Clona: | 4 |
---|---|
Expozícia: | 1/400.00 sec |
ISO: | 100 |
Fotoaparát: | Canon EOS 40D |
Objektív: | Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM |
Ohnisko: | 55 mm |
Pridané: | 2011-08-06 08:42:18 | Na kritiku: | 2011-08-06 08:42:33 | Miesto: | Bern, Switzerland | Témy: | hory, krajina |
---|---|
Albumy: | CH - Switzerland, Švajčiarsko, |
Centrálny hrebeň Bernských Álp, pohľad od Bernu.
Najvyššie a najmohutnejšie vrcholy Bernských Alp sú (tri) na foto v strede ... zľava EIGER (čosi málo pod 4000m/m) a dve "cez štyritisícky" MONCH a JUNGFRAU (najdominantnejší).
Alpy Z Bernu vyzerajú podobne ako Vysoké Tatry z Popradu. Sú síce dva krát vyššie ale aj dva krát ďalej. Toto je pripomienka zo spoločnej akcie s Waldem. Vlada som znavigoval cestou z Álp smerom do Bernu k sebe na jednu ešte lepšiu, inú výhliadku, ktorá je cca k Alpám bližšie o polovicu, plus mal teleobjektív. Absolvoval ju čosi skôr a bol ňou nadšený a tak sa už teším na jeho detailné scenérie tohto hlavného hrebeňa.
Toto je fotené krajinkárskym zoomom z Bernu, z výhliadkového kopca Gurten, kam som Vlada zobral podvečer. O takom čase je tam celkove na jeho rozľahlých lúkach a okolí skoro stále veľmi pekné svetlo a navaic, je tam aj super vysoká výhliadková veža vyčnievajúca ponad stromy, odkiaľ sa dá pozorovať celé okolie v rozsahu 360° a nerušene si vychutnať západ slnlka nad hlavnym mestom Swissu.
Za zastavenie vopred ďakujem.
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstarších...
Ty si to fotil zoomom, ako nazoomovaný výrez, ohniskom 140mm. Ja širokáčom, ako krajinku so snahou o hĺbku a ohniskom 55mm ... teda si mal 300% ohnisko a 3násobné detailnejšie priblženie, už ani nevravím že skoro 2x vätší čip kde sa ti to ukladá. Nechcem sa teda vyhovárať, aj keď to tak vyzerá, ale myslím že kresba mi neodišla následkom negatívneho postprocesu ale s ohľadom na podmienky lepšia nebola ani na origináloch. Tak tmavom v popredí ako aj svetlom v pozadí. Ale samozrejme, rezervy to má v clone a statíve a vtedy by aj toto ohnisko a tento čip podali lepší výsledok. Pre istotu pozriem aj originál, ale z praxe si myslím, ba som si istý, že dostať kresbu trávy na tak vzdialenú plochu za mojich okolností a podmienok nebolo možné a že nie je ani na pôvodnej foto.
...
Kompozične mne osobne rovnako vyhovujú tak tento tu, ako aj tebou navrhovaný orez na šírku. Tento je samozrejme slabší z hladiska TK, lebo tu vidno dole viac neprekreslenej plochy na lúke vpredu. Ale ak odhliadnem od toho, tak mi to aj takto sedí fajn. Nakoľko ide o štvorec, ako v takom mi nevadí ani horizont v polovici, je vyvážený nerovnomerným zaťažením neba vs konár. Nad orezanou verziou som uvažoval ale nakoniec pridal jej nadrámcovú plnú plochu. V podstate tak robím skoro u všetkých viackompozičných skladačiek, napríklad zvislých dlhých panorám čo tu vyzerajú na webe ako slíže, a čo ukážu dobre len vytlačerné a zavesené na stene od podlahy po plafón v šírke 1m, kde dobre vyniknú aj detaily drobnývh segmentov a aj jemná kresba ktorá je po zmenšení už potlačená. Pritom je jasné že nejaké menšie a formátovo štandartné orezy by tu mali vätší úspech ako dlhé zvislé slíže. Asi preto som pridal aj teraz túto základnú najvätšiu kompozíciu z daného záberu. Menšie výrezy sa z tohto viackompozičného formátu dajú stále ešte ďalej podľa chuti a potreby rezať. Ale ber to len ako vysvetlenie, v každom prípade je užší, tebou navrhovaný orez viac impactovejší, to bez diskusie.
...
Ty si to fotil zoomom, ako nazoomovaný výrez, ohniskom 140mm. Ja širokáčom, ako krajinku so snahou o hĺbku a ohniskom 55mm ... teda si mal 300% ohnisko a 3násobné detailnejšie priblženie, už ani nevravím že skoro 2x vätší čip kde sa ti to ukladá. Nechcem sa teda vyhovárať, aj keď to tak vyzerá, ale myslím že kresba mi neodišla následkom negatívneho postprocesu ale s ohľadom na podmienky lepšia nebola ani na origináloch. Tak tmavom v popredí ako aj svetlom v pozadí. Ale samozrejme, rezervy to má v clone a statíve a vtedy by aj toto ohnisko a tento čip podali lepší výsledok. Pre istotu pozriem aj originál, ale z praxe si myslím, ba som si istý, že dostať kresbu trávy na tak vzdialenú plochu za mojich okolností a podmienok nebolo možné a že nie je ani na pôvodnej foto.