....

Body: 245.00    Videnia: 1720    Páči sa: 35

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
malet
2014-06-15 14:13:46
príspevok od: nehemah
Dobre tak tu behaj a vypisuj ludom, ze zle, lebo ty to dokazes posudit, lebo mas napozerane stovky ci ako si to pisal, namiesto toho, aby si pripadne poradil a my, co tu vesame stovky obycajnych, si tu budeme nadalej vesat fotky, ktore sa nam pacia, dufajuc, ze sa bude niekomu pacit, pripadne mi niekto nieco poradi. A vies preco ? Lebo je to nase hobby a bavi nas to. Ja pritom bohovsky zrelaxujem Maj sa dobre.
Ale veď ja radím, len to asi nevidíš. Hobby ti nikto neberie, ani to že ťa to baví. To ale nemá vplyv na posudzovanie kvality fotografie. Čau
 
nehemah
2014-06-15 13:34:57
príspevok od: malet
Chapem, ale pocit ze to urobil najlepsie ako vedel neznamena ze to urobil dobre. Tym nikto nikoho nezhadzuje. A ak z toho ma niekto taky pocit, tak len pre svoje ego.
Dobre tak tu behaj a vypisuj ludom, ze zle, lebo ty to dokazes posudit, lebo mas napozerane stovky ci ako si to pisal, namiesto toho, aby si pripadne poradil a my, co tu vesame stovky obycajnych, si tu budeme nadalej vesat fotky, ktore sa nam pacia, dufajuc, ze sa bude niekomu pacit, pripadne mi niekto nieco poradi. A vies preco ? Lebo je to nase hobby a bavi nas to. Ja pritom bohovsky zrelaxujem Maj sa dobre.
 
malet
2014-06-15 13:09:18
príspevok od: nehemah
Ty si zle ... ako sa hovori, moc to zeres Poradit Ti nikto nebrani, zhadzovat nemusis, ako to tu uz niekto napisal, kazdy to sem da podla svojich schopnosti, moznosti, talentu, ale hlavne s pocitom ze to urobil najlepsie ako vedel. Chapes ?
Chapem, ale pocit ze to urobil najlepsie ako vedel neznamena ze to urobil dobre. Tym nikto nikoho nezhadzuje. A ak z toho ma niekto taky pocit, tak len pre svoje ego.
 
nehemah
2014-06-15 12:58:49
príspevok od: malet
Mas pocit ze nie som v klude?
Zakladat portal nebudem. Ano presne to treba, prijemnu atmosferu kde sa uzavriete do bubliny ze vsetky pridane foto su dobre, vsetci su uzasny fotografi atd. Treba v tom ostat, to urcite kazdemu pomoze.
Ty si zle ... ako sa hovori, moc to zeres Poradit Ti nikto nebrani, zhadzovat nemusis, ako to tu uz niekto napisal, kazdy to sem da podla svojich schopnosti, moznosti, talentu, ale hlavne s pocitom ze to urobil najlepsie ako vedel. Chapes ?
 
malet
2014-06-15 11:59:54
príspevok od: nehemah
Malet, klidek, zaloz si vlastny portal, kde sa budu vkladat iba originalne fotky a kde Ti uzivatelia nebudu znizovat uroven a uz tu nekaz priatelsku atmosferu. 19-tim sa to paci, co sa o tvojich komentoch povedat neda
Mas pocit ze nie som v klude?
Zakladat portal nebudem. Ano presne to treba, prijemnu atmosferu kde sa uzavriete do bubliny ze vsetky pridane foto su dobre, vsetci su uzasny fotografi atd. Treba v tom ostat, to urcite kazdemu pomoze.
 
Martin Školiak
2014-06-15 11:12:25
Nuž je pravda že to už treba odfotiť nejako inak. Trebárs vyliezť na jeden s tých trojuholníkov vo vode. A počkať si v prvom rade na dobré svetlo.
 
nehemah
2014-06-15 10:33:31
Malet, klidek, zaloz si vlastny portal, kde sa budu vkladat iba originalne fotky a kde Ti uzivatelia nebudu znizovat uroven a uz tu nekaz priatelsku atmosferu. 19-tim sa to paci, co sa o tvojich komentoch povedat neda
 
malet
2014-06-15 00:34:09
príspevok od: jerzi45
a ktorý názor ti príde zvláštny a nevysvetlený?
???
 
jerzi45
2014-06-15 00:29:30
príspevok od: malet
Ja nemam problem s vyjadrenim ineho postoja ako mojho, ono je to skor naopak. Vacsinou maju problem s mojim nazorom ludia okolo teba. Mne akurat niektore nazory pridu zvlastne a ked sa pytam, ze preco maju ludia taky nazor tak to nevedia vysvetlit, podlozit niecim, neodpovedaju, alebo odpovedaju na ine .... Pravopis nie je dolezity, dolezita je myslienka.
a ktorý názor ti príde zvláštny a nevysvetlený?
 
malet
2014-06-15 00:18:11
príspevok od: jerzi45
ked prestaneš bojovať so svetom a nebudeš príliš vzťahovačný /a naučíš sa pravopis, ked už teda tolko vypisuješ.../ pochopíš, že ľudia majú právo vyjadriť svoj postoj všakovakým spôsobom, dokonca aj takým s ktorým ty nesúhlasíš...
Ja nemam problem s vyjadrenim ineho postoja ako mojho, ono je to skor naopak. Vacsinou maju problem s mojim nazorom ludia okolo teba. Mne akurat niektore nazory pridu zvlastne a ked sa pytam, ze preco maju ludia taky nazor tak to nevedia vysvetlit, podlozit niecim, neodpovedaju, alebo odpovedaju na ine .... Pravopis nie je dolezity, dolezita je myslienka.
 
jerzi45
2014-06-15 00:12:01
príspevok od: malet
Dobry napad, mozes oslovit redakciu s takymto riesenim. Pravidla portalu ti to dovoluju. Otazka nebola co mozes ty, ale preco maju iny dat lajk tejto fotografii. Ak ti staci to co si vymenoval na to aby si dal lajk, tvoja vec a tvoj "vkus". Ale presne taketo spravanie znizuje uroven tohot portaku a nerobi to redakcia, ale samotny uzivatelia.
ked prestaneš bojovať so svetom a nebudeš príliš vzťahovačný /a naučíš sa pravopis, ked už teda tolko vypisuješ.../ pochopíš, že ľudia majú právo vyjadriť svoj postoj všakovakým spôsobom, dokonca aj takým s ktorým ty nesúhlasíš...
 
malet
2014-06-15 00:03:24
príspevok od: jerzi45
nerozumiem, prečo by som nemohol dať lajk obyčajnej neoriginálnej fotke, ktorá sa mne páči a považujem ju za dobrú...? asi najvyšší čas aby lajkovanie prechádzalo schvalovacím procesom...
Dobry napad, mozes oslovit redakciu s takymto riesenim. Pravidla portalu ti to dovoluju. Otazka nebola co mozes ty, ale preco maju iny dat lajk tejto fotografii. Ak ti staci to co si vymenoval na to aby si dal lajk, tvoja vec a tvoj "vkus". Ale presne taketo spravanie znizuje uroven tohot portaku a nerobi to redakcia, ale samotny uzivatelia.
 
Adori
2014-06-14 23:06:21
príspevok od: Goriot
Mám dojem že to mólo a maják sú v postprocese priostrené a voda a tie "vlnolamy" rozmazané. Vytvára to zvláštny kontrast ktorý trefne popísal jerzi45 "mne sa tvoja lego-pixarovská, detsky naivná a milá úprava páči" a mne sa páči tiež.
Ešte som nebol členom ephoto keď bolo iné bodovanie, ale dnešné v podobe tlačítka "Páči sa" celý proces hodnotenia zjednodušilo. Je to pravdepodobne na škodu, ale treba sa prispôsobiť dobe. Pritom možnosť kritiky rozširuje naďalej možnosti hodnotenia.
K "okukanosti" snáď iba dodám že ja osobne nielenže v cudzích fotkách hľadám inšpiráciu a fotím aj tieto miesta a dokonca som zašiel ešte ďalej ... dokonca tie isté miesta čo som už fotil fotím znova.
Vdaka
 
Goriot
2014-06-14 21:57:53
Mám dojem že to mólo a maják sú v postprocese priostrené a voda a tie "vlnolamy" rozmazané. Vytvára to zvláštny kontrast ktorý trefne popísal jerzi45 "mne sa tvoja lego-pixarovská, detsky naivná a milá úprava páči" a mne sa páči tiež.
Ešte som nebol členom ephoto keď bolo iné bodovanie, ale dnešné v podobe tlačítka "Páči sa" celý proces hodnotenia zjednodušilo. Je to pravdepodobne na škodu, ale treba sa prispôsobiť dobe. Pritom možnosť kritiky rozširuje naďalej možnosti hodnotenia.
K "okukanosti" snáď iba dodám že ja osobne nielenže v cudzích fotkách hľadám inšpiráciu a fotím aj tieto miesta a dokonca som zašiel ešte ďalej ... dokonca tie isté miesta čo som už fotil fotím znova.
 
jerzi45
2014-06-14 21:27:26
príspevok od: malet
takže preto sa nám má foto ako páčiť a máme dať lajk? lebo treba stovky tých obyčajných? na to, aby si vedel posúdiť originalitu treba mať napozeraných množstvo fotografií a nielen tu.
nerozumiem, prečo by som nemohol dať lajk obyčajnej neoriginálnej fotke, ktorá sa mne páči a považujem ju za dobrú...? asi najvyšší čas aby lajkovanie prechádzalo schvalovacím procesom...
 
Ajfel
2014-06-14 20:45:39
príspevok od: istvic
po milionty krat to iste,,slnko,oblaky,majak,voda:}
Slnko tam nevidím
 
malet
2014-06-14 19:47:14
príspevok od: jerzi45
na to, aby sa objavil nejaký originálny, invenčný pohlad treba vždy stovky tých obyčajných...a ešte dve veci: pre autora je jeho dielo vždy tým hodnotným a niečim zaujímavým, pochybujem, že sem ktokolvek dáva fotku s vedomím, že je to tuctovka a nezaujme...a druhá: invencia, originalita je konsenzuálna záležitosť...vždy je to vec nejakej dohody...to nejde stanoviť objektívne...
takže preto sa nám má foto ako páčiť a máme dať lajk? lebo treba stovky tých obyčajných? na to, aby si vedel posúdiť originalitu treba mať napozeraných množstvo fotografií a nielen tu.
 
Adori
2014-06-14 19:34:50
príspevok od: Robson65
mne objekt fotenia nevadí, keby som tam bol, ani ja sa cvaku nevyhnem...súhlasím s Martinom, tiež mi to pripadá ako HDR úprava, aj keď ja proti HDR nič nemám, keď je citlivo spravené, tak sa mi páči...mne ako začiatočníkovi nejde akurát do hlavy tá zvláštna práca s hĺbkou ostrosti, pri tom ohnisku a tej clone by malo byť všetko ostré...lokálne si rozostrovala vodu? Inak foto sa mi páči, som zabudol
Hej no voda je trosku rozostrena.... Mne to dost tahalo oci. Dik
 
blahoslav J B Art
2014-06-14 19:10:32
to zblurovanie vody a trojkolikov by som ja nerobil
 
Robson65
2014-06-14 19:04:56
mne objekt fotenia nevadí, keby som tam bol, ani ja sa cvaku nevyhnem...súhlasím s Martinom, tiež mi to pripadá ako HDR úprava, aj keď ja proti HDR nič nemám, keď je citlivo spravené, tak sa mi páči...mne ako začiatočníkovi nejde akurát do hlavy tá zvláštna práca s hĺbkou ostrosti, pri tom ohnisku a tej clone by malo byť všetko ostré...lokálne si rozostrovala vodu? Inak foto sa mi páči, som zabudol
 
nehemah
2014-06-14 18:39:33
Tak tato je presne taka aku som si zelal, krasna, s oblacikmi
 
Adori
2014-06-14 17:02:02
príspevok od: jerzi45
na to, aby sa objavil nejaký originálny, invenčný pohlad treba vždy stovky tých obyčajných...a ešte dve veci: pre autora je jeho dielo vždy tým hodnotným a niečim zaujímavým, pochybujem, že sem ktokolvek dáva fotku s vedomím, že je to tuctovka a nezaujme...a druhá: invencia, originalita je konsenzuálna záležitosť...vždy je to vec nejakej dohody...to nejde stanoviť objektívne...
Vdaka
 
jerzi45
2014-06-14 16:48:39
príspevok od: istvic
nie,nevadi ze nejaka vec bola nafotena tisic krat,..vadi to ze je neustale dokola fotena tak isto bez stipky vlastneho videnia,bez invencie,bez napadu..stale je to iba kopirovanie videneho
na to, aby sa objavil nejaký originálny, invenčný pohlad treba vždy stovky tých obyčajných...a ešte dve veci: pre autora je jeho dielo vždy tým hodnotným a niečim zaujímavým, pochybujem, že sem ktokolvek dáva fotku s vedomím, že je to tuctovka a nezaujme...a druhá: invencia, originalita je konsenzuálna záležitosť...vždy je to vec nejakej dohody...to nejde stanoviť objektívne...
 
istvic
ocenenie redakciou 2014-06-14 15:52:36
príspevok od: jerzi45
na jednej strane píšeš pravdu...na druhej: čo ešte nebolo odfotené aspon 1000 krát...?
navrhujem zrušiť fotografiu ako takú...už nič nové neukáže...
nie,nevadi ze nejaka vec bola nafotena tisic krat,..vadi to ze je neustale dokola fotena tak isto bez stipky vlastneho videnia,bez invencie,bez napadu..stale je to iba kopirovanie videneho
 
jerzi45
2014-06-14 15:49:12
príspevok od: istvic
po milionty krat to iste,,slnko,oblaky,majak,voda:}
na jednej strane píšeš pravdu...na druhej: čo ešte nebolo odfotené aspon 1000 krát...?
navrhujem zrušiť fotografiu ako takú...už nič nové neukáže...
 
jerzi45
2014-06-14 15:44:37
mne sa tvoja lego-pixarovská, detsky naivná a milá úprava páči...fajn
 
Martin Prievalsky
2014-06-14 15:21:01
no, s tým hodnotením je to asi tak:
bez ohľadu na to, ako často je objekt fotený je posudzovaná originalita a interpretácia daného motívu. Výhoda motívov, čo neboli tak často fotené, je práve v tom, že autor má väčšiu šancu, že sa mu podarí niečo ešte neokukané. Zato pri motívoch, ktoré sú fotografované amatérmi, profesionálmi, turistami, selfie-kármi je to tak, že ľudia sú už nastavení pozerať sa na motív kritickejšie. Technické chyby sú potom predkladané viac a veci, čo by možno pri iných veciach prepáčili sa tu musia dodržať. Tým menej ľuďom sa potom z úst vyjde to "woow" k fotke vyčnievajúcej z davu. Fotil som tam x-krát a aj sám sa k takým fotkám staviam kritickejšie a dlho sa mi nedarilo spraviť fotku, čo by sa mi naozaj páčila.

Pokúsim sa ale viac-menej nezaujato. Úprava sa uberá smerom do HDR, čo sa mi nepáči. Maják je zrejme selektívne upravený a svetlo na ňom mi veľmi nekorešponduje s celkovou svetelnou situáciou (mierna aura okolo majáku.) Kompozične je to fajn.
 
istvic
ocenenie redakciou 2014-06-14 15:20:48
po milionty krat to iste,,slnko,oblaky,majak,voda:}
 
 


Technika: Canon EOS 7D Mark ll,

Objektívy: Tamron 90mm f/2.8 AF SP, Tamron SP 70-200/2,8 Di VC USD G2, Tamron SP 24-70mm F/2.8 Di VC USD,

Clona: 10
Expozícia: 1/500.00 sec
ISO: 100
Fotoaparát: Canon EOS 600D
Objektív: Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II
Ohnisko: 18 mm
Pridané: 2014-06-14 15:09:37
Na kritiku: 2014-06-14 15:09:43
Miesto:
Témy: architektúra, krajina, voda
Stara fotka spred roka, nova uprava :)

Viem, ze je to "otrepana fotka" (resp. jej obsah), ale som toho nazoru, ze treba hodnotit autora resp. jeho fotku samostatne odhliadnuc od toho, kolkokrat bol dany objekt vyfoteny nespocetnym mnozstvom ludi. Vzdy je to iny clovek, iny pribeh, iny pohlad na vec. Tak vas prosim, aby ste skusili zabudnut na to, kolkokrat ste ju uz videli, a hodnotili moj zaber samostatne ako taky (a neignorovali ho). Vdaka.

© 2014 Adori Photography | http://adoriphotography.weebly.com/ | http://facebook.com/adoriphotography | All rights reserved. No usage without permission.