Doktor z hôr

Body: 966.00    Videnia: 8822    Páči sa: 138

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Šály Ivan
ocenenie redakciou 2015-03-07 22:03:43
Veĺmi Pekné....mne tie farby nevadia,sú síce trochu uletené a pôsobí to ako obraz na blšáku vo viedni ,ale myslím,že to je práve to ,čo z neho robí rozprávku....
 
Šály Ivan
ocenenie redakciou 2015-03-07 22:03:22
Veĺmi Pekné....mne tie farby nevadia,sú síce trochu uletené a pôsobí to ako obraz na blšáku vo viedni ,ale myslím,že to je práve to ,čo z neho robí rozprávku....
 
Matúš Koprda
2015-03-01 23:48:44
príspevok od: samophoto
To asi preto že má krátke pravítko , nedočiahlo na domček v odraze,
trošičku mu to letí.....
doplo mi neskoro, díky
 
samophoto
2015-03-01 23:46:32
príspevok od: RasťoS
Myslel som deformáciu obrazu, ktorú najviac vidno pri tom domčeku (stromi aj domček sa výrazne "váľajú" doľava).
To asi preto že má krátke pravítko , nedočiahlo na domček v odraze,
trošičku mu to letí.....
 
Matúš Koprda
2015-03-01 22:14:49
príspevok od: RasťoS
Myslel som deformáciu obrazu, ktorú najviac vidno pri tom domčeku (stromi aj domček sa výrazne "váľajú" doľava).
Jo, už rozumiem lepšie, no podľa môjho pravítka to je rovno
 
RasťoS
2015-03-01 21:33:35
príspevok od: Matúš Koprda
Dík Rasťo za rozumné slová. Len tomu o deformácii som nepochopil, lebo neviem kde ju vidíš (a ja som ju nikde nerobil).
Myslel som deformáciu obrazu, ktorú najviac vidno pri tom domčeku (stromi aj domček sa výrazne "váľajú" doľava).
 
hakizu
2015-03-01 20:36:35
príspevok od: estet
Vo fotografii vždy platilo, menej je viac!
Myslím, že tie orezy v náhľade, práveže fotkám viac pomôžu, ako uškodia.
Aj tu ma prekvapilo, načo autor nechal neorezaný ten spodok alebo naopak vrch - druhú možnosť orezu.
Tento "orezový automat" má častokrát viac súdnosti, ako samotný autori 8) a mali by ho brať skôr ako inšpiráciu!!!
Ja osobne, som po kliknutí na fotku, z 90% prípadov nemilo prekvapený zbytočným neorezaným obsahom.

Zase na druhej strane chápem, že niektorým autorom vadí, že prišli o svoju rokmi budovanú identitu, vytvorenú pomocou rámov, nápisov a podpisov. A došlo im, že teraz musia viac bodovať obsahom fotografie a nie kamarátskym laikovaním, vďaka svojim ľahko identifikovateľným rámom. A aby toho nebolo málo, tak kvôli iným zmenám, prišli aj o tých laikovačov, ktorý automatický z presvedčenia, to svoje vždy pridali na tu najväčšiu kopu.

Teda... až kým zase nenájdu spôsob ako o....ť systém.
Ty si asi nevidel Stanove fotky este.. zato mas plnu galeriu nedocenenych exemplarov!! Tak preco sa tu stazujes? System ti ocividne uz vyhovuje a stale nic?
Dobru fotku tu ludia dokazu ocenit a netreba mat ani meno rokmi budovane, zial niekedy su dni ked dobre fotky nemaju navstevnost. Aj pani fotografi tu maju diela, ktore zniesli vlnu kritiky.. ano aj ti ramkovaci!
Tymto sa samozrejme nechcem nikoho dotknut ani obhajovat..len neviem preco by mal nejaky fotograf/krajinkar tu na ukor nezmyselneho orezu stracat cenne pixely na tlac? Keby to chcel a mal cas nakomponovat aj inak, urcite by spravil tak a nie orezom..scena a kompozicia sa autorovi zjavne pacila tato najviac preto ju volil! Ked mu to potom v nahlade na foto dna orezu a prezentuju takto nezmyselne, je to viacmenej zasah do jeho diela..
 
MirkaW
2015-03-01 18:40:20
Krasa!
 
Matúš Koprda
2015-03-01 16:18:53
príspevok od: RasťoS
Všetko pekné, akurát som zdá sa jediný, komu nieje po chuti tá deformácia. Hlavne v tej časti s domčekom. Ešte pozerám, že hory na pravo majú nejaké sivasté lemovanie. Inak sneh vpredu sa mi páči, má štruktúru aj farbu a akoby kopíroval tvar hory v odraze
Dík Rasťo za rozumné slová. Len tomu o deformácii som nepochopil, lebo neviem kde ju vidíš (a ja som ju nikde nerobil).
 
psykora2
2015-03-01 16:05:59
príspevok od: estet
Vo fotografii vždy platilo, menej je viac!
Myslím, že tie orezy v náhľade, práveže fotkám viac pomôžu, ako uškodia.
Aj tu ma prekvapilo, načo autor nechal neorezaný ten spodok alebo naopak vrch - druhú možnosť orezu.
Tento "orezový automat" má častokrát viac súdnosti, ako samotný autori 8) a mali by ho brať skôr ako inšpiráciu!!!
Ja osobne, som po kliknutí na fotku, z 90% prípadov nemilo prekvapený zbytočným neorezaným obsahom.

Zase na druhej strane chápem, že niektorým autorom vadí, že prišli o svoju rokmi budovanú identitu, vytvorenú pomocou rámov, nápisov a podpisov. A došlo im, že teraz musia viac bodovať obsahom fotografie a nie kamarátskym laikovaním, vďaka svojim ľahko identifikovateľným rámom. A aby toho nebolo málo, tak kvôli iným zmenám, prišli aj o tých laikovačov, ktorý automatický z presvedčenia, to svoje vždy pridali na tu najväčšiu kopu.

Teda... až kým zase nenájdu spôsob ako o....ť systém.
skoda ze autori ucebnicovych textov su vzdy anonymni, samozrejme bez fotografii v galerii, nevadi mi to, len mi to pripada divne ...
 
estet
2015-03-01 13:46:09
Vo fotografii vždy platilo, menej je viac!
Myslím, že tie orezy v náhľade, práveže fotkám viac pomôžu, ako uškodia.
Aj tu ma prekvapilo, načo autor nechal neorezaný ten spodok alebo naopak vrch - druhú možnosť orezu.
Tento "orezový automat" má častokrát viac súdnosti, ako samotný autori 8) a mali by ho brať skôr ako inšpiráciu!!!
Ja osobne, som po kliknutí na fotku, z 90% prípadov nemilo prekvapený zbytočným neorezaným obsahom.

Zase na druhej strane chápem, že niektorým autorom vadí, že prišli o svoju rokmi budovanú identitu, vytvorenú pomocou rámov, nápisov a podpisov. A došlo im, že teraz musia viac bodovať obsahom fotografie a nie kamarátskym laikovaním, vďaka svojim ľahko identifikovateľným rámom. A aby toho nebolo málo, tak kvôli iným zmenám, prišli aj o tých laikovačov, ktorý automatický z presvedčenia, to svoje vždy pridali na tu najväčšiu kopu.

Teda... až kým zase nenájdu spôsob ako o....ť systém.
 
Matt83
ocenenie redakciou 2015-03-01 11:42:54
fajne svetlo aj kompo
 
Jozef Sádecký
ocenenie redakciou 2015-03-01 11:13:30
Skvelá foto Matúš táto by určite zdobila byt ...veľmi pekný pohľad!!
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2015-03-01 10:40:00
príspevok od: Matúš Koprda
Stano súhlas. Presne preto som ráno adminovi písal a teraz mi prišla odpoveď, že to vyriešia. Tak uvidíme
Mňa toto fest rozčuľuje... Predstav si, že si dáš vytlačiť fotky na papier a prídu ti orezané na iný formát, lebo fotolab nemal na sklade iný papier... Vtedy by asi každý takýto produkt vrátil, tu to málokomu vadí... Nerozumiem prečo...
 
RasťoS
2015-03-01 10:39:18
Všetko pekné, akurát som zdá sa jediný, komu nieje po chuti tá deformácia. Hlavne v tej časti s domčekom. Ešte pozerám, že hory na pravo majú nejaké sivasté lemovanie. Inak sneh vpredu sa mi páči, má štruktúru aj farbu a akoby kopíroval tvar hory v odraze
 
Koma
ocenenie redakciou 2015-03-01 09:59:54
príspevok od: Matúš Koprda
Stano súhlas. Presne preto som ráno adminovi písal a teraz mi prišla odpoveď, že to vyriešia. Tak uvidíme
keď už do štvorca...tak možno Ti ju po vyriešení zobrazí takto:
 
Peter Kováčik
2015-03-01 09:33:23
Matúš bomba ... gratulujem k topke aj napriek banánovému snehu ktorý mal takú farbu naozaj aj v skutočnosti .... Z toho rána je práve táto najvydarenejšia foto vystihol si tých 5 min na správnom mieste a páči sa mi to aj kompozične ...
 
Matúš Koprda
2015-03-01 09:33:15
príspevok od: balazovic.lubos
priznam sa, ze vzdy zapasim s tym, ci fotit v krajine na vysku a mam ich malo na "PORTRAIT". Ale toto je fakt super ! Pre mňa jedna z tvojich naj fotiek ( a pre istotu som si ich zasa zbehol ). Určite do TOP 5 ! Aj napriek "banánovému snehu"
Dík Ľuboši, aj ostatným dík. Nečakal som že vás to až tak zaujme a dotiahne na titulku.
 
Matúš Koprda
2015-03-01 09:31:15
príspevok od: adamac
skúsil som Tvoj obľúbený formát 1:1 a celkom sa mi to pozdáva,ale neviem,ako Tebe...
Ahoj, dík. Môže byť, ďakujem. No nemenil by som
 
Matúš Koprda
2015-03-01 09:29:59
príspevok od: kralik_j
Tomuto sa povie poriadne vyplneny frame
z foto vidno tvoje kompozicne citenie a snaha vyuzit vsetko co scena ponukala

Mnou snivany kontrast monumentu hory v pravo v kontraste chalupky v lavo

Chyba mi vari troaku viac kontrastu a TK co sa tyka kresby alebo ostrosti, techniku pouzitu si neuviedol.

Zrkadlenie kvitujem ako zamer autora

Neprerusena linia snehu v popredi zo svetelnym podanim si si ma tiez ziskal
Díky za rozobratie. Čo sa týka ostrosti, foto je ostrá v origináli, je možné že som mal viac pritlačiť na pílu pri doostrovaní, no zdalo sa mi to takto ok. Fotené s D7000 plus Sigma 18-35.
 
Matúš Koprda
2015-03-01 09:28:06
príspevok od: Stratený Stano
Súhlas Joži - dnešný náhľad na titulke na Foto dňa je naozaj žalostný... Fotografia, ktorá má v daný deň reprezentovať fotoportál, je čosi oklieštené čo vôbec nerešpektuje kompozičné videnie autora.
Ale vedenie portálu to zrejme vôbec netrápi... a možno sa len snažia všetkých nás prinútiť fotiť do štvorca...
Ja byť autorom, tak požiadam admina, aby namiesto fotky na titulke uverejnil nápis: Autor si nepraje zobrazenie svojej algoritmom degradovanej fotografie...
Stano súhlas. Presne preto som ráno adminovi písal a teraz mi prišla odpoveď, že to vyriešia. Tak uvidíme
 
Stratený Stano
ocenenie redakciou 2015-03-01 09:06:19
príspevok od: Jozi Mačutek
Ako pozeram zas je na tuto foto pri fotke dna vyborny nahlad
Súhlas Joži - dnešný náhľad na titulke na Foto dňa je naozaj žalostný... Fotografia, ktorá má v daný deň reprezentovať fotoportál, je čosi oklieštené čo vôbec nerešpektuje kompozičné videnie autora.
Ale vedenie portálu to zrejme vôbec netrápi... a možno sa len snažia všetkých nás prinútiť fotiť do štvorca...
Ja byť autorom, tak požiadam admina, aby namiesto fotky na titulke uverejnil nápis: Autor si nepraje zobrazenie svojej algoritmom degradovanej fotografie...
 
Haratyk
2015-03-01 08:55:45
Pôsobivá fotografia...
 
Jozi Mačutek
2015-03-01 07:48:54
Ako pozeram zas je na tuto foto pri fotke dna vyborny nahlad
 
Jozi Mačutek
2015-02-28 22:02:39
B O M B A
 
balazovic.lubos
2015-02-28 19:30:29
priznam sa, ze vzdy zapasim s tym, ci fotit v krajine na vysku a mam ich malo na "PORTRAIT". Ale toto je fakt super ! Pre mňa jedna z tvojich naj fotiek ( a pre istotu som si ich zasa zbehol ). Určite do TOP 5 ! Aj napriek "banánovému snehu"
 
blahoslav J B Art
2015-02-28 17:45:06
rozpravkove ... snad este keby bola uplna prava strana brehu, ale neviem, ci by to vyslo
 
adamac
2015-02-28 17:14:56
skúsil som Tvoj obľúbený formát 1:1 a celkom sa mi to pozdáva,ale neviem,ako Tebe...
 
kralik_j
2015-02-28 16:50:56
Tomuto sa povie poriadne vyplneny frame
z foto vidno tvoje kompozicne citenie a snaha vyuzit vsetko co scena ponukala

Mnou snivany kontrast monumentu hory v pravo v kontraste chalupky v lavo

Chyba mi vari troaku viac kontrastu a TK co sa tyka kresby alebo ostrosti, techniku pouzitu si neuviedol.

Zrkadlenie kvitujem ako zamer autora

Neprerusena linia snehu v popredi zo svetelnym podanim si si ma tiez ziskal
 
poto73
2015-02-28 16:49:12
Pecka ! Už druhá fotka z teraz pridaných čo vyzerá ako obraz, ale prečo nie !? Lahoda !
 
fatality
2015-02-28 16:26:13
príspevok od: Matúš Koprda
Díky, odpoveď pre ninju vysvetľuje prečo som tam chvíľu behal, než som našiel túto kompo. Niečo také ako Ty píšeš má odfotené Peťo K.: www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/484428/lago-federa/?s=photos tak skús prípadne pozrieť tam.
noo fajnoty obe.. ..
 
Matúš Koprda
2015-02-28 14:50:44
príspevok od: fatality
fajna..aj ninjov orez..dokonca by som si ju vedel predstavit aj v stvorci(horna cast) popr 4:3 alebo 3:2 tiez horna cast..
Díky, odpoveď pre ninju vysvetľuje prečo som tam chvíľu behal, než som našiel túto kompo. Niečo také ako Ty píšeš má odfotené Peťo K.: www.ephoto.sk/fotogaleria/fotografie/484428/lago-federa/?s=photos tak skús prípadne pozrieť tam.
 
Matúš Koprda
2015-02-28 14:46:54
príspevok od: Ninja
Veľmi osviežujúce. Tie limetkové farby s oranžovou a odrazovou modrou sa mi veľmi páčia. Škoda akurát, že ten sneh je taký "banánový", každopádne pekne rámuje scénu. Na druhej strane by som ocenil fotku viac bez snehu. Vynikla by horná tretina, scéna by bola čitateľnejšia a dostala temnejšiu atmosféru. Napr. totok
Díkes. Pravdu máš, bolo by to čistejšie, ale aj sterilnejšie a pre mňa menej zaujímavé. Ten stret symbolov ročných období - letnej sviežej zelenej a zimného snehu a ľadu sa mi na tom práve pozdáva + to rámuje obraz zospodu. Takže dík za konštruktívne pripomienky, ale toto by som určite nemenil.
 
fatality
2015-02-28 14:43:34
fajna..aj ninjov orez..dokonca by som si ju vedel predstavit aj v stvorci(horna cast) popr 4:3 alebo 3:2 tiez horna cast..
 
Matúš Koprda
2015-02-28 14:43:01
príspevok od: kuchar
Poznam...Farebne sa mi to paci, taka nevsedna uprava.Zaujimava kompozicia, troska stiesneno na mna posobi,ale mozno je to tym,ze som neni moc zvyknuty na krajinkarske fotky na vysku.
Btw:Toto Lago de Federa,tak nakoniec som pouzil aj tu tvoju mapku a vybral sa tam.No asi predpokladam na polceste som to vzdal.Zasnezeny teren do kopca dal zabrat na tolko,ze som si uvedomil fakt ,ze nestiham zapad slnka uz...tak som to vzdal.
Dík Peťo. Škoda že to nevyšlo, ale inak presne o tom sme spolu hovorili, že bacha na sneh a nestíhanie, vie to človeka nepríjemne prekvapiť. Na jeseň a v zime to tam musí byť skvelé
 
Matúš Koprda
2015-02-28 14:41:27
príspevok od: lamontagne
vyborne kompo,zelena mi pride moc vytiahnuta..nebo prechadza z modrej do sedej,na lavo to je akesi zahmlene
diky za kritiku, nie som na 100% ani ja spokojný s farbami
 
Ninja
ocenenie redakciou 2015-02-28 14:39:56
Veľmi osviežujúce. Tie limetkové farby s oranžovou a odrazovou modrou sa mi veľmi páčia. Škoda akurát, že ten sneh je taký "banánový", každopádne pekne rámuje scénu. Na druhej strane by som ocenil fotku viac bez snehu. Vynikla by horná tretina, scéna by bola čitateľnejšia a dostala temnejšiu atmosféru. Napr. totok
 
kuchar
2015-02-28 13:48:51
Poznam...Farebne sa mi to paci, taka nevsedna uprava.Zaujimava kompozicia, troska stiesneno na mna posobi,ale mozno je to tym,ze som neni moc zvyknuty na krajinkarske fotky na vysku.
Btw:Toto Lago de Federa,tak nakoniec som pouzil aj tu tvoju mapku a vybral sa tam.No asi predpokladam na polceste som to vzdal.Zasnezeny teren do kopca dal zabrat na tolko,ze som si uvedomil fakt ,ze nestiham zapad slnka uz...tak som to vzdal.
 
lamontagne
2015-02-28 13:25:27
vyborne kompo,zelena mi pride moc vytiahnuta..nebo prechadza z modrej do sedej,na lavo to je akesi zahmlene
 
Martin Školiak
2015-02-28 12:56:54
Dobre si to skomponoval.
 
hakizu
2015-02-28 11:38:22
velmi pozeratelna
 
alexmenti
2015-02-28 10:27:34
zaujímavý kontrast sviežozelenej farby so snehom...
 
margon
2015-02-28 09:51:47
fajn,rád som sa zastavil...
 
nehemah
2015-02-28 09:48:56
Ale zato velmi peknych 5 minut, zaujimava kompozicia, ja krajinku na vysku tusim ani nemam, musim vyskusat a pekne farby
 
 
Clona: 13
Expozícia: 1/4 sec
ISO: 100
Ohnisko: 18
Pridané: 2015-02-28 09:29:11
Na kritiku: 2015-02-28 09:29:18
Miesto:Lago di Federa, Dolomity
Témy: hory, voda, východ / západ slnka
Albumy: Krajina
Slnko nám v to ráno vyšlo iba na 5 minút, tak bolo treba konať rýchlo. Za konštruktívnu kritiku a komentáre vopred vďaka!