledok by získal prvú cenu..
Príklad. Nikon 85 / 1.4 G. Má povesť ostrého objektívu. f10, 1/100s. Autofokus. Bez statívu. ISO 320.
Kdepak soudruh K1000 udělal chybu?
Používaš portrétne/atelierové/svadobné sklo na fotenie krajiny. Nie že by to nešlo. Len to sklo sa optimalizovalo na iné veci ako je napríklad bokeh a najlepšie výsledky podáva na iné vzdialenosti ako je na fotke.
Ako krajina sa s tým fotiť dá. Tak isto ako sa dá s krajinkárskym objektívom fotiť portrét, avšak väčšinou to má svoje kompromisy.
ja nepozerám , čím je fotené a ako sa správa fotený objekt, ale pozerám na výsledok a ten som Ti zhodnotil v prvom komente.. Keď sa taký odborník na fotoaparáty, objektívy ,tak prečo si zobral na takéto fotenie Gopro.. To si naschvál chcel zdeformovať tohto krásneho koňa ?? A všimol som si , že Ty tu rád iným vyčítaš zdeformované fotky ,ale tento Tvoj zdeformovaný výsledok by získal prvú cenu..
opytam sa ta este raz, vobec ti nie je hanba aku fotografiu kona si sem dal? nevidis ako si ho zhovadil? to si si na ten fotoaparat nasadil hocicovy pohar? vobec neviete co som kritizoval u Karola? ste naozaj az tak blbi? snazite sa silou mocou do mna striafat... pritom ani netusite o com je rec
opytam sa ta este raz, vobec ti nie je hanba aku fotografiu kona si sem dal? nevidis ako si ho zhovadil? to si si na ten fotoaparat nasadil hocicovy pohar? vobec neviete co som kritizoval u Karola? ste naozaj az tak blbi? snazite sa silou mocou do mna striafat... pritom ani netusite o com je rec
vidíš moja fotka je zlá ,ale aspoň koník sa podobá na koníka.. No nebudem sa vyhovárať na kráčajúceho koňa , fototechniku a atd....Lenže ako som písal , tak Tvoj zdeformovaný záber urobil z pekného koňa úplné zanedbaného koňa , ktorý ma ďaleko od reality.. Byť majiteľom koňa , tak ťa ženiem zo statku...
vidíš moja fotka je zlá ,ale aspoň koník sa podobá na koníka.. No nebudem sa vyhovárať na kráčajúceho koňa , fototechniku a atd....Lenže ako som písal , tak Tvoj zdeformovaný záber urobil z pekného koňa úplné zanedbaného koňa , ktorý ma ďaleko od reality.. Byť majiteľom koňa , tak ťa ženiem zo statku...
seriozne ty si blb spravis z kona machulu a chvalis sa tym, musis byt slepy, ze si to sem dal nerozumies vobec fotografii
Používaš portrétne/atelierové/svadobné sklo na fotenie krajiny. Nie že by to nešlo. Len to sklo sa optimalizovalo na iné veci ako je napríklad bokeh a najlepšie výsledky podáva na iné vzdialenosti ako je na fotke.
Ako krajina sa s tým fotiť dá. Tak isto ako sa dá s krajinkárskym objektívom fotiť portrét, avšak väčšinou to má svoje kompromisy.
Nooo, ja som taký expert, že všetko používam naopak. Krajiny fotím teleobjektívom, portréty širokouhlým objektívom, akciu manuálnym. Ale fakt, nedávno som fotil lukostreľbu Petzvalom. Rád robím veci naopak, že čo z toho vznikne
Ale samozrejme máš pravdu, dobrá pripomienka. Ďakujem za príspevky a za rady!
Nooo, ja som taký expert, že všetko používam naopak. Krajiny fotím teleobjektívom, portréty širokouhlým objektívom, akciu manuálnym. Ale fakt, nedávno som fotil lukostreľbu Petzvalom. Rád robím veci naopak, že čo z toho vznikne
Ale samozrejme máš pravdu, dobrá pripomienka. Ďakujem za príspevky a za rady!
Nooo, ja som taký expert, že všetko používam naopak. Krajiny fotím teleobjektívom, portréty širokouhlým objektívom, akciu manuálnym. Ale fakt, nedávno som fotil lukostreľbu Petzvalom. Rád robím veci naopak, že čo z toho vznikne
Ale samozrejme máš pravdu, dobrá pripomienka. Ďakujem za príspevky a za rady!
vobec ti nemusi byt blbe, ze robis neostre fotografie, pri tejto si pan fotograf.. takto zlu fotografiu cloven neurobi ani keby chcel.
vobec ti nemusi byt blbe, ze robis neostre fotografie, pri tejto si pan fotograf.. takto zlu fotografiu cloven neurobi ani keby chcel.
Hehe, no, dalo by sa jej čo-to vytkúť pokiaľ sa týka ostrosti
Ináč počul som už aj taký názor, že ostrosť nie je až taká dôležitá, najmä nie u žánrov ako street foto. Niekedy sa uvádza ako príklad Henri Cartier-Bresson a jeho street fotky. Najmä tá známa s človekom preskakujúcim cez kaluž, ktorá nie je ostrá.
U iných žánrov je ostrosť ohromne dôležitá, samozrejme. Portrét, krajinka sú bezcenné pokiaľ sú neostré.
vobec ti nemusi byt blbe, ze robis neostre fotografie, pri tejto si pan fotograf.. takto zlu fotografiu cloven neurobi ani keby chcel.
Vidno, že už v tom máš guláš. To je fotka od Adamaca nie od K1000. Adresoval si komentár nesprávnemu. Ale pozrel som sa na jeho portfólio a môžem povedať, že má fakt talent na kompozíciu, námety, aranťovanie fotky. Vie sa správne postaviť, aby to klaplo.A parádne portfólio. Klobúk dole, pekné,Ty mu veru nečiahaš ani po nechty na nohách.
Hehe, no, dalo by sa jej čo-to vytkúť pokiaľ sa týka ostrosti
Ináč počul som už aj taký názor, že ostrosť nie je až taká dôležitá, najmä nie u žánrov ako street foto. Niekedy sa uvádza ako príklad Henri Cartier-Bresson a jeho street fotky. Najmä tá známa s človekom preskakujúcim cez kaluž, ktorá nie je ostrá.
U iných žánrov je ostrosť ohromne dôležitá, samozrejme. Portrét, krajinka sú bezcenné pokiaľ sú neostré.
Ano, ked Henri Cartier-Bresson bol v najlepsich rokoch, fotoaparaty neboli tak ostre ako dnes, preto ma take fotografie. Je pravda, ze street ostre nemusi byt, tam ide o atmosferu zachyteny moment scenu.
Vidno, že už v tom máš guláš. To je fotka od Adamaca nie od K1000. Adresoval si komentár nesprávnemu. Ale pozrel som sa na jeho portfólio a môžem povedať, že má fakt talent na kompozíciu, námety, aranťovanie fotky. Vie sa správne postaviť, aby to klaplo.A parádne portfólio. Klobúk dole, pekné,Ty mu veru nečiahaš ani po nechty na nohách.
Hehe, no, dalo by sa jej čo-to vytkúť pokiaľ sa týka ostrosti
Ináč počul som už aj taký názor, že ostrosť nie je až taká dôležitá, najmä nie u žánrov ako street foto. Niekedy sa uvádza ako príklad Henri Cartier-Bresson a jeho street fotky. Najmä tá známa s človekom preskakujúcim cez kaluž, ktorá nie je ostrá.
U iných žánrov je ostrosť ohromne dôležitá, samozrejme. Portrét, krajinka sú bezcenné pokiaľ sú neostré.
A tak hlavne to bolo o inom Adamac len dokazoval že už odfotil koňa v pohybe a ten kôň nemusí vyzerať ako kripel. O ostrosť v tom nešlo.
Ostrost objektivu(objektivov)
chcel by som vas poprosit o pomoc pri pochopeni ostrosti objektivu (objektivov). Ide mi o udaj zo stranky Dxomark. Prikladam aj link https://www.dxomark.com/Lenses/Tamron/Tamron-SP-90mm-F28-Di-MACRO-11-VC-USD-Nikon-mounted-on-Nikon-D500__1061
Napr. Nikon D500 ma 20.9Mpx snimac ale udaj Sharpness je pri objektive Tamron SP 90mm F/2.8 Di MACRO 1:1 VC USD Nikon a D500 len 12 P-Mpx. Je to vlastne percento px ktore dokaze dany objektiv na snimac preniest? Cize vysledna fotka bude mat kvalitu len 12 Mpx? Alebo ako to vlastne je? Dakujem vopred za rady.
f10, 1/100s. Autofokus. Bez statívu. ISO 320.
Kdepak soudruh K1000 udělal chybu?
Ako krajina sa s tým fotiť dá. Tak isto ako sa dá s krajinkárskym objektívom fotiť portrét, avšak väčšinou to má svoje kompromisy.
vobec neviete co som kritizoval u Karola? ste naozaj az tak blbi? snazite sa silou mocou do mna striafat... pritom ani netusite o com je rec
vobec neviete co som kritizoval u Karola? ste naozaj az tak blbi? snazite sa silou mocou do mna striafat... pritom ani netusite o com je rec
nerozumies vobec fotografii
nerozumies vobec fotografii
Ako krajina sa s tým fotiť dá. Tak isto ako sa dá s krajinkárskym objektívom fotiť portrét, avšak väčšinou to má svoje kompromisy.
Ale samozrejme máš pravdu, dobrá pripomienka. Ďakujem za príspevky a za rady!
Ale samozrejme máš pravdu, dobrá pripomienka. Ďakujem za príspevky a za rady!
Ale samozrejme máš pravdu, dobrá pripomienka. Ďakujem za príspevky a za rady!
Ináč počul som už aj taký názor, že ostrosť nie je až taká dôležitá, najmä nie u žánrov ako street foto.
Niekedy sa uvádza ako príklad Henri Cartier-Bresson a jeho street fotky. Najmä tá známa s človekom preskakujúcim cez kaluž, ktorá nie je ostrá.
U iných žánrov je ostrosť ohromne dôležitá, samozrejme. Portrét, krajinka sú bezcenné pokiaľ sú neostré.
Ináč počul som už aj taký názor, že ostrosť nie je až taká dôležitá, najmä nie u žánrov ako street foto.
Niekedy sa uvádza ako príklad Henri Cartier-Bresson a jeho street fotky. Najmä tá známa s človekom preskakujúcim cez kaluž, ktorá nie je ostrá.
U iných žánrov je ostrosť ohromne dôležitá, samozrejme. Portrét, krajinka sú bezcenné pokiaľ sú neostré.
Ináč počul som už aj taký názor, že ostrosť nie je až taká dôležitá, najmä nie u žánrov ako street foto.
Niekedy sa uvádza ako príklad Henri Cartier-Bresson a jeho street fotky. Najmä tá známa s človekom preskakujúcim cez kaluž, ktorá nie je ostrá.
U iných žánrov je ostrosť ohromne dôležitá, samozrejme. Portrét, krajinka sú bezcenné pokiaľ sú neostré.
Je to pokračovanie "debaty" pod touto fotkou ....
www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/690472/charlie/?s=24h
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom