Ako vidíme .... a ako cítime ...

Body: 148.00    Videnia: 4713    Páči sa: 1

Pre vloženie príspevku alebo hodnotenie musíte byť prihlásený.

Komentáre a hodnotenia

Zoradiť od najstarších
Jares
2011-12-15 19:07:33
tuto fotku si pametam,,uz davnejsie som krutil hlavou ze taketo lahke dokazem .....a do teraz som este vlastne neuroril,,,teraz hlavou kyvem
 
Kvietok
2011-01-07 18:05:56
príspevok od: SteveS
Vďaka Kvietok za zamyslenie a zastavenie sa. Plne chápem ako to myslíš, ja som sa zastavil na polceste. Tvoj návrh by bol vhodný už aj do článku o danej filozofickej téme, bol by prispôsobený dokonale už aj tónovaním a obsahom. Ja som nešiel až tak do dôsledkov a do hĺbky. Rozmýšľam že prečo. Asi preto že som bol v tom čase hodne spätý s portálom a veľmi intenzívne komentoval a diskutoval (bol som to obdobie cez zimu stále doma) a tak moje zamyslenie a réžia nesmerovali ani tak na holú podstatu (čo teda mohlo alebo aj malo) ale len k dvom reálnym variantom fotenia tej istej danej situácie. Bez výrazného postprocesu ... riešil som možnosti fotenia kvázy akoby dvoch iných užívateľov portálu, tak rozdielnych ako sa tu často navzájom stretávame, ako máme iné cítenie a videnie a inú chuť fotografovať u jednej a tej istej veci, toho istého motívu, tých istých podmienok ... teda zameral som sa výhradne na rôzne formy fotenia, ale asi som to jasne v popise nedeklaroval.
.
Naviac, v tom čase sa viedli v komentároch viaceré útoky (kvázy vojny) proti fotografom a fotografiám čo nemali vo fotografii kľúčové ostré miesto, kde všetko bolo rozostrené či rozmazané a ja som to napriek tomu podporoval a zastával sa tých autorov ... preto sa mi napr. veľmi páčia aj tvoje fotografie i keď u lensbaby je ešte kľúčová časť dosť ostrá.
hmm...asi som to kvapku prehnala ... som sa tuším nechala trošku uniesť tou fotkou :- )
a máš pravdu, nedeklaroval si to jasne :- ) ak napíšeš \"ako cítime\", tak to pre mňa nie je nič o fotografovaní, ale o vnímaní a zobrazení skutočnosti cez vlastné pocity :- ) Pre mňa z toho popisu bol najdoležitejší ten druhý riadok :- ) Hm ... a nešiel si do hĺbky, pretože v tej fotke vidíš hlavne symboliku niečoho iného, tak ako to popisuješ na konci :- )
A ja fotím menšinový žáner, milujem mazanice, kopec ľudí to neosloví ... ale svojich priaznivcov si to zatiaľ vždy našlo a odporcov, čo potrebujú mať na fotke niečo ostré, nepresviedčam : -)
A som rada, že aj tebe sa páčia, len na doplnenie, ani s lensbaby si nerobím ťažkú hlavu s nejakým ostrým miestom, mám v impresiách aj nejaké mestské celé .... impresionistické
 
SteveS
ocenenie redakciou 2011-01-07 12:35:26
príspevok od: Kvietok

hmmm ... zaujalo, krásna symbolika
len pár písmenok tak ako to vidím ... alebo skor vnímam ja ... tú ľavú stranu by som posunula viac do studených tónov, to slnko by som retušla, táto poetická bodka v teplých farbách mi v rozumovom vnímaní nesedí a po retušnutí sa to symetricky viac približuje aj tej pravej strane, lebo tam to slnko takto zvýraznené ako jeden bod nie je ... no a ešte, aby toho nebolo málo, myslím, že v skutočnosti prechádzame z jednoho vnímania do druhého cez tvrdú hranu vytvorenú dotykom týchto dvoch svetov ... neprekračujeme žiadnu čierno-bielo-čiernu linku. Ja by som tak nechala aj na fotke
Vďaka Kvietok za zamyslenie a zastavenie sa. Plne chápem ako to myslíš, ja som sa zastavil na polceste. Tvoj návrh by bol vhodný už aj do článku o danej filozofickej téme, bol by prispôsobený dokonale už aj tónovaním a obsahom. Ja som nešiel až tak do dôsledkov a do hĺbky. Rozmýšľam že prečo. Asi preto že som bol v tom čase hodne spätý s portálom a veľmi intenzívne komentoval a diskutoval (bol som to obdobie cez zimu stále doma) a tak moje zamyslenie a réžia nesmerovali ani tak na holú podstatu (čo teda mohlo alebo aj malo) ale len k dvom reálnym variantom fotenia tej istej danej situácie. Bez výrazného postprocesu ... riešil som možnosti fotenia kvázy akoby dvoch iných užívateľov portálu, tak rozdielnych ako sa tu často navzájom stretávame, ako máme iné cítenie a videnie a inú chuť fotografovať u jednej a tej istej veci, toho istého motívu, tých istých podmienok ... teda zameral som sa výhradne na rôzne formy fotenia, ale asi som to jasne v popise nedeklaroval.
.
Naviac, v tom čase sa viedli v komentároch viaceré útoky (kvázy vojny) proti fotografom a fotografiám čo nemali vo fotografii kľúčové ostré miesto, kde všetko bolo rozostrené či rozmazané a ja som to napriek tomu podporoval a zastával sa tých autorov ... preto sa mi napr. veľmi páčia aj tvoje fotografie i keď u lensbaby je ešte kľúčová časť dosť ostrá.
 
Kvietok
2011-01-05 16:02:28

hmmm ... zaujalo, krásna symbolika
len pár písmenok tak ako to vidím ... alebo skor vnímam ja ... tú ľavú stranu by som posunula viac do studených tónov, to slnko by som retušla, táto poetická bodka v teplých farbách mi v rozumovom vnímaní nesedí a po retušnutí sa to symetricky viac približuje aj tej pravej strane, lebo tam to slnko takto zvýraznené ako jeden bod nie je ... no a ešte, aby toho nebolo málo, myslím, že v skutočnosti prechádzame z jednoho vnímania do druhého cez tvrdú hranu vytvorenú dotykom týchto dvoch svetov ... neprekračujeme žiadnu čierno-bielo-čiernu linku. Ja by som tak nechala aj na fotke
 
miro simko
2010-12-16 14:41:42
... OK Števo, umenie skutočne človek nevníma len očami alebo ušami ... pokiaľ ide o mňa, keď si zložim okuliare, vidím obe strany rovnako :-) ... btw... pekný bokeh
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-06-06 21:23:54
príspevok od: SteveS

Si clovek z terenu, vies ze kazde prostisvetlo jhe ine a kazdy den iny, toto bolo asi velmi jemne, mozno rozptylene teplejsimn oparom aj konarikmi lesa a stal som na kraji lesa uz na cistinke a teda za sebou a nad hlavou som mal ciste nebo ktore tento okrtej lesa dosvetlovalo. nepouzil som zioadne pomocne svetlo ani blesk, mozno ze som danu expoziciu lokalene aj na strome kus prisvetlil ale to uz vobec neviem, ako to vtedy bolo. Iste je to co zostalo v popise.
Vďaka Ti za reakciu, fakt dobrá súhra svetla a oklností ako píšeš, vieš preto som sa aj asi viac v tejto vŕtkal, lebo tieto sú pre mňa v prírode úplne najväčším rébusom :-)
 
ingood
2010-06-06 13:59:55
velmi fajn foto,s myslienkou
 
PeterSA11
2010-06-06 13:53:45
Zaujímavý nápad, pekne prevedený ako sa na stevesa sluší
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-06-04 22:44:10
príspevok od: Peter Svoboda
vieš, od teba si nechá rád poradiť každý, ja po odbornej stránke nie som žiadnym prínosom...iba subjektívny pohľad ponúkam,ako a čo na mňa pôsobí,ale ak sa nad tým zamýšľam,všimolsom si,že aj keď niekomu toho popíšeš veľmi slušne a dáš si námahu a čas, odozva v podobe,ďakujem..a pod, sa mi zdá slabá,tak asi máš pravdu s tými strohejšími komentami,prevencia je základ...:-)))

Never prvej vete ani ohladne mna a ani seba... ;-)))
Neraz je u mna opak pravdou, nedá si kazdý a u teba uz davno neplatí nie si prínosom ;-)
.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-06-04 22:40:54
príspevok od: Peter Svoboda
Vďaka za odpoveď, mňa zmiatlo najskôr to ,že v tomto protisvetle,by na mojom čipe asi vznikali siluety stromov...:-)), ale možno je takáto scéna u 40D v pohode, aj keď predpokladám, že si si vpredu prisvietil, zaujímavé je, že aj vzadu stromy majú kresbu, ja som robil podobnú scenériu v zime a ešte k tomu boli aj kmene od námrazy bielšie ale po prisvietení predné vyšli super, ale vzadu boli siluety, potom som to riešil hdrkom,len ja ho proste v krajine veľmi nemusím, vadia mi prechody, žiara okolo ,nižšia ostrosť ale hlavne ilustrovanejšie podanie...

Si clovek z terenu, vies ze kazde prostisvetlo jhe ine a kazdy den iny, toto bolo asi velmi jemne, mozno rozptylene teplejsimn oparom aj konarikmi lesa a stal som na kraji lesa uz na cistinke a teda za sebou a nad hlavou som mal ciste nebo ktore tento okrtej lesa dosvetlovalo. nepouzil som zioadne pomocne svetlo ani blesk, mozno ze som danu expoziciu lokalene aj na strome kus prisvetlil ale to uz vobec neviem, ako to vtedy bolo. Iste je to co zostalo v popise.
 
cillo69
2010-05-27 10:28:42
pekne veru
 
sese
2010-05-21 09:17:23
fotky s myšlienkou ma vždy pritiahnu. k tej kompo...ja nemusím tie tvoje dlhočizné :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 5 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
marcelfilo
2010-05-15 17:59:42
príspevok od: SteveS


marcel, neexistuke zareagovat na kazdu aspon o priemernu fotku. Resp da sa ale ... minule som raz v nedelu skusal, asi minulu? prihlôasil som sa, nahral fotku a siel smerom nazad ku polnoci. No bol skoro vecer kym som tam dosiel... a to som uz skusal casto iba jednoslovne reagovat a obodovata púrec, ale castoi mi neda a clovek sa zamoce, potom sukromna posta, potom aj pod svojou foto reakcie... a napocital som vtedy 10 stran miniatuir!!! Keby som bol co aj plateny za komentovanie, vyrazia ma. Co bolo pridané cca od 10 do vecera som uz ledba stihol tie najlepsie foto alebo tym co ich pravidelne zvyknem sledovat. Komlôexne ponat vsetko, zoadna sanca. Budem prvy ak treba hlasovat za znizemnie lôimiotu, 3 foto do tyzdna a dost. Preto je tak malo spätnej väzby.

K foto, asi si chcel napisat naopka, nie lava ale prava taha viac do tepla, ale to bol jednak zamer, vsetkymi prostriedkami aj farbou podporit rozdiely strán a naviac aj samotné rozperlenie slnka tomu pretepleniu pomohlop hoden viac ako na lavej strane. Ale urcite si pamatam ze som aj zamerne viac WB presuval do teplych tonov u pravej, rozostrenej polovicky. A diky za navstevu!

.
Jasne, chcel som napísať pravá, ale nejak som sa sekol. Tiež by som bol za limitovanie fotografií na max 3 do týždna, snáď by tak aspoň trochu stúpla kvalita a klesla kvantita.
 
2010-05-15 17:36:42
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-05-15 16:00:59
príspevok od: SteveS


Prosim len daj velky pozor aby si nedopadol ako ja ... ze uz reagujem len na priamu postu a najnovsie odkazy od admina. Ale stare posty nedokazem doluskat a zlikvidovat ... neprezradim ti ake cislo ma stale caka v kolonke neprecitane spravy ked sa prihlasim :-((( Len ze je zatial iba trojciferne :-)))))))

Raz som tri tyzdne nemal casu a nezvladal reagovat na reakcie z komentarov od admina... a ten cely balik mi tam este stoji a posuva sa dalej, ba narasta. Ledva cislo udrzujem rovnake, stale má snahu kopit sa, navysovat. Ved na kazdy koment kde cosi napises viac, ti kazdy hned zareaguje... Ale myslim ze ty uz zacinas velmi dobre šípiť o čom hovorím :-))) Ty sa rozbiehas a ja silou mocou brzdim .-))) Pouzivam uz castejsie jednoslovne slovicka ako pekne, fajn ok. Zavidim tym co sa zvcasu spamatali :-)) Ak mi to neprestane pribudat tak mi zmazu ucet, ty uz budes vediet preco :-)))

.
vieš, od teba si nechá rád poradiť každý, ja po odbornej stránke nie som žiadnym prínosom...iba subjektívny pohľad ponúkam,ako a čo na mňa pôsobí,ale ak sa nad tým zamýšľam,všimolsom si,že aj keď niekomu toho popíšeš veľmi slušne a dáš si námahu a čas, odozva v podobe,ďakujem..a pod, sa mi zdá slabá,tak asi máš pravdu s tými strohejšími komentami,prevencia je základ...:-)))
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-05-15 15:09:10
príspevok od: SteveS


K foto ale musim dodať ze tu znovu nioe je dôkaz bracketingu ani skladania žiadny. Asi si to trosku este mylis lebop vela veci, ano.,sa u týchto foto prelina. Skusim zjednodusene opisat co tu bolo a za co foto vdaci comu:

Bracketing nevypinam, bol aj tu pouzitxy, samopzrejme. Ale tu zostal nevyuzioty ako poistka pre spravnu expoziciu (ako nahrada raw). Realita ho nepotreboala a nebol tu siroky DR/dynamický rozsah svetla. Čip zvládol celú scénu naraz na plnej ploche.

Teda zoberme ako vzor len lavu polovicu - panorama z 3 foto. Kazde bolo cavknute brackentingom 3x. Z toho ale kazde plus aj minus dakjme tomu hned vymazem, nepotrebujem, stredna expozicia je dobra, netreba rezervu ani zacharnovat prepal ci tmave miesto z inej expozicie. Vymazané. Zostali 3 klasicke jpg, tie zlozim ako klasicku panoramu v software (PS) a jemne doladim potreben expoziocne upravy ako urpovne, jas, konrast, ak treba aj WB a sytost. Všetko

.
Vďaka za odpoveď, mňa zmiatlo najskôr to ,že v tomto protisvetle,by na mojom čipe asi vznikali siluety stromov...:-)), ale možno je takáto scéna u 40D v pohode, aj keď predpokladám, že si si vpredu prisvietil, zaujímavé je, že aj vzadu stromy majú kresbu, ja som robil podobnú scenériu v zime a ešte k tomu boli aj kmene od námrazy bielšie ale po prisvietení predné vyšli super, ale vzadu boli siluety, potom som to riešil hdrkom,len ja ho proste v krajine veľmi nemusím, vadia mi prechody, žiara okolo ,nižšia ostrosť ale hlavne ilustrovanejšie podanie...
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-05-15 15:02:47
príspevok od: marcelfilo
Noooo, tak táto mi v stredu nejako ušla a to je škoda. Veľmi pôsobivé, super nápad aj miesto, akurát mi trochu ťahá oči, že ľavá polovica ťiahne podstatne výraznejšie do teplých tónov. Asi by som to zrovnal. Inak, ja s mojimi 3 dioptriami vidím tiež tak doprava :)


marcel, neexistuke zareagovat na kazdu aspon o priemernu fotku. Resp da sa ale ... minule som raz v nedelu skusal, asi minulu? prihlôasil som sa, nahral fotku a siel smerom nazad ku polnoci. No bol skoro vecer kym som tam dosiel... a to som uz skusal casto iba jednoslovne reagovat a obodovata púrec, ale castoi mi neda a clovek sa zamoce, potom sukromna posta, potom aj pod svojou foto reakcie... a napocital som vtedy 10 stran miniatuir!!! Keby som bol co aj plateny za komentovanie, vyrazia ma. Co bolo pridané cca od 10 do vecera som uz ledba stihol tie najlepsie foto alebo tym co ich pravidelne zvyknem sledovat. Komlôexne ponat vsetko, zoadna sanca. Budem prvy ak treba hlasovat za znizemnie lôimiotu, 3 foto do tyzdna a dost. Preto je tak malo spätnej väzby.

K foto, asi si chcel napisat naopka, nie lava ale prava taha viac do tepla, ale to bol jednak zamer, vsetkymi prostriedkami aj farbou podporit rozdiely strán a naviac aj samotné rozperlenie slnka tomu pretepleniu pomohlop hoden viac ako na lavej strane. Ale urcite si pamatam ze som aj zamerne viac WB presuval do teplych tonov u pravej, rozostrenej polovicky. A diky za navstevu!

.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-05-15 14:55:22
príspevok od: Peter Svoboda
pekne si to vystihol,strohé hodnotenia sú fakt neosobné a človek nemôže nereagovať na fotky, ktoré oslovia... ja mám niekedy pocit,že niektorí to beru strašne vážne a myslím si, že odľahčenejším pohľadom môže človek ´pomôcť´ aj im,aj keď už som ´schytal´,veď väčšina sa fotením neživí a hoby by nemalo na čele robiť vrásky, ale len úsmev a radosť... no ale keď sa udomácnim ešte viac, to len bude čítania..., možno mi admin aj zruší účet...:-)))))))


Prosim len daj velky pozor aby si nedopadol ako ja ... ze uz reagujem len na priamu postu a najnovsie odkazy od admina. Ale stare posty nedokazem doluskat a zlikvidovat ... neprezradim ti ake cislo ma stale caka v kolonke neprecitane spravy ked sa prihlasim :-((( Len ze je zatial iba trojciferne :-)))))))

Raz som tri tyzdne nemal casu a nezvladal reagovat na reakcie z komentarov od admina... a ten cely balik mi tam este stoji a posuva sa dalej, ba narasta. Ledva cislo udrzujem rovnake, stale má snahu kopit sa, navysovat. Ved na kazdy koment kde cosi napises viac, ti kazdy hned zareaguje... Ale myslim ze ty uz zacinas velmi dobre šípiť o čom hovorím :-))) Ty sa rozbiehas a ja silou mocou brzdim .-))) Pouzivam uz castejsie jednoslovne slovicka ako pekne, fajn ok. Zavidim tym co sa zvcasu spamatali :-)) Ak mi to neprestane pribudat tak mi zmazu ucet, ty uz budes vediet preco :-)))

.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-05-15 14:46:13
príspevok od: SteveS


1) Nooo, tazka otazka od teba, lebo ty si stary mazak a tebe mi je blbo napisat ze ved preto ze sa tomu nadava symbolika... ale ty uz iste vies co je symbolika á ked ju tu nevnimas, mozno by som sa mal nad fotgrafiou aj nad sebou zamysliet.

Ale zas na druhej strane ju par ludi pochopilo a pacila sa im a ja taky, o ktorých viem, ze maju velkmi intenzivne emocionalne vnutro a co sa nad vecami hlbokom zamyslaju. Preto zostanem spokojny v polohe, ze som to neurobil celkom zle :-ň A idelane, oslovit kazdeho, hlavne nie gycovou krásou a farbičkami, ale uvahou a symbolikou, to nedokaze ziadny umelec na svete. A tak zostavam v polhe ze som velmi rad ze si sa nad tym vobec pozastavil a navstivil to.

Verim ze cast ludi, ktorí emocionalnejsie a menej racionalne a technicky vnimajú svet aj fotografiu, pocopia čo som tou symbolikou chcel naznančiť :-) Ale môžem to zhrnúť pár vetami v nasledujucom komente

.


2)Moja snaha o reziu fotogarfie:

Vlavo foto zobrazuje ako vidím veci reálne, neskreslene ... ale realita je casto ostra, drsna, tvrda, priama ... a ja musim (my musíme) jej nasledky a dopad casto obrusovat, zjemnovat a prisposobovat duševnému, miernejšiemu a láskavejšiemu a ohľaduplnejšiemu vnímaniu, cíteniu ...

... a tak konam(-e) nakoniec jemnejšie a ohľaduplnejšie, v súlade s emocionalnym duševným vnímaním a spravidla viac menej intuitivne ... nekorešpondujúc bezvyhrady s rozumom a realitou ... a to by mala zobrazovat fotka vpravo

Asi vsetko ;-) a trochu aj v komente pre Števiku .. a vdaka ze mi venujes cas

.
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-05-15 14:43:18
príspevok od: SteveS


Vdaka za pozastavenie aj koment. Poslednu dobu (uz hodne dlho) ako si sa tu udomacnil a viac prostorekejsie, uvonenejšie a od srdca pises, si velmi rad šitam tvoje komenty. Nielen pod svojou foto, aj inde ich nikdy neprebehnem, rovnako ako napriklad Komu.

Poniekteorí odsudzujú ´´drístanie´´ pod fotkami a dozaduju sa stroheho odborneho vyjadremnia ci len hodnotenia... ja osobne a cití že aj Koma a Ty a napríklad Vilo sem chodíme radi hlavne práve preto, že to tu smrdí práve tou nefalšovanou človečinou...

.
pekne si to vystihol,strohé hodnotenia sú fakt neosobné a človek nemôže nereagovať na fotky, ktoré oslovia... ja mám niekedy pocit,že niektorí to beru strašne vážne a myslím si, že odľahčenejším pohľadom môže človek ´pomôcť´ aj im,aj keď už som ´schytal´,veď väčšina sa fotením neživí a hoby by nemalo na čele robiť vrásky, ale len úsmev a radosť... no ale keď sa udomácnim ešte viac, to len bude čítania..., možno mi admin aj zruší účet...:-)))))))
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-05-15 14:38:55


1) Nooo, tazka otazka od teba, lebo ty si stary mazak a tebe mi je blbo napisat ze ved preto ze sa tomu nadava symbolika... ale ty uz iste vies co je symbolika á ked ju tu nevnimas, mozno by som sa mal nad fotgrafiou aj nad sebou zamysliet.

Ale zas na druhej strane ju par ludi pochopilo a pacila sa im a ja taky, o ktorých viem, ze maju velkmi intenzivne emocionalne vnutro a co sa nad vecami hlbokom zamyslaju. Preto zostanem spokojny v polohe, ze som to neurobil celkom zle :-ň A idelane, oslovit kazdeho, hlavne nie gycovou krásou a farbičkami, ale uvahou a symbolikou, to nedokaze ziadny umelec na svete. A tak zostavam v polhe ze som velmi rad ze si sa nad tym vobec pozastavil a navstivil to.

Verim ze cast ludi, ktorí emocionalnejsie a menej racionalne a technicky vnimajú svet aj fotografiu, pocopia čo som tou symbolikou chcel naznančiť :-) Ale môžem to zhrnúť pár vetami v nasledujucom komente

.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-05-15 14:30:34


Nie nadarmo Števika a Števik majú rovnaké meno .-))) Si moja krvna skupina, ja sa stale uhýbam tou pravou stranou, mne tam strašne báči, igazán! :-)))

Mám veľa takých fotiek celkom rozostrených ale ziadnu chut to sem nahravat, musel by som si prijat sekretarku na vybavovanie ,mnozstav staznosti, nevole a negativnych reakcii ;-) Mne pocitovo super sedi, ak je tam perlenie bokehu a motiv je dost zretelne naznačený že vidím o čo ide, mne už k takej fotke nechýba vôbec nič! Žiadne vírusy ostrosti :-))

.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-05-15 14:26:24
príspevok od: chribik
velmi prijemny napad :-) paci sa mi to. nejaky stred medzi tymi dvoma nebude? pre mna by to bola asi najidealnejsia cesta :-)


To je to čaro že máme obe cesty vedľa seba, ale môžeme kráčať tým stredom ... a niekde je vlavo drsnejsia prekazka? Vyhnem,e sa jej obchadzlou cez pravú stranu a vratime pekne nazad na stred... foto je len iluziou a symbolikou reality a života ...

Dodávam, že som ju mal spojenu, ale výsledok bol úplne o inom ako ked spojis dva rovnake polovicky, tie stale sadnu ako uliate, cio su len lave alebo len prave ... ale tuto, nie, to bolo celkom o inom, ako chyba v PP, ako nedotiahnutie prechodu, pre mna velmi nepriejmne ako fotograficka praca... dokonva este aj tmavy pasik sa mi zlieval a tak som zvolil tu hranicu, jemnucku bielu ciaru ktora oddeluje dve rozdielne zóny výrazne... ale fot j plochá, daj ju na zem a kludne na ten pasik stup, nebojsa! :-))

Teraz ma napada ze som nereagoval zaneprazdnený na jednu postu ohladne dazda..., poobede sa vratim z mesta a odpisem, sorry :-(

.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-05-15 14:20:55
príspevok od: Peter Svoboda
tak takto to vidím v lese často aj ja,ale výstup už taký nie je...:-),slko bolo na mieste... myslím, že je to krásny dôkaz braketingu jpg, čo si mi včera vysvetlil, super práca aj s foťákom na mieste aj doma...


K foto ale musim dodať ze tu znovu nioe je dôkaz bracketingu ani skladania žiadny. Asi si to trosku este mylis lebop vela veci, ano.,sa u týchto foto prelina. Skusim zjednodusene opisat co tu bolo a za co foto vdaci comu:

Bracketing nevypinam, bol aj tu pouzitxy, samopzrejme. Ale tu zostal nevyuzioty ako poistka pre spravnu expoziciu (ako nahrada raw). Realita ho nepotreboala a nebol tu siroky DR/dynamický rozsah svetla. Čip zvládol celú scénu naraz na plnej ploche.

Teda zoberme ako vzor len lavu polovicu - panorama z 3 foto. Kazde bolo cavknute brackentingom 3x. Z toho ale kazde plus aj minus dakjme tomu hned vymazem, nepotrebujem, stredna expozicia je dobra, netreba rezervu ani zacharnovat prepal ci tmave miesto z inej expozicie. Vymazané. Zostali 3 klasicke jpg, tie zlozim ako klasicku panoramu v software (PS) a jemne doladim potreben expoziocne upravy ako urpovne, jas, konrast, ak treba aj WB a sytost. Všetko

.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-05-15 14:14:19
príspevok od: Peter Svoboda
tak takto to vidím v lese často aj ja,ale výstup už taký nie je...:-),slko bolo na mieste... myslím, že je to krásny dôkaz braketingu jpg, čo si mi včera vysvetlil, super práca aj s foťákom na mieste aj doma...


Vdaka za pozastavenie aj koment. Poslednu dobu (uz hodne dlho) ako si sa tu udomacnil a viac prostorekejsie, uvonenejšie a od srdca pises, si velmi rad šitam tvoje komenty. Nielen pod svojou foto, aj inde ich nikdy neprebehnem, rovnako ako napriklad Komu.

Poniekteorí odsudzujú ´´drístanie´´ pod fotkami a dozaduju sa stroheho odborneho vyjadremnia ci len hodnotenia... ja osobne a cití že aj Koma a Ty a napríklad Vilo sem chodíme radi hlavne práve preto, že to tu smrdí práve tou nefalšovanou človečinou...

.
 
marcelfilo
2010-05-15 11:59:49
Noooo, tak táto mi v stredu nejako ušla a to je škoda. Veľmi pôsobivé, super nápad aj miesto, akurát mi trochu ťahá oči, že ľavá polovica ťiahne podstatne výraznejšie do teplých tónov. Asi by som to zrovnal. Inak, ja s mojimi 3 dioptriami vidím tiež tak doprava :)
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
2010-05-14 11:03:36
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
2010-05-13 22:18:34
tento komentár bol zmazaný pri odstránení užívateľského konta autora.
 
Iwn*
ocenenie redakciou 2010-05-13 20:47:35
Pekné porovnanie, dobrý nápad
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
DORRA
ocenenie redakciou 2010-05-13 18:46:49
super idea...tvorivé...trochu mi to pripomenulo výtvarníka d.fischera...super :)
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
misa
2010-05-13 12:43:39
zaujimave, pravdive, casto moze clovek prezentovat fotku ktoru vidi srdcom ako skvelu.... no ti co pozeraju ocami a kritreiami ako TK, kompozicia, clona, cas ISO, DOF to vidia inak..... niekedy neviem kam sa prikolnit :)
pekne si to spravil
 
mato73
2010-05-13 10:47:07
pekné oba pohľady
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
stivi13
2010-05-13 08:17:00
perfektne si to vystihol!
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
kujon
2010-05-12 22:39:01
Fasa pohlad :) dobry napad ako to zobrazit, poukazat na to.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
astronaut
2010-05-12 22:28:36
super
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
stevika
2010-05-12 21:22:18
mne sa páči tá pravá strana, je omnoho výtvarnejšia a čarovnejšia :)
dobrý nápad a super realizácia ...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
chribik
2010-05-12 20:23:14
velmi prijemny napad :-) paci sa mi to. nejaky stred medzi tymi dvoma nebude? pre mna by to bola asi najidealnejsia cesta :-)
 
Peter Svoboda
ocenenie redakciou 2010-05-12 17:27:39
tak takto to vidím v lese často aj ja,ale výstup už taký nie je...:-),slko bolo na mieste... myslím, že je to krásny dôkaz braketingu jpg, čo si mi včera vysvetlil, super práca aj s foťákom na mieste aj doma...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Anena
2010-05-12 16:39:18
Zaujimave to mas.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.67
 
Koma
ocenenie redakciou 2010-05-12 16:12:03
ráno vstanem a vidím to tak ako je TO vľavo, a potom ako deň postupuje sa presúvam pomaly a iste do pravej strany..a v noci som už úplne pocitovo na pravej strane - očno celý...vtedy, keď vypínam ephoto ;-))
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
stteffi
2010-05-12 14:17:23
Zaujímavý nápad.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 7 | Priemer: 6.33
 
slawmi
2010-05-12 13:44:46
pekne
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 6 | Impakt: 6 | Priemer: 6.00
 
Leopik
2010-05-12 13:38:27
pekne/krasne
 
pistik
2010-05-12 13:15:58
príspevok od: SteveS


Aký BLESK ??? Veď to je zapadajúce SLNKO nízko nad obzorom za lesom :-))))

Prediera sa takto nízko v lese pomedzi stromy a konáre... a vpravo dtto ten istý zaber, akurát že nízka HO vytvorila daný bokeh s príjemným perlením ;-)))

.
sa mi zdalo, ze je tento prvi strom je osvieteny bleskom, ak sa mylim tak sory.
 
SteveS
ocenenie redakciou 2010-05-12 13:07:38
príspevok od: pistik
zaujimave, ten blesk mi tam dost vadi, este si mu mohol ubrat na intenzite. Myšlienka dobra.


Aký BLESK ??? Veď to je zapadajúce SLNKO nízko nad obzorom za lesom :-))))

Prediera sa takto nízko v lese pomedzi stromy a konáre... a vpravo dtto ten istý zaber, akurát že nízka HO vytvorila daný bokeh s príjemným perlením ;-)))

.
 
pistik
2010-05-12 12:57:33
zaujimave, ten blesk mi tam dost vadi, este si mu mohol ubrat na intenzite. Myšlienka dobra.
Tech. kvalita: 6 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.33
 
vivian99
2010-05-12 12:56:35
Steve, ja so sosovkami vidim ako na lavej strane a bez sosoviek ako na pravej strae :))) Rozum snad po lavej strane a srdce po pravej strane, tam to nemusi vzdy byt take striktne a presne a hlbka ostrosti sa tiez niekedy neda dodrzat.
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
kapurka
2010-05-12 11:20:54
pocitovo sa priľáňam k prave, moc sa mi páčia svetielka na nej...a tak to vidím ja :))
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 7 | Priemer: 7.00
 
Gino
2010-05-12 11:12:25
zaujímavá myšlienka...
Tech. kvalita: 7 | Kompozícia: 7 | Impakt: 6 | Priemer: 6.67
 
 


Technika: Canon EOS 40D, Sony Cyber-shot DSC-F828, Canon EOS 5D Mark II,

Objektívy: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM, Canon EF 24-105mm f/4L IS USM, Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM,

Clona: 3,5
Expozícia: 1/80 s sec
ISO: 400
Fotoaparát: Canon EOS 40D
Objektív: Canon EF-S 17-55mm f/2.8 IS USM
Pridané: 2010-05-12 11:03:33
Na kritiku: 2010-05-12 11:03:33
Miesto:Bern - Gasel, Switzerland
Témy: emócie, príroda
Albumy: Symbolika

...alebo OČI a ROZUM versus DUŠA a SRDCE ...

Pravá strana bola osobitne a priamo na mieste v tejto hĺbke ostrosti nafotená, nie je rozostrená umelo z lavej.
Samozrejme, jeden obraz je dodatočne prevrátený.
Obe polovice sú panorámy na výšku z 3 foto.

K tejto fotke ma inšpiroval jeden môj obľúbený užívateľ svojou votou, ktorú v svoje galérii neustále opakuje: ""AKO TO VIDÍM JA"". Nebudem ho menovať, je to retep ;-) A tak mu venujem túto fotografiu s heslom: AKO TOTO VIDÍM PRE ZMENU JA... :-)

Vopred ďakujem za pozastavenie

.