Clona: | 8 |
---|---|
Expozícia: | 1/1000 sec |
ISO: | 100 |
Fotoaparát: | Canon EOS 7D |
Objektív: | Tokina 12-24mm f/4 AT-X AF Pro DX |
Ohnisko: | 12 |
Pridané: | 2013-02-07 03:19:08 | Na kritiku: | 2013-02-07 08:39:21 | Miesto: | Kojšovská hoľa | Témy: | krajina, montáž / koláž, nočná fotografia |
---|---|
K dnešnému dnu...
fan page: https://www.facebook.com/pages/MM-STUDIO/153548051380181
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstaršíchdik pekne.
dik pekne.
....prečo by to nemalo byť ono?.....práve v tejto podobe to je ono...v inej by to ono nebolo....bolo by to niečo úplne iné....
....čo sú už toto za zvrátené teórie?....
žite večne
lubi sa mi ze mas svoj rukopis a toto je podarena foto/fotomontaz. ale prosim ta zase tu chvilku nedavaj bagre
lubi sa mi ze mas svoj rukopis a toto je podarena foto/fotomontaz. ale prosim ta zase tu chvilku nedavaj bagre
....takže keď je fotograf aj grafikom....čo by malo byť jednoznačne jeho výhodou voči tým ktorý sú neschopní ďalej s fotografiou pracovať........je to skôr na jeho škodu...či ako mám tomu rozumieť?....prečo by mal sedieť za PC menej....keď dokáže svoje myšlienky práve týmto spôsobom pretaviť do výsledného diela?.....
...napadlo Vás oponentov, že všetky predstavy sa reálne a ani technicky sfotiť nedajú?....a predsa sa nájde niekto, kto dokáže imaginárnu scenériu vytvoriť pomocou editorov a vlastných fotografií......a Vy ho tu idete za to ukameňovať.........lebo to vraj takto v reále neexistuje (v umení aké neuveriteľné)..........lebo si dovolil vysedávať za kompom dlhšie ako mal tráviť čas pri fotení a hľadaní onoho vytúženého miesta či okamihu......
..aké skostnatelé
Ešte na margo toho všetkého popísaného. Tiež neviem prečo sa to rieši zrovna tu pod fotkou, veď v kategóriach je kategória "montáž/koláž" ako každá iná... A téma tejto debaty je veľmi diskutabilná a subjektívna ( + asi patrí skôr do fóra).
Osobne sa rád pozriem na takéto výtvory práve preto, že ich inde neuvidím
A klobúk dolu, keď si pozriem z akých fotiek je výsledok spravený. Oko diváka to rozhodne zaujme a poteší.
samozrejme ze to je o subjektívnom názore kazdeho znás, nepriklanam sa striktne ani k "jednocvakarom bez orezu" ani k "montážnikom" Mojou záľubou tako aj vás všetkých čo tu zdeialme svoje foto a pocity je Fotoaparát.... kazdí ho využiva a vidi cez neho inač... je to genialne, človek a jeho mysel dokaze kadečo, az sa cudujem obcas (v dobrých aj v tých zlých)
Ešte na margo toho všetkého popísaného. Tiež neviem prečo sa to rieši zrovna tu pod fotkou, veď v kategóriach je kategória "montáž/koláž" ako každá iná... A téma tejto debaty je veľmi diskutabilná a subjektívna ( + asi patrí skôr do fóra).
Osobne sa rád pozriem na takéto výtvory práve preto, že ich inde neuvidím
A klobúk dolu, keď si pozriem z akých fotiek je výsledok spravený. Oko diváka to rozhodne zaujme a poteší.
samozrejme ze to je o subjektívnom názore kazdeho znás, nepriklanam sa striktne ani k "jednocvakarom bez orezu" ani k "montážnikom" Mojou záľubou tako aj vás všetkých čo tu zdeialme svoje foto a pocity je Fotoaparát.... kazdí ho využiva a vidi cez neho inač... je to genialne, človek a jeho mysel dokaze kadečo, az sa cudujem obcas (v dobrých aj v tých zlých)
Obcas nereba sediet za pc hodiny, fotografia ma nekonečne množstvo podôb. Niekedy dávno som netušil ze sa budem raz prezentovať aj temou: Creative Edit.
Zdravým a pekný večer piatokový všetkým
....takže keď je fotograf aj grafikom....čo by malo byť jednoznačne jeho výhodou voči tým ktorý sú neschopní ďalej s fotografiou pracovať........je to skôr na jeho škodu...či ako mám tomu rozumieť?....prečo by mal sedieť za PC menej....keď dokáže svoje myšlienky práve týmto spôsobom pretaviť do výsledného diela?.....
...napadlo Vás oponentov, že všetky predstavy sa reálne a ani technicky sfotiť nedajú?....a predsa sa nájde niekto, kto dokáže imaginárnu scenériu vytvoriť pomocou editorov a vlastných fotografií......a Vy ho tu idete za to ukameňovať.........lebo to vraj takto v reále neexistuje (v umení aké neuveriteľné)..........lebo si dovolil vysedávať za kompom dlhšie ako mal tráviť čas pri fotení a hľadaní onoho vytúženého miesta či okamihu......
..aké skostnatelé
Ešte na margo toho všetkého popísaného. Tiež neviem prečo sa to rieši zrovna tu pod fotkou, veď v kategóriach je kategória "montáž/koláž" ako každá iná... A téma tejto debaty je veľmi diskutabilná a subjektívna ( + asi patrí skôr do fóra).
Osobne sa rád pozriem na takéto výtvory práve preto, že ich inde neuvidím
A klobúk dolu, keď si pozriem z akých fotiek je výsledok spravený. Oko diváka to rozhodne zaujme a poteší.
moj nazor - mylis sa v tom, ze podobne diela nemusia mat fotografa. zo zlych foto nikdy nespravis kvalitnu fotomontaz / fotomanipulaciu/...
....takže keď je fotograf aj grafikom....čo by malo byť jednoznačne jeho výhodou voči tým ktorý sú neschopní ďalej s fotografiou pracovať........je to skôr na jeho škodu...či ako mám tomu rozumieť?....prečo by mal sedieť za PC menej....keď dokáže svoje myšlienky práve týmto spôsobom pretaviť do výsledného diela?.....
...napadlo Vás oponentov, že všetky predstavy sa reálne a ani technicky sfotiť nedajú?....a predsa sa nájde niekto, kto dokáže imaginárnu scenériu vytvoriť pomocou editorov a vlastných fotografií......a Vy ho tu idete za to ukameňovať.........lebo to vraj takto v reále neexistuje (v umení aké neuveriteľné)..........lebo si dovolil vysedávať za kompom dlhšie ako mal tráviť čas pri fotení a hľadaní onoho vytúženého miesta či okamihu......
..aké skostnatelé
Nič v zlom, ale vychádzaš z predpokladu, že človek má v hlave finálnu montáž a s tým sa vyberie vonku nafotiť jednotlivé zábery. Čo samozrejme nemusí byť vždy pravda. Myslím, že montáže zvyknú občas vzniknúť aj dodatočne
A čo sa kontroly perspektívy či svetla týka - neraz sme boli svedkami toho, že sa aj Tatry otáčali, len aby lepšie sadli do kompozície či smeru svetla hoci toto našťastie nie je Peťov prípad (stalo sa možno raz, hmm? )
Celkovo sú Peťove montáže veľmi kvalitné, technicky vymakané a ťažko im niečo vyčítať. Jedine ak, že to nie je ortodoxný jednocvak bez orezu
.......čo to znamená "viac fotiť"?.......lebo niekto je schopný za deň nacvakať aj plnú kartu....
moj nazor - mylis sa v tom, ze podobne diela nemusia mat fotografa. zo zlych foto nikdy nespravis kvalitnu fotomontaz / fotomanipulaciu/...
https://worldphoto.org/about-the-sony-world-photography-awards/2013-sony-world-photography-awards-open-shortlist/
....taktiež nechápem výtky ohľadom zachytenia skutočnosti.................neviem, či je fotografia ako druh umenia podmienená takýmto obmedzením.....keďže sa aj inými konvenčnejšími technikami dá nafotiť to, čo očami vidieť nemôžeme......
....Peter by neproklamoval tieto práce za svoje, keby nebol aj autorom dielčích fotografií.......tá poznámka sa mi javí ako podpásovka......
...to čo sa píše v knihe jednej, je vysokopravdepodobné, že bude vyvrátené v knihe druhej ...
Nič v zlom, ale vychádzaš z predpokladu, že človek má v hlave finálnu montáž a s tým sa vyberie vonku nafotiť jednotlivé zábery. Čo samozrejme nemusí byť vždy pravda. Myslím, že montáže zvyknú občas vzniknúť aj dodatočne
A čo sa kontroly perspektívy či svetla týka - neraz sme boli svedkami toho, že sa aj Tatry otáčali, len aby lepšie sadli do kompozície či smeru svetla hoci toto našťastie nie je Peťov prípad (stalo sa možno raz, hmm? )
Celkovo sú Peťove montáže veľmi kvalitné, technicky vymakané a ťažko im niečo vyčítať. Jedine ak, že to nie je ortodoxný jednocvak bez orezu
...takže čo si videl na fotografii pred 90-tymi rokmi bola pravda?..............tak pozri toto:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Fotomanipulace
....ja som si nevšimol ani tu u Devotee-ho ani u Caka, Ksindy-ho, žeby uploadli čosi s výpovedným charakterom a považovali to za snímok autentický a pravdovravný......oponenti však vždy pretriasajú práve tú skutočnosť o neskutočnosti....o ktorú tu ale očividne absolútne nejde....
.....o autentickosti dokumentačného záberu tu ja nepolemizujem....(v tomto prípade mám proti manipulácii taktiež výhrady) .......to je však iná téma........keďže tu ide zjavne o iný druh fotografického umenia ku ktorému je namieste sa tu vyjadrovať .....a tým je imaginárnosť, v ktorom nehľadáme pravdivosť, ale náladu, atmosféru, emócie........a vzhliadame na to skôr ako na umelecké dielo.............čo robí poniektorým ortodoxným fotografom zjavne problémy
.......čo to znamená "viac fotiť"?.......lebo niekto je schopný za deň nacvakať aj plnú kartu....
150 rokov s malými odchylkami vo fotokomore bola fotografia odrazom skutočného stavu zachyteného cez objektív;
dnes , keď sú úpravy fotografie jednoduché, musíš tuho rozmýšlať, či ten okamžik na fotografii sa pred objektívom uskutočnil alebo nie; v 99,99 % prípadov to, čo si do 90-tych rokov videl na fotografii bola pravda;
tu je to jasné, aj autor píše, že je to koláž, montáž, autorovi nič nevyčítam, len hovorím, že je to potom ilustrácia a nie fotografia; a vo svete sa tomu tak vo zväčšenej miere začína hovoriť; bolo, že fotograf svojimi fotografiami prinášal poravdivosť, svedectvo, dnes je to otáznik;
sú úvahy (nie moje),že fotografia s dnešnými možnosťami predbieha psychické možnosti človeka; je ohrozený status fotografie, atď., atď.
takže záverom sa vrátim späť, prečo podpásovka ? že o tom otvorené debatím ? nenazývam to digitálnou manipuláciou alebo lžou, čo by u dokumentárnej a reportážnej fotografii bolo
150 rokov s malými odchylkami vo fotokomore bola fotografia odrazom skutočného stavu zachyteného cez objektív;
dnes , keď sú úpravy fotografie jednoduché, musíš tuho rozmýšlať, či ten okamžik na fotografii sa pred objektívom uskutočnil alebo nie; v 99,99 % prípadov to, čo si do 90-tych rokov videl na fotografii bola pravda;
tu je to jasné, aj autor píše, že je to koláž, montáž, autorovi nič nevyčítam, len hovorím, že je to potom ilustrácia a nie fotografia; a vo svete sa tomu tak vo zväčšenej miere začína hovoriť; bolo, že fotograf svojimi fotografiami prinášal poravdivosť, svedectvo, dnes je to otáznik;
sú úvahy (nie moje),že fotografia s dnešnými možnosťami predbieha psychické možnosti človeka; je ohrozený status fotografie, atď., atď.
takže záverom sa vrátim späť, prečo podpásovka ? že o tom otvorené debatím ? nenazývam to digitálnou manipuláciou alebo lžou, čo by u dokumentárnej a reportážnej fotografii bolo
...takže čo si videl na fotografii pred 90-tymi rokmi bola pravda?..............tak pozri toto:
https://cs.wikipedia.org/wiki/Fotomanipulace
....ja som si nevšimol ani tu u Devotee-ho ani u Caka, Ksindy-ho, žeby uploadli čosi s výpovedným charakterom a považovali to za snímok autentický a pravdovravný......oponenti však vždy pretriasajú práve tú skutočnosť o neskutočnosti....o ktorú tu ale očividne absolútne nejde....
.....o autentickosti dokumentačného záberu tu ja nepolemizujem....(v tomto prípade mám proti manipulácii taktiež výhrady) .......to je však iná téma........keďže tu ide zjavne o iný druh fotografického umenia ku ktorému je namieste sa tu vyjadrovať .....a tým je imaginárnosť, v ktorom nehľadáme pravdivosť, ale náladu, atmosféru, emócie........a vzhliadame na to skôr ako na umelecké dielo.............čo robí poniektorým ortodoxným fotografom zjavne problémy
Technicky - neviem, či to vidím len ja, ale od hora vidieť nejaký zvláštny "prechod" z tej modrej nočnej oblohy do čiernej nočnej oblohy, hlavne zľava sa tiahne smerom doprava taká ostrá línia (úplne napravo ju už nevidím)
....taktiež nechápem výtky ohľadom zachytenia skutočnosti.................neviem, či je fotografia ako druh umenia podmienená takýmto obmedzením.....keďže sa aj inými konvenčnejšími technikami dá nafotiť to, čo očami vidieť nemôžeme......
....Peter by neproklamoval tieto práce za svoje, keby nebol aj autorom dielčích fotografií.......tá poznámka sa mi javí ako podpásovka......
...to čo sa píše v knihe jednej, je vysokopravdepodobné, že bude vyvrátené v knihe druhej ...
150 rokov s malými odchylkami vo fotokomore bola fotografia odrazom skutočného stavu zachyteného cez objektív;
dnes , keď sú úpravy fotografie jednoduché, musíš tuho rozmýšlať, či ten okamžik na fotografii sa pred objektívom uskutočnil alebo nie; v 99,99 % prípadov to, čo si do 90-tych rokov videl na fotografii bola pravda;
tu je to jasné, aj autor píše, že je to koláž, montáž, autorovi nič nevyčítam, len hovorím, že je to potom ilustrácia a nie fotografia; a vo svete sa tomu tak vo zväčšenej miere začína hovoriť; bolo, že fotograf svojimi fotografiami prinášal poravdivosť, svedectvo, dnes je to otáznik;
sú úvahy (nie moje),že fotografia s dnešnými možnosťami predbieha psychické možnosti človeka; je ohrozený status fotografie, atď., atď.
takže záverom sa vrátim späť, prečo podpásovka ? že o tom otvorené debatím ? nenazývam to digitálnou manipuláciou alebo lžou, čo by u dokumentárnej a reportážnej fotografii bolo
....taktiež nechápem výtky ohľadom zachytenia skutočnosti.................neviem, či je fotografia ako druh umenia podmienená takýmto obmedzením.....keďže sa aj inými konvenčnejšími technikami dá nafotiť to, čo očami vidieť nemôžeme......
....Peter by neproklamoval tieto práce za svoje, keby nebol aj autorom dielčích fotografií.......tá poznámka sa mi javí ako podpásovka......
...to čo sa píše v knihe jednej, je vysokopravdepodobné, že bude vyvrátené v knihe druhej ...
dobre spravene
super napad a impakt
super napad a impakt
super napad a impakt
Ináč som temer presvedčený, že obe tieto dve dnešné pribudnú v galérke aj inde...
Ináč som temer presvedčený, že obe tieto dve dnešné pribudnú v galérke aj inde...
Horný pás už bol spomenutý, plus asi by som vymazal kategórie čb fotka a reportáž Inak fajnota.
veľmi pekna fotos
veľmi pekna fotos
Horný pás už bol spomenutý, plus asi by som vymazal kategórie čb fotka a reportáž Inak fajnota.
Technicky - neviem, či to vidím len ja, ale od hora vidieť nejaký zvláštny "prechod" z tej modrej nočnej oblohy do čiernej nočnej oblohy, hlavne zľava sa tiahne smerom doprava taká ostrá línia (úplne napravo ju už nevidím)
Technicky - neviem, či to vidím len ja, ale od hora vidieť nejaký zvláštny "prechod" z tej modrej nočnej oblohy do čiernej nočnej oblohy, hlavne zľava sa tiahne smerom doprava taká ostrá línia (úplne napravo ju už nevidím)