Clona: | 5.6 |
---|---|
Expozícia: | 1/1,250.00 sec |
ISO: | 1250 |
Fotoaparát: | Canon EOS 5D Mark II |
Objektív: | Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6L IS USM |
Ohnisko: | 300 mm |
Pridané: | 2014-01-02 13:00:48 | Na kritiku: | 2014-01-02 13:01:40 | Miesto: | NP Slovenský kras - Silická planina | Témy: | emócie, krajina, východ / západ slnka |
---|---|
zaregistrujte sa a presvedčte o mnohých z výhod byť členom
Komentáre a hodnotenia
Zoradiť od najstarších.
Ohaldne PP ... že bol pridaný kontrast a fotka následne ešte zavinetovaná a to pri takej jemnej zahmlenej scéne už zanechalo aj negatívne následky, aj ked som sa snažil o bezbolestmný kompromis. Posterizácia teda vybehla až po PP. Ale zámer sme mali obaja úplne identický ako sme diskutovali pod tvojou fotkou, zvýrazniť menej výrazný a mdlejší kontrast. Ten rozdiel aj zvýraznenie je tu oproti pôvodnej fotke cca rovnaké ako u teba, len ty si už nevinetoval a tak u teba nevybehli artefakty. Vinetácia po postprocese už dáva vždy značne zabrať Tk aj vtedy ak to robím/-íš v bezstratovom tiffe.
.
Kompozične celkom neviem ako a čo myslíš a rád by som vedel. Popíšem stručne podmienky. Fotil som najprv aj na širšie ohnisko celú krajinu a v popredí v nej bola veľká kopa plastových balíkov asi so slamou. Naľavo od stromu už zas veľká diera od vypalenej oblasti so slnkom. Lebo hmla išla (veľmi rýchle postupovala) ako hradba súčasne so mnou sprava doľava a končila práve pred slnkom a zakrývala už síce tieto stromy ale naľavo od záberu pred slnko ešte nedošla. Naviac, zospodu ešte viedli elektrické dróty, ktoré som musel aj po výmene za dlhý zoom a odseparovaní na túto nazoomovanú scénu ešte retušovať. Zasahovali aj do tohto výrezu. Bol som teda hodne vzdialený a nejaký pohyb vľavo a vpravo by neurobil vôbec nič na toto dlhé ohnisko (300mm), maximalne by mi začalo čosi zavadzať v popredí (fotil som pomedzi stromy). Dal sa docvaknúť záber doľava, ale tam to začínalo byť vypálené. Ale aj tak by ma zaujímal tvoj orez pri tvojom výtvarne ladenom jemnocite, mohlo by to byť inšpirujúce. Mne je prirodzené dávať odstup skôr vätšiemu prvku na scéne ako je tu pravý strom v pozadí, nie ten čo spomínaš ty. Ale ten je zas svetelne dominantný.
.
Bielu vetvu ľavého stromu som najprv nechápal akú a kde myslíš. Ale po dlhšom čase som objavil akoby svetlejší rozkonárený fľak vľavo pod okrajom koruny??? To ale nie je na strome. Vidno, že vetva stromu je ešte pred ním a tmavšia a len jedna tenká. Odkontroloval som sivší a mdlejší originál a aj na ńom je to miesto presne v rovnako svetlejšom odstupe od ostatného okolia. Asi to bude časť kríkov v pozadí, ale bližšie ku mne vystúpená z kríkov pred ostatnými, ktorá dostala o moment silnejšie svetlo od slnka vychádzajúceho spoza kriky, ktoré sú ešte stále v tieni. Snáď vyčerpávajúco na všetky otázky
Peter
Ten rozpad mám Ľubo na tejto fotke už aj na originále (!) ... lenže jemný. Vinetáciou a zmenšením na web sa tu žiaľ zvýraznil ako daň za PP. Pre tlač aj ja vyberám fotky bez posterizacie alebo minimálne uberám a zjemnujem PP.
.
Ostré prechody farieb okolo slnka sú často prirodzené a skokovité pri určitých daných podmienkách už na origináloch. Hlavne ak je ostré slnko.Raz sa jemnejší prechod okolo slnka dosiahnut v protisvetle dá a raz zas nie. Čip, raw, film, ani oko nie sú schopné ani zďaleka pojať najvyšší dynamický rozsah svetla ani jeho farebnú hĺbku. To sa žiaľ prejavuje neraz na (ne)plynulosti prechodov tonálnej škály.
Inak, mám z jedného fotenia originál raw (nie z tohto obrazu), kde je úplne výrazná posterizácia na oblohe.Pri jednom veľmi veľkom dynamickpom rozsahu svetla na malej ploche oblohy sa mi to stalo a ani sa nečudujem. Šlo o silný prechod protisvetla na prelome dna a noci. Dole na obryse hôr od skoro bielej žiary až po hore na vrchu oblohy po už silne tmavomodrú noc.
.
Písal som o fiačiku a už o ľavom strome o akom si písal ty sám a konkretizoval, že "fliačik" je nad stredom stromu (fliačik - následok špiny na čipe)... a ja som ho aj kdesi tam našiel ale sa chcel uistiť, či nie je kus viac vpravo ... a napísal, že "nad pravou polovicou hore" (myslené polovicou ľavého stromu, ktorý si už ty konkretizoval). A on je presne asi kdesi medzi tym stredom aj pravou polovicou
fešne teplá..priam horúca... do studenej nakukáva...dve drobnôstky mám....prvá asi tým že pozerám momentálne na notbuku...v ľavej hornej časti sa mne to ukazuje už jemne posterizačne a rozpadnuto....na prechode z oranžovej vyššie k rohu do tej tmavšej..za šipkou čo fotky v galérii posúva smerom vľavo po rozkliku sa tá oblasť skováva....a jednu vec bych určite dal preč, nad ľavým stromom ..cca 3cm nad ním po rozkliku , nad stredom koruny máš taký tmavší krúžok..dal bych ho preč....nech nepripomína čipovú špinku krúžkovú ..takú..akoby jemne šopom rozblúrovanú
p.s. nepozerám lupou, vidím ten krúžok pred rozklikom °-)
.....................................................
Ahoj Ľubo, vďaka. Ten fliačik som asi našiel (ak myslíme rovnaký). Nad pravou polovicou hore? Asi to budú už škvrny na čipe, nutne potrebujem vyčistiť mašinu, takých som vyretušoval iste aspoń zo desať a tento mi asi ako posledný beťár unikol. Jemnú posterizáciu v PHR vidím aj ja.
.
Písal som o fiačiku a už o ľavom strome o akom si písal ty sám a konkretizoval, že "fliačik" je nad stredom stromu (fliačik - následok špiny na čipe)... a ja som ho aj kdesi tam našiel ale sa chcel uistiť, či nie je kus viac vpravo ... a napísal, že "nad pravou polovicou hore" (myslené polovicou ľavého stromu, ktorý si už ty konkretizoval). A on je presne asi kdesi medzi tym stredom aj pravou polovicou
ešte som také dačo nevidel ,príma zachytené
.
Ono to je tak, že som toto fotil s dlhou a ťažkou vodovodnou rúrkou ... a ked si to na monitore maximalne nazoomujem počas zaostrenia, tak vidím ako sa ten obraz celý chveje a nedokážem ho ustáliť ... a teraz mám naviac rozbity prstenec okolo zoomu a mavam na stative nasrobovany namiesto neho priamo len fotak, co je uplne mimo taziska ... A objektív trci daleko mimo taziska pred fotakom a chveje sa este viac. A tak to eliminujem vyssim isom a casom. V tejto konstelacii mam odskusane, ze si to pri MarkII este s tymto isom mozem dovolit a umozni mi to pouzit cas radovo v tisicine, co v sučinnosti so stabilizatorom urobi dost ostry zaber
ešte som také dačo nevidel ,príma zachytené
.
Ale tiež nemám rád miešanie farieb hore dole, najradšej mám farebne jednoduchšie a prirodzene spoluladiace kombinácie v žiarivých odtieńoch a kontraste.
.
Teraz ma ale ešte napadá, že keby si sa nudil tak by som ti poslal kludne aj pôvodný originál, že ako by to dopadlo a vyzeralo v tvojom farbičkovo výraznom podaní a v tom tvojom editore. Pri tvojom spôsobe vykontrastnenia a sýtenia. Človek sa má čo učiť a spoznávať a inšpirovať celý život, tak ak máč chuť, celkom rád ti súbor pošlem na experimentovanie a budem zvedavý na tvoju víziu. Ak budeš spokojný, môžeš ju potom aj sem vložiť do komentára.
.
Je už čas pred rozvidnievaním pre krajinkárske fotenie a tak bežím von za humná Prajem všetkým krásny piatok aj celý víkend
.
Teraz ma ale ešte napadá, že keby si sa nudil tak by som ti poslal kludne aj pôvodný originál, že ako by to dopadlo a vyzeralo v tvojom farbičkovo výraznom podaní a v tom tvojom editore. Pri tvojom spôsobe vykontrastnenia a sýtenia. Človek sa má čo učiť a spoznávať a inšpirovať celý život, tak ak máč chuť, celkom rád ti súbor pošlem na experimentovanie a budem zvedavý na tvoju víziu. Ak budeš spokojný, môžeš ju potom aj sem vložiť do komentára.
Si to asi do Jpegu fotil, tuším podľa posterizácie a strate kresby, či len väčším zatlačením na pílu to vybehlo?
Kompozične by som osobne privítal mať ľavý strom izolovanejší od pozadia, no neviem či sa dalo do ľava na mieste posunúť tak, aby sa moc obidva nepriblížili...
A čo sa týka úpravy, stále sa zamýšľam nad prejasneným stredom fotky s najbielšim snehom tam.., zvlášť biela vetva pri kmeni ľavého stromu je trochu akoby mimo tonalitou..
Je to asi aplikovaným filtrom na vrch, zosvetlenie spodku + vinetácia?.
Som rád, že si opäť pridal a dúfam, že trochu kritiky nezaškodí ..
Teším sa na ďalšie
.
Ohaldne PP ... že bol pridaný kontrast a fotka následne ešte zavinetovaná a to pri takej jemnej zahmlenej scéne už zanechalo aj negatívne následky, aj ked som sa snažil o bezbolestmný kompromis. Posterizácia teda vybehla až po PP. Ale zámer sme mali obaja úplne identický ako sme diskutovali pod tvojou fotkou, zvýrazniť menej výrazný a mdlejší kontrast. Ten rozdiel aj zvýraznenie je tu oproti pôvodnej fotke cca rovnaké ako u teba, len ty si už nevinetoval a tak u teba nevybehli artefakty. Vinetácia po postprocese už dáva vždy značne zabrať Tk aj vtedy ak to robím/-íš v bezstratovom tiffe.
.
Kompozične celkom neviem ako a čo myslíš a rád by som vedel. Popíšem stručne podmienky. Fotil som najprv aj na širšie ohnisko celú krajinu a v popredí v nej bola veľká kopa plastových balíkov asi so slamou. Naľavo od stromu už zas veľká diera od vypalenej oblasti so slnkom. Lebo hmla išla (veľmi rýchle postupovala) ako hradba súčasne so mnou sprava doľava a končila práve pred slnkom a zakrývala už síce tieto stromy ale naľavo od záberu pred slnko ešte nedošla. Naviac, zospodu ešte viedli elektrické dróty, ktoré som musel aj po výmene za dlhý zoom a odseparovaní na túto nazoomovanú scénu ešte retušovať. Zasahovali aj do tohto výrezu. Bol som teda hodne vzdialený a nejaký pohyb vľavo a vpravo by neurobil vôbec nič na toto dlhé ohnisko (300mm), maximalne by mi začalo čosi zavadzať v popredí (fotil som pomedzi stromy). Dal sa docvaknúť záber doľava, ale tam to začínalo byť vypálené. Ale aj tak by ma zaujímal tvoj orez pri tvojom výtvarne ladenom jemnocite, mohlo by to byť inšpirujúce. Mne je prirodzené dávať odstup skôr vätšiemu prvku na scéne ako je tu pravý strom v pozadí, nie ten čo spomínaš ty. Ale ten je zas svetelne dominantný.
.
Bielu vetvu ľavého stromu som najprv nechápal akú a kde myslíš. Ale po dlhšom čase som objavil akoby svetlejší rozkonárený fľak vľavo pod okrajom koruny??? To ale nie je na strome. Vidno, že vetva stromu je ešte pred ním a tmavšia a len jedna tenká. Odkontroloval som sivší a mdlejší originál a aj na ńom je to miesto presne v rovnako svetlejšom odstupe od ostatného okolia. Asi to bude časť kríkov v pozadí, ale bližšie ku mne vystúpená z kríkov pred ostatnými, ktorá dostala o moment silnejšie svetlo od slnka vychádzajúceho spoza kriky, ktoré sú ešte stále v tieni. Snáď vyčerpávajúco na všetky otázky
.
Ono to je tak, že som toto fotil s dlhou a ťažkou vodovodnou rúrkou ... a ked si to na monitore maximalne nazoomujem počas zaostrenia, tak vidím ako sa ten obraz celý chveje a nedokážem ho ustáliť ... a teraz mám naviac rozbity prstenec okolo zoomu a mavam na stative nasrobovany namiesto neho priamo len fotak, co je uplne mimo taziska ... A objektív trci daleko mimo taziska pred fotakom a chveje sa este viac. A tak to eliminujem vyssim isom a casom. V tejto konstelacii mam odskusane, ze si to pri MarkII este s tymto isom mozem dovolit a umozni mi to pouzit cas radovo v tisicine, co v sučinnosti so stabilizatorom urobi dost ostry zaber
Si to asi do Jpegu fotil, tuším podľa posterizácie a strate kresby, či len väčším zatlačením na pílu to vybehlo?
Kompozične by som osobne privítal mať ľavý strom izolovanejší od pozadia, no neviem či sa dalo do ľava na mieste posunúť tak, aby sa moc obidva nepriblížili...
A čo sa týka úpravy, stále sa zamýšľam nad prejasneným stredom fotky s najbielšim snehom tam.., zvlášť biela vetva pri kmeni ľavého stromu je trochu akoby mimo tonalitou..
Je to asi aplikovaným filtrom na vrch, zosvetlenie spodku + vinetácia?.
Som rád, že si opäť pridal a dúfam, že trochu kritiky nezaškodí ..
Teším sa na ďalšie
.
Ono to je tak, že som toto fotil s dlhou a ťažkou vodovodnou rúrkou ... a ked si to na monitore maximalne nazoomujem počas zaostrenia, tak vidím ako sa ten obraz celý chveje a nedokážem ho ustáliť ... a teraz mám naviac rozbity prstenec okolo zoomu a mavam na stative nasrobovany namiesto neho priamo len fotak, co je uplne mimo taziska ... A objektív trci daleko mimo taziska pred fotakom a chveje sa este viac. A tak to eliminujem vyssim isom a casom. V tejto konstelacii mam odskusane, ze si to pri MarkII este s tymto isom mozem dovolit a umozni mi to pouzit cas radovo v tisicine, co v sučinnosti so stabilizatorom urobi dost ostry zaber
No a okrem toho ma bavia veľmi aj minimaly a od nakupiu dlheho ohniska sa priznám, že sa ani sám nechápem, že fotím viac na dlhé ako na široké.
Stále vravím, že najťažšie je robiť v krajine široký pohľad ako fotieva Stano. Lebo málokde a málokedy človek nachádza širokú scénu čistú, nerušenú a malebnú. Takú je možné nájsť ľahšie pod Tatrami. Naopak, čisté a nerušené zátišie s dobrým svetlom, kdesi pod kríkom, to nájdeš vždy. Aj cez deń a cez obed. A aj minimaly sa ľahšie nájdu čisté a nerušené.
To som síce už odbočil, ale to je podstata, prečo často nahadzujem vodovodnú rúrku
No a okrem toho ma bavia veľmi aj minimaly a od nakupiu dlheho ohniska sa priznám, že sa ani sám nechápem, že fotím viac na dlhé ako na široké.
Stále vravím, že najťažšie je robiť v krajine široký pohľad ako fotieva Stano. Lebo málokde a málokedy človek nachádza širokú scénu čistú, nerušenú a malebnú. Takú je možné nájsť ľahšie pod Tatrami. Naopak, čisté a nerušené zátišie s dobrým svetlom, kdesi pod kríkom, to nájdeš vždy. Aj cez deń a cez obed. A aj minimaly sa ľahšie nájdu čisté a nerušené.
To som síce už odbočil, ale to je podstata, prečo často nahadzujem vodovodnú rúrku
p.s. nepozerám lupou, vidím ten krúžok pred rozklikom °-)
p.s. nepozerám lupou, vidím ten krúžok pred rozklikom °-)